Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská zodpovědnost Vodafone

Společenská zodpovědnost Vodafone

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Singr
Šetření:07. 03. 2013 - 14. 03. 2013
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážená paní/ Vážený pane,

v rámci svého studia na České zemědělské univerzitě v Praze, obor Systémové inženýrství budu v letošním akademickém roce zpracovávat diplomovou práci. Provádím výzkum na téma „Společenská zodpovědnost podniku“ mezi širokou veřejností, přičemž jsem se zaměřil na společnost Vodafone.

Pro získání údajů vás prosím o vyplnění následujícího dotazníku. Vše je anonymní a výsledná data se stanou podkladem mé diplomové práce.

Předem vám děkuji za vaši ochotu a čas.

Martin Singr

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena.6558,04 %58,04 %  
Muž.4741,96 %41,96 %  

Graf

2. Vaše věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 30 let.6759,82 %59,82 %  
31 - 40 let.1311,61 %11,61 %  
41 - 50 let.1311,61 %11,61 %  
Nad 50 let.1210,71 %10,71 %  
Do 20 let.76,25 %6,25 %  

Graf

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou.4439,29 %39,29 %  
Vysokoškolské.3127,68 %27,68 %  
Nižší VŠ (Bc.).2421,43 %21,43 %  
VOŠ (Dis,, Bc.).54,46 %4,46 %  
SŠ bez maturity.32,68 %2,68 %  
Základní.32,68 %2,68 %  
Vyučena/a.21,79 %1,79 %  

Graf

4. Aktivity týkající se společenské zodpovědnosti spočívají v dobrovolných činnostech, které se týkají sociální oblasti nebo životního prostředí. Co si o takových aktivitách myslíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsou správné, ale při volbě firmy mě neovlivňují.8878,57 %78,57 %  
Jsou jedním z kritérií při mém nákupu zboží či služeb.1513,39 %13,39 %  
Myslím si, že jsou zbytečné.98,04 %8,04 %  

Graf

5. Jste ochotni připlatit si za produkty společnosti, která je společensky zodpovědná?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, cena by měla být stejná.4641,07 %41,07 %  
Nevím, záleželo by na okolnostech.3228,57 %28,57 %  
Ano, ale jen do 25 %.2421,43 %21,43 %  
Ano, i více než 50 %.76,25 %6,25 %  
Ano, ale pouze od 25 do 50 % z ceny.32,68 %2,68 %  

Graf

6. Je podle Vás lepší cílit dobrovolné aktivity na oblast společenskou (zaměstnanci, zákazníci), environmentální (příroda, životní prostředí) nebo ekonomickou (transparentnost, etický kodex,…)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rovnoměrně.4842,86 %42,86 %  
Environmentální oblast.3127,68 %27,68 %  
Společenská oblast.2017,86 %17,86 %  
Ekonomická oblast.98,04 %8,04 %  
Rovnoměrně 50 : 50.43,57 %3,57 %  

Graf

7. Setkali jste se s greenwashingem, tedy klamavou „zelenou“ reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Myslím si, že ano.4439,29 %39,29 %  
Ne, neuvědomuji si to.3430,36 %30,36 %  
Ano, několikrát.3127,68 %27,68 %  
Rozhodně ne.32,68 %2,68 %  

Graf

8. Co je rozhodující faktor, když si vybíráte produkt?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita.6558,04 %58,04 %  
Cena.2925,89 %25,89 %  
Image podniku.54,46 %4,46 %  
cena i kvalita21,79 %1,79 %  
poměr cena/kvalita21,79 %1,79 %  
někdy cena, jindy kvalita10,89 %0,89 %  
cena + kvalita10,89 %0,89 %  
poměr cena/výkon10,89 %0,89 %  
jak u čeho-někdy cena, někdy kvalita10,89 %0,89 %  
Cena, která by měla odpovídat kvalitě10,89 %0,89 %  
Další dobrovolné aktivity podniku.10,89 %0,89 %  
starost o ekologii10,89 %0,89 %  
kombinace kvality a ceny10,89 %0,89 %  
využitelnost/cena/kvalita/podmínky prodeje10,89 %0,89 %  

Graf

9. Sledujete, zda je Váš oblíbený podnik společensky zodpovědný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nesleduji to, je mi to jedno.6255,36 %55,36 %  
Ano, sleduji to a těší mě, pokud se angažuje.4136,61 %36,61 %  
Sleduji, ale vnímám tyto aktivity negativně.98,04 %8,04 %  

