Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelé a BIO
Spotřebitelé a BIO
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Anna Talašová |
---|---|
Šetření: | 28. 03. 2009 - 04. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 27 |
Počet otázek (max/průměr): | 6 / 6 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 20,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:40 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, ráda bych Vás poprosila o vyplnění velmi krátkého dotazníku, který bude součástí mé bakalářské práce a klade si za úkol zjistit, jak čeští spotřebitelé vnímají BIO potraviny/výrobky.
Děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Co se Vám vybaví, když se řekne BIO potravina/výrobek?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
čistý výrobek bez jakýhkoli přidaných chemických látek
drahé, zdravé?
drahý výrobek a každý říká, že zdravější
kvalita, záruka čistě přírodních surovin bez použití umělých, chemických nebo geneticky modifikovaných přísad vyrobených šetrným a přirozeným způsobem
Kvalitnější a dražší potraviny.
Podvod
Potravina v souladu s přírodou, bez přidaných GMO či jiných chemikálií
Potravina vypěstovaná bez škodlivých chemických látek
potravina, která byla vypěstována bez chemických přísad, hnojiv,krmiv. potravina, které zůstaly zachovány původní vlastnosti
potravina/výrobek pěstovaný/vyrobený bez chymických činidel a přísad, bez použití průmyslově vyráběných hnojiv a pestocidů
Potravina/výrobek, který neobsahuje chemické přísady a jeho výroba je šetrná k životnímu prostředí. Samozřejmě musí být certifikován příslušnou značkou.
Předražený produkt pochybné chuti
předražený, módní nesmysl
strava bez chemikálií
výrobek ekologického zemědělství
Výrobek pocházející z kontrolovaného hospodářství, musí mít certifikát, že neobsahuje pesticidy a další chemické látky ani se při pěstování nevyskytovaly.
výrobek, který by měl být vypěstován či vyroben, vychován bez jakýchokoli chemických přisad, hnojiv, barviv, atd
Výrobky ekologického zemědělství. Ale i široký sortiment potravin, které se v běžném supermarketu neprodávají (pohanková mouka, kukuřičná mouka,...)
výrobky, které jsou šetrné k životnímu prostředí
zdravá potravina
zdravá strava
zdravěji pěstované věci
Zdravejsi vyrobek
zdraví
zdraví
Zdraví, kvalita
zeleno bílý symbol Bio
2. Jak si představujete člověka, který BIO potraviny/výrobky pravidelně kupuje a spotřebovává? Jaký to má pro něj význam a co ho k tomu vede?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Bud pozér, nebo hlupak. Bud ho k tomu vede to, ze je to moda a chce byt IN anebo v druhem pripade je to hlupak, ktery naletel.
Bude zdravý a má potřebu zbavit se špatných látek, které obsahují ostatní výrobky
člověk s vyšším než průměrným platem, vede ho k tomu životní styl a snaha vykompenzovat nezdravý životní styl alespoň něčím, čemu věří že je zdravé
Člověk, který se stará o své zdraví a/nebo člověk, kterému záleží na stavu přírody a/nebo člověk, který má peníze na to kupovat drahé biovýrobky, proto, že je to in. Motivace jsou různé...
Člověk, který se zajímá o své tělo a hledá cestu, jak žít zdravě a ne konzumně.
dbá o své zdraví
Chce být zdravější, nechce, aby se mu v těle kumulovaly škodliviny s předem neodhadnutelnými důsledky na jeho zdraví. Chce mít méně alergií, konzumovat výživnější, hodnotnější potraviny.
chce být zdravý, chovat se "ekologicky" - může to být kdokoli, kdo je aspoň trochu rozumný
jako člověka, kterého zajímá více kvalita. než kvantita, váží si sám sebe, a životního prostředí
je to idiot, který se vůbec v problematice nevyzná a podléhá reklamě
Mladá rodina. Kupuje biopotraviny, kvůli dětem, aby byly zdravější. Nebo člověk, který dbá o své zdraví.
mladý a movitější
normální člověk chce být zdravý
normální člověk myslí, že udělá víc pro své zdraví
představuji si ho jako normálního, chytrého člověka, kterému žáleží na jeho životě. Význam to pro něm má, že chce udělat něco pro svoje zdraví.
