Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Konzumace a nákup kávy

Konzumace a nákup kávy

Dilemata všedního dne
Život přináší dilemata. Jak se zachováte?

(veřejné výsledky 25. června 2017)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Blanka Rajchmanová
Šetření:10. 03. 2016 - 14. 03. 2016
Počet respondentů:112
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

obracím se na Vás s žádostí o vyplnění krátkého dotazníku, který se týká problematiky nákupního chování na trhu s kávou. Výsledky budou hrát důležitou roli v mé diplomové práci, proto Vás prosím o co nejpřesnější a pravdivé vyplnění dotazníku. Účast na výzkumu je anonymní a dobrovolná. Předem děkuji za spolupráci. Studentka Ekonomické fakulty VŠB-TUO.

Odpovědi respondentů

1. Pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10391,96 %91,96 %  
Ne98,04 %8,04 %  

Graf

2. Jak často pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x denně3634,95 %32,14 %  
1x denně3231,07 %28,57 %  
Občas1211,65 %10,71 %  
3x denně1211,65 %10,71 %  
4x denně a více76,8 %6,25 %  
Jiné43,88 %3,57 %  

Graf

3. Jakou přípravu kávy upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Espresso5149,51 %45,54 %  
Instantní kávu4543,69 %40,18 %  
Kapsle1716,5 %15,18 %  
Tureckou kávu1413,59 %12,5 %  
Překapávanou kávu98,74 %8,04 %  
Z automatu76,8 %6,25 %  
Jiné54,85 %4,46 %  
Instantní a bílou kávu10,97 %0,89 %  
Cappucino10,97 %0,89 %  
kafeterie10,97 %0,89 %  
džezva, aeropress10,97 %0,89 %  

Graf

4. Kde nejčastěji pijete kávu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma7168,93 %63,39 %  
V práci5048,54 %44,64 %  
V kávárně2625,24 %23,21 %  
Jinde65,83 %5,36 %  
ve škole10,97 %0,89 %  

Graf

5. Které z následujících značek znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nescafé9693,2 %85,71 %  
Tchibo9491,26 %83,93 %  
Jacobs9491,26 %83,93 %  
Jihlavanka8986,41 %79,46 %  
Douwe Egberts8481,55 %75 %  
Lavazza7875,73 %69,64 %  
Davidoff6664,08 %58,93 %  
Cafiné43,88 %3,57 %  

Graf

6. Které značky kávy jste už vyzkoušeli?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Tchibo Jacobs Douwe Egberts Jihlavanka Nescafé Lavazza Davidoff

^

asi všechny

dahlmayer; Tchibo; Nescafé;Douwe Egberts; Lavazza;

Davidoff

Davidoff, Tchibo, Nescafé, Jihlavanka, Jacobs

Douwe Egberts, Jacobs, Tchibo, Jihlavanka, Nescafé + řadu z Mama Cofee

Douwe Egberts, Lavazza

Hodne

Hodne

Illy, Mauro, Manuel cafe, Rioba

Jacobs, Douwe Egberts, Nescafé

Jacobs, Jihlavanka, Nescafé, Cafiné

Jacobs, jihlavanka,lavazza,tchibo

Jacobs, Nescafe, Lavazza, Tchibo

Jihlava

Kofi-Kofi, Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Jihlavanka, Nescafé, Lavazza, Davidoff, Starbucks, Costa, Illy, Segafredo...

Kromě cafiné a jihlavanky všechny výše zmíněné

Lavazza

Lavazza, Coffee club, Double Shot, Hasbean, Johan&Nyström

Lavazza, Davidoff

Lavazza, Jacobs, Davidoff

Lavazza, Jacobs, Nescafé, Tchibo

Lavazza, Segafreddo, Nespresso, Davidoff, Kimbo, Nescafé, Tchibo

Lavazza, tchibo, jihlavanka, douwe egberts, Nescafé, Davidoff, jacobs, Julius mainel, Reserva, j.j. darbowen, alfredo,

Miscela D´Oro, Hausbrandt, Lavazza, TRE FORZE!,

Moooc.

Móóóóóc značek...:-)

Nejspíš jen běžně dostupné

Nescafé, Tchibo, Douwe Egberts, Jacobs

Nescafé, Jacobs, Tchibo, Lavazza

Nescafe, Lavazza, Davidoff, Jihlavanka, Jacobs

Nescafe, Lavazza, Pelinni, DE, jacobs

Nescafe, Lavazza, Tchibo, Jacobs, Starbucks, Kofi Kofi

Nescafé, Tchibo, Nespresso

Nescafé,Lavazza,Farmer's blend

nescafé,tchibo,lavazza, jacobs

Nescaffé, Jacobs, Jihlavanka

netuším

Oznacene

Označené

Reserva, Kimbo, Lavazza

různé

různé další druhy...

