Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spoločenská zodpovednosť cestovných kancelárií

Spoločenská zodpovednosť cestovných kancelárií

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:miriam stopiaková
Šetření:21. 03. 2011 - 29. 03. 2011
Počet respondentů:62
Počet otázek (max/průměr):13 / 10.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondent, vážená respondentka,

 

prosím, venujte malú chvíľu vyplneniu nasledovného dotazníka, ktorý je anonymný. Pomôže mi získať prehľad o názoroch spotrebiteľov na spoločenskú zodpovednosť cestovných kancelárií v sociálnej a environmentálnej oblasti.

 

Ďakujem za Vás čas.

Odpovědi respondentů

1. Chodíte na dovolenky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ánootázka č. 2, nie → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno5487,1 %87,1 %  
nie812,9 %12,9 %  

Graf

2. Ako často?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Viac krát za rok.2342,59 %37,1 %  
Raz za rok.2240,74 %35,48 %  
Menej ako raz za rok.916,67 %14,52 %  

Graf

3. Čo Vás najviav ovplyvňuje pri výbere cestovnej kancelárie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena zájazdu2240,74 %35,48 %  
Kvalita služieb2037,04 %32,26 %  
Veľkosť cestovnej kancelárie a jej stabilita na trhu59,26 %8,06 %  
nevyužívam služby CK, cestujem individuálne11,85 %1,61 %  
nevyuzivam ich sluzby, organizujem sama11,85 %1,61 %  
nechodim cestovkami11,85 %1,61 %  
necestujem s cestovnou kanceláriou11,85 %1,61 %  
nechodime cez cestovky11,85 %1,61 %  
vacsinou cestujem bez cestovnej kancelarie11,85 %1,61 %  
snazim sa im vyhnut a usetrit tak peniaze11,85 %1,61 %  

Graf

4. Myslíte si, že je dôležité chrániť životné prostredie a budovať trvalo udržateľný turizmus? (Trvalo udržateľný cestovný ruch je odvetvie, ktoré sa zaväzuje k nízkemu dopadu na životné prostredie a miestnu kultúru, a zároveň napomáha k vytváraniu budúceho zamestnania pre miestnych obyvateľov.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
áno4583,33 %72,58 %  
nezáleží mi na tom814,81 %12,9 %  
nie11,85 %1,61 %  

Graf

5. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali prispievať k znižovaniu nežiaduceho vplyvu na životné prostredi, podporovať a zachovávať kultúrnu rozmanitosť?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4787,04 %75,81 %  
ne712,96 %11,29 %  

Graf

6. Dali by ste prednosť takejto cestovnej kancelárii pri výbere Vášho zájazdu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pravdepodobne áno.3055,56 %48,39 %  
Pravdepodobne nie.1222,22 %19,35 %  
Jednoznačne áno.1018,52 %16,13 %  
Jednoznačne nie.23,7 %3,23 %  

Graf

7. Pri výbere hotela, dali by ste prednosť takému, ktorý rozumne využíva zdroje a snaží sa znížiť množstvo odpadu a vyhnúť sa nadmernej spotrebe využívaním alternatívnych zdrojov energie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, pokiaľ by nebol žiadny rozdiel v cene.4481,48 %70,97 %  
Nie.59,26 %8,06 %  
Áno, aj napriek jeho vyššej cene.59,26 %8,06 %  

Graf

8. Pri výbere Vašej dovolenky do konkrétnej krajiny, dali by ste prednosť ekozájazdu (zodpovedné cestovanie, ktoré má minimálny dopad na životné prostredie a jeho dopad na miestnu kultúru by bol minimálny)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Áno, pokiaľ jeho cena by nebola príliš vysoká v porovnaní s klasickým zájazdom.4074,07 %64,52 %  
Nie. Myslím si, že takýto zájazd by nespĺňal moje požiadavky. 916,67 %14,52 %  
Jednoznačne áno.59,26 %8,06 %  

Graf

9. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali podporovať charitatívne akcie?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3666,67 %58,06 %  
ne1833,33 %29,03 %  

Graf

10. Zoraďte nasledujúce aktivity od 1 po 4 (1-najdôležitejšie, 4-najmenej dôležité) podľa toho, čomu je dôležité venovať pozornosť podľa Vás.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
charitatívne akcie3.0931.195
ochrana životného prostredia2.0191.055
podpora rozvoja spoločnosti a kultúry2.1670.806
sponzoring vzdelávacích, kultúrnych a športových akcií2.7221.201

