Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spokojenost se zdravotnictvím v ČR
Spokojenost se zdravotnictvím v ČR
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Kiss |
---|---|
Šetření: | 26. 02. 2012 - 10. 03. 2012 |
Počet respondentů: | 138 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 13.5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 75,4 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:51 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den ,
Děkuji za vyplnění krátkého dotazníku ohledně spokojensti s naším zdravotnictvím.
Odpovědi respondentů
1. Jaký je váš věk ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19-30 let | 85 | 61,59 % | 61,59 % |
30-50 let | 29 | 21,01 % | 21,01 % |
0-18 let | 15 | 10,87 % | 10,87 % |
50 a více let | 9 | 6,52 % | 6,52 % |
2. pohlaví ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 115 | 83,33 % | 83,33 % |
Muž | 23 | 16,67 % | 16,67 % |
3. Dosažené vzdělání ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 75 | 54,35 % | 54,35 % |
vysokoškolské | 47 | 34,06 % | 34,06 % |
základní | 16 | 11,59 % | 11,59 % |
4. V jakém kraji bydlíte ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 27 | 19,57 % | 19,57 % |
Středočeský kraj | 21 | 15,22 % | 15,22 % |
Jihomoravský kraj | 13 | 9,42 % | 9,42 % |
Zlínský kraj | 12 | 8,7 % | 8,7 % |
Moravskoslezský kraj | 9 | 6,52 % | 6,52 % |
Královehradecký kraj | 9 | 6,52 % | 6,52 % |
Pardubický kraj | 8 | 5,8 % | 5,8 % |
Olomoucký kraj | 7 | 5,07 % | 5,07 % |
Ústecký kraj | 7 | 5,07 % | 5,07 % |
Plzeňský kraj | 7 | 5,07 % | 5,07 % |
Karlovarský kraj | 6 | 4,35 % | 4,35 % |
Liberecký kraj | 5 | 3,62 % | 3,62 % |
Vysočina | 4 | 2,9 % | 2,9 % |
Jihočeský kraj | 3 | 2,17 % | 2,17 % |
5. Jak často za poslední rok jste navštívili lékaře ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ani jednou → otázka č. 22, jednou → otázka č. 6, 1-3 krát → otázka č. 6, 4-10 krát → otázka č. 6, 11 a více krát → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-3 krát | 50 | 36,23 % | 36,23 % |
4-10 krát | 42 | 30,43 % | 30,43 % |
jednou | 31 | 22,46 % | 22,46 % |
11 a více krát | 9 | 6,52 % | 6,52 % |
ani jednou | 6 | 4,35 % | 4,35 % |
6. Jaké zdravotnické zařízení jste navštívili ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
státní i soukromé | 57 | 43,18 % | 41,3 % |
státní | 54 | 40,91 % | 39,13 % |
soukromé | 21 | 15,91 % | 15,22 % |
7. Jakou zdravotní péči jste čerpal ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ambulantní → otázka č. 8, hospitalizace - pro akutní onemocnění → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ambulantní | 124 | 93,94 % | 89,86 % |
hospitalizace - pro akutní onemocnění | 8 | 6,06 % | 5,8 % |
8. V případě ,že jste absolvoval ambulantní péči , jednalo se o:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [praktický lékař → otázka č. 22, specializovaná ambulance → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
specializovaná ambulance | 66 | 53,23 % | 47,83 % |
praktický lékař | 58 | 46,77 % | 42,03 % |
9. Objednací doba na vyšetření do odborné ambulance:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1-2 týdny | 27 | 40,91 % | 19,57 % |
3 týdny až měsíc | 17 | 25,76 % | 12,32 % |
více než měsíc | 9 | 13,64 % | 6,52 % |
2-5 dní | 7 | 10,61 % | 5,07 % |
24 hodin | 6 | 9,09 % | 4,35 % |
10. Čekací doba na vyšetření v odborné ambulanci byla :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-1 hodiny | 52 | 78,79 % | 37,68 % |
2-3 hodiny | 12 | 18,18 % | 8,7 % |
4 a více hodin | 2 | 3,03 % | 1,45 % |
11. ohodnoťte známkou (1-nejlepší , 5- nejhorší) chování a přístup lékaře
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 30 | 45,45 % | 21,74 % |
2 | 16 | 24,24 % | 11,59 % |
3 | 14 | 21,21 % | 10,14 % |
4 | 3 | 4,55 % | 2,17 % |
5 | 3 | 4,55 % | 2,17 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.88 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.88 |
Směrodatná odchylka: | 0.94 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
12. Ohodnoťte známkou chování a přístup zdravotní sestry