Spoustu

Tchibo , Nescafe , Jacobs

tchibo, Davidoff, Lavazza, Nescafe

Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Davidoff, Nescafé

Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Jihlavanka, Nescafé, Davidoff

Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Jihlavanka, Nescafé, Lavazza

Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Jihlavanka, Nescafé, Lavazza, Illy, Dersut, Julius Meinl, J. J. Darboven, Alnatura

tchibo, jacobs, douwe egberts, jihlavanka, nescafé, lavazza, trung nguyen

Tchibo, Jacobs, Douwe Egberts, Nescafé, Davidoff

tchibo, jacobs, jihlavanka, lavazza, nescafé a vzorky jako etiopie apod.

Tchibo, Jacobs, Jihlavanka, Nescafé, Lavazza, Davidoff, Segafredo, Illy

Tchibo, Jacobs, Nescafé, Davidoff

Tchibo, Jacobs, Nescafé, Jihlavanka,

Tchibo, Jacobs, Nescafé, Lavazza

Tchibo, Jacobs, Nescafé, Lavazza

Tchibo, Jacobs, Nescafé, Lavazza, Davidoff

Tchibo, Jacobs, Nescfé

Tchibo, Jakobs, Nescafé, Jihlavanka

tchibo, jihlavanka, lavazza, nescafé, ......

Tchibo, Jihlavanka, Nescafé, Douwe Egberts

Tchibo, kávy z malých pražíren, možná že i jiné druhy, ale nevím o tom (na návštěvě, prac. jednání).

Tchibo, nescafe

Tchibo, Nescafé, Davidoff, Jihlavanka, Jacobs

Tchibo,Jacobs,Dolce Gusto...

Tchibo,Nescafé, Lavazza, Jacobs

Varesina, Segafredo, Lavazza, Nescafè,

vsechny v mem okoli

všechny kromě Lavazzi

všechny možné

Všechny označené v otázce 5

Všechny označené v otázce č. 5

všechny výše zaškrtnuté

všechny výše zmiňované, kromě Cafiné a Davidoff

Všechny z předchozí otázky

všechny, co jsem zatrhla u předchozí otázky

7. Jakou značku kávy nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nescafé4038,83 %35,71 %  
Jacobs3231,07 %28,57 %  
Tchibo3130,1 %27,68 %  
Jihlavanka1312,62 %11,61 %  
Lavazza1110,68 %9,82 %  
Douwe Egberts1110,68 %9,82 %  
Jiné:65,83 %5,36 %  
Maunel cafe10,97 %0,89 %  
TRE FORZE!10,97 %0,89 %  
kávy ze soukromých pražíren10,97 %0,89 %  
Jacobs Velvet10,97 %0,89 %  
Moc nekupuji10,97 %0,89 %  
Jednodruhové kávy z pražírny ( Fabrika de kafé, Monro)10,97 %0,89 %  
kávy z malých pražíren10,97 %0,89 %  
-10,97 %0,89 %  
kávu nekupuji, kupuji čaj, kávu jen v práci10,97 %0,89 %  
Dadák10,97 %0,89 %  
Dahlmayer10,97 %0,89 %  
Nespresso10,97 %0,89 %  
Ice koffee10,97 %0,89 %  
Kateřinská káva10,97 %0,89 %  
V kavárně Varesina, domů rozpustné Cappucino neznámé značky10,97 %0,89 %  
Farmer's blend10,97 %0,89 %  
čerstvě praženou kávu z jedné male pražírny10,97 %0,89 %  
a nespresso kapsle10,97 %0,89 %  

Graf

8. Které spotřebitelské balení kávy nejvíce kupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
250 g2423,3 %21,43 %  
500 g2221,36 %19,64 %  
200 g2019,42 %17,86 %  
1 kg1211,65 %10,71 %  
100 g87,77 %7,14 %  
150 g87,77 %7,14 %  
Jiné:54,85 %4,46 %  
Jiné21,94 %1,79 %  
75 g10,97 %0,89 %  
70 g10,97 %0,89 %  

