Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelská práva a jejich znalost

Spotřebitelská práva a jejich znalost

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Bednářová
Šetření:11. 03. 2011 - 17. 03. 2011
Počet respondentů:190
Počet otázek (max/průměr):31 / 26.15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:66,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění dotazníku, který bude podkladem praktické části mé bakalářské práce na téma "Ochrana spotřebitele při koupi zboží v kamenném obchodě".

Cílem průzkumu je zjistit znalosti spotřebitelů při domáhání svých práv vůči prodejcům a zkušenosti s jejich uplatňováním v praxi.

Věnujte prosím chvíli na jeho vyplnění, velmi mi tím pomůžete.

Předem děkuji za Váš čas a ochotu.

Odpovědi respondentů

1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12967,89 %67,89 %  
ne6132,11 %32,11 %  

Graf

2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)4837,21 %25,26 %  
výměna za nový3426,36 %17,89 %  
oprava výrobku3124,03 %16,32 %  
reklamace nebyla uznána1410,85 %7,37 %  
sleva z kupní ceny21,55 %1,05 %  

Graf

3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9272,44 %48,42 %  
nevím1914,96 %10 %  
ne1612,6 %8,42 %  

Graf

4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 7, neotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11589,15 %60,53 %  
ne1410,85 %7,37 %  

Graf

5. Byla Vám navrácena kupní cena?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne964,29 %4,74 %  
ano535,71 %2,63 %  

Graf

6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1292,31 %6,32 %  
ano17,69 %0,53 %  

Graf

7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9976,74 %52,11 %  
ano3023,26 %15,79 %  

Graf

8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2071,43 %10,53 %  
ano828,57 %4,21 %  

Graf

9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nejednalo se o zlevněné zboží8870,97 %46,32 %  
ne3326,61 %17,37 %  
ano32,42 %1,58 %  

Graf

10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spotřební zboží 24 měsíců, potraviny 8 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max. den po koupi12766,84 %66,84 %  
spotřební zboží 24 měsíců, potraviny 14 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max. 3 dny po koupi4925,79 %25,79 %  
spotřební zboží 18 měsíců, potraviny 8 dní, rychle se kazící zboží lze reklamovat max den po koupi84,21 %4,21 %  
spotřební zboží 18 měsíců, potraviny 14 dní, rychle se kazící zboží nelze reklamovat63,16 %3,16 %  

Graf

11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne13068,42 %68,42 %  
ano, ale jen pokud to má písemně v reklamačním řádu4825,26 %25,26 %  
ano, stačí když na to upozorní spotřebitele před placením115,79 %5,79 %  
ano, není žádná zvláštní úprava o informování spotřebitele10,53 %0,53 %  

Graf

12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 2 týdnů8645,26 %45,26 %  
do měsíce5528,95 %28,95 %  
do půl roku3116,32 %16,32 %  
do 3 měsíců189,47 %9,47 %  

Graf

13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
paragon, záruční list a veškeré příslušenství6735,26 %35,26 %  
paragon nebo záruční list5327,89 %27,89 %  
paragon a záruční list4423,16 %23,16 %  
paragon, záruční list a původní obal2613,68 %13,68 %  

Graf

14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 dní17290,53 %90,53 %  
14 dní105,26 %5,26 %  
28 dní52,63 %2,63 %  
35 dní31,58 %1,58 %  

Graf

15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v pondělí 14. 3.12666,32 %66,32 %  
v pátek 11. 3.5629,47 %29,47 %  
v sobotu 12. 3., i mimo provozní dobu musí být přítomen pracovník vydávající reklamace84,21 %4,21 %  

Graf

16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
požadovat vrácení peněz či výměnu věci za novou14174,21 %74,21 %  
zákon opomíná tuto situaci, musíte bohužel vyčkat2111,05 %11,05 %  
požadovat po prodejci pokutu z prodlení157,89 %7,89 %  
písemně prodejce upozornit a požadovat nápravu136,84 %6,84 %  

Graf

17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zákonnou lhůtu nelze bez dohody měnit12364,74 %64,74 %  
za 40 dní4322,63 %22,63 %  
za 44 dní2412,63 %12,63 %  