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 32 | 48,48 % | 23,19 % |
2 | 15 | 22,73 % | 10,87 % |
3 | 11 | 16,67 % | 7,97 % |
4 | 7 | 10,61 % | 5,07 % |
5 | 1 | 1,52 % | 0,72 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.87 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 1 |
Směrodatná odchylka: | 1 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
13. Ohodnoťte známkou vybavení ambulance
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 28 | 42,42 % | 20,29 % |
2 | 25 | 37,88 % | 18,12 % |
3 | 11 | 16,67 % | 7,97 % |
5 | 2 | 3,03 % | 1,45 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 1.75 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.53 |
Směrodatná odchylka: | 0.73 |
Medián: | 2 |
Modus: | 1 |
14. Byl jste seznámen se svým zdravotním stavem ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 50 | 75,76 % | 36,23 % |
částečně | 15 | 22,73 % | 10,87 % |
Ne | 1 | 1,52 % | 0,72 % |
15. Dokumentace o vašem zdravotním stavu je vedena správně
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevím | 22 | 33,33 % | 15,94 % |
spíše souhlasím | 21 | 31,82 % | 15,22 % |
souhlasím | 19 | 28,79 % | 13,77 % |
nesouhlasím | 2 | 3,03 % | 1,45 % |
spíše nesouhlasím | 2 | 3,03 % | 1,45 % |
16. Jak dlouho jste čekal na přijetí k hospitalizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-1 hodin | 5 | 62,5 % | 3,62 % |
2-3 hodin | 3 | 37,5 % | 2,17 % |
17. Ohodnoťte známkou čistotu a zařízení vašeho pokoje
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 3 | 37,5 % | 2,17 % |
1 | 2 | 25 % | 1,45 % |
3 | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
5 | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
4 | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.5 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 2 |
Směrodatná odchylka: | 1.41 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
18. Jak jste byl spokojen se stravováním v zařízení ?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kvalita stravy byla průměrná | 4 | 50 % | 2,9 % |
byl jsem spokojen | 3 | 37,5 % | 2,17 % |
nebyl jsem spokojen | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
19. Byl jste spokojen s chováním a přístupem lékaře ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 4 | 50 % | 2,9 % |
ano | 4 | 50 % | 2,9 % |
20. S přístupem a chováním sestry jsem byl spokojen
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 4 | 50 % | 2,9 % |
souhlasím | 2 | 25 % | 1,45 % |
nesouhlasím | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
nevím | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
21. Po hospitalizaci se váš zdravotní stav :
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zlepšil | 7 | 87,5 % | 5,07 % |
nezměnil | 1 | 12,5 % | 0,72 % |
22. Jste spokojen se současnou situací českého zdravotnictví ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 106 | 76,81 % | 76,81 % |
ano | 32 | 23,19 % | 23,19 % |
23. Co byste na našem zdravotnictví změnili ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- pozice NE-MOCného a MOCného (dr.) - mám malé děti, takže se mě velmi dotýká sféra porodnictví, resp. netolerance a nerespektování přání rodičky/matky (at už volba místa porodu, tak přístup k ženě i dítěti v porodnici - nátlak, vyhrožování, vydírání, protizákonné postupy /např. "zákaz" ambulatního porodu/....) - dobrovolnost očkování - nelíbí se mi, že před zdravím člověka má přednost lobby, peníze - nemám důvěru v lékaře
..
1) Metodu financování - pouze jednu státní zdravotní pojišťovnu se silnou kontrolou, která by nesměla tvořit zisk, pouze rezervy. 2) první 3 dny nemocenské jsou hnus -> pro mě jako astmatika s častými obtížemi silně snižují příjem rodiny ! 3) dokroři by měli být 100% zodpovědni za svojí práci 4) jeich platy by se neměly vzdalovat od běžných platů -> roztáčí to příjmovou spirálu a ničí ekonomiku 5) doktor by měl mít možnost i odvahu poslat člověka na pořídné vyšetření i když to bude drahé (nemá být ovlivněn svým "rozpočtem")
Aby u lékařů byla priorita pacienta vyléčit a ne na něm co nejvíce vydělat.
asi nic
celkem nic
Celkem nic, poplatek 30 korun je podle mě adekvátní.
