Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelé a BIO

Spotřebitelé a BIO

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anna Talašová
Šetření:28. 03. 2009 - 04. 04. 2009
Počet respondentů:27
Počet otázek (max/průměr):6 / 6
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:20,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:40
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o vyplnění velmi krátkého dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce a klade si za úkol zjistit, jak čeští spotřebitelé vnímají BIO potraviny/výrobky.

Děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Co se Vám vybaví, když se řekne BIO potravina/výrobek?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

čistý výrobek bez jakýhkoli přidaných chemických látek

drahé, zdravé?

drahý výrobek a každý říká, že zdravější

kvalita, záruka čistě přírodních surovin bez použití umělých, chemických nebo geneticky modifikovaných přísad vyrobených šetrným a přirozeným způsobem

Kvalitnější a dražší potraviny.

Podvod

Potravina v souladu s přírodou, bez přidaných GMO či jiných chemikálií

Potravina vypěstovaná bez škodlivých chemických látek

potravina, která byla vypěstována bez chemických přísad, hnojiv,krmiv. potravina, které zůstaly zachovány původní vlastnosti

potravina/výrobek pěstovaný/vyrobený bez chymických činidel a přísad, bez použití průmyslově vyráběných hnojiv a pestocidů

Potravina/výrobek, který neobsahuje chemické přísady a jeho výroba je šetrná k životnímu prostředí. Samozřejmě musí být certifikován příslušnou značkou.

Předražený produkt pochybné chuti

předražený, módní nesmysl

strava bez chemikálií

výrobek ekologického zemědělství

Výrobek pocházející z kontrolovaného hospodářství, musí mít certifikát, že neobsahuje pesticidy a další chemické látky ani se při pěstování nevyskytovaly.

výrobek, který by měl být vypěstován či vyroben, vychován bez jakýchokoli chemických přisad, hnojiv, barviv, atd

Výrobky ekologického zemědělství. Ale i široký sortiment potravin, které se v běžném supermarketu neprodávají (pohanková mouka, kukuřičná mouka,...)

výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí

zdravá potravina

zdravá strava

zdravěji pěstované věci

Zdravejsi vyrobek

zdraví

zdraví

Zdraví, kvalita

zeleno bílý symbol Bio

2. Jak si představujete člověka, který BIO potraviny/výrobky pravidelně kupuje a spotřebovává? Jaký to má pro něj význam a co ho k tomu vede?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bud pozér, nebo hlupak. Bud ho k tomu vede to, ze je to moda a chce byt IN anebo v druhem pripade je to hlupak, ktery naletel.

Bude zdravý a má potřebu zbavit se špatných látek, které obsahují ostatní výrobky

člověk s vyšším než průměrným platem, vede ho k tomu životní styl a snaha vykompenzovat nezdravý životní styl alespoň něčím, čemu věří že je zdravé

Člověk, který se stará o své zdraví a/nebo člověk, kterému záleží na stavu přírody a/nebo člověk, který má peníze na to kupovat drahé biovýrobky, proto, že je to in. Motivace jsou různé...

Člověk, který se zajímá o své tělo a hledá cestu, jak žít zdravě a ne konzumně.

dbá o své zdraví

Chce být zdravější, nechce, aby se mu v těle kumulovaly škodliviny s předem neodhadnutelnými důsledky na jeho zdraví. Chce mít méně alergií, konzumovat výživnější, hodnotnější potraviny.

chce být zdravý, chovat se "ekologicky" - může to být kdokoli, kdo je aspoň trochu rozumný

jako člověka, kterého zajímá více kvalita. než kvantita, váží si sám sebe, a životního prostředí

je to idiot, který se vůbec v problematice nevyzná a podléhá reklamě

Mladá rodina. Kupuje biopotraviny, kvůli dětem, aby byly zdravější. Nebo člověk, který dbá o své zdraví.

mladý a movitější

normální člověk chce být zdravý

normální člověk myslí, že udělá víc pro své zdraví

představuji si ho jako normálního, chytrého člověka, kterému žáleží na jeho životě. Význam to pro něm má, že chce udělat něco pro svoje zdraví.

