Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská zodpovědnost Vodafone
Společenská zodpovědnost Vodafone
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martin Singr |
---|---|
Šetření: | 07. 03. 2013 - 14. 03. 2013 |
Počet respondentů: | 112 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15.29 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 66,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená paní/ Vážený pane,
v rámci svého studia na České zemědělské univerzitě v Praze, obor Systémové inženýrství budu v letošním akademickém roce zpracovávat diplomovou práci. Provádím výzkum na téma „Společenská zodpovědnost podniku“ mezi širokou veřejností, přičemž jsem se zaměřil na společnost Vodafone.
Pro získání údajů vás prosím o vyplnění následujícího dotazníku. Vše je anonymní a výsledná data se stanou podkladem mé diplomové práce.
Předem vám děkuji za vaši ochotu a čas.
Martin Singr
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena. | 65 | 58,04 % | 58,04 % |
Muž. | 47 | 41,96 % | 41,96 % |
2. Vaše věková skupina:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20 - 30 let. | 67 | 59,82 % | 59,82 % |
31 - 40 let. | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
41 - 50 let. | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
Nad 50 let. | 12 | 10,71 % | 10,71 % |
Do 20 let. | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ s maturitou. | 44 | 39,29 % | 39,29 % |
Vysokoškolské. | 31 | 27,68 % | 27,68 % |
Nižší VŠ (Bc.). | 24 | 21,43 % | 21,43 % |
VOŠ (Dis,, Bc.). | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
SŠ bez maturity. | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Základní. | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
Vyučena/a. | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
4. Aktivity týkající se společenské zodpovědnosti spočívají v dobrovolných činnostech, které se týkají sociální oblasti nebo životního prostředí. Co si o takových aktivitách myslíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsou správné, ale při volbě firmy mě neovlivňují. | 88 | 78,57 % | 78,57 % |
Jsou jedním z kritérií při mém nákupu zboží či služeb. | 15 | 13,39 % | 13,39 % |
Myslím si, že jsou zbytečné. | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
5. Jste ochotni připlatit si za produkty společnosti, která je společensky zodpovědná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, cena by měla být stejná. | 46 | 41,07 % | 41,07 % |
Nevím, záleželo by na okolnostech. | 32 | 28,57 % | 28,57 % |
Ano, ale jen do 25 %. | 24 | 21,43 % | 21,43 % |
Ano, i více než 50 %. | 7 | 6,25 % | 6,25 % |
Ano, ale pouze od 25 do 50 % z ceny. | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
6. Je podle Vás lepší cílit dobrovolné aktivity na oblast společenskou (zaměstnanci, zákazníci), environmentální (příroda, životní prostředí) nebo ekonomickou (transparentnost, etický kodex,…)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rovnoměrně. | 48 | 42,86 % | 42,86 % |
Environmentální oblast. | 31 | 27,68 % | 27,68 % |
Společenská oblast. | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
Ekonomická oblast. | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
Rovnoměrně 50 : 50. | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
7. Setkali jste se s greenwashingem, tedy klamavou „zelenou“ reklamou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Myslím si, že ano. | 44 | 39,29 % | 39,29 % |
Ne, neuvědomuji si to. | 34 | 30,36 % | 30,36 % |
Ano, několikrát. | 31 | 27,68 % | 27,68 % |
Rozhodně ne. | 3 | 2,68 % | 2,68 % |
8. Co je rozhodující faktor, když si vybíráte produkt?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kvalita. | 65 | 58,04 % | 58,04 % |
Cena. | 29 | 25,89 % | 25,89 % |
Image podniku. | 5 | 4,46 % | 4,46 % |
cena i kvalita | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
poměr cena/kvalita | 2 | 1,79 % | 1,79 % |
někdy cena, jindy kvalita | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
cena + kvalita | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
poměr cena/výkon | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
jak u čeho-někdy cena, někdy kvalita | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Cena, která by měla odpovídat kvalitě | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
Další dobrovolné aktivity podniku. | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
starost o ekologii | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
kombinace kvality a ceny | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
využitelnost/cena/kvalita/podmínky prodeje | 1 | 0,89 % | 0,89 % |
9. Sledujete, zda je Váš oblíbený podnik společensky zodpovědný?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nesleduji to, je mi to jedno. | 62 | 55,36 % | 55,36 % |