Graf

11. Uveďte, čo podľa Vás, chýba slovenským cestovným kanceláriám?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

- chýbajú im usmievaví a ochotní zamestnanci - rozmanitejší výber destinácií

ceny už aj s poplatkami- solídny prístup k zákaznikovi, viac informovanosti

doveryhodnost

kvalita poskytovaných služieb. Napr. Keď si klient zaplatí za výhľad na more, má ho mať, a nie že to musí riešiť na mieste. Takisto aj rozmiestnenie hotelov a ubytovania v ramci destinacie je v pripade sovenkskych CK vzdy na okraji, alebo 500m od mora a podobne. rakúske CK sú v tomto oveľa vyspelejšie.

kvalita služieb

Kvalita služieb.

lepsia prezentacia produktov

mohli by byt menej nenasytne a viac to potom zohladnit v cene..ked to ide v rakusku preco nie u nas

neviem povedať

neviem, asi nic

odmeňovací systém stálych zákazníkov, zodpovednosť za zákazníkov na mieste pobytu, flexibilita pri mimoriadnych požiadavkách

podla mna nič.

pojem o cenách zájazdov vo svete:)))

Pravdive informacie

pružnosť reagovať na potreby zákazníkov

reklama

sluzby post... teda akysi "pozarucny servi" - to chyba mnohym inym organizaciam u nas na slovensku, nie len cestovkam. Mozno by bola efektivna myslienka - presadit sa niecim inym, ako ostani v oblasti, kde by to konzument od cestovky neocakaval. Mozno aj konkretne spropagovat, ze tato cestovka berie ohlad na zivotne prostredie, alebo cast financnych prostriedkov ide na rozvoj krajiny do ktorej klient vycestuje a pod.

solidnost - ani jedna nehovori pravdu, na vsetko vzdy pritakavaju i ked nevedia, ci je mozne to v ramci dovolenky/destinacie zabezpecit btw. (názor z iného súdka): čo sa týka cestovných kancelárií a životného prostredia, najviac neporiadku na zemi aj tak robia továrne, armáda, ozbrojené sily, farmaceutické spoločnosti a iné veľkovýroby. neviem, čo by sa zmenilo, ak by cestovky žili v "eko" štýle, myslim, že by to bol hlavne image. dnes majú aj niektoré cestovky problém prežiť leto, takéto eko zameranie by im mohlo zbytočne zvýšiť náklady, i keď ak by zmenu na "eko" znamenalo nájsť hotely v daných destináciách, ktoré recyklujú a pod. mohlo by to nepriamo pôsobiť na ich (hotelov) konkurentov. čo v konečnom dôsledku niečo môže zmeniť. dôležité je skôr podotknút, že zákazníci dnes často hľadajú nejakú pridanú hodnotu na dovolenke a to luxus, okrem iného, a luxus sa často nespája s pojmom "eko" (vid kontroverzný palmový ostrov v dubaji) a ak sa to hotelu podarí spojiť, tak si nechá za to aj zaplatit. vela stastia v diplomke! :)

spolahlivost

Ťažko povedať, každá cestovná kancelária má svoje chyby a nedostatky, ale myslím, že by mali zhovievavejšie pristupovať k vybavovaniu reklamácií.

Turizmus na Slovensku je dosť na nízkej úrovni, ak nie ste nadšenec turistiky tak asi Vás dovolenka na SR nezaujme, wellnes je zasa niečo na čo nemám financie. Ak by sme mali more ako Chorváti vedeli by slovenské cesotvky uspokojili viacej ľudí. Alebo aspoň by mohli ponúkať viacej adrenalínových zážitkov, zapojit do dovoleniek napríklad splav, lezenie vo výskových parkoch, návšteva motodráhy pre sportovcov, aktívne relaxovanie, skanzemy, divadlá, múzeá a hlavne by mali zaradit do plánu food .... návšteva dobrých az výborných restauracii, speciality zo slovenska, staré babky co by mladých ucili tradicnej kuchni, lov rýb....muskárčenie, niečo s čím sa bežne nestretnete.

väčšia propagácia slovenského turizmu

Vo vacsine CK (cest vynimkam:) chyba individualny pristup, zaujem uspokojit klienta a tym si ho zabezpecit pre dalsie nakupy (casto som sa stretla s pristupom - stale sa najdu nespokojni zakaznici, tak staznostiam nevenujeme ziadnu pozornost, ved sa najdu ini, co to aj tak kupia...) O enviromentalne uvedomelej CK som na slovensku este asi nepocula, no chybaju mi tiez viac aktivne a tematicky zamrane zajazdy ako napr. spojene s kurzom tanca typickeho pre danu krajinu (tam by som hned sla) alebo s nejakym sportom, enviromentalnymi aktivitami atd...