Snaží se nejen prospět přírodě, ale tak vlastnímu zdraví.

Snobismus, je to módní vlna.

Spise mladsi generace, zdravy zivotni styl

stejný čelověk jako všichni ostatní

stejný jako ostatní, důvody: ochrana život. prostředí, celkový zájem o svůj zdravotní stav

takový člověk chce žít zdravě traba i se souladem s přírodou, jelikož se pěstování zeleniny nepoužívají chemikálie nedochází ke kontaminaci půdy a vymícení života (brouci, mikroorganismy...). Bio produkty jsou více chutnější jelikož dochází k přirozenému zráni plodin a chovu zvířat

V zásadě lze tyto lidi rozdělit do dvou skupin - první to dělají proto, že je to racionální (nezahlcují si organismus chemií, nezatěžují životní prostředí, podporují regionální pěstitele a výrobce) a druzí proto, že je to "in" či dobré pro jejich zdraví, ale už se nezamýšlejí nad hlubším smyslem (např. neřeší ekologickou stopu - není pro ně problém bez rozmyslu koupit předražená bio jablka dovezená přes půlku Evropy).

Vede ho k tomu potřeba se stravovat zdravě (tak aby jeho tělo přijímalo co nejméně škodlivých chemikálií)

vede ho k tomu určitě zdravý životní styl, je to sice dražší než normální suroviny ale zdraví je důležité

Vegetarián, jí (většinou) jen zeleninu tak jí chce mít kvalitní

Vyšší příjem, zdravý životní styl, volič Strany zelených, zdravotní problémy, kvůli nimž musí držet dietu (ale není podmínkou), VŠ, spíše žena

Zajímá se o ekologii, snaží se žít zdravým životním stylem, je vzdělanější, uvědomělý k životnímu prostředí, záleží mu na tom, co jí. Vede ho k tomu přesvědčení, že to Bio výrobky jsou zdravější.

3. Vy sami kupujete BIO potraviny nebo jiné BIO výrobky? Co je pro Vás hlavní překážkou/hlavním důvodem k tomuto nákupu?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Ano kupuji ale pouze občas, preferuji vegetariánskou restauraci Country Life, ale bohužel z finančních důvodů tuto restauraci společně s obchodem mohu navštívit pouze 1-2x do týdne. Tudíž hlavní překážkou je cena a hned poté časová náročnost navštívit specializované obchody Bio, jelikož bio koutkům v supermarketech nedůvěřuji.

ano kupuji. hl. důvod je chuť, bio potraviny jsou chutnější, také zdraví mých dětí. překážkou je někdy vysoká cena

Ano nakupuji, překážkou je pro mě především to, že většina BIO produktů je k dostání stále jen ve specializovaných prodejnách a jistou roli hraje také vyšší cena těchto produktů - zejména u spotřebního zboží - BIO oblečení, čistící prostředky apod.

Ano, biopotraviny. Když si můžu vybrat, zkusím bio variantu. Záleží na typu potravin - u masa, zeleniny, jogurtů je patrná jiná chuť. U másla, mouky, jablek aj. to nepoznám, proto je mi jedno, jestli koupím bio nebo nebio variantu.

Ano, jsou kvalitnější a lepší. Ale dražší.

Ano, kupuji - překážkou je někdy nedostatek opravdu vhodných prodejen

Ano, kupuji, seč mi finance stačí, někdy na to prostě nemám. Takže ano, jen a jen finance jsou problém. Hlavním důvodem je snaha prosadit ekologické zemědělství, snaha jíst zdravě bez chemikálií...

Ano, kupuji. Nejde mi o to, že jsou BIO, ale o šíři sortimentu. Některé výrobky v běžném obchodě neseženu, a protože mám kvůli zdravotním problémům omezený výběr ve volbě potravin, volím BIO potraviny (kukuřičná mouka a kukuřičné těstoviny) Některé ovoce chutná lépe, víc přirozeně Negatiem je vysoká cena

Ano, občas. Věřím, že jsou čerstvější než konvenční potraviny. Cena je trochu vyšší, ale zase toho nekoupím tolik, nekoupím prázdné kalorie (sušenky a podobné).

