Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Společenská odpovědnost v cestovním ruchu

Společenská odpovědnost v cestovním ruchu

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kristýna Stehlíková
Šetření:11. 03. 2014 - 18. 03. 2014
Počet respondentů:81
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.33
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:90,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:28
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

zdravím! Obsahem dotazníku je několik otázek z oblasti cestovního ruchu a společenské odpovědnosti. Předem děkuji za vyplnění.
 

Odpovědi respondentů

1. Jste žena nebo muž?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6479,01 %79,01 %  
Muž1720,99 %20,99 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 – 356681,48 %81,48 %  
36 – 55911,11 %11,11 %  
15 – 2067,41 %7,41 %  

Graf

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské4960,49 %60,49 %  
Vysoká škola Bc.1822,22 %22,22 %  
Vysoká škola Ing./Mgr.67,41 %7,41 %  
Základní33,7 %3,7 %  
Vyučení s maturitou/bez maturity33,7 %3,7 %  
VOŠ22,47 %2,47 %  

Graf

4. Setkali jste se někdy s pojmem ,,Společenská odpovědnost firem/organizací´?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 5, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO5466,67 %66,67 %  
NE2733,33 %33,33 %  

Graf

5. Kde?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze školy2851,85 %34,57 %  
Díky informacím od firmy/organizace z propagačních materiálů, internetových stránek, obalů, osobně…1018,52 %12,35 %  
Z odborné literatury / tisku1018,52 %12,35 %  
Jiná možnost611,11 %7,41 %  

Graf

6. Setkali jste se s tímto konceptem u společnosti podnikající v cestovním ruchu? (cestovní kancelář, cestovní agentura, hotel, restaurace…)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE2851,85 %34,57 %  
ANO2648,15 %32,1 %  

Graf

7. Situace: Cestovní kancelář A nabízí zájezd s vyšší cenou, ale garantuje ubytování v ekologicky šetrném hotelu, dodržující standardy kvality. Cestovní kancelář B nabízí srovnatelný zájezd, cena je o 1/5 nižší, ale nedisponuje známkou kvality ani negarantuje ekologické chování. Jakou CK byste si vybrali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
CK B4555,56 %55,56 %  
CK A3644,44 %44,44 %  

Graf

8. Chovali jste se někdy na dovolené společensky nezodpovědně (pohazování odpadků, ničení památek, poškozování nebo odcizování přírodních útvarů aj.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE6580,25 %80,25 %  
ANO1619,75 %19,75 %  

Graf

9. Pokud byste plánovali dovolenou, měli byste zájem o informace jak se chovat co nejzodpovědněji v cílové destinaci a být tzv. ,,eko-turistou“ ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO4758,02 %58,02 %  
NE3441,98 %41,98 %  

Graf

10. Vyberte 3 – 5 aktivit, které jsou dle Vašeho názoru nejdůležitější pro odpovědný a udržitelný chod podniku / organizace.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 3).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Poskytovat kvalitní výrobky / služby7086,42 %86,42 %  
Odpovědné chování vůči zákazníkům5871,6 %71,6 %  
Spolupráce s odpovědnými a kvalitními dodavateli5162,96 %62,96 %  
Rozvoj regionu ve, kterém působí3138,27 %38,27 %  
Používání šetrně ekologický spotřebičů, produktů2834,57 %34,57 %  
Bonusy a benefity pro zaměstnance2328,4 %28,4 %  
Bonusový program pro zákazníky2024,69 %24,69 %  
Odpovědné chování vůči veřejným institucím1518,52 %18,52 %  
Podpora neziskových organizací a projektů1417,28 %17,28 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Setkali jste se někdy s pojmem ,,Společenská odpovědnost firem/organizací´?

  • odpověď ANO:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Díky informacím od firmy/organizace z propagačních materiálů, internetových stránek, obalů, osobně… na otázku 5. Kde?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Z odborné literatury / tisku na otázku 5. Kde?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ze školy na otázku 5. Kde?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 6. Setkali jste se s tímto konceptem u společnosti podnikající v cestovním ruchu? (cestovní kancelář, cestovní agentura, hotel, restaurace…)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 6. Setkali jste se s tímto konceptem u společnosti podnikající v cestovním ruchu? (cestovní kancelář, cestovní agentura, hotel, restaurace…)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste žena nebo muž?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Setkali jste se někdy s pojmem ,,Společenská odpovědnost firem/organizací´?

5. Kde?

6. Setkali jste se s tímto konceptem u společnosti podnikající v cestovním ruchu? (cestovní kancelář, cestovní agentura, hotel, restaurace…)

7. Situace: Cestovní kancelář A nabízí zájezd s vyšší cenou, ale garantuje ubytování v ekologicky šetrném hotelu, dodržující standardy kvality. Cestovní kancelář B nabízí srovnatelný zájezd, cena je o 1/5 nižší, ale nedisponuje známkou kvality ani negarantuje ekologické chování. Jakou CK byste si vybrali?

8. Chovali jste se někdy na dovolené společensky nezodpovědně (pohazování odpadků, ničení památek, poškozování nebo odcizování přírodních útvarů aj.)?

9. Pokud byste plánovali dovolenou, měli byste zájem o informace jak se chovat co nejzodpovědněji v cílové destinaci a být tzv. ,,eko-turistou“ ?

10. Vyberte 3 – 5 aktivit, které jsou dle Vašeho názoru nejdůležitější pro odpovědný a udržitelný chod podniku / organizace.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste žena nebo muž?

2. Kolik je Vám let?

3. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

4. Setkali jste se někdy s pojmem ,,Společenská odpovědnost firem/organizací´?

5. Kde?

6. Setkali jste se s tímto konceptem u společnosti podnikající v cestovním ruchu? (cestovní kancelář, cestovní agentura, hotel, restaurace…)

7. Situace: Cestovní kancelář A nabízí zájezd s vyšší cenou, ale garantuje ubytování v ekologicky šetrném hotelu, dodržující standardy kvality. Cestovní kancelář B nabízí srovnatelný zájezd, cena je o 1/5 nižší, ale nedisponuje známkou kvality ani negarantuje ekologické chování. Jakou CK byste si vybrali?

8. Chovali jste se někdy na dovolené společensky nezodpovědně (pohazování odpadků, ničení památek, poškozování nebo odcizování přírodních útvarů aj.)?

9. Pokud byste plánovali dovolenou, měli byste zájem o informace jak se chovat co nejzodpovědněji v cílové destinaci a být tzv. ,,eko-turistou“ ?

10. Vyberte 3 – 5 aktivit, které jsou dle Vašeho názoru nejdůležitější pro odpovědný a udržitelný chod podniku / organizace.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Stehlíková, K.Společenská odpovědnost v cestovním ruchu (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://spolecenskaodpovednostvcr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.