Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost se státní maturitou

Spokojenost se státní maturitou

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Kocinger
Šetření:22. 10. 2011 - 04. 11. 2011
Počet respondentů:74
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.93
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník se týka problematiky nových státních maturit.

Na základě tohoto průzkumu chci zjistit spokojenost či nespokojenost se státními maturitami, ověřit dostatečnou k těmto maturitám a vůbec posoudit nutnost reformy těchto  maturit.

Tyto výsledky budou použity v mé seminární práci pro předmět Metody sociologického výzkumu.

Po skončení tohoto šetření je možnost si  tyto výsledky prohlédnout.

 

Děkuji předem za Vám strávený čas.

Odpovědi respondentů

1. Máte už po maturitě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6182,43 %82,43 %  
ne1317,57 %17,57 %  

Graf

2. Absolvoval(a) jste maturitu už dle nového systému?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4966,22 %66,22 %  
ano2533,78 %33,78 %  

Graf

3. Absolvoval(a) jste/budete absolvovat:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední odborná škola (hotelová, zdravotní, průmyslová, OA...)3344,59 %44,59 %  
Gymnázium2432,43 %32,43 %  
Střední odborná škola1114,86 %14,86 %  
Střední odborné učiliště s maturitou/ nástavba s maturitní zkouškou 68,11 %8,11 %  

Graf

4. Myslíte si, že byla nutná reforma školních maturit na podobu jedné srovnatelné státní maturity?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4459,46 %59,46 %  
ano1520,27 %20,27 %  
nevím1520,27 %20,27 %  

Graf

5. Získával(a) jste potřebné informace o maturitě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od učitelů4763,51 %63,51 %  
sami2027,03 %27,03 %  
od starších spolužáků/ přátel79,46 %9,46 %  

Graf

6. Myslíte si, že státní maturita se dá srovnávat s dřívější školní maturitou?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5575,34 %74,32 %  
nevím1115,07 %14,86 %  
ano79,59 %9,46 %  

Graf

7. Jsem rád(a), že jsou na výběr dvě úrovně obtížnosti státní maturity.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2229,73 %29,73 %  
souhlasím2128,38 %28,38 %  
nesouhlasím1317,57 %17,57 %  
spíše nesouhlasím1013,51 %13,51 %  
nevím810,81 %10,81 %  

Graf

8. Myslíte si, že vyšší úroveň maturity Vám usnadnila/usnadní přijímací řízení na VŠ?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5067,57 %67,57 %  
nevím1317,57 %17,57 %  
ano1114,86 %14,86 %  

Graf

9. Problematika matematiky jako samostatného povinného předmětu se řeší už dlouhá léta. Souhlasíte s tím, že se ponechala mezi volitelnými?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím4864,86 %64,86 %  
spíše souhlasím810,81 %10,81 %  
spíše nesouhlasím79,46 %9,46 %  
nesouhlasím79,46 %9,46 %  
nevím45,41 %5,41 %  

Graf

10. Během studia na Vaší škole byla náplň v rámci Českého jazyka:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
literatura - ''seznam'' období - autor - dílo5675,68 %75,68 %  
literatura - rozbor děl3141,89 %41,89 %  
spíše důraz na gramatiku a pravopis810,81 %10,81 %  
jak gramatika tak i literatura a to velmi podrobná11,35 %1,35 %  
obojí11,35 %1,35 %  
vše11,35 %1,35 %  
všechny aspekty českého jazyka11,35 %1,35 %  
bylo obojí, větší důraz na gramatiku a pravopis11,35 %1,35 %  

Graf

11. Jaký je Váš názor na didaktická cvičení z Českého jazyka obsažených ve státní maturitě.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Byla většinou primitivní, ale někdy nejasně zadaná.

Dobrý

důležité

Je naprosto v pořádku, že se po studentech vyžaduje i jazyková kompetence a porozumění textu. Nevidím v tom nic těžkého.

je to děs

je to určitě krok správným směrem, o hodně lepší, než seznam jména a díla. některé otázky ale byly nejednoznačné. ovšem kdo a kdy vytluče biflovací pojetí výuky z hlav (hlavně těm starším) učitelům češtiny, to netuším. takhle aby se student připravoval na testy sám, a vydělají na tom akorát agentury s přpíravnými kurzy.

jednoduché

kladný

lehká

Na úrovni základní školy

nebyla obtížná, některá neměla souvislost s českým jazykem, ale spíše logikou, všeobecnými předpoklady

Nemají s Českým jazykem skoro nic společného. Důraz byl kladen spíše na orientaci v textu a logické uvažování

Nemůžu posoudit.

