Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelská věrnost na trhu s chytrými telefony

Spotřebitelská věrnost na trhu s chytrými telefony

Osoby se zdravotním postižením - zkušenosti na trhu práce
Pracujete nebo podnikáte jako OZP? Víte o možnosti čerpat daňovou slevu? Co byste chtěl(a) zlepšit v oblasti pracovní politiky pro OZP?

(veřejné výsledky 15. srpna)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Renáta Kudělková
Šetření:12. 07. 2021 - 20. 07. 2021
Počet respondentů:272
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:35
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsem studentka na VŠB-TU Ostrava a tento výzkum slouží ke zpracování mé diplomové práce. Cílem tohoto výzkumu je porovnání spotřebitelské věrnosti v České republice a Jižní Koreji.

Při vyplňování tohoto dotazníku se prosím zamyslete pouze nad tím telefonem, který používáte nejčastěji a pro osobní účely

Děkuji za Váš zájem podílet se na tomto výzkumu.

Odpovědi respondentů

1. Vlastníte chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano26898,53 %98,53 %  
Ne41,47 %1,47 %  

Graf

2. Kolik chytrých telefonů vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
121078,36 %77,21 %  
24316,04 %15,81 %  
393,36 %3,31 %  
Více62,24 %2,21 %  

Graf

3. Jaká je značka Vašeho chytrého telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple9133,96 %33,46 %  
Xiaomi6223,13 %22,79 %  
Samsung4918,28 %18,01 %  
Jiná3312,31 %12,13 %  
Huawei3011,19 %11,03 %  
LG20,75 %0,74 %  
Lenovo10,37 %0,37 %  

Graf

4. Je tato značka zároveň Vaší oblíbenou značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano16461,19 %60,29 %  
Nemám oblíbenou značku8732,46 %31,99 %  
Ne176,34 %6,25 %  

Graf

5. Jakou značku měl Váš předešlý chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple6223,13 %22,79 %  
Samsung5119,03 %18,75 %  
Huawei5018,66 %18,38 %  
Jiná4416,42 %16,18 %  
Xiaomi3914,55 %14,34 %  
Lenovo165,97 %5,88 %  
LG62,24 %2,21 %  

Graf

6. Odpovězte na škále od 1 do 5 (1=velmi spokojen, 5=velmi nespokojen)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Jak jste celkově spokojeni se stávající značkou chytrého telefonu?1.8131.07

Graf

7. Až budete nakupovat nový chytrý telefon, zvolíte opět stejnou značku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, určitě9736,19 %35,66 %  
Spíše ano8531,72 %31,25 %  
Nevím3914,55 %14,34 %  
Spíše ne3513,06 %12,87 %  
Určitě ne124,48 %4,41 %  

Graf

8. Má Váš stávající telefon stejnou značku jako Váš předešlý chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14353,36 %52,57 %  
Ano12546,64 %45,96 %  

Graf

9. Pokud by konkurenční značka Vašeho chytrého telefonu nabízela podobný produkt ale levnější, zvážili byste jeho koupi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne8732,46 %31,99 %  
Spíše ano8230,6 %30,15 %  
Určitě ne3713,81 %13,6 %  
Nevím3211,94 %11,76 %  
Ano, určitě3011,19 %11,03 %  

Graf

10. Uvažujete právě o koupi nového chytrého telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Určitě ne12747,39 %46,69 %  
Spíše ne6925,75 %25,37 %  
Spíše ano4416,42 %16,18 %  
Ano, určitě259,33 %9,19 %  
Nevím31,12 %1,1 %  

Graf

11. Ohodnoťte následující výroky na stupnici od 1 do 5. (1=zcela souhlasím, 5=zcela nesouhlasím). Zamyslete se přitom nad značkou svého stávajícího chytrého telefonu.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Tato značka je pro mě zárukou kvality1.9220.856
Co se týče výkonu, můžu se na telefon této značky spolehnout1.6830.769
Tato značka přináší jedinečný vzhled2.4141.437
Tato značka je pro mě zajímavá1.9781.067
Tato značka mě baví2.0631.291
Značka zlepšuje to, jak před ostatními vypadám (mou image)3.3811.825
Díky této značce mě lidé vnímají lépe3.7431.512
Díky této značce je jednodušší udržovat mé sociální kontakty s ostatními3.6041.597
Tato značka navyšuje můj sociální status3.8321.617
Cítím, že k této značce patřím3.4441.919
Tato značka je součástí mé osobnosti3.7461.891
Tato značka hraje velkou emoční roli v mém životě4.0371.7
Sděluji své pozitivní zkušenosti s ostatními v mém okolí (přátelé, rodina,..)2.5861.735
Pokud by mě někdo požádal o radu při výběru chytrého telefonu, doporučím mu značku mého chytrého telefonu2.1791.304
Když se rozhoduji o koupi chytrého telefonu, moje oblíbená značka je vždy první volbou (pokud nemáte oblíbenou značku - zvolte odpověď 3)2.2351.165

