Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
prosím o vyplnění dotazníku, který bude podkladem praktické části mé bakalářské práce na téma "Ochrana spotřebitele při koupi zboží v kamenném obchodě".
Cílem průzkumu je zjistit znalosti spotřebitelů při domáhání svých práv vůči prodejcům a zkušenosti s jejich uplatňováním v praxi.
Věnujte prosím chvíli na jeho vyplnění, velmi mi tím pomůžete.
Předem děkuji za Váš čas a ochotu.
Odpovědi respondentů
1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 2, ne → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
129
67,89 %
67,89 %
ne
61
32,11 %
32,11 %
2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
48
37,21 %
25,26 %
výměna za nový
34
26,36 %
17,89 %
oprava výrobku
31
24,03 %
16,32 %
reklamace nebyla uznána
14
10,85 %
7,37 %
sleva z kupní ceny
2
1,55 %
1,05 %
3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
92
72,44 %
48,42 %
nevím
19
14,96 %
10 %
ne
16
12,6 %
8,42 %
4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 7, ne → otázka č. 5].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
115
89,15 %
60,53 %
ne
14
10,85 %
7,37 %
5. Byla Vám navrácena kupní cena?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
9
64,29 %
4,74 %
ano
5
35,71 %
2,63 %
6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
12
92,31 %
6,32 %
ano
1
7,69 %
0,53 %
7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 8, ne → otázka č. 9].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
99
76,74 %
52,11 %
ano
30
23,26 %
15,79 %
8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
20
71,43 %
10,53 %
ano
8
28,57 %
4,21 %
9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nejednalo se o zlevněné zboží
88
70,97 %
46,32 %
ne
33
26,61 %
17,37 %
ano
3
2,42 %
1,58 %
10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
spotřební zboží 24 měsíců, potraviny 8 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max. den po koupi
127
66,84 %
66,84 %
spotřební zboží 24 měsíců, potraviny 14 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max. 3 dny po koupi
49
25,79 %
25,79 %
spotřební zboží 18 měsíců, potraviny 8 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max den po koupi
8
4,21 %
4,21 %
spotřební zboží 18 měsíců, potraviny 14 dní, rychle se kazící zboží nelze reklamovat
6
3,16 %
3,16 %
11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
130
68,42 %
68,42 %
ano, ale jen pokud to má písemně v reklamačním řádu
48
25,26 %
25,26 %
ano, stačí když na to upozorní spotřebitele před placením
11
5,79 %
5,79 %
ano, není žádná zvláštní úprava o informování spotřebitele
1
0,53 %
0,53 %
12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
do 2 týdnů
86
45,26 %
45,26 %
do měsíce
55
28,95 %
28,95 %
do půl roku
31
16,32 %
16,32 %
do 3 měsíců
18
9,47 %
9,47 %
13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
paragon, záruční list a veškeré příslušenství
67
35,26 %
35,26 %
paragon nebo záruční list
53
27,89 %
27,89 %
paragon a záruční list
44
23,16 %
23,16 %
paragon, záruční list a původní obal
26
13,68 %
13,68 %
14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
30 dní
172
90,53 %
90,53 %
14 dní
10
5,26 %
5,26 %
28 dní
5
2,63 %
2,63 %
35 dní
3
1,58 %
1,58 %
15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v pondělí 14. 3.
126
66,32 %
66,32 %
v pátek 11. 3.
56
29,47 %
29,47 %
v sobotu 12. 3., i mimo provozní dobu musí být přítomen pracovník vydávající reklamace
8
4,21 %
4,21 %
16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
požadovat vrácení peněz či výměnu věci za novou
141
74,21 %
74,21 %
zákon opomíná tuto situaci, musíte bohužel vyčkat
21
11,05 %
11,05 %
požadovat po prodejci pokutu z prodlení
15
7,89 %
7,89 %
písemně prodejce upozornit a požadovat nápravu
13
6,84 %
6,84 %
17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zákonnou lhůtu nelze bez dohody měnit
123
64,74 %
64,74 %
za 40 dní
43
22,63 %
22,63 %
za 44 dní
24
12,63 %
12,63 %
18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
v žádném případě nemůže, musí jej uskladnit až do vyzvednutí spotřebitelem
75
39,47 %
39,47 %
ano, po uplynutí lhůty 3 měsíců od vyřízení
37
19,47 %
19,47 %
ano, po uplynutí lhůty rok od vyřízení
32
16,84 %
16,84 %
ano, po uplynutí lhůty půl roku od vyřízení
31
16,32 %
16,32 %
ano, po uplynutí lhůty 2 roky od vyřízení
15
7,89 %
7,89 %
19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
122
64,21 %
64,21 %
ne
68
35,79 %
35,79 %
20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
161
84,74 %
84,74 %
ne
29
15,26 %
15,26 %
21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
začne běžet úplně nová zákonná záruka
141
74,21 %
74,21 %
záruka běží nadále od koupi původního zboží
48
25,26 %
25,26 %
na vyměněné zboží se záruka již vůbec nevztahuje
1
0,53 %
0,53 %
22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 23, ne → otázka č. 24].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
103
54,21 %
54,21 %
ne
87
45,79 %
45,79 %
23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
označení nebylo jednoznačné a vedlo k záměně cen
57
58,76 %
30 %
cena vzbuzovala dojem, že zahrnuje i další výrobky či služby, ačkoli za ně se platilo zvlášť (např. postel na obrázku s roštem, ale ten se ve skut. platí zvlášť)
35
36,08 %
18,42 %
cena uvedená bez DPH
32
32,99 %
16,84 %
uvedena doporučená cena namísto prodejní
12
12,37 %
6,32 %
jiná cena než na letáku
1
1,03 %
0,53 %
"sleva" zboží, ale původní cena nebyla pravdivá
1
1,03 %
0,53 %
uvedená cena byla jednoduše jiná, než ta prodejní
1
1,03 %
0,53 %
cena neodpovídala reálné ceně před slevou
1
1,03 %
0,53 %
na zboží byla levnější cena
1
1,03 %
0,53 %
v regálu cena xx, u kasy cena yy
1
1,03 %
0,53 %
velký nápis sleva a malým písmem částka po slevě
1
1,03 %
0,53 %
výrobek byl označen jako zlevněný ačkoliv nebyl
1
1,03 %
0,53 %
cena označena jako zlevněná,aniž tomu tak bylo
1
1,03 %
0,53 %
malým písmem "cena od", kupní byla o mnoho vyšší
1
1,03 %
0,53 %
označena sleva, ale cena byla pořád stejná
1
1,03 %
0,53 %