Celkový přístup lékařů a odbiorného personálu k pacientovi - chování, ochota informovat a diskutovat o problémech a řešeních, respektování názoru pacienta (když ty potravinové doplňky ap. nechci tak je opravdu nechci), ochota konzultovat zdravotní problémy i u pacienta, kterého má v péči kolega ap.
dále zlepšovat kvalitu a postupy v rámci hrazené péče, rozšířit množství částečně hrazených výkonů
Dlouhá čekací doba na operativní zákroky. Drahé léky, a doplatky za úkony. Poplatky za ležení v nemocnicích a návštěvy u lékařů..
doktoři by měli pracovat a ne stávkovat!
Doktoři vydělávají na nemocích, takže nemají potřebu je léčit - snížit léky farmaceutických firem, začít využívat hypnózu či bylinky k léčbě některých méně vážných nemocí, a aby očkování bylo dobrovolné
dostupnost (nesouhlasím s omezováním počtu lůžek v nemocnicích), přístup personálu v nemocnicích (na doktory jsem zatím měla štěstí, zato sestry byly všechny do jediné velmi arogantní a neochotné), financování, zredukovala bych počet zdravotních pojišťoven (peníze ze zdravotního pojištění by měly jít na úhradu lékařské péče a ne na vybavení úředních budov a platy zaměstnanců a manažerů pojišťoven), platy nelékařských profesí bych zvýšila, podmínky nastupujících lékařů bez atestace zlepšila (aby čeští zaměstnanci těchto profesí byli motivování pracovat v ČR a neodcházeli do zahraničí a jejich místa zde nebyla obsazována pracovníky z východoevropských zemí)
důkladnější péči o pacienty
etiku lékařů, více informací od lékařů a jejich "lidské" jednání
financování, prosazovat ne jen léky určitých firem, neřešit vše antibiotiky, vstřícnější přístup lékařů
finanční ohodnocení práce zdravotníků, hrazení některých výkonů soukromých zařízení pojišťovnami
Chování a přístup lékařů k pacientům. Přestože věřím, že jsou mezi námi simulanti, tak jsou zde i opravdu nemocní lidé. Sama řeším problém 10 let a teprve po těžkém kolapsu přímo v ordinaci, mi lékař konečně uvěřil.
Chtěl bych, aby všechny peníze tekly tam, kam mají
chtěla bych kvalitnější a rachlejší služby nebo omezení poplatků pacientem, myslím, že by měla být placená nemocenská i v prvních dnech, protože nynější systém často nutí zaměstnance přecházet nemoci, což poškozuje jejich zdraví a následná léčba může být mnohem komplikovanější a nákladnější
individuální přístup k pacientům, pro všechny možnost nejlepší dostupné péče.
klientelismus
kompetence zdravotních sester, přístupy v porodnictví
kvalita, přístup personálu
Kvalitnější péče, informovanost
kvalitu obvodních praktickývh lékařů. U nás důchodci a na většinu potíží pacientů odpovídají jako pan Hrušínský ve filmu Vesničko má středisková - to mám taky
kvalitu péče
lépe bych zaplatila lékaře a zdravotní sestry, zároveň bych byla ráda, kdyby pracovali pouze na jeden úvazek; přístup některých zdravotníků by se měl k pacientům zlepšit; někdy mám také pocit, že někteří lékaři dají málo na subjektivní pocity pacientů a jedou pouze podle zažitých regulí
lepší financování
lepší přístup k pacientům, větší množství lékařů, levnější léky
lidi
Lidi.. to je jednoduché. Lidská blbost se dostane všude.
lze ušetřit více peněz - příliš mnoho zařízení má špičkové vybavení
Méně poplatků
menší poplatky, lepší péče v nemocničních zařízeních
mnohdy dlouhé čekací doby jak v ordinaci tak objednací, několikrát se mi stalo, že mě odmítli vyšetřit v jiném městě než mám trvalé bydliště s akutním případem (konkrétně v Praze)
mnoho toho :-( od základu změnit
Na některých odděleních více doktorů, aby lidé nemuseli například na chiurgii čekat 2hodiny, než na ně přijde řada. Změnila bych také ceny, aby si operace a jiné služby mohli dovolit i normální lidé a ne jenom politici.
