Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Sportovci v reklamě

Sportovci v reklamě

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Kováčiková
Šetření:17. 07. 2009 - 25. 07. 2009
Počet respondentů:124
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:45 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážení respondenti,

jsem studentkou IV. ročníku UK FTVS a právě píši diplomovou práci na téma "Sportovci v reklamě". Její nutnou součástí je i tento dotazník. Má za úkol zjistit vnímaní sportovců v propagačních kampaních v rámci ČR a následné srovnání s celosvětově známou osobností Petra Čecha.
 

Touto cestou bych Vás chtěla požádat o jeho vyplnění, které mi velice pomůže.

 

Předem všem děkuji za vyplnění dotazníku a případně jeho další šíření.

 

S přáním hezkého dne a pozdravem

 

Míša Kováčiková

Odpovědi respondentů

1. Znáte nějaké české či zahraniční sportovce, kteří účinkují v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11995,97 %95,97 %  
ne32,42 %2,42 %  
nevím21,61 %1,61 %  

Graf

2. Ve kterých médiích se nejčastěji setkáváte s reklamou, kde účinkují sportovci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
televize10483,87 %83,87 %  
venkovní reklama (billboardy,...)108,06 %8,06 %  
tiskoviny64,84 %4,84 %  
internet21,61 %1,61 %  
vse mimo rozhlasu10,81 %0,81 %  
nevím10,81 %0,81 %  

Graf

3. Čeští sportovci podle Vašeho názoru vystupují v reklamách:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
často6451,61 %51,61 %  
téměř nevystupují4637,1 %37,1 %  
nevím97,26 %7,26 %  
příliš často54,03 %4,03 %  

Graf

4. Co je hlavním důvodem vystupování českých sportovců v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
příjmy pro osobní potřebu8266,13 %66,13 %  
zdroj zajištění finančních prostředků pro sportovní činnost3326,61 %26,61 %  
zájem médií2923,39 %23,39 %  
zlepšení image2822,58 %22,58 %  
prestiž2520,16 %20,16 %  
charitativní činnost118,87 %8,87 %  
osobní důvody43,23 %3,23 %  
jiné43,23 %3,23 %  

Graf

5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sportovní výrobky11189,52 %89,52 %  
Zdravá výživa6955,65 %55,65 %  
Oděvní průmysl3629,03 %29,03 %  
Kosmetika a drogerie2217,74 %17,74 %  
Léky1310,48 %10,48 %  
Potravinářské výrobky129,68 %9,68 %  
Automobilový průmysl118,87 %8,87 %  
Ostatní118,87 %8,87 %  
Elektronika97,26 %7,26 %  
Telekomunikace75,65 %5,65 %  
Bankovní služby75,65 %5,65 %  
Pohostinství (restaurace, fastfood,...)43,23 %3,23 %  
Tabákové výrobky a alkohol10,81 %0,81 %  

Graf

6. Kterého českého sportovce či sportovkyni byste využili v rámci reklamní kampaně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Šebrle Roman5040,32 %40,32 %  
Čech Petr4133,06 %33,06 %  
Špotáková Barbora3931,45 %31,45 %  
Jágr Jaromír3729,84 %29,84 %  
Železný Jan3427,42 %27,42 %  
Sáblíková Martina3225,81 %25,81 %  
Berdych Tomáš2520,16 %20,16 %  
Neumannová Kateřina2318,55 %18,55 %  
Záhrobská Šárka2016,13 %16,13 %  
Rosický Tomáš2016,13 %16,13 %  
Dvořák Tomáš1612,9 %12,9 %  
Verner Tomáš1612,9 %12,9 %  
Nedvěd Pavel1612,9 %12,9 %  
Baroš Milan1411,29 %11,29 %  
Ostatní1310,48 %10,48 %  
Vaidišová Nicol108,06 %8,06 %  
Hašek Dominik64,84 %4,84 %  
Fenin Martin43,23 %3,23 %  

Graf

7. Kdo je podle Vás v dnešní době sportovec číslo jedna v České republice?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Petr Čech2116,94 %16,94 %  
Barbora Špotáková129,68 %9,68 %  
Roman Šebrle108,06 %8,06 %  
Martina Sáblíková97,26 %7,26 %  
sáblíková97,26 %7,26 %  
nevím54,03 %4,03 %  
Špotáková54,03 %4,03 %  
Šebrle43,23 %3,23 %  
Tomáš Berdych43,23 %3,23 %  
Špotáková Barbora32,42 %2,42 %  
ostatní odpovědi Roman Kreuziger
Čech
Sáblíková Martina
petr cech
Jaromír Jágr
pavel nedved
Jágr
Radek Štěpánek
netušim
Tomáš Dvořák
Rozhodně Sáblíková
barbor\ špotáková
zátopek
jarda jágr, to je jasný míšo:)
Martin Havlát
Barbora 'Spotáková
Barbora Spotakova
Barbora Špotáková, Roman Šebrle
Roman Šeberle (10ti boj ne nejnáročnejší sport)
Sablikova a Misa Kovacikova :)
Vaidišová
to se nedá říct
Cech
Jan Železný
robert holik
Neumannová Kateřina
xyz
Šebrle Roman
Petr Čech a Šárka Záhrobská
Pert Čech
4233,87 %33,87 % 