Nesmyslné

nevadí mi

nevím

nevim

nevím, neznám

Nevím, obsah státních maturit jsem neviděla, nemohu soudit.

Nic to nemělo společného s češtinou, která se vyučuje na školách.

Otázky nejsem přesně formulované, odpovědi jsou nejednozančné.

souhlasím

Systém není dobře promyšlený. Nesmyslné otázky, pro které je možné více odpovědí a pak se dozvíme, že jen jedna je správná, ale ti, co to tvořili, tak se pak vyjádřili k tomu, že je to sice pravda, že ta a ta otázka je možno zvolit více odpovědí, ale že prý jen jedna je ta správná. Tak ale kdo to má vědět, co oni tou správnou odpovědí mysleli? Celý tento systém je nepochopitelný. Akorát přihoršují studentům. Přece není možné, aby to tolik lidí naráz neudělalo. Měli nechat starou podobu.

tragické, testovali jestli studenti umí číst

V pořádku

Vyssi uroven - skoro zadna didakticka cviceni, hlavne literatura. Nizsi uroven jsem nekonala.

zbytečnost

žádný nemám

12. Setkal(a) jste se s podobnými didaktickými cvičeními z Českého jazyka na Vaší škole ještě před státní maturitou?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3152,54 %41,89 %  
ano2033,9 %27,03 %  
nevím813,56 %10,81 %  

Graf

13. Vyhovuje Vám více forma zaškrtávacích otázek nebo vypisovacích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaškrtávací5675,68 %75,68 %  
na formě mi nezáleží1317,57 %17,57 %  
vypisovací56,76 %6,76 %  

Graf

14. Důvod Vaší odpovědi k předchozí otázce:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je to rychlejší13,13 %1,35 %  
Když vypisuju, mám pocit že píšu blbosti13,13 %1,35 %  
Jednoduchost13,13 %1,35 %  
je to snazší13,13 %1,35 %  
jednodušší, rychlejší, přehlednější13,13 %1,35 %  
mam rada.kdyz mam na vyber13,13 %1,35 %  
dá se tipovat13,13 %1,35 %  
A/B/C ? Třeba se trefím 13,13 %1,35 %  
Je to lepší, když je v nabídce více možností.13,13 %1,35 %  
Rychlejší13,13 %1,35 %  
ostatní odpovědi možnost si tipnout, když envím
Často se nemusíte trefit do otevřené odpovědi
obyčejně si nepamatuju konkrétní fakta, zaškrtávac
rychlejší, snadno zapamatovatelná
I když nevim otázku, můžu něco vybrat
i blbec se lépe trefí má-li volbu
Když nevím, mám aspoň šanci se trefit :)
Komunikační schopnosti člověka a pravopis.
mám nějaký pojem o tématu
Každému vyhovuje,ale je nevhodná! Snižuje úroveň
když nevím, tak zkusíím své štěstí
mám navýběr
píšu nečitelně, a často funguje vylučovací postup
je to lehčí
vylučovací metoda
Vždycky máte možnost se trefit
vyjadřovací schopnosti náctiletých jsou špatné
obě formy mají něco do sebe
je to rychlejší než něcco okecávat
více řekne o mě, co opravdu vím
rychlost a jasnost odpovědi
obe - kazda ma neco
2268,75 %29,73 % 

Graf

15. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5878,38 %78,38 %  
Muž1621,62 %21,62 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-202635,14 %35,14 %  
21-232331,08 %31,08 %  
starší1418,92 %18,92 %  
17-181114,86 %14,86 %  

Graf

17. Co se Vám na státní maturitě líbilo/nelíbilo, co byste změnili a popřípadě jakým způsobem?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aby bylo stále na výběr mezi angličtinou a matematikou

Byla moc jednoduchá, tim pádem bych zvýšila obtížnost

Byla moc lehká

didaktické testy byly děsné...písemné testy z AJ byly zdržovány nustností dodržení počtu slov..

lehčí úrovně jsou trapně jednoduché. Vyšší úroveň spíše odpovídá. Líbí se mi rozbory děl, konečně můžeme číst a ne se učit telefonní seznam. Co se týče angličtiny, tak je to strašně honem honem, člověk nemá čas ani pořádně odpovědět.

