Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitele u konkrétních produktů
Nákupní chování spotřebitele u konkrétních produktů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jiří Smejkal |
---|---|
Šetření: | 04. 08. 2015 - 05. 08. 2015 |
Počet respondentů: | 32 |
Počet otázek (max/průměr): | 28 / 24.03 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 91,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:20 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Jiří Smejkal a studuji Vysokou školu finanční a správní. V rámci své diplomové práce sbírám informace, které se týkají nákupního chování spotřebitele při nákupu masa a při nákupu organizovaných dovolených s cestovními kancelářemi.
Rád bych Vás poprosil, zda byste anonymně vyplnili následující dotazník, který mi velmi pomůže při sběru dat pro mou diplomovou práci na téma „Vyhodnocení nákupního chování spotřebitelů u konkrétních produktů“. Vyplnění dotazníku zabere jen několik minut. Tento dotazník je anonymní a údaje budou sloužit pouze k vědeckým účelům.
Předem Vám děkuji za Váš čas a trpělivost při vyplňování dotazníku.
Jiří Smejkal
JirkaSmejky@seznam.cz
Vybranou odpověď prosím vyznačte křížkem nebo zakroužkujte.
Odpovědi respondentů
1. I. NÁKUP MASA Jak často nakupujete do Vaší domácnosti maso?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [každý den → otázka č. 2, několikrát týdně → otázka č. 2, jednou za týden → otázka č. 2, jednou za 14 dní → otázka č. 2, méně často → otázka č. 2, nikdy → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jednou za týden | 12 | 37,5 % | 37,5 % |
několikrát týdně | 11 | 34,38 % | 34,38 % |
méně často | 4 | 12,5 % | 12,5 % |
jednou za 14 dní | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
nikdy | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
2. Kolik peněz nejčastěji utratíte během jednoho nákupu za maso?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
101 - 200 korun | 15 | 50 % | 46,88 % |
více než 300 korun | 7 | 23,33 % | 21,88 % |
201 - 300 korun | 5 | 16,67 % | 15,63 % |
51 - 100 korun | 3 | 10 % | 9,38 % |
3. Platíte nákupy masa kreditní kartou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi často | 11 | 36,67 % | 34,38 % |
zřídka | 10 | 33,33 % | 31,25 % |
nikdy - nechci já | 5 | 16,67 % | 15,63 % |
vždycky | 3 | 10 % | 9,38 % |
nikdy - obchodník karty nepřijímá | 1 | 3,33 % | 3,13 % |
4. Označte u následujících položek, jak jsou pro Vás při nákupu masa důležité:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
cena masa | 3.9 | 1.023 |
čerstvost masa | 4.7 | 0.21 |
čistá prodejna | 4.233 | 0.579 |
jedná se o české maso | 3 | 1.467 |
prodejna, kterou znám, kam často chodím | 3.667 | 1.089 |
přehlednost rozmístění zboží | 2.867 | 1.516 |
příjemný personál | 3.6 | 0.907 |
rychlost nakupování | 3.367 | 1.166 |
stále dobrá kvalita masa | 4.3 | 0.61 |
uvedení původu masa na obalu | 3.8 | 1.293 |
velký výběr dalších druhů zboží | 2.767 | 1.579 |
velký výběr masa a masných výrobků | 3.7 | 1.077 |
vysoká kvalita masa, BIO kvalita | 3.233 | 1.446 |
zboží v akci | 3.167 | 1.072 |
5. Uveďte další faktory, které jsou pro Vás při nákupu masa důležité:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aaa
beru si je přímo na prodejně a koukám na akci jen když nakupuji
kvalita je pro mě důležitá, ale nikoli nic neříkající označení BIO
6. Necháváte si do schránky vkládat reklamní letáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano a podrobně si je čtu → otázka č. 7, ano a zběžně si je prolistuji → otázka č. 7, ano, ale nedívám se do nich a hned je vyhazuji → otázka č. 7, ne - na schránce mám napsáno, že nechci vkládat do schránky reklamní letáky → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano a zběžně si je prolistuji | 13 | 43,33 % | 40,63 % |
ne - na schránce mám napsáno, že nechci vkládat do schránky reklamní letáky | 10 | 33,33 % | 31,25 % |
ano a podrobně si je čtu | 7 | 23,33 % | 21,88 % |