ne, poplatky platím i za zpětné kontroly, dlouhé fronty
Nechápu, jak může někdo stanovit, že špatný zrak je do 8 dioptrií kosmetická vada!!! Velmi bych to tomu inteligentovi přála zažít! Nebo v těhotenství triple test - jediný, který pojišťovna proplácí a který má přitom nejvíc pozitivních falešných výsledků (žena tak může jít na "potrat" až v pátém měsíci)! Zatímco za kombinovaný test, kterým se případné postižení dá zachytit daleko dříve, ten se neproplácí! Či léčba vzácných onemocnění, kdy si léky musí lidé platit sami, přičemž často ani nemohou díky své nemoci pracovat. Řadu důležitých věcí pojišťovna neproplácí, naopak řadu nepodstatných, které si lidi způsobili sami, proplácí v pohodě.
Nejlépe všechno :)
neléčit zbytečně a lépe se starat o peníze ve zdravotnictví
Nelíbí se mi nedostatek informací od lékaře o způsobu léčby.
Nevhodná kombinace plateb prostřednictvím daní a zároveň doplatky jednotlivými pacienty. Absurdní je nemožnost využít svobodné volby lékaře (ústavní právo) z důvodu neuzavření smlouvy pojišťovnou. Pojištěncem je pacient, musí za něj být zaplaceno libovolnému lékaři, který poskytne péči, k níž je oprávněn. Stav, kdy pojišťovna rozhoduje, komu bude hrazeno a koho si nesmí pacient vybrat aniž by platil ze svého, je irelevantní.
nevím
nevím
nevím
nevim
Nevím
nevím
nevím
nic
nic
nic
Nic
nic
Nic moc
Nic, ve srovnání se světem nevíme, co máme
Ochota pomoct, ne vydělat peníze
Ochotně si připlatím za nadstandart - přijetí v danou hodinu a kratší objednací lhůty, lékaře domů, slušnější pokoj v nemocnici...
ordinační hodiny, přísup, informovanost
otevírací dobu
péči
Platy lékařů jsou k smíchu. Není tedy divu, že až nepříjemně vysoké procento mladých lékařů odchází do ciziny, kde nalézají lepší pracovní i platové podmínky. Celkový průměrný věk lékařské populace u nás se zvyšuje, starší lékaři jsou častěji nepříjemní, mohou být hůře informovaní o moderních způsobech léčby. Také velké množství z nich odchází do důchodu a poček lékařů stále klesá. Nových pracovníků je méně a o to více přesčasů musejí napracovat, o to horší jsou pro ně podmínky v práci, o to větší je samozřejmě i jejich chybovost. Celý systém potřebuje více peněz. Ano, hezky se to povídá, nicméně opravdu to tak je. A to ani nemluvím o nepřijatelných atestačních podmínkách. Chtělo by to větší investice ze strany státu, ale i větší finanční podíl samotných pacientů. Ano, lékařská péče má být zdaram, to si uvědomuji. Ale myšlenka nadstandardu mi připadá vynikající. Jde o to, že když budou lidé sami více na svou lékařskou péči přizpívat, budou ji spíše využívat v nutnějších případech - není pochyb, že když si někdo zlomí nohu, 30 korun na návštěvu lékaře rád dá. Málokdo si ale půjde k lékaři za 30 korun pouze popovídat - tím se tedy zvyšuje efektivita celého zdravotnického systému, tedy i tyto poplatky schvaluji.
platy sester
Platy zdravotníků, ochota personálu
Platy zdravotním sestrám v nemocnicích jsou nízké!
platy, dát větší prostor sestrám pro péči o pacienty než vysedávat nad papírama
Plno věcí...Je zde příliš mnoho nekvalitní péče.. Změnila bych poplatky...
Poplatky
poplatky
poplatky
poplatky u lékaře
Poskytování služeb, jednání personálu, vybavenost, dostupnost, finance
Privatizace nemocnic, možnost zvolit si vlastní zdravotní pojištění, případně připojištění podle svého uvážení.
především bych nenechala ordinovat neschopné doktory
přidali na platech sestrám a lékařům
Přísnější dohled nákupu od dodavatelů spotřebního materiálu, léků, zdravotnické techniky, služeb poskytovaných ve ZZ a jejich zpětná kontrola ve vykazování..
přístup a zájem o pacienta
Přístup k pacientům - citlivější, individuálnější, neponižující pro pacienta. Také poplatky ve zdravotnictví - základní péče by měla být dostupná všem bez nutnosti plateb, od čeho je jinak zdravotní pojištění.