Graf

8. Změní se Vaše sympatie ke sportovci, který účinkuje v reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne5241,94 %41,94 %  
ne3024,19 %24,19 %  
nevím2116,94 %16,94 %  
spíše ano1713,71 %13,71 %  
ano43,23 %3,23 %  

Graf

9. Petr Čech, co se Vám pod tímto jménem vybaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
fotbalista4939,52 %39,52 %  
brankář anglické FC Chelsea4838,71 %38,71 %  
reklamní ikona86,45 %6,45 %  
český reprezentant54,03 %4,03 %  
známý sportovec43,23 %3,23 %  
Česká spořitelna10,81 %0,81 %  
brankář10,81 %0,81 %  
brankář FC Chelsea, české reprezentace10,81 %0,81 %  
neznám ho10,81 %0,81 %  
znám ho, ale nevím odkud10,81 %0,81 %  
zranění hlavy10,81 %0,81 %  
fotbalista co propaguje něco co nepotřebuje !!!!10,81 %0,81 %  
reklamní agent téměr na všechno10,81 %0,81 %  
reklama na finanční produkt, brankář10,81 %0,81 %  
hloupej fotbalista10,81 %0,81 %  

Graf

10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sympatický7862,9 %62,9 %  
rodinný4637,1 %37,1 %  
reprezentativní3931,45 %31,45 %  
inteligentní3528,23 %28,23 %  
přátelský3125 %25 %  
lidský3024,19 %24,19 %  
sebevědomý2721,77 %21,77 %  
sexy1612,9 %12,9 %  
upřímný1612,9 %12,9 %  
čestný1612,9 %12,9 %  
optimistický1512,1 %12,1 %  
jiné1310,48 %10,48 %  
veselý1310,48 %10,48 %  
namyšlený43,23 %3,23 %  
falešný32,42 %2,42 %  
nesympatický21,61 %1,61 %  
upjatý10,81 %0,81 %  
arogantní10,81 %0,81 %  

Graf

11. Viděli jste některý z řady televizních spotů, ve kterých Petr Čech účinkoval?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11290,32 %90,32 %  
nevím75,65 %5,65 %  
ne54,03 %4,03 %  

Graf

12. Petr Čech je reklamní tváři několika mezinárodních firem. Kterou z nich si spojíte s jeho jménem jako první?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitelna8165,32 %65,32 %  
Nedokážu přesně určit1512,1 %12,1 %  
Adidas118,87 %8,87 %  
Samsung118,87 %8,87 %  
Komerční banka43,23 %3,23 %  
Marks 21,61 %1,61 %  

Graf

13. Petr Čech se zapojil jako první český sportovec do reklamy v bankovním sektoru. Vybavíte si, které bance propůjčil svoji tvář?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká spořitena9879,03 %79,03 %  
Nezvpomenu si1713,71 %13,71 %  
Komerční banka75,65 %5,65 %  
ING10,81 %0,81 %  
nevybavuji10,81 %0,81 %  

Graf

14. Máte pocit, že tvář Petra Čecha se vyskytuje v reklamě příliš často?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano3729,84 %29,84 %  
ano3427,42 %27,42 %  
spíše ne2520,16 %20,16 %  
nevím1512,1 %12,1 %  
ne1310,48 %10,48 %  

Graf

15. Petr Čech má i vlastní webové stránky, navštívili jste je někdy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10887,1 %87,1 %  
ano129,68 %9,68 %  
nevím43,23 %3,23 %  

Graf

16. Jakým způsobem by se podle Vás dala zlepšit image sportovce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sportovními výkony9375 %75 %  
charitativním projektem6854,84 %54,84 %  
založením vlastní sportovní školy pro mládež5241,94 %41,94 %  
manželstvím a rodinným zázemím3326,61 %26,61 %  
zlepšením webových stránek sportovce108,06 %8,06 %  
jiné108,06 %8,06 %  
reklamním spotem64,84 %4,84 %  
vlastním periodikem21,61 %1,61 %  
vstupem do politiky10,81 %0,81 %  

Graf

17. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7157,26 %57,26 %  
muž5342,74 %42,74 %  

