Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Jana Vyhnálková a jsem studentkou Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze. Touto cestou bych Vás ráda požádala o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Společenská odpovědnost organizací. Dotazník je zaměřen na mobilní operátory v ČR a je zcela anonymní.
Děkuji za Váš čas a ochotu.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Společenská odpovědnost organizací neboli CSR je dobrovolný způsob řízení společnosti se závazkem odpovědného chování k okolnímu prostředí a zájmovým skupinám. Zahrnuje například ochranu životního prostředí, etické chování, podporu komunit, zdravotně postižených (ZTP), ochranu dětí nebo motivování zaměstnanců a zajištění bezpečnosti práce.
Odpovědi respondentů
1. Setkal(a) jste se již dříve s pojmem CSR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
60
55,05 %
55,05 %
ano
49
44,95 %
44,95 %
2. Máte zájem o zveřejňování CSR aktivit společnosti?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
79
72,48 %
72,48 %
ne
30
27,52 %
27,52 %
3. Zajímají Vás CSR aktivity Vašeho mobilního operátora?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
61
55,96 %
55,96 %
ne
48
44,04 %
44,04 %
4. Který z mobilních operátorů na Vás působí jako nejvíce společensky odpovědný?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
O2 Czech Republic
1.899
0.66
T-mobile
2.083
0.608
Vodafone
2.018
0.715
5. Myslíte si, že jsou mobilní operátoři dostatečně odpovědní?
1-nejméně, 5-nejvíce
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
O2 Czech Rebublic
2.872
1.084
T-mobile
2.807
0.853
Vodafone
2.862
0.889
6. Přihlížel(a) jste při výběru mobilního operátora také na jeho chování v rámci CSR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
101
92,66 %
92,66 %
ano
8
7,34 %
7,34 %
7. Pokud byste si vybíral(a) operátora nyní, co by pro Vás bylo nejdůležitější?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Cena služeb
1.486
0.727
Kvalita služeb
1.89
0.483
Prozákaznický přístup
2.963
0.384
Společensky odpovědné chování
3.661
0.444
8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Výhodnější nabídka
94
86,24 %
86,24 %
Porušení etického chování vůči Vám
59
54,13 %
54,13 %
Kvalitnější přístup k zákazníkovi
58
53,21 %
53,21 %
Ignorace snižování dopadů jeho činnosti na ŽP
12
11,01 %
11,01 %
Nepodporování místních komunit a okolí
3
2,75 %
2,75 %
9. Jaké oblasti by měli operátoři v rámci CSR věnovat nejvyšší pozornost?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď
Průměrné pořadí
Rozptyl
Sociální interní (aktivity uvnitř- bezpečnost práce, motivace zaměstnanců, rovnost…)
2.642
1.294
Sociální externí (podpora ZTP, seniorů, dětí, neziskových organizací, podnikatelů, speciální aplikace/ produkty/ tarify pro tyto skupiny)
2.358
1.129
Environmentální (ochrana ŽP, využívání obnovitelných zdrojů, informování o dopadech činnosti na ŽP)
2.642
1.111
Ekonomická (etické chování k zákazníkům, zaměstnancům, dodavatelům, okolí…)
2.358
1.386
10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
1-nejméně, 5-nejvíce
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Podpora a ochrana dětí
2.972
1.953
Podpora studentů
3.083
1.727
Podpora začínajících podnikatelů
3.028
1.366
Podpora znevýhodněných (ZTP)
3.101
1.76
Speciální produkty pro ZTP/ seniory
3.174
1.649
Podpora neziskových organizací
2.945
1.373
Podpora dobrovolnictví zaměstnanců
2.872
1.415
Ochrana životního prostředí
3.165
1.606
Vedení zájmových skupin (zákazníci, dodavatelé, zaměstnanci...) k společensky odpovědnému chování
2.963
1.1
Ochrana osobních údajů
3.459
3.184
Zveřejňování hospodářských výsledků
2.917
1.452
Podpora vzniku nových aplikací, usnadňující/ zlepšující život lidí
2.991
1.404
Uvádění pravdivých a nezkreslených informací k produktům a službám
3.44
2.724
11. Které z těchto projektů O2 znáte?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
O2 Guru
62
56,88 %
56,88 %
Think Big
46
42,2 %
42,2 %
Nadace O2
30
27,52 %
27,52 %
Podpora Linky bezpečí
21
19,27 %
19,27 %
Žádný
19
17,43 %
17,43 %
Daruj krev s O2
15
13,76 %
13,76 %
Hovor pro neslyšící
7
6,42 %
6,42 %
12. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Reklama v televizi
38
34,86 %
34,86 %
Článek na internetu
37
33,94 %
33,94 %
Webová stránka operátora
33
30,28 %
30,28 %
Billboard
33
30,28 %
30,28 %
Reklama na internetu
32
29,36 %
29,36 %
Nikde jsem je nezaznamenal(a)
15
13,76 %
13,76 %
Článek v tisku
15
13,76 %
13,76 %
Jinde, uveďte kde
4
3,67 %
3,67 %
nevím
1
0,92 %
0,92 %
V práci :-)
1
0,92 %
0,92 %
ve škole
1
0,92 %
0,92 %
Think Big-přátelé
1
0,92 %
0,92 %
nikde
1
0,92 %
0,92 %
na produktu O2
1
0,92 %
0,92 %
setkal jsem se ním v reálu
1
0,92 %
0,92 %
akce pro studenty podporovana O2, think big nekolikrat zmineno
1
0,92 %
0,92 %
.