Snaží se nejen prospět přírodě, ale tak vlastnímu zdraví.
Snobismus, je to módní vlna.
Spise mladsi generace, zdravy zivotni styl
stejný čelověk jako všichni ostatní
stejný jako ostatní, důvody: ochrana život. prostředí, celkový zájem o svůj zdravotní stav
takový člověk chce žít zdravě traba i se souladem s přírodou, jelikož se pěstování zeleniny nepoužívají chemikálie nedochází ke kontaminaci půdy a vymícení života (brouci, mikroorganismy...). Bio produkty jsou více chutnější jelikož dochází k přirozenému zráni plodin a chovu zvířat
V zásadě lze tyto lidi rozdělit do dvou skupin - první to dělají proto, že je to racionální (nezahlcují si organismus chemií, nezatěžují životní prostředí, podporují regionální pěstitele a výrobce) a druzí proto, že je to "in" či dobré pro jejich zdraví, ale už se nezamýšlejí nad hlubším smyslem (např. neřeší ekologickou stopu - není pro ně problém bez rozmyslu koupit předražená bio jablka dovezená přes půlku Evropy).
Vede ho k tomu potřeba se stravovat zdravě (tak aby jeho tělo přijímalo co nejméně škodlivých chemikálií)
vede ho k tomu určitě zdravý životní styl, je to sice dražší než normální suroviny ale zdraví je důležité
Vegetarián, jí (většinou) jen zeleninu tak jí chce mít kvalitní
Vyšší příjem, zdravý životní styl, volič Strany zelených, zdravotní problémy, kvůli nimž musí držet dietu (ale není podmínkou), VŠ, spíše žena
Zajímá se o ekologii, snaží se žít zdravým životním stylem, je vzdělanější, uvědomělý k životnímu prostředí, záleží mu na tom, co jí. Vede ho k tomu přesvědčení, že to Bio výrobky jsou zdravější.
3. Vy sami kupujete BIO potraviny nebo jiné BIO výrobky? Co je pro Vás hlavní překážkou/hlavním důvodem k tomuto nákupu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Ano kupuji ale pouze občas, preferuji vegetariánskou restauraci Country Life, ale bohužel z finančních důvodů tuto restauraci společně s obchodem mohu navštívit pouze 1-2x do týdne. Tudíž hlavní překážkou je cena a hned poté časová náročnost navštívit specializované obchody Bio, jelikož bio koutkům v supermarketech nedůvěřuji.
ano kupuji. hl. důvod je chuť, bio potraviny jsou chutnější, také zdraví mých dětí. překážkou je někdy vysoká cena
Ano nakupuji, překážkou je pro mě především to, že většina BIO produktů je k dostání stále jen ve specializovaných prodejnách a jistou roli hraje také vyšší cena těchto produktů - zejména u spotřebního zboží - BIO oblečení, čistící prostředky apod.
Ano, biopotraviny. Když si můžu vybrat, zkusím bio variantu. Záleží na typu potravin - u masa, zeleniny, jogurtů je patrná jiná chuť. U másla, mouky, jablek aj. to nepoznám, proto je mi jedno, jestli koupím bio nebo nebio variantu.
Ano, jsou kvalitnější a lepší. Ale dražší.
Ano, kupuji - překážkou je někdy nedostatek opravdu vhodných prodejen
Ano, kupuji, seč mi finance stačí, někdy na to prostě nemám. Takže ano, jen a jen finance jsou problém. Hlavním důvodem je snaha prosadit ekologické zemědělství, snaha jíst zdravě bez chemikálií...
Ano, kupuji. Nejde mi o to, že jsou BIO, ale o šíři sortimentu. Některé výrobky v běžném obchodě neseženu, a protože mám kvůli zdravotním problémům omezený výběr ve volbě potravin, volím BIO potraviny (kukuřičná mouka a kukuřičné těstoviny) Některé ovoce chutná lépe, víc přirozeně Negatiem je vysoká cena
Ano, občas. Věřím, že jsou čerstvější než konvenční potraviny. Cena je trochu vyšší, ale zase toho nekoupím tolik, nekoupím prázdné kalorie (sušenky a podobné).