Ano. Cena.

ano. Málo prodejních míst a mnohdy velmi vysoká cena.

Bio potravinu jsem si koupila pouze párkrát. A chutnala mi. Jinak zeleninu nemám zapotřebí kupovat-máme vlastní zahrádku. Ceny jsou zatím vysoké. Myslím si, že je také třeba lidi více informovat o tomto způsobu stravování.

Biopotraviny nakupuji zcela běžně, např. mléko a vejce výhradně bio. Téměř v každém jídlu co uvařím je něco bio, byť třeba jen koření. Překážkou občas bývá vyšší cena (např. u masa, ale to nemusí být každý den, takže jednou za čas je to takový malý svátek) a také mi vadí, že v bioobchůdcích nemívají stálý sortiment (např. si zvyknu, že tam mají bio listové těsto, tam bio párky a když tam po čase jdu na jisto, tak to nemají). Občas řeším vnitřní dilema, že se jedná o masovou záležitost, že jdu se stádem, ale myslím, že jako člověk studující ochranu životního prostředí sand vím, co dělám. Hlavním důvodem, proč nakupuji biopotraviny je především v tom, že je to dobré jak pro člověka, tak pro životní prostředí. Taky je v tom trochu toho dobrodružství ze shánění a následná radost, když se nákup vydaří..

Já sama kupuji tyto výrobky. Hlavní překážka je to,že je jich málo a nedostanou se všude.

jo některé bio výrobky kupuju překážka cena důvod zdraví

jsou drahé, moc je nekupujeme

NE

Ne, nemám důvěru k jejich kvalitě.

někdy

někdy ano, vyšší cena je překažkou

někdy si kupuji někdy ne, největší překážkou je pro mne asi cena, jelikož jako nezaměstnaná se musím ohlížet za každou korunou. Hlavním důvodem je červstvost potravin a vidina toho že v sobě nenesou žádné nechtěné chemické látky. Jinak většinu bio produktů pokud se to tak dá nazvat dostávám od své maminky, která má velkou zahradu a tím i vím jaká je to kvalita

nekupuji, jsou dražší a méně dostupné

nekupuji, přijde mi to zbytečné a moje finanční možnosti nejsou v souladu s cenami těchto výrobků..

nekupuju

nekupuju, kdybych měla vše co kupuju kupovat bio, tak se asi nedoplatím.

občas bio jogurty překážkou je vyšší cena

občas, jinak je to celkově finančně náročnější

4. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2177,78 %77,78 %  
Muž622,22 %22,22 %  

Graf

5. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23518,52 %18,52 %  
25518,52 %18,52 %  
21518,52 %18,52 %  
1627,41 %7,41 %  
3127,41 %7,41 %  
2427,41 %7,41 %  
3613,7 %3,7 %  
3313,7 %3,7 %  
3013,7 %3,7 %  
2913,7 %3,7 %  
ostatní odpovědi 19
46
27,41 %7,41 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:24.72
Minimum:16
Maximum:36
Variační rozpětí:20
Rozptyl:21.46
Směrodatná odchylka:4.63
Medián:24
Modus:23

Graf

6. Místo bydliště

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1037,04 %37,04 %  
Brno414,81 %14,81 %  
pardubice13,7 %3,7 %  
Praha-východ13,7 %3,7 %  
Pha13,7 %3,7 %  
Zlínský kraj13,7 %3,7 %  
Plzen13,7 %3,7 %  
Břeclav 13,7 %3,7 %  
Kolín13,7 %3,7 %  
Zlín13,7 %3,7 %  
ostatní odpovědi ov
vesnice do 500 obyvatel :-)
Český Krumlov
Vsetín
Brandýs nad Labem
518,52 %18,52 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Talašová, A.Spotřebitelé a BIO (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://spotrebitele-a-bio.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.