Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitele u konkrétních produktů

Nákupní chování spotřebitele u konkrétních produktů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Smejkal
Šetření:04. 08. 2015 - 05. 08. 2015
Počet respondentů:32
Počet otázek (max/průměr):28 / 24.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:91,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Jiří Smejkal a studuji Vysokou školu finanční a správní. V rámci své diplomové práce sbírám informace, které se týkají nákupního chování spotřebitele při nákupu masa a při nákupu organizovaných dovolených s cestovními kancelářemi.

Rád bych Vás poprosil, zda byste anonymně vyplnili následující dotazník, který mi velmi pomůže při sběru dat pro mou diplomovou práci na téma „Vyhodnocení nákupního chování spotřebitelů u konkrétních produktů“. Vyplnění dotazníku zabere jen několik minut. Tento dotazník je anonymní a údaje budou sloužit pouze k vědeckým účelům.

 

Předem Vám děkuji za Váš čas a trpělivost při vyplňování dotazníku.

Jiří Smejkal

JirkaSmejky@seznam.cz

 

Vybranou odpověď prosím vyznačte křížkem nebo zakroužkujte.

Odpovědi respondentů

1. I. NÁKUP MASA Jak často nakupujete do Vaší domácnosti maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [každý denotázka č. 2, několikrát týdněotázka č. 2, jednou za týdenotázka č. 2, jednou za 14 dníotázka č. 2, méně častootázka č. 2, nikdyotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za týden1237,5 %37,5 %  
několikrát týdně1134,38 %34,38 %  
méně často412,5 %12,5 %  
jednou za 14 dní39,38 %9,38 %  
nikdy26,25 %6,25 %  

Graf

2. Kolik peněz nejčastěji utratíte během jednoho nákupu za maso?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
101 - 200 korun1550 %46,88 %  
více než 300 korun723,33 %21,88 %  
201 - 300 korun516,67 %15,63 %  
51 - 100 korun310 %9,38 %  

Graf

3. Platíte nákupy masa kreditní kartou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi často1136,67 %34,38 %  
zřídka1033,33 %31,25 %  
nikdy - nechci já516,67 %15,63 %  
vždycky310 %9,38 %  
nikdy - obchodník karty nepřijímá13,33 %3,13 %  

Graf

(1 = zcela nedůležité, 5 = zcela důležité)

4. Označte u následujících položek, jak jsou pro Vás při nákupu masa důležité:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena masa3.91.023
čerstvost masa4.70.21
čistá prodejna4.2330.579
jedná se o české maso31.467
prodejna, kterou znám, kam často chodím3.6671.089
přehlednost rozmístění zboží2.8671.516
příjemný personál3.60.907
rychlost nakupování3.3671.166
stále dobrá kvalita masa4.30.61
uvedení původu masa na obalu3.81.293
velký výběr dalších druhů zboží2.7671.579
velký výběr masa a masných výrobků3.71.077
vysoká kvalita masa, BIO kvalita3.2331.446
zboží v akci3.1671.072

Graf

5. Uveďte další faktory, které jsou pro Vás při nákupu masa důležité:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aaa

beru si je přímo na prodejně a koukám na akci jen když nakupuji

kvalita je pro mě důležitá, ale nikoli nic neříkající označení BIO

6. Necháváte si do schránky vkládat reklamní letáky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano a podrobně si je čtuotázka č. 7, ano a zběžně si je prolistujiotázka č. 7, ano, ale nedívám se do nich a hned je vyhazujiotázka č. 7, ne - na schránce mám napsáno, že nechci vkládat do schránky reklamní letákyotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano a zběžně si je prolistuji1343,33 %40,63 %  
ne - na schránce mám napsáno, že nechci vkládat do schránky reklamní letáky1033,33 %31,25 %  
ano a podrobně si je čtu723,33 %21,88 %  

Graf

7. Pokud ANO, nakupujete dle těchto reklamních letáků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas945 %28,13 %  
velmi často630 %18,75 %  
zřídka525 %15,63 %  