Graf

12. Za jakou cenu jste koupil/a svůj poslední chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5.000 - 10.000 Kč10840,3 %39,71 %  
Do 5.000 Kč5721,27 %20,96 %  
Více než 15.000 Kč5620,9 %20,59 %  
10.001 - 15.000 Kč4717,54 %17,28 %  

Graf

13. Jak dlouho vlastníte stávající chytrý telefon?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 2 roky10739,93 %39,34 %  
3 - 5 let7026,12 %25,74 %  
4 - 11 měsíců7026,12 %25,74 %  
Méně než 3 měsíce145,22 %5,15 %  
Více než 5 let72,61 %2,57 %  

Graf

14. Jak často nakupujete chytrý telefon? (průměrně)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou za 2 - 3 roky14554,1 %53,31 %  
Méně často11743,66 %43,01 %  
1x ročně a častěji62,24 %2,21 %  

Graf

15. Jaký je nejčastější důvod výměny chytrého telefonu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nefunkčnost starého telefonu15658,21 %57,35 %  
Nové trendy (zastaralost mého telefonu)4717,54 %17,28 %  
Nespokojenost s funkcemi starého telefonu4316,04 %15,81 %  
Chci vyzkoušet něco jiného/nového93,36 %3,31 %  
Mimořádná událost (krádež, ztráta,..)72,61 %2,57 %  
Jiné62,24 %2,21 %  

Graf

16. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena18267,91 %66,91 %  
Muž8632,09 %31,62 %  

Graf

17. Váš Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-26 let16762,31 %61,4 %  
27-36 let6725 %24,63 %  
37-46 let207,46 %7,35 %  
47-56 let124,48 %4,41 %  
57 a více20,75 %0,74 %  

Graf

18. Váš status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný12546,64 %45,96 %  
Student10238,06 %37,5 %  
OSVČ217,84 %7,72 %  
Jiné114,1 %4,04 %  
Nezaměstnaný82,99 %2,94 %  
Důchodce10,37 %0,37 %  

Graf

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské15557,84 %56,99 %  
Středoškolské10137,69 %37,13 %  
Základní, vyučen124,48 %4,41 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Vlastníte chytrý telefon?

2. Kolik chytrých telefonů vlastníte?

3. Jaká je značka Vašeho chytrého telefonu?

4. Je tato značka zároveň Vaší oblíbenou značkou?

5. Jakou značku měl Váš předešlý chytrý telefon?

6. Odpovězte na škále od 1 do 5 (1=velmi spokojen, 5=velmi nespokojen)

7. Až budete nakupovat nový chytrý telefon, zvolíte opět stejnou značku?

8. Má Váš stávající telefon stejnou značku jako Váš předešlý chytrý telefon?

9. Pokud by konkurenční značka Vašeho chytrého telefonu nabízela podobný produkt ale levnější, zvážili byste jeho koupi?

10. Uvažujete právě o koupi nového chytrého telefonu?

11. Ohodnoťte následující výroky na stupnici od 1 do 5. (1=zcela souhlasím, 5=zcela nesouhlasím). Zamyslete se přitom nad značkou svého stávajícího chytrého telefonu.

12. Za jakou cenu jste koupil/a svůj poslední chytrý telefon?

13. Jak dlouho vlastníte stávající chytrý telefon?

14. Jak často nakupujete chytrý telefon? (průměrně)

15. Jaký je nejčastější důvod výměny chytrého telefonu?

16. Vaše pohlaví

17. Váš Věk

18. Váš status

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Vlastníte chytrý telefon?

2. Kolik chytrých telefonů vlastníte?

3. Jaká je značka Vašeho chytrého telefonu?

4. Je tato značka zároveň Vaší oblíbenou značkou?

5. Jakou značku měl Váš předešlý chytrý telefon?

6. Odpovězte na škále od 1 do 5 (1=velmi spokojen, 5=velmi nespokojen)

7. Až budete nakupovat nový chytrý telefon, zvolíte opět stejnou značku?

8. Má Váš stávající telefon stejnou značku jako Váš předešlý chytrý telefon?

9. Pokud by konkurenční značka Vašeho chytrého telefonu nabízela podobný produkt ale levnější, zvážili byste jeho koupi?

10. Uvažujete právě o koupi nového chytrého telefonu?

11. Ohodnoťte následující výroky na stupnici od 1 do 5. (1=zcela souhlasím, 5=zcela nesouhlasím). Zamyslete se přitom nad značkou svého stávajícího chytrého telefonu.

12. Za jakou cenu jste koupil/a svůj poslední chytrý telefon?

13. Jak dlouho vlastníte stávající chytrý telefon?

14. Jak často nakupujete chytrý telefon? (průměrně)

15. Jaký je nejčastější důvod výměny chytrého telefonu?

16. Vaše pohlaví

17. Váš Věk

18. Váš status

19. Nejvyšší dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kudělková, R.Spotřebitelská věrnost na trhu s chytrými telefony (výsledky průzkumu), 2021. Dostupné online na https://spotrebitelska-vernost-na-tr.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.