1
0,92 %
0,92 %
vyúčtování služeb
1
0,92 %
0,92 %
v prodejně
1
0,92 %
0,92 %
Reklama v rádiu
1
0,92 %
0,92 %
v obchodě
1
0,92 %
0,92 %
ThinkBig podpořilo již dva mé projekty
1
0,92 %
0,92 %
nezaznamenal jsem nikde
1
0,92 %
0,92 %
pobočka
1
0,92 %
0,92 %
13. Které z těchto projektů T-mobile znáte?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádný
86
78,9 %
78,9 %
Rozjezdy
13
11,93 %
11,93 %
Mluvme spolu
8
7,34 %
7,34 %
Fond T-mobile
7
6,42 %
6,42 %
DarujemCZ
7
6,42 %
6,42 %
Aplikace pro lepší svět
3
2,75 %
2,75 %
14. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nikde jsem je nezaznamenal(a)
76
69,72 %
69,72 %
Webové stránky operátora
12
11,01 %
11,01 %
Článek na internetu
8
7,34 %
7,34 %
Jinde, uveďte kde
4
3,67 %
3,67 %
Reklama na internetu
4
3,67 %
3,67 %
nikde
3
2,75 %
2,75 %
Reklama v televizi
3
2,75 %
2,75 %
Billboard
2
1,83 %
1,83 %
Článek v tisku
1
0,92 %
0,92 %
nno.ecn.cz
1
0,92 %
0,92 %
.
1
0,92 %
0,92 %
neznám
1
0,92 %
0,92 %
Reklama v rádiu
1
0,92 %
0,92 %
nepamatuju si
1
0,92 %
0,92 %
nezaznamenal
1
0,92 %
0,92 %
15. Které z těchto projektů Vodafone znáte?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žádný
64
58,72 %
58,72 %
Rok jinak
32
29,36 %
29,36 %
Nadace Vodafone
20
18,35 %
18,35 %
V pohybu
13
11,93 %
11,93 %
Dobrá aplikace
5
4,59 %
4,59 %
Technologie pro společnost
3
2,75 %
2,75 %
16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
Možnost označit více možností
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nikde jsem je nezaznamenal(a)
54
49,54 %
49,54 %
Článek na internetu
22
20,18 %
20,18 %
Reklama v televizi
16
14,68 %
14,68 %
Webové stránky operátora
13
11,93 %
11,93 %
Reklama na internetu
12
11,01 %
11,01 %
Článek v tisku
11
10,09 %
10,09 %
Billboard
8
7,34 %
7,34 %
Jinde, uveďte kde
4
3,67 %
3,67 %
nikde
2
1,83 %
1,83 %
Reklama v rádiu
2
1,83 %
1,83 %
nevím
1
0,92 %
0,92 %
zmínky na twitteru
1
0,92 %
0,92 %
vlastní zkušenost s projektem
1
0,92 %
0,92 %
.