Graf

8. Nakupujete potraviny, které jsou v akci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas1860 %56,25 %  
velmi často930 %28,13 %  
ne26,67 %6,25 %  
zřídka13,33 %3,13 %  

Graf

9. Stává se Vám, že při nákupu potravin si odnesete i jiné potraviny, než pro které jste původně šel/šla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, velmi často1653,33 %50 %  
ano, občas1136,67 %34,38 %  
ano, ale zřídka26,67 %6,25 %  
ne13,33 %3,13 %  

Graf

(1 = nikdy, 2 = zřídka, 3 = občas, 4 = často, 5 = velmi často)

10. Jak často nakupujete prostřednictvím následujících typů prodeje?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
koloniál, smíšené zboží20.933
trhy, jarmarky2.40.707
řeznictví, specializovaná prodejna3.60.973
samoobsluha, supermarket4.1331.182
hypermarket3.5671.579
přes internet s dovážkou1.7331.329

Graf

(1 = nikdy, 2 = zřídka, 3 = občas, 4 = často, 5 = velmi často)

11. Jak často nakupujete následující druhy masných výrobků?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
syrové maso - čerstvé3.9331.062
syrové maso - mražené2.51.65
polotovar (například mleté maso)2.41.04
masný výrobek (salám, klobása)3.21.56
hotové jídlo (například řízek)1.4670.449

Graf

12. II. NÁKUP DOVOLENÉ U CESTOVNÍ KANCELÁŘE Jak často nakupuje Vaše domácnost dovolenou u cestovní kanceláře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vícekrát za rokotázka č. 13, jednou za rokotázka č. 13, jednou za dva rokyotázka č. 13, méně častootázka č. 13, nikdyotázka č. 19].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
méně často1136,67 %34,38 %  
jednou za rok826,67 %25 %  
nikdy516,67 %15,63 %  
jednou za dva roky310 %9,38 %  
vícekrát za rok310 %9,38 %  

Graf

13. Kolik peněz nejčastěji utratíte za nákup dovolené u CK pro celou Vaši rodinu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25 001 - 50 000 korun1456 %43,75 %  
10 001 - 25 000 korun832 %25 %  
do 10 000 korun28 %6,25 %  
více než 50 000 korun14 %3,13 %  

Graf

14. Platíte nákupy dovolené kreditní kartou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi často728 %21,88 %  
nikdy - nechci já624 %18,75 %  
zřídka520 %15,63 %  
vždycky416 %12,5 %  
ne, proč živit parazity?14 %3,13 %  
nikdy - obchodník karty nepřijímá14 %3,13 %  
nikdy14 %3,13 %  

Graf

(1 = zcela nedůležité, 5 = zcela důležité)

15. Označte u následujících položek, jak jsou pro Vás při nákupu dovolené s CK důležité:

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
bezpečnost destinace4.560.486
cena dovolené pro celou rodinu4.240.742
délka fungování cestovní kanceláře v ČR, její důvěryhodnost3.840.774
délka pobytu4.120.666
dobré reference na cestovní kancelář3.640.95
dodatečné služby2.640.95
doprava na dovolenou4.160.774
First Minute nákup1.920.714
katalogový nákup20.88
Last Moment nákup (Last Minute, Super Last Minute, Buy and Fly)2.81.6
kvalita hotelu v cílové destinaci4.040.838
možnosti vyžití v cílové destinaci, nabídka poznání a zábavy3.841.014
nákup po internetu2.841.494
popularita / nepopularita destinace2.841.174
předchozí pozitivní zkušenost s cestovní kanceláří3.521.21
příjemný personál3.480.89
sleva na dovolenou3.720.842
typ stravy4.040.758
velikost cestovní kanceláře2.561.126

Graf

16. Uveďte další faktory, které jsou pro Vás při nákupu dovolené s CK důležité:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aaa

Jediný faktor - aby cestovní kancelář nabízela to, co mi vyhovuje, takže například kupovat si do Bulharska jakoukoli stravu je nesmysl, protože se nacpu ve výborné restauraci za pár peněz.