vsetky CK su rovnake, podla mna by sa kazdy cestovka mala snazit odlisit sa od konkurencie, a aby to odlisenie bolo najma viditelne aby verejnost o nej vedela. a hlavne v cestovkach by mali klast doraz na to, aby predajcovia boli ochotni a trpezlivi. Mali by sa snazit zakaznivovi poradit podla jeho poziadaviek

zákazníci

12. Vek

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
241935,19 %30,65 %  
25814,81 %12,9 %  
23814,81 %12,9 %  
2059,26 %8,06 %  
3535,56 %4,84 %  
2235,56 %4,84 %  
2723,7 %3,23 %  
6111,85 %1,61 %  
1711,85 %1,61 %  
2811,85 %1,61 %  
ostatní odpovědi 33
26
21
35,56 %4,84 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.36
Minimum:20
Maximum:35
Variační rozpětí:15
Rozptyl:9.3
Směrodatná odchylka:3.05
Medián:24
Modus:24

Graf

13. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4175,93 %66,13 %  
muž 1324,07 %20,97 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Chodíte na dovolenky?

2. Ako často?

3. Čo Vás najviav ovplyvňuje pri výbere cestovnej kancelárie?

4. Myslíte si, že je dôležité chrániť životné prostredie a budovať trvalo udržateľný turizmus? (Trvalo udržateľný cestovný ruch je odvetvie, ktoré sa zaväzuje k nízkemu dopadu na životné prostredie a miestnu kultúru, a zároveň napomáha k vytváraniu budúceho zamestnania pre miestnych obyvateľov.)

5. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali prispievať k znižovaniu nežiaduceho vplyvu na životné prostredi, podporovať a zachovávať kultúrnu rozmanitosť?

6. Dali by ste prednosť takejto cestovnej kancelárii pri výbere Vášho zájazdu?

7. Pri výbere hotela, dali by ste prednosť takému, ktorý rozumne využíva zdroje a snaží sa znížiť množstvo odpadu a vyhnúť sa nadmernej spotrebe využívaním alternatívnych zdrojov energie?

8. Pri výbere Vašej dovolenky do konkrétnej krajiny, dali by ste prednosť ekozájazdu (zodpovedné cestovanie, ktoré má minimálny dopad na životné prostredie a jeho dopad na miestnu kultúru by bol minimálny)?

9. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali podporovať charitatívne akcie?

10. Zoraďte nasledujúce aktivity od 1 po 4 (1-najdôležitejšie, 4-najmenej dôležité) podľa toho, čomu je dôležité venovať pozornosť podľa Vás.

12. Vek

13. Pohlavie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Chodíte na dovolenky?

2. Ako často?

3. Čo Vás najviav ovplyvňuje pri výbere cestovnej kancelárie?

4. Myslíte si, že je dôležité chrániť životné prostredie a budovať trvalo udržateľný turizmus? (Trvalo udržateľný cestovný ruch je odvetvie, ktoré sa zaväzuje k nízkemu dopadu na životné prostredie a miestnu kultúru, a zároveň napomáha k vytváraniu budúceho zamestnania pre miestnych obyvateľov.)

5. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali prispievať k znižovaniu nežiaduceho vplyvu na životné prostredi, podporovať a zachovávať kultúrnu rozmanitosť?

6. Dali by ste prednosť takejto cestovnej kancelárii pri výbere Vášho zájazdu?

7. Pri výbere hotela, dali by ste prednosť takému, ktorý rozumne využíva zdroje a snaží sa znížiť množstvo odpadu a vyhnúť sa nadmernej spotrebe využívaním alternatívnych zdrojov energie?

8. Pri výbere Vašej dovolenky do konkrétnej krajiny, dali by ste prednosť ekozájazdu (zodpovedné cestovanie, ktoré má minimálny dopad na životné prostredie a jeho dopad na miestnu kultúru by bol minimálny)?

9. Myslíte si, že cestovné kancelárie by mali podporovať charitatívne akcie?

10. Zoraďte nasledujúce aktivity od 1 po 4 (1-najdôležitejšie, 4-najmenej dôležité) podľa toho, čomu je dôležité venovať pozornosť podľa Vás.

12. Vek

13. Pohlavie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

stopiaková, m.Spoločenská zodpovednosť cestovných kancelárií (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://spolocenska-zodpovednost-ces.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.