cena "od" byla výrasně nižší než skutečná
1
1,03 %
0,53 %
cena uvedena od, ve skutečnosti byla vyšší
1
1,03 %
0,53 %
Cena za ks platí při koupi více ks najednou
1
1,03 %
0,53 %
24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
výhradně v češtině
158
83,16 %
83,16 %
může být v jiném, na území našeho státu dostatečně srozumitelném jazyce (např. slovenština či angličtina, kterou již dnes hovoří spousta lidí)
18
9,47 %
9,47 %
jazyk není stanoven
14
7,37 %
7,37 %
25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vždy jej musí vystavit, bez vyžádání
171
90 %
90 %
musí ho vystavit až na vyžádání
19
10 %
10 %
26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
141
74,21 %
74,21 %
ano
49
25,79 %
25,79 %
27. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
137
72,11 %
72,11 %
muž
53
27,89 %
27,89 %
28. Do jaké věkové kategorie patříte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
18-24
152
80 %
80 %
25-30
20
10,53 %
10,53 %
31-40
6
3,16 %
3,16 %
51-60
6
3,16 %
3,16 %
více než 61
4
2,11 %
2,11 %
41-50
2
1,05 %
1,05 %
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
SŠ s maturitou
146
76,84 %
76,84 %
VŠ
30
15,79 %
15,79 %
vyučení či SŠ bez maturity
8
4,21 %
4,21 %
ZŠ
6
3,16 %
3,16 %
30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nepracuji
156
82,11 %
82,11 %
pracuji jako prodavač/ka v "kamenném" obchodě
11
5,79 %
5,79 %
pracuji v oblasti práva
6
3,16 %
3,16 %
pracuji v jiném oboru
1
0,53 %
0,53 %
manažer
1
0,53 %
0,53 %
dělám mystery shopping
1
0,53 %
0,53 %
účetní
1
0,53 %
0,53 %
v sociální sféře
1
0,53 %
0,53 %
ne, ale studuji právnickou fakultu
1
0,53 %
0,53 %
administrativa
1
0,53 %
0,53 %
dříve jsem pracovala jako prodavačka
1
0,53 %
0,53 %
nic
1
0,53 %
0,53 %
popelář
1
0,53 %
0,53 %
Cestovní kancelář
1
0,53 %
0,53 %
nepracuji, jsem student 1. ročníku PrF
1
0,53 %
0,53 %
pracuji v IT
1
0,53 %
0,53 %
studuji práva
1
0,53 %
0,53 %
reklamační oddělení
1
0,53 %
0,53 %
student
1
0,53 %
0,53 %
OSVČ
1
0,53 %
0,53 %
31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
116
61,38 %
61,05 %
ano
73
38,62 %
38,42 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?
odpověď ano:
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi výměna za nový na otázku 2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejednalo se o zlevněné zboží na otázku 9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
odpověď ne:
13.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?
7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
odpověď ano:
6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?
odpověď ne:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?
odpověď zákonnou lhůtu nelze bez dohody měnit:
1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamace nebyla uznána na otázku 2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?
odpověď ano:
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena uvedená bez DPH na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena vzbuzovala dojem, že zahrnuje i další výrobky či služby, ačkoli za ně se platilo zvlášť (např. postel na obrázku s roštem, ale ten se ve skut. platí zvlášť) na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi označení nebylo jednoznačné a vedlo k záměně cen na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi uvedena doporučená cena namísto prodejní na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?
2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?
6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?
7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?
9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?
10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?
11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?
12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?
13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?
14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?
15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?
16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?
17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?
18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?
19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?
20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?
21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?
22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?
23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:
25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?
26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?
27. Jste:
28. Do jaké věkové kategorie patříte?
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?
31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?
2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?
6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?
7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?
9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?
10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?
11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?
12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?
13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?
14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?
15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?
16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?
17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?
18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?
19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?
20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?
21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?
22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?
23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:
25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?
26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?
27. Jste:
28. Do jaké věkové kategorie patříte?
29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?
31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.