Graf

18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v žádném případě nemůže, musí jej uskladnit až do vyzvednutí spotřebitelem7539,47 %39,47 %  
ano, po uplynutí lhůty 3 měsíců od vyřízení3719,47 %19,47 %  
ano, po uplynutí lhůty rok od vyřízení3216,84 %16,84 %  
ano, po uplynutí lhůty půl roku od vyřízení3116,32 %16,32 %  
ano, po uplynutí lhůty 2 roky od vyřízení157,89 %7,89 %  

Graf

19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12264,21 %64,21 %  
ne6835,79 %35,79 %  

Graf

20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16184,74 %84,74 %  
ne2915,26 %15,26 %  

Graf

21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
začne běžet úplně nová zákonná záruka14174,21 %74,21 %  
záruka běží nadále od koupi původního zboží4825,26 %25,26 %  
na vyměněné zboží se záruka již vůbec nevztahuje10,53 %0,53 %  

Graf

22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 23, neotázka č. 24].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10354,21 %54,21 %  
ne8745,79 %45,79 %  

Graf

23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
označení nebylo jednoznačné a vedlo k záměně cen5758,76 %30 %  
cena vzbuzovala dojem, že zahrnuje i další výrobky či služby, ačkoli za ně se platilo zvlášť (např. postel na obrázku s roštem, ale ten se ve skut. platí zvlášť)3536,08 %18,42 %  
cena uvedená bez DPH3232,99 %16,84 %  
uvedena doporučená cena namísto prodejní1212,37 %6,32 %  
jiná cena než na letáku11,03 %0,53 %  
"sleva" zboží, ale původní cena nebyla pravdivá11,03 %0,53 %  
uvedená cena byla jednoduše jiná, než ta prodejní11,03 %0,53 %  
cena neodpovídala reálné ceně před slevou11,03 %0,53 %  
na zboží byla levnější cena11,03 %0,53 %  
v regálu cena xx, u kasy cena yy11,03 %0,53 %  
velký nápis sleva a malým písmem částka po slevě11,03 %0,53 %  
výrobek byl označen jako zlevněný ačkoliv nebyl11,03 %0,53 %  
cena označena jako zlevněná,aniž tomu tak bylo11,03 %0,53 %  
malým písmem "cena od", kupní byla o mnoho vyšší11,03 %0,53 %  
označena sleva, ale cena byla pořád stejná11,03 %0,53 %  
cena "od" byla výrasně nižší než skutečná11,03 %0,53 %  
cena uvedena od, ve skutečnosti byla vyšší11,03 %0,53 %  
Cena za ks platí při koupi více ks najednou11,03 %0,53 %  

Graf

24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výhradně v češtině15883,16 %83,16 %  
může být v jiném, na území našeho státu dostatečně srozumitelném jazyce (např. slovenština či angličtina, kterou již dnes hovoří spousta lidí)189,47 %9,47 %  
jazyk není stanoven147,37 %7,37 %  

Graf

25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vždy jej musí vystavit, bez vyžádání17190 %90 %  
musí ho vystavit až na vyžádání1910 %10 %  

Graf

26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14174,21 %74,21 %  
ano4925,79 %25,79 %  

Graf

27. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13772,11 %72,11 %  
muž5327,89 %27,89 %  

Graf

28. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-2415280 %80 %  
25-302010,53 %10,53 %  
31-4063,16 %3,16 %  
51-6063,16 %3,16 %  
více než 6142,11 %2,11 %  
41-5021,05 %1,05 %  

Graf

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ s maturitou14676,84 %76,84 %  
3015,79 %15,79 %  
vyučení či SŠ bez maturity84,21 %4,21 %  
63,16 %3,16 %  

Graf

30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepracuji15682,11 %82,11 %  
pracuji jako prodavač/ka v "kamenném" obchodě115,79 %5,79 %  
pracuji v oblasti práva63,16 %3,16 %  
pracuji v jiném oboru10,53 %0,53 %  
manažer10,53 %0,53 %  
dělám mystery shopping10,53 %0,53 %  
účetní10,53 %0,53 %  
v sociální sféře10,53 %0,53 %  
ne, ale studuji právnickou fakultu10,53 %0,53 %  
administrativa10,53 %0,53 %  
dříve jsem pracovala jako prodavačka10,53 %0,53 %  
nic10,53 %0,53 %  
popelář10,53 %0,53 %  
Cestovní kancelář10,53 %0,53 %  
nepracuji, jsem student 1. ročníku PrF10,53 %0,53 %  
pracuji v IT10,53 %0,53 %  
studuji práva10,53 %0,53 %  
reklamační oddělení10,53 %0,53 %  
student10,53 %0,53 %  
OSVČ10,53 %0,53 %  

Graf

31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne11661,38 %61,05 %  
ano7338,62 %38,42 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?