17. Myslíte si, že by bylo levnější organizovat si dovolenou sami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nastejno1352 %40,63 %  
většinou ano728 %21,88 %  
většinou ne312 %9,38 %  
určitě ano28 %6,25 %  

Graf

18. Zaznamenal jste, že intervence ČNB v roce 2013 způsobila zdražení cizích měn a že se zdražila doprava a zájezdy? Jak Vás to ovlivnilo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale nemá to vliv na výběr naší dovolené1144 %34,38 %  
ano, ale my jsme stejně neplánovali jet do zahraničí728 %21,88 %  
ano, musíme si vybrat levnější destinaci nebo kratší pobyt (levnější zájezd)312 %9,38 %  
ne, nevím o tom312 %9,38 %  
nejezdím na dovolenou, pouze hory!14 %3,13 %  

Graf

19. III. CHARAKTERISTIKY RESPONDENTA Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1959,38 %59,38 %  
muž1340,63 %40,63 %  

Graf

20. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4839,38 %9,38 %  
2939,38 %9,38 %  
4226,25 %6,25 %  
5126,25 %6,25 %  
3626,25 %6,25 %  
3426,25 %6,25 %  
4326,25 %6,25 %  
3326,25 %6,25 %  
3813,13 %3,13 %  
4513,13 %3,13 %  
ostatní odpovědi 55
37
30
62
49
46
31
28
47
60
68
39
1237,5 %37,5 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:41.6
Minimum:29
Maximum:62
Variační rozpětí:33
Rozptyl:84.25
Směrodatná odchylka:9.18
Medián:42
Modus:48

Graf

21. Rodinný stav

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ženatý/vdaná1856,25 %56,25 %  
svobodný/á721,88 %21,88 %  
rozvedený/á618,75 %18,75 %  
vdovec/vdova13,13 %3,13 %  

Graf

22. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské1959,38 %59,38 %  
střední s maturitou1340,63 %40,63 %  

Graf

23. Kolik osob žije ve Vaší domácnosti včetně Vás

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31031,25 %31,25 %  
2825 %25 %  
1721,88 %21,88 %  
4618,75 %18,75 %  
513,13 %3,13 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.53
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:1.09
Směrodatná odchylka:1.04
Medián:3
Modus:3

Graf

24. Sdílím domácnost s….

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s partnerem (partnerkou) / manželem (manželkou) a dětmi1753,13 %53,13 %  
bydlím sám/a825 %25 %  
s partnerem (partnerkou) / manželem (manželkou) bez dětí618,75 %18,75 %  
s kamarády, spolužáky13,13 %3,13 %  

Graf

25. Počet závislých dětí

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze nezáporná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
01753,13 %53,13 %  
2825 %25 %  
1618,75 %18,75 %  
313,13 %3,13 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:0.73
Minimum:0
Maximum:2
Variační rozpětí:2
Rozptyl:0.75
Směrodatná odchylka:0.87
Medián:0
Modus:0

Graf

26. V současné době jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á2371,88 %71,88 %  
OSVČ412,5 %12,5 %  
důchodce39,38 %9,38 %  
student13,13 %3,13 %  
na mateřské/rodičovské dovolené13,13 %3,13 %  

Graf

27. Průměrná výše čistého měsíčního příjmu celé Vaší domácnosti:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 50 000 korun1034,48 %31,25 %  
30 001 – 40 000 korun724,14 %21,88 %  
40 001 – 50 000 korun620,69 %18,75 %  
10 001 – 15 000 korun310,34 %9,38 %  
20 001 – 30 000 korun26,9 %6,25 %  
15 001 – 20 000 korun13,45 %3,13 %  

Graf

28. Velikost obce, kde se nachází Vaše bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1 000 000 (hl.m.Praha)2475 %75 %  
5 001 – 25 00039,38 %9,38 %  
1 001 – 5 00026,25 %6,25 %  
do 1 000 obyvatel26,25 %6,25 %  
75 001 – 1 000 00013,13 %3,13 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Smejkal, J.Nákupní chování spotřebitele u konkrétních produktů (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://spotreba-maso-dovolene.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.