Líbila se mi koncepce otázek u ústní části Českého jazyka, analýza samotného textu a zasazení do časoprostoru mi připadá vhodnější, než slepé opakování údajů o jednotlivých autorech ze sešitu. Upravila bych pouze písemnou část, která by měla být více zaměřena na gramatiku a každá jednotlivá otázka by měla mít svou jednu jednoznačnou odpověď.

ne

něco bych vynechala

Nelíbí se mi , že to je jen hnusnej prašivej lichvářskej byznys !!! Ale myslím , že je potřeba mít pro všechny maturanty určitou společnou laťku. Protože co si některé školy dovolí propašovat přes maturu je až neuvěřitelné.

nemám statní maturitu

Nemohu posoudit, maturovala jsem dle starého systému a považuji jej za lepší.

Nepsala jsem maturitu z ČJ

nevím

nic

nic

Nic se mi z toho nelíbí.

Odlišovala bych gymnázia od odborných škol

Opravdu jsme při hodinách českého jazky neprobírali březost vlčice. Ten test nemě l s češtinou nic společnýho. Byl t o spíš IQ test...

přesnější pravidla pro hodnocení slohů a ústních zkoušek, úplné sjednocení zkoušek (ne-vkládání 1 části od školy do ústní části), uznávání jazykových certifikátů (minimálně FCE, CAE, Zerftifikat Deutsch...) místo maturity z jazyka

Státní maturita v roce 2004 ještě nebyla :-)

Těžké nyní soudit

Výhoda byla v tom, že jsme se nemuseli učit látku celého studia ale jen dvacet knížek. Ale to je asi jediné plus. Zkušební testy jsme dostávali před maturitou, ale byly úplně o něčem jiném. Cizímu jazyku jsem rozuměla, a vždy jsem měla kolem 90%, a čeština byla o češtině. U maturity jsem v cizím jazyku nerozuměla ani slovo a ta čeština... navíc mi přijde divné, proč matematika měla jako jediná sníženou hranici. Cizí jazyk měl narozdíl od ní ještě ústní zkoušku, takže bylo více času se připravovat a počítat příklady než jak se učit další ústní zkoušky.

zase úplně blbý dotazník

zbytečně dlouha doba čekání na výsledky

Zrušila bych jí, přišla mi triskně primitivní


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Máte už po maturitě?

  • odpověď ne:
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 17-18 na otázku 16. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte už po maturitě?

2. Absolvoval(a) jste maturitu už dle nového systému?

3. Absolvoval(a) jste/budete absolvovat:

4. Myslíte si, že byla nutná reforma školních maturit na podobu jedné srovnatelné státní maturity?

5. Získával(a) jste potřebné informace o maturitě:

6. Myslíte si, že státní maturita se dá srovnávat s dřívější školní maturitou?

7. Jsem rád(a), že jsou na výběr dvě úrovně obtížnosti státní maturity.

8. Myslíte si, že vyšší úroveň maturity Vám usnadnila/usnadní přijímací řízení na VŠ?

9. Problematika matematiky jako samostatného povinného předmětu se řeší už dlouhá léta. Souhlasíte s tím, že se ponechala mezi volitelnými?

10. Během studia na Vaší škole byla náplň v rámci Českého jazyka:

12. Setkal(a) jste se s podobnými didaktickými cvičeními z Českého jazyka na Vaší škole ještě před státní maturitou?

13. Vyhovuje Vám více forma zaškrtávacích otázek nebo vypisovacích?

15. Jste:

16. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte už po maturitě?

2. Absolvoval(a) jste maturitu už dle nového systému?

3. Absolvoval(a) jste/budete absolvovat:

4. Myslíte si, že byla nutná reforma školních maturit na podobu jedné srovnatelné státní maturity?

5. Získával(a) jste potřebné informace o maturitě:

6. Myslíte si, že státní maturita se dá srovnávat s dřívější školní maturitou?

7. Jsem rád(a), že jsou na výběr dvě úrovně obtížnosti státní maturity.

8. Myslíte si, že vyšší úroveň maturity Vám usnadnila/usnadní přijímací řízení na VŠ?

9. Problematika matematiky jako samostatného povinného předmětu se řeší už dlouhá léta. Souhlasíte s tím, že se ponechala mezi volitelnými?

10. Během studia na Vaší škole byla náplň v rámci Českého jazyka:

12. Setkal(a) jste se s podobnými didaktickými cvičeními z Českého jazyka na Vaší škole ještě před státní maturitou?

13. Vyhovuje Vám více forma zaškrtávacích otázek nebo vypisovacích?

15. Jste:

16. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kocinger, D.Spokojenost se státní maturitou (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://spokojenost-se-statni-maturi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.