Graf

18. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
232822,58 %22,58 %  
241713,71 %13,71 %  
251512,1 %12,1 %  
22108,06 %8,06 %  
2975,65 %5,65 %  
2154,03 %4,03 %  
1943,23 %3,23 %  
2043,23 %3,23 %  
2732,42 %2,42 %  
1632,42 %2,42 %  
ostatní odpovědi 32
26
18
28
52
15
33
38
36
14
17
30
35
49
50
81
76
31
55
47
42
2822,58 %22,58 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.91
Minimum:17
Maximum:49
Variační rozpětí:32
Rozptyl:25.76
Směrodatná odchylka:5.08
Medián:24
Modus:23

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Co je hlavním důvodem vystupování českých sportovců v reklamě?

  • odpověď příjmy pro osobní potřebu:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potravinářské výrobky na otázku 5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

  • odpověď Zdravá výživa:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potravinářské výrobky na otázku 5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automobilový průmysl na otázku 5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?

  • odpověď rodinný:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi čestný na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi veselý na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?
  • odpověď sympatický:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi optimistický na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi veselý na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?

13. Petr Čech se zapojil jako první český sportovec do reklamy v bankovním sektoru. Vybavíte si, které bance propůjčil svoji tvář?

  • odpověď Nezvpomenu si:
    • 6.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedokážu přesně určit na otázku 12. Petr Čech je reklamní tváři několika mezinárodních firem. Kterou z nich si spojíte s jeho jménem jako první?

16. Jakým způsobem by se podle Vás dala zlepšit image sportovce?

  • odpověď charitativním projektem:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi sexy na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi veselý na otázku 10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi charitativní činnost na otázku 4. Co je hlavním důvodem vystupování českých sportovců v reklamě?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Automobilový průmysl na otázku 5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ostatní na otázku 5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte nějaké české či zahraniční sportovce, kteří účinkují v reklamě?

2. Ve kterých médiích se nejčastěji setkáváte s reklamou, kde účinkují sportovci?

3. Čeští sportovci podle Vašeho názoru vystupují v reklamách:

4. Co je hlavním důvodem vystupování českých sportovců v reklamě?

5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

6. Kterého českého sportovce či sportovkyni byste využili v rámci reklamní kampaně?

7. Kdo je podle Vás v dnešní době sportovec číslo jedna v České republice?

8. Změní se Vaše sympatie ke sportovci, který účinkuje v reklamě?

9. Petr Čech, co se Vám pod tímto jménem vybaví?

10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?

11. Viděli jste některý z řady televizních spotů, ve kterých Petr Čech účinkoval?

12. Petr Čech je reklamní tváři několika mezinárodních firem. Kterou z nich si spojíte s jeho jménem jako první?

13. Petr Čech se zapojil jako první český sportovec do reklamy v bankovním sektoru. Vybavíte si, které bance propůjčil svoji tvář?

14. Máte pocit, že tvář Petra Čecha se vyskytuje v reklamě příliš často?

15. Petr Čech má i vlastní webové stránky, navštívili jste je někdy?

16. Jakým způsobem by se podle Vás dala zlepšit image sportovce?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte nějaké české či zahraniční sportovce, kteří účinkují v reklamě?

2. Ve kterých médiích se nejčastěji setkáváte s reklamou, kde účinkují sportovci?

3. Čeští sportovci podle Vašeho názoru vystupují v reklamách:

4. Co je hlavním důvodem vystupování českých sportovců v reklamě?

5. Jaké výrobky či služby by podle Vás měl sportovec propagovat?

6. Kterého českého sportovce či sportovkyni byste využili v rámci reklamní kampaně?

7. Kdo je podle Vás v dnešní době sportovec číslo jedna v České republice?

8. Změní se Vaše sympatie ke sportovci, který účinkuje v reklamě?

9. Petr Čech, co se Vám pod tímto jménem vybaví?

10. Které z vybraných charakteristik podle Vás nejvíce vystihují osobu Petra Čecha?

11. Viděli jste některý z řady televizních spotů, ve kterých Petr Čech účinkoval?

12. Petr Čech je reklamní tváři několika mezinárodních firem. Kterou z nich si spojíte s jeho jménem jako první?

13. Petr Čech se zapojil jako první český sportovec do reklamy v bankovním sektoru. Vybavíte si, které bance propůjčil svoji tvář?

14. Máte pocit, že tvář Petra Čecha se vyskytuje v reklamě příliš často?

15. Petr Čech má i vlastní webové stránky, navštívili jste je někdy?

16. Jakým způsobem by se podle Vás dala zlepšit image sportovce?

17. Jaké je Vaše pohlaví?

18. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kováčiková, M.Sportovci v reklamě (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://sportovci-v-reklame.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.