7. Pokud ANO, nakupujete dle těchto reklamních letáků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 9 | 45 % | 28,13 % |
velmi často | 6 | 30 % | 18,75 % |
zřídka | 5 | 25 % | 15,63 % |
8. Nakupujete potraviny, které jsou v akci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 18 | 60 % | 56,25 % |
velmi často | 9 | 30 % | 28,13 % |
ne | 2 | 6,67 % | 6,25 % |
zřídka | 1 | 3,33 % | 3,13 % |
9. Stává se Vám, že při nákupu potravin si odnesete i jiné potraviny, než pro které jste původně šel/šla?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, velmi často | 16 | 53,33 % | 50 % |
ano, občas | 11 | 36,67 % | 34,38 % |
ano, ale zřídka | 2 | 6,67 % | 6,25 % |
ne | 1 | 3,33 % | 3,13 % |
10. Jak často nakupujete prostřednictvím následujících typů prodeje?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
koloniál, smíšené zboží | 2 | 0.933 |
trhy, jarmarky | 2.4 | 0.707 |
řeznictví, specializovaná prodejna | 3.6 | 0.973 |
samoobsluha, supermarket | 4.133 | 1.182 |
hypermarket | 3.567 | 1.579 |
přes internet s dovážkou | 1.733 | 1.329 |
11. Jak často nakupujete následující druhy masných výrobků?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
syrové maso - čerstvé | 3.933 | 1.062 |
syrové maso - mražené | 2.5 | 1.65 |
polotovar (například mleté maso) | 2.4 | 1.04 |
masný výrobek (salám, klobása) | 3.2 | 1.56 |
hotové jídlo (například řízek) | 1.467 | 0.449 |
12. II. NÁKUP DOVOLENÉ U CESTOVNÍ KANCELÁŘE Jak často nakupuje Vaše domácnost dovolenou u cestovní kanceláře?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vícekrát za rok → otázka č. 13, jednou za rok → otázka č. 13, jednou za dva roky → otázka č. 13, méně často → otázka č. 13, nikdy → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně často | 11 | 36,67 % | 34,38 % |
jednou za rok | 8 | 26,67 % | 25 % |
nikdy | 5 | 16,67 % | 15,63 % |
jednou za dva roky | 3 | 10 % | 9,38 % |
vícekrát za rok | 3 | 10 % | 9,38 % |
13. Kolik peněz nejčastěji utratíte za nákup dovolené u CK pro celou Vaši rodinu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
25 001 - 50 000 korun | 14 | 56 % | 43,75 % |
10 001 - 25 000 korun | 8 | 32 % | 25 % |
do 10 000 korun | 2 | 8 % | 6,25 % |
více než 50 000 korun | 1 | 4 % | 3,13 % |
14. Platíte nákupy dovolené kreditní kartou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi často | 7 | 28 % | 21,88 % |
nikdy - nechci já | 6 | 24 % | 18,75 % |
zřídka | 5 | 20 % | 15,63 % |
vždycky | 4 | 16 % | 12,5 % |
ne, proč živit parazity? | 1 | 4 % | 3,13 % |
nikdy - obchodník karty nepřijímá | 1 | 4 % | 3,13 % |
nikdy | 1 | 4 % | 3,13 % |
15. Označte u následujících položek, jak jsou pro Vás při nákupu dovolené s CK důležité:
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
bezpečnost destinace | 4.56 | 0.486 |
cena dovolené pro celou rodinu | 4.24 | 0.742 |
délka fungování cestovní kanceláře v ČR, její důvěryhodnost | 3.84 | 0.774 |
délka pobytu | 4.12 | 0.666 |
dobré reference na cestovní kancelář | 3.64 | 0.95 |
dodatečné služby | 2.64 | 0.95 |
doprava na dovolenou | 4.16 | 0.774 |
First Minute nákup | 1.92 | 0.714 |
katalogový nákup | 2 | 0.88 |
Last Moment nákup (Last Minute, Super Last Minute, Buy and Fly) | 2.8 | 1.6 |
kvalita hotelu v cílové destinaci | 4.04 | 0.838 |
možnosti vyžití v cílové destinaci, nabídka poznání a zábavy | 3.84 | 1.014 |
nákup po internetu | 2.84 | 1.494 |
popularita / nepopularita destinace | 2.84 | 1.174 |
předchozí pozitivní zkušenost s cestovní kanceláří | 3.52 | 1.21 |
příjemný personál | 3.48 | 0.89 |
sleva na dovolenou | 3.72 | 0.842 |
typ stravy | 4.04 | 0.758 |
velikost cestovní kanceláře | 2.56 | 1.126 |
16. Uveďte další faktory, které jsou pro Vás při nákupu dovolené s CK důležité:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aaa
Jediný faktor - aby cestovní kancelář nabízela to, co mi vyhovuje, takže například kupovat si do Bulharska jakoukoli stravu je nesmysl, protože se nacpu ve výborné restauraci za pár peněz.