Ano, sleduji to a těší mě, pokud se angažuje. | 41 | 36,61 % | 36,61 % |
Sleduji, ale vnímám tyto aktivity negativně. | 9 | 8,04 % | 8,04 % |
10. Jaký je váš vztah k Vodafone?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pozitivní, jsem zákazníkem. | 34 | 30,36 % | 30,36 % |
Neutrální. | 26 | 23,21 % | 23,21 % |
Pozitivní, ale nejsem zákazník ani zaměstnanec. | 21 | 18,75 % | 18,75 % |
Negativní, ale nejsem zákazník ani zaměstnanec. | 17 | 15,18 % | 15,18 % |
Negativní, jsem zákazníkem. | 10 | 8,93 % | 8,93 % |
Pozitivní, jsem zaměstnanec. | 4 | 3,57 % | 3,57 % |
11. Vodafone se silně angažuje v oblasti společenské zodpovědnosti – jak to ovlivní Váš názor na tuto společnost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je mi to jedno. | 54 | 48,21 % | 48,21 % |
Pozitivně. | 52 | 46,43 % | 46,43 % |
Negativně. | 6 | 5,36 % | 5,36 % |
12. Dokážete odhadnout, jak se v průběhu let mění objem financí investovaný ve Vodafone do společenské zodpovědnosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zvyšuje se | 54 | 48,21 % | 48,21 % |
Je konstantní | 45 | 40,18 % | 40,18 % |
Snižuje se | 13 | 11,61 % | 11,61 % |
13. Myslíte si, že se liší společensky zodpovědné aktivity Vodafone v „západních“ a postkomunistických zemích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, na „západě“ jsou v těchto aktivitách dále | 70 | 62,5 % | 62,5 % |
Ne, to se neliší | 32 | 28,57 % | 28,57 % |
Ano, u nás je situace lepší | 10 | 8,93 % | 8,93 % |
14. Nadace Vodafone má program Rok jinak. Člověk z byznysu se v rámci tohoto projektu snaží pomáhat neziskovým organizacím, zatímco mu Vodafone platí mzdu, na jakou byl zvyklý v předchozím zaměstnání. Líbí se Vám takový koncept?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, skvělý nápad. | 56 | 50 % | 50 % |
Nevím, neznám podrobnosti. | 38 | 33,93 % | 33,93 % |
Ne, peníze by šly využít lépe. | 18 | 16,07 % | 16,07 % |
15. Vodafone spolupracuje s různými neziskovými organizacemi. Myslíte si, že v těchto organizacích pracují špičkoví odborníci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, nedokážu posoudit. | 65 | 58,04 % | 58,04 % |
Ne, plat v těchto podmínkách tomu neodpovídá. | 27 | 24,11 % | 24,11 % |
Ano, je to nezbytnost. | 20 | 17,86 % | 17,86 % |
16. O aktivitách souvisejících se společenskou odpovědností si myslím, že:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
by měly být zaměřené zejména do sociální oblasti (slevy studentům, důchodcům, invalidům...)
je dobré, že existují
Je lepší vynaložit peníze na toto, než odvést většinu zisku společnosti do zahraničí.
je správná a měly by se o ni snažit všechny společnosti v ČR
je super
Je to fajn, ale většinou se to dozvím až když se začnu o firmu zajímat hlouběji, měli by na to zakázníky podle mě více upozorňovat a dát jim vědět o tom, že se v této oblasti angažují.
Je to investice. Vyplatí se to.
je to kravina
je to móda, takže je pro firmu to není žádná charita, ale marketing
je to velmi dobra cesta jak byt ohleduplnou spolecnosti k nasi planete
jsou dobré
jsou dobré ale neměl by je pocitovat zákazník v cenně
jsou důležité!
jsou fakt skvělé :)
jsou nevyhnutelne
Jsou nezbytné
Jsou potřeba, ale nemyslím si, že to zlepšuje image firmy v očích zákazníků.
Jsou potřebné a v západním světě zcela běžné. Není ale možné, aby se Vodafone choval nemorálně ve s vém hlavním oboru podnikání vůči svým klientům. To žádné jeho vedlejší aktivity nemohou ospravedlnit. Na jednu stranu se chovají jako odpovědná firma, na druhou je to pakáž, co nečistým způsobem parazituje na naší zemi. Jsou to pokrytci.
Jsou potřebné.
jsou prospěšné pro budoucí stabilitu morální úrovně společnosti
jsou prospěšné, pokud se dělají efektivně a promyšleně
jsou v dnešní době nezbytené
Jsou v současné době potřeba
jsou velice důležité a jejich množství a kvalita pak vypovídá i dost o vývoji naší společnosti
Jsou velice užitečné v dnešní společnosti nezbytné.
Jsou vhodné a potřebné; jsem zastáncem občanské společnosti a spolupracuji s řadou neziskových organizací. Domnívám se, že není nic "nesprávného" dosahovat v ekonomické činnosti firem slušný zisk (za dodržování zákonných i pracovních podmínek), ale zároveň předpokládám, že o jistou část zisku je "správné" se podělit s těmi slabými a vyloučenými.
Mají smysl, moje maminka se jednoho z programů Vodafone účastnila a určitě je cílem podpořit doboru věc a lidi, kteří třeba neměli v životě tolik štěstí nebo nemají dostatek financí
mělo by se zvyšovat povědomí o těchto aktivitách mezi laickou veřejností
Neměly by být na úkor ceny služeb - měly by být dobrovolným DAREM ze zisku společností.
nevím
nic
v dnešní době by měli být nedílnou součástí každé firemní strategie
velké firmy by se měly tímto způsobem angažovat a zviditelňovat, malé na to nemají peníze
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.