Graf

9. Kde nejčastěji kávu nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarkety3937,86 %34,82 %  
Hypermarkety2726,21 %24,11 %  
Menší obchody1312,62 %11,61 %  
Coffee shop (např. Tchibo)1110,68 %9,82 %  
Jinde76,8 %6,25 %  
E-shop65,83 %5,36 %  

Graf

10. Kde získáváte informace o novinkách a akcích na trhu kávy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet5149,51 %45,54 %  
Reklamní letáky3634,95 %32,14 %  
Televize2827,18 %25 %  
Rodina a známí2423,3 %21,43 %  
Noviny/časopisy1413,59 %12,5 %  
Jiné76,8 %6,25 %  
Rádio21,94 %1,79 %  
nikde nezájem10,97 %0,89 %  
přímo v obchodě10,97 %0,89 %  
nikde10,97 %0,89 %  
nezískávám, nezajímá mě to10,97 %0,89 %  
nesleduji10,97 %0,89 %  
Neziskavam10,97 %0,89 %  
Až v obchodech.10,97 %0,89 %  
Nezajímají mě10,97 %0,89 %  
.10,97 %0,89 %  

Graf

11. Jak jsou pro Vás důležité při nákupu kávy následující faktory?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

12. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími výroky.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

14. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7168,93 %63,39 %  
Muž3231,07 %28,57 %  

Graf

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-30 let7976,7 %70,54 %  
31-55 let2322,33 %20,54 %  
56 let a více10,97 %0,89 %  

Graf

16. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město6866,02 %60,71 %  
Vesnice3533,98 %31,25 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské4846,6 %42,86 %  
Vysokoškolské4442,72 %39,29 %  
Vyučen87,77 %7,14 %  
Základní32,91 %2,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Jak jsou pro Vás důležité při nákupu kávy následující faktory?

  • odpověď Bio kvalita=Není vůbec důležité:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Fair trade certifikace=Není vůbec důležité na otázku 11. Jak jsou pro Vás důležité při nákupu kávy následující faktory?

12. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími výroky.

  • odpověď Když je s výrobkem spojená zajímavá soutěž, tak ho koupím a soutěže se zúčastním.=Zcela nesouhlasím:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokud je k produktu zdarma zajímavý dárek, koupím ho.=Zcela nesouhlasím na otázku 12. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími výroky.

13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.

  • odpověď Akční balení (2+1)=Určitě ne:
    • 4.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nižší než ostatní značky=Určitě ne na otázku 13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.
  • odpověď Atraktivní a poutavý obal=Určitě ne:
    • 4.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nižší než ostatní značky=Určitě ne na otázku 13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.
  • odpověď Propagace v reklamních letácích=Určitě ne:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Deklarovaná vysoká kvalita=Určitě ne na otázku 13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nižší než ostatní značky=Určitě ne na otázku 13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.
  • odpověď Reklama v televizi=Určitě ne:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena nižší než ostatní značky=Určitě ne na otázku 13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.

14. Jakého jste pohlaví?

  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kapsle na otázku 3. Jakou přípravu kávy upřednostňujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pijete kávu?

2. Jak často pijete kávu?

3. Jakou přípravu kávy upřednostňujete?

4. Kde nejčastěji pijete kávu?

5. Které z následujících značek znáte?

7. Jakou značku kávy nejčastěji nakupujete?

8. Které spotřebitelské balení kávy nejvíce kupujete?

9. Kde nejčastěji kávu nakupujete?

10. Kde získáváte informace o novinkách a akcích na trhu kávy?

11. Jak jsou pro Vás důležité při nákupu kávy následující faktory?

12. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími výroky.

13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.

14. Jakého jste pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Kde bydlíte?

17. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pijete kávu?

2. Jak často pijete kávu?

3. Jakou přípravu kávy upřednostňujete?

4. Kde nejčastěji pijete kávu?

5. Které z následujících značek znáte?

7. Jakou značku kávy nejčastěji nakupujete?

8. Které spotřebitelské balení kávy nejvíce kupujete?

9. Kde nejčastěji kávu nakupujete?

10. Kde získáváte informace o novinkách a akcích na trhu kávy?

11. Jak jsou pro Vás důležité při nákupu kávy následující faktory?

12. Vyjádřete míru souhlasu s následujícími výroky.

13. Určete, jak by Vás následující faktory přesvědčily k nákupu nové značky.

14. Jakého jste pohlaví?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Kde bydlíte?

17. Jaké je Vaše nejvýše dosažené vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Rajchmanová, B.Konzumace a nákup kávy (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://spotreba-a-nakup-kavy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.