Přístup lékařů k pacientů.
přístup lékařů k pacientům
přístup lékařů k pacientům
Přístup lékařů k pacientům. Nejsme kusy masa. Neléčit jen důsledky, léčit příčiny.
přístup lékařů, čekací doby, informovanost
přístup personálu
přístup personálu k pacientům, zlepšení vybavení ordinací u státních lékařů, lepší péči
přístup personálu v nemocnicích
přístup samotných lékařů
Přístup zdravotnického personálu k pacientům.
přístup, investování financí
Přístupy k pacientům
Rychlejší zavádění nejnověších metod léčení do běžné praxe. Výrazné omezení počtu pojišťoven, maximálně 5. Zlepšení kontroly proplácených úkonů se skutečně provedenými.
rychlost
Snažil bych se zaměřit na výchovu zdravotníků již od školních let, aby nedocházelo k pochybení při poskytování lékařských služeb. Zároveň bych změnil systém objednávání pacientů, aby nedocházelo ke zbytečnému čekání a ztrátě času při čekání v ordinaci i přesto, že je pacient řádně objednán.
souhlasím s příplatkem za nadstandard
spoustu věcí
systém zadávání veřejných zakázek (např. nákup zdravotnické techniky), přerozdělování financí
to nejde zmenit, je to v lidech a pokud lidi budou chtit hrabat prachy nebude u nas zdravotni pece za nic
ubrat peněz a přidat práce
V některých zdravotních zařízeních bych změnila chování zdravotnických pracovníků (lékařů, sester, ale také ošetřovatelů).
V první řadě zajistit, aby se personál ve všech zdravotnických zařízeních vždy choval 100 % profesionálně a příjemně.
větší komunikace s pacientem; lékařská etika - ne nadřazené chování lékaře, lidský přístup; neodsuzování přírodní medicíny
větší zájem doktora o pacienta, nepodceňování určitých zdravotních neduhů
více doktorů, aby byly menší čekací doby, ale na to, jak jinak, nejsou peníze
Více informací a nabídky prevencí a vyšetření na které je právo
vice informaci pro pacienty,
Více lidí do zdravotnictví, lékaři i sestry bývají unavení ačkoliv to nedávají znát. Není uměním ušetřit tím, že lidé obdrží výpovědi. Dá se šetřit i jinak.
vse
vše
všechno
všechno
všechno
všechno hlavně přístup chování k lidem
vybavení nemocnic
vybavení nemocnic, přístup doktorů, možnost výběru alternativního druhu léčby
Vybavení nemocnic. Některé nemocnice nemají ani základní vybavení k provozu zdravotnictví.
vyměnil ministra , je to slibotechna.
výši poplatků
Vyšší platy pro pracovníky ve zdravotnictví, lepší výbava.
vytvořila bych jednotnou síť, do které by své záznamy dávali všichni lékaři, tzn. veškerá dokumentace pacienta by byla přístupná všem lékařům na jednom místě, případně i pacientovi samotnému
zatím nic
zdravotní péče na stejné úrovni pro všechny
zlepšení péče o pacienty
Zlepšení vybavení nemocnic, chování sester, větší zájem o pacienta, více terapií pro pacienty
Způsob financování zdravotní péče - redukce pojišťoven, pak zejména průhlednost zakázek u služeb a nákupu a servisu zdravotnických prostředků (odtud uniká obrovské množství financí), zrušit zbytečné registrace zdravotních pracovníků
způsob financování, zvýšení míry spoluúčasti pacientů
zrušení nebo snížení poplatků, lepší péče
zrušení poplatků
zrušení poplatků, aby lékaři chodili včas, neobjednávali si více pacientů na jeden čas
zrušila bych 30 korunový poplatek
Zrušila bych poplatky, péče o zdraví by měla být placená z daní.
zvýšené poplatky za pobyt v nemocnici
zvýšil platy zdravotnickému personálu, tyto peníze by se vybraly od pacientů, někteří navštěvují zdravotnická zařízení aniž by jim něco závažného bylo, a obírají tím o čas zdravotníky
zvýšila bych platy doktorů
Zvýšili plat sestrám. Jsou to těžce pracující ženy, které by si zasloužili víc než mají. Jejich práce je směnná, jsou přetěžované a stát se k nim chová nevybíravě.
Zvýšit kvalitu lékařů, snížit lobby farmaceutických firem.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.