Graf

10. Jaký je váš vztah k Vodafone?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pozitivní, jsem zákazníkem.3430,36 %30,36 %  
Neutrální.2623,21 %23,21 %  
Pozitivní, ale nejsem zákazník ani zaměstnanec.2118,75 %18,75 %  
Negativní, ale nejsem zákazník ani zaměstnanec.1715,18 %15,18 %  
Negativní, jsem zákazníkem.108,93 %8,93 %  
Pozitivní, jsem zaměstnanec.43,57 %3,57 %  

Graf

11. Vodafone se silně angažuje v oblasti společenské zodpovědnosti – jak to ovlivní Váš názor na tuto společnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno.5448,21 %48,21 %  
Pozitivně.5246,43 %46,43 %  
Negativně.65,36 %5,36 %  

Graf

12. Dokážete odhadnout, jak se v průběhu let mění objem financí investovaný ve Vodafone do společenské zodpovědnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zvyšuje se5448,21 %48,21 %  
Je konstantní4540,18 %40,18 %  
Snižuje se1311,61 %11,61 %  

Graf

13. Myslíte si, že se liší společensky zodpovědné aktivity Vodafone v „západních“ a postkomunistických zemích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, na „západě“ jsou v těchto aktivitách dále7062,5 %62,5 %  
Ne, to se neliší3228,57 %28,57 %  
Ano, u nás je situace lepší108,93 %8,93 %  

Graf

14. Nadace Vodafone má program Rok jinak. Člověk z byznysu se v rámci tohoto projektu snaží pomáhat neziskovým organizacím, zatímco mu Vodafone platí mzdu, na jakou byl zvyklý v předchozím zaměstnání. Líbí se Vám takový koncept?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, skvělý nápad.5650 %50 %  
Nevím, neznám podrobnosti.3833,93 %33,93 %  
Ne, peníze by šly využít lépe.1816,07 %16,07 %  

Graf

15. Vodafone spolupracuje s různými neziskovými organizacemi. Myslíte si, že v těchto organizacích pracují špičkoví odborníci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím, nedokážu posoudit.6558,04 %58,04 %  
Ne, plat v těchto podmínkách tomu neodpovídá.2724,11 %24,11 %  
Ano, je to nezbytnost.2017,86 %17,86 %  

Graf

16. O aktivitách souvisejících se společenskou odpovědností si myslím, že:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

by měly být zaměřené zejména do sociální oblasti (slevy studentům, důchodcům, invalidům...)

je dobré, že existují

Je lepší vynaložit peníze na toto, než odvést většinu zisku společnosti do zahraničí.

je správná a měly by se o ni snažit všechny společnosti v ČR

je super

Je to fajn, ale většinou se to dozvím až když se začnu o firmu zajímat hlouběji, měli by na to zakázníky podle mě více upozorňovat a dát jim vědět o tom, že se v této oblasti angažují.

Je to investice. Vyplatí se to.

je to kravina

je to móda, takže je pro firmu to není žádná charita, ale marketing

je to velmi dobra cesta jak byt ohleduplnou spolecnosti k nasi planete

jsou dobré

jsou dobré ale neměl by je pocitovat zákazník v cenně

jsou důležité!

jsou fakt skvělé :)

jsou nevyhnutelne

Jsou nezbytné

Jsou potřeba, ale nemyslím si, že to zlepšuje image firmy v očích zákazníků.

Jsou potřebné a v západním světě zcela běžné. Není ale možné, aby se Vodafone choval nemorálně ve s vém hlavním oboru podnikání vůči svým klientům. To žádné jeho vedlejší aktivity nemohou ospravedlnit. Na jednu stranu se chovají jako odpovědná firma, na druhou je to pakáž, co nečistým způsobem parazituje na naší zemi. Jsou to pokrytci.

Jsou potřebné.

jsou prospěšné pro budoucí stabilitu morální úrovně společnosti

jsou prospěšné, pokud se dělají efektivně a promyšleně

jsou v dnešní době nezbytené

Jsou v současné době potřeba

jsou velice důležité a jejich množství a kvalita pak vypovídá i dost o vývoji naší společnosti

Jsou velice užitečné v dnešní společnosti nezbytné.

Jsou vhodné a potřebné; jsem zastáncem občanské společnosti a spolupracuji s řadou neziskových organizací. Domnívám se, že není nic "nesprávného" dosahovat v ekonomické činnosti firem slušný zisk (za dodržování zákonných i pracovních podmínek), ale zároveň předpokládám, že o jistou část zisku je "správné" se podělit s těmi slabými a vyloučenými.