  • odpověď ano:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi výměna za nový na otázku 2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nejednalo se o zlevněné zboží na otázku 9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?
  • odpověď ne:
    • 13.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?

7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?

  • odpověď ano:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?

17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?

  • odpověď zákonnou lhůtu nelze bez dohody měnit:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi reklamace nebyla uznána na otázku 2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?

22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena uvedená bez DPH na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena vzbuzovala dojem, že zahrnuje i další výrobky či služby, ačkoli za ně se platilo zvlášť (např. postel na obrázku s roštem, ale ten se ve skut. platí zvlášť) na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi označení nebylo jednoznačné a vedlo k záměně cen na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi uvedena doporučená cena namísto prodejní na otázku 23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?

2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?

3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?

4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?

6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?

7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?

8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?

9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?

10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?

11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?

12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?

13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?

14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?

15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?

16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?

17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?

18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?

19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?

20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?

21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?

22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?

23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?

24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:

25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?

26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?

27. Jste:

28. Do jaké věkové kategorie patříte?

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?

31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Reklamoval/a jste v posledních 2 letech nějaké zakoupené zboží?

2. Jak byla Vaše reklamace vyřízena?

3. Vydal Vám výrobce potvrzení o reklamaci?

4. Dodržel prodejce při vyřízení reklamace 30-denní lhůtu?

6. Bylo Vám zboží vyměněno za nové?

7. Objevila se nějaká další vada na tom samém výrobku?

8. Odstoupil/a jste z důvodu opakovaného výskytu vad (3x ta samá nebo 3 a více najednou) od kupní smlouvy?

9. Pokud se jednalo o zlevněné zboží (ne z důvodu nyní reklamované vady), odmítal Vám z tohoto důvodu prodejce přijmout reklamaci?

10. Jak dlouhé jsou dle zákona záruční lhůty?

11. Může prodávající zkrátit záruční lhůtu?

12. Do jaké doby se musí vyskytnout vada, aby byl výrobek považován za vadný v okamžiku převzetí a Vy jste měl/a nárok na jeho výměnu či vrácení peněz?

13. Co po Vás může prodejce požadovat při reklamaci?

14. Jak dlouhá je doba, za kterou musí prodejce vyřídit reklamaci?

15. Má-li být reklamace vyřízena např. v sobotu 12. 3., ale provozovna je o víkendech uzavřena, v jaký den můžete požadovat vyřízenou reklamaci?

16. Není-li reklamace vyřízena během zákonné lhůty, co můžete jako spotřebitel udělat?

17. V reklamačním řádu stojí, že "prodejce si vyhrazuje právo na vyřízení reklamace 40 dní, na posouzení vady 4 dny". Za jak dlouho si můžete reklamaci vyzvednout?

18. Může po nějaké době prodejce zboží nevyzvednuté po vyřízení reklamace opět prodat?

19. Dostal/a jste slevu z důvodu natrženého rukávu svetru (na rameni). Po 7 měsících se Vám rozpáral šev u zápěstí. Jste oprávněn/a druhou zmíněnou vadu reklamovat?

20. Vztahuje se na zboží, které bylo zlevněno (ale je bez vad) stejná záruka jako na nezlevněné zboží?

21. Vymění-li Vám prodejce vadné zboží za nové, jak to bude se zárukou?

22. Setkal/a jste se v posledním roce s klamavým označením ceny výrobků?

23. S jakým klamavým označením ceny jste se setkal/a?

24. Je-li prodejce povinen ze zákona přiložit návod, ten musí být:

25. Je prodávající vždy povinen vystavit doklad o koupi nebo až na Vaši žádost?

26. Setkal/a jste se někdy Vy osobně s nepotravinářským výrobkem, který vypadal jako potravina a byl proto nebezpečný?

27. Jste:

28. Do jaké věkové kategorie patříte?

29. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

30. Pracujete v oblasti dotýkající se spotřebitelských práv?

31. Domníváte se, že je současná právní úprava ochrany spotřebitele dostačující a pro spotřebitele srozumitelná?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bednářová, M.Spotřebitelská práva a jejich znalost (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://spotrebitelska-prava-a-jejic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.