Ano. Cena.
ano. Málo prodejních míst a mnohdy velmi vysoká cena.
Bio potravinu jsem si koupila pouze párkrát. A chutnala mi. Jinak zeleninu nemám zapotřebí kupovat-máme vlastní zahrádku. Ceny jsou zatím vysoké. Myslím si, že je také třeba lidi více informovat o tomto způsobu stravování.
Biopotraviny nakupuji zcela běžně, např. mléko a vejce výhradně bio. Téměř v každém jídlu co uvařím je něco bio, byť třeba jen koření. Překážkou občas bývá vyšší cena (např. u masa, ale to nemusí být každý den, takže jednou za čas je to takový malý svátek) a také mi vadí, že v bioobchůdcích nemívají stálý sortiment (např. si zvyknu, že tam mají bio listové těsto, tam bio párky a když tam po čase jdu na jisto, tak to nemají). Občas řeším vnitřní dilema, že se jedná o masovou záležitost, že jdu se stádem, ale myslím, že jako člověk studující ochranu životního prostředí sand vím, co dělám. Hlavním důvodem, proč nakupuji biopotraviny je především v tom, že je to dobré jak pro člověka, tak pro životní prostředí. Taky je v tom trochu toho dobrodružství ze shánění a následná radost, když se nákup vydaří..
Já sama kupuji tyto výrobky. Hlavní překážka je to,že je jich málo a nedostanou se všude.
jo některé bio výrobky kupuju překážka cena důvod zdraví
jsou drahé, moc je nekupujeme
NE
Ne, nemám důvěru k jejich kvalitě.
někdy
někdy ano, vyšší cena je překažkou
někdy si kupuji někdy ne, největší překážkou je pro mne asi cena, jelikož jako nezaměstnaná se musím ohlížet za každou korunou. Hlavním důvodem je červstvost potravin a vidina toho že v sobě nenesou žádné nechtěné chemické látky. Jinak většinu bio produktů pokud se to tak dá nazvat dostávám od své maminky, která má velkou zahradu a tím i vím jaká je to kvalita
nekupuji, jsou dražší a méně dostupné
nekupuji, přijde mi to zbytečné a moje finanční možnosti nejsou v souladu s cenami těchto výrobků..
nekupuju
nekupuju, kdybych měla vše co kupuju kupovat bio, tak se asi nedoplatím.
občas bio jogurty překážkou je vyšší cena
občas, jinak je to celkově finančně náročnější
4. Pohlaví
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 21 | 77,78 % | 77,78 % |
Muž | 6 | 22,22 % | 22,22 % |
5. Věk
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
23 | 5 | 18,52 % | 18,52 % |
25 | 5 | 18,52 % | 18,52 % |
21 | 5 | 18,52 % | 18,52 % |
16 | 2 | 7,41 % | 7,41 % |
31 | 2 | 7,41 % | 7,41 % |
24 | 2 | 7,41 % | 7,41 % |
36 | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
33 | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
30 | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
29 | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
ostatní odpovědi | 2 | 7,41 % | 7,41 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 24.72 |
Minimum: | 16 |
Maximum: | 36 |
Variační rozpětí: | 20 |
Rozptyl: | 21.46 |
Směrodatná odchylka: | 4.63 |
Medián: | 24 |
Modus: | 23 |
6. Místo bydliště
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 10 | 37,04 % | 37,04 % |
Brno | 4 | 14,81 % | 14,81 % |
pardubice | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Praha-východ | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Pha | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Zlínský kraj | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Plzen | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Břeclav | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Kolín | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
Zlín | 1 | 3,7 % | 3,7 % |
ostatní odpovědi | 5 | 18,52 % | 18,52 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (59,8 %)
- vyplnto.cz (7,5 %)
- ujdeto.cz (5,6 %)
- search.seznam.cz (5,6 %)
- google.cz (5,6 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.