1
0,92 %
0,92 %
neznám
1
0,92 %
0,92 %
už nevím
1
0,92 %
0,92 %
nezaznanenal
1
0,92 %
0,92 %
17. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
66
60,55 %
60,55 %
Muž
43
39,45 %
39,45 %
18. Věková kategorie:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
19-30
71
65,14 %
65,14 %
31-45
18
16,51 %
16,51 %
46-60
11
10,09 %
10,09 %
61 a více
8
7,34 %
7,34 %
Do 18 let
1
0,92 %
0,92 %
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vysokoškolské
64
58,72 %
58,72 %
Středoškolské s maturitou
30
27,52 %
27,52 %
Středoškolské bez maturity
7
6,42 %
6,42 %
Vyšší odborné
4
3,67 %
3,67 %
Základní
4
3,67 %
3,67 %
20. Jsem
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Zaměstnaný
52
47,71 %
47,71 %
Student
35
32,11 %
32,11 %
OSVČ
8
7,34 %
7,34 %
Důchodce
7
6,42 %
6,42 %
Nezaměstnaný
4
3,67 %
3,67 %
Na mateřské dovolené
3
2,75 %
2,75 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama na internetu na otázku 16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
odpověď ne:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46-60 na otázku 18. Věková kategorie:
3. Zajímají Vás CSR aktivity Vašeho mobilního operátora?
odpověď ano:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Webové stránky operátora na otázku 14. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
7. Pokud byste si vybíral(a) operátora nyní, co by pro Vás bylo nejdůležitější?
odpověď Kvalita služeb=1:
3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena služeb=2 na otázku 7. Pokud byste si vybíral(a) operátora nyní, co by pro Vás bylo nejdůležitější?
8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
odpověď Porušení etického chování vůči Vám:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ignorace snižování dopadů jeho činnosti na ŽP na otázku 8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
odpověď Ochrana osobních údajů=1:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uvádění pravdivých a nezkreslených informací k produktům a službám=1 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
odpověď Ochrana osobních údajů=5:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora studentů=5 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Podpora vzniku nových aplikací, usnadňující/ zlepšující život lidí=5 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zveřejňování hospodářských výsledků=5 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální produkty pro ZTP/ seniory=5 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
odpověď Podpora znevýhodněných (ZTP)=1:
5.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální produkty pro ZTP/ seniory=1 na otázku 10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
15. Které z těchto projektů Vodafone znáte?
odpověď Rok jinak:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Webové stránky operátora na otázku 16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Článek v tisku na otázku 16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
odpověď Žádný:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikde jsem je nezaznamenal(a) na otázku 16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
17. Jsem:
odpověď Žena:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi V pohybu na otázku 15. Které z těchto projektů Vodafone znáte?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Článek v tisku na otázku 16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
odpověď Vysokoškolské:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ignorace snižování dopadů jeho činnosti na ŽP na otázku 8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
20. Jsem
odpověď Zaměstnaný:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 46-60 na otázku 18. Věková kategorie:
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Setkal(a) jste se již dříve s pojmem CSR?
2. Máte zájem o zveřejňování CSR aktivit společnosti?
3. Zajímají Vás CSR aktivity Vašeho mobilního operátora?
4. Který z mobilních operátorů na Vás působí jako nejvíce společensky odpovědný?
5. Myslíte si, že jsou mobilní operátoři dostatečně odpovědní?
6. Přihlížel(a) jste při výběru mobilního operátora také na jeho chování v rámci CSR?
7. Pokud byste si vybíral(a) operátora nyní, co by pro Vás bylo nejdůležitější?
8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
9. Jaké oblasti by měli operátoři v rámci CSR věnovat nejvyšší pozornost?
10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
11. Které z těchto projektů O2 znáte?
12. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
13. Které z těchto projektů T-mobile znáte?
14. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
15. Které z těchto projektů Vodafone znáte?
16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
17. Jsem:
18. Věková kategorie:
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
20. Jsem
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Setkal(a) jste se již dříve s pojmem CSR?
2. Máte zájem o zveřejňování CSR aktivit společnosti?
3. Zajímají Vás CSR aktivity Vašeho mobilního operátora?
4. Který z mobilních operátorů na Vás působí jako nejvíce společensky odpovědný?
5. Myslíte si, že jsou mobilní operátoři dostatečně odpovědní?
6. Přihlížel(a) jste při výběru mobilního operátora také na jeho chování v rámci CSR?
7. Pokud byste si vybíral(a) operátora nyní, co by pro Vás bylo nejdůležitější?
8. Kvůli čemu byste přestoupili k jinému operátorovi?
9. Jaké oblasti by měli operátoři v rámci CSR věnovat nejvyšší pozornost?
10. Jak moc důležité pro Vás je, aby mobilní operátor vykonával následující aktivity
11. Které z těchto projektů O2 znáte?
12. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
13. Které z těchto projektů T-mobile znáte?
14. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
15. Které z těchto projektů Vodafone znáte?
16. Kde jste tyto aktivity zaznamenal(a)?
17. Jsem:
18. Věková kategorie:
19. Nejvyšší dosažené vzdělání
20. Jsem
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.