Mají smysl, moje maminka se jednoho z programů Vodafone účastnila a určitě je cílem podpořit doboru věc a lidi, kteří třeba neměli v životě tolik štěstí nebo nemají dostatek financí

mělo by se zvyšovat povědomí o těchto aktivitách mezi laickou veřejností

Neměly by být na úkor ceny služeb - měly by být dobrovolným DAREM ze zisku společností.

nevím

nic

v dnešní době by měli být nedílnou součástí každé firemní strategie

velké firmy by se měly tímto způsobem angažovat a zviditelňovat, malé na to nemají peníze


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Vaše věková skupina:

  • odpověď 20 - 30 let.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nižší VŠ (Bc.). na otázku 3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

11. Vodafone se silně angažuje v oblasti společenské zodpovědnosti – jak to ovlivní Váš názor na tuto společnost?

  • odpověď Pozitivně.:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsou jedním z kritérií při mém nákupu zboží či služeb. na otázku 4. Aktivity týkající se společenské zodpovědnosti spočívají v dobrovolných činnostech, které se týkají sociální oblasti nebo životního prostředí. Co si o takových aktivitách myslíte?

15. Vodafone spolupracuje s různými neziskovými organizacemi. Myslíte si, že v těchto organizacích pracují špičkoví odborníci?

  • odpověď Nevím, nedokážu posoudit.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nad 50 let. na otázku 2. Vaše věková skupina:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Vaše věková skupina:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Aktivity týkající se společenské zodpovědnosti spočívají v dobrovolných činnostech, které se týkají sociální oblasti nebo životního prostředí. Co si o takových aktivitách myslíte?

5. Jste ochotni připlatit si za produkty společnosti, která je společensky zodpovědná?

6. Je podle Vás lepší cílit dobrovolné aktivity na oblast společenskou (zaměstnanci, zákazníci), environmentální (příroda, životní prostředí) nebo ekonomickou (transparentnost, etický kodex,…)?

7. Setkali jste se s greenwashingem, tedy klamavou „zelenou“ reklamou?

8. Co je rozhodující faktor, když si vybíráte produkt?

9. Sledujete, zda je Váš oblíbený podnik společensky zodpovědný?

10. Jaký je váš vztah k Vodafone?

11. Vodafone se silně angažuje v oblasti společenské zodpovědnosti – jak to ovlivní Váš názor na tuto společnost?

12. Dokážete odhadnout, jak se v průběhu let mění objem financí investovaný ve Vodafone do společenské zodpovědnosti?

13. Myslíte si, že se liší společensky zodpovědné aktivity Vodafone v „západních“ a postkomunistických zemích?

14. Nadace Vodafone má program Rok jinak. Člověk z byznysu se v rámci tohoto projektu snaží pomáhat neziskovým organizacím, zatímco mu Vodafone platí mzdu, na jakou byl zvyklý v předchozím zaměstnání. Líbí se Vám takový koncept?

15. Vodafone spolupracuje s různými neziskovými organizacemi. Myslíte si, že v těchto organizacích pracují špičkoví odborníci?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Vaše věková skupina:

3. Nejvyšší dosažené vzdělání:

4. Aktivity týkající se společenské zodpovědnosti spočívají v dobrovolných činnostech, které se týkají sociální oblasti nebo životního prostředí. Co si o takových aktivitách myslíte?

5. Jste ochotni připlatit si za produkty společnosti, která je společensky zodpovědná?

6. Je podle Vás lepší cílit dobrovolné aktivity na oblast společenskou (zaměstnanci, zákazníci), environmentální (příroda, životní prostředí) nebo ekonomickou (transparentnost, etický kodex,…)?

7. Setkali jste se s greenwashingem, tedy klamavou „zelenou“ reklamou?

8. Co je rozhodující faktor, když si vybíráte produkt?

9. Sledujete, zda je Váš oblíbený podnik společensky zodpovědný?

10. Jaký je váš vztah k Vodafone?

11. Vodafone se silně angažuje v oblasti společenské zodpovědnosti – jak to ovlivní Váš názor na tuto společnost?

12. Dokážete odhadnout, jak se v průběhu let mění objem financí investovaný ve Vodafone do společenské zodpovědnosti?

13. Myslíte si, že se liší společensky zodpovědné aktivity Vodafone v „západních“ a postkomunistických zemích?

14. Nadace Vodafone má program Rok jinak. Člověk z byznysu se v rámci tohoto projektu snaží pomáhat neziskovým organizacím, zatímco mu Vodafone platí mzdu, na jakou byl zvyklý v předchozím zaměstnání. Líbí se Vám takový koncept?

15. Vodafone spolupracuje s různými neziskovými organizacemi. Myslíte si, že v těchto organizacích pracují špičkoví odborníci?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Singr, M.Společenská zodpovědnost Vodafone (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://spolecenska-zodpovednost-vf.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.