17. Myslíte si, že by bylo levnější organizovat si dovolenou sami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nastejno | 13 | 52 % | 40,63 % |
většinou ano | 7 | 28 % | 21,88 % |
většinou ne | 3 | 12 % | 9,38 % |
určitě ano | 2 | 8 % | 6,25 % |
18. Zaznamenal jste, že intervence ČNB v roce 2013 způsobila zdražení cizích měn a že se zdražila doprava a zájezdy? Jak Vás to ovlivnilo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale nemá to vliv na výběr naší dovolené | 11 | 44 % | 34,38 % |
ano, ale my jsme stejně neplánovali jet do zahraničí | 7 | 28 % | 21,88 % |
ano, musíme si vybrat levnější destinaci nebo kratší pobyt (levnější zájezd) | 3 | 12 % | 9,38 % |
ne, nevím o tom | 3 | 12 % | 9,38 % |
nejezdím na dovolenou, pouze hory! | 1 | 4 % | 3,13 % |
19. III. CHARAKTERISTIKY RESPONDENTA Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 19 | 59,38 % | 59,38 % |
muž | 13 | 40,63 % | 40,63 % |
20. Věk
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
48 | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
29 | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
42 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
51 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
36 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
34 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
43 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
33 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
38 | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
45 | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
ostatní odpovědi | 12 | 37,5 % | 37,5 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 41.6 |
Minimum: | 29 |
Maximum: | 62 |
Variační rozpětí: | 33 |
Rozptyl: | 84.25 |
Směrodatná odchylka: | 9.18 |
Medián: | 42 |
Modus: | 48 |
21. Rodinný stav
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ženatý/vdaná | 18 | 56,25 % | 56,25 % |
svobodný/á | 7 | 21,88 % | 21,88 % |
rozvedený/á | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
vdovec/vdova | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
22. Nejvyšší dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 19 | 59,38 % | 59,38 % |
střední s maturitou | 13 | 40,63 % | 40,63 % |
23. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti včetně Vás
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 10 | 31,25 % | 31,25 % |
2 | 8 | 25 % | 25 % |
1 | 7 | 21,88 % | 21,88 % |
4 | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
5 | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.53 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 1.09 |
Směrodatná odchylka: | 1.04 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
24. Sdílím domácnost s….
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
s partnerem (partnerkou) / manželem (manželkou) a dětmi | 17 | 53,13 % | 53,13 % |
bydlím sám/a | 8 | 25 % | 25 % |
s partnerem (partnerkou) / manželem (manželkou) bez dětí | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
s kamarády, spolužáky | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
25. Počet závislých dětí
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 | 17 | 53,13 % | 53,13 % |
2 | 8 | 25 % | 25 % |
1 | 6 | 18,75 % | 18,75 % |
3 | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 0.73 |
Minimum: | 0 |
Maximum: | 2 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.75 |
Směrodatná odchylka: | 0.87 |
Medián: | 0 |
Modus: | 0 |
26. V současné době jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnaný/á | 23 | 71,88 % | 71,88 % |
OSVČ | 4 | 12,5 % | 12,5 % |
důchodce | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
student | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
na mateřské/rodičovské dovolené | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
27. Průměrná výše čistého měsíčního příjmu celé Vaší domácnosti:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 50 000 korun | 10 | 34,48 % | 31,25 % |
30 001 – 40 000 korun | 7 | 24,14 % | 21,88 % |
40 001 – 50 000 korun | 6 | 20,69 % | 18,75 % |
10 001 – 15 000 korun | 3 | 10,34 % | 9,38 % |
20 001 – 30 000 korun | 2 | 6,9 % | 6,25 % |
15 001 – 20 000 korun | 1 | 3,45 % | 3,13 % |
28. Velikost obce, kde se nachází Vaše bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 1 000 000 (hl.m.Praha) | 24 | 75 % | 75 % |
5 001 – 25 000 | 3 | 9,38 % | 9,38 % |
1 001 – 5 000 | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
do 1 000 obyvatel | 2 | 6,25 % | 6,25 % |
75 001 – 1 000 000 | 1 | 3,13 % | 3,13 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.