Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské chování a vliv na ekonomiku ČR
Spotřebitelské chování a vliv na ekonomiku ČR
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jiří Vaněk |
---|---|
Šetření: | 16. 06. 2010 - 06. 07. 2010 |
Počet respondentů: | 28 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.54 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 42,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:05 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník slouží k obohacení kvantitativního výzkumu ohledně vlivu spotřebitelských rozhodnutí na celkovou ekonomiku v ČR a formování CSR.
Výsledky budou veřejně dostupné a budou sloužit jako podklad pro zpracování článku.
Předem děkuji za vyplnění, jde o dobrou věc.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Otázky jsou formulovány postupně a stačí pouze jedna odpověď. Dotazník není příliš dlouhý, takže to zabere pouze chvilku.
Odpovědi respondentů
1. Jste muž či žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 21 | 72,41 % | 75 % |
Muž | 8 | 27,59 % | 28,57 % |
2. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 25 | 16 | 57,14 % | 57,14 % |
26 - 30 | 4 | 14,29 % | 14,29 % |
36 - 40 | 3 | 10,71 % | 10,71 % |
41 - 45 | 2 | 7,14 % | 7,14 % |
31 - 35 | 1 | 3,57 % | 3,57 % |
56 - 60 | 1 | 3,57 % | 3,57 % |
15 - 20 | 1 | 3,57 % | 3,57 % |
3. Díváte se u potravinářských výrobků na zemi původu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 19 | 67,86 % | 67,86 % |
ne | 9 | 32,14 % | 32,14 % |
4. Víte nějaké bližší informace ohledně společenské odpovědnosti či původu firem, které Vámi nakupované potravinářské výrobky nabízejí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 12 | 42,86 % | 42,86 % |
Ne | 9 | 32,14 % | 32,14 % |
Spíše ano | 6 | 21,43 % | 21,43 % |
Ano | 1 | 3,57 % | 3,57 % |
5. Jakým způsobem se informujete o firmách, které nabízejí Vámi kupované potravinářské výrobky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
WWW stránky firem | 11 | 78,57 % | 39,29 % |
Televize | 7 | 50 % | 25 % |
Přátelé a rodina | 6 | 42,86 % | 21,43 % |
Tiskoviny | 3 | 21,43 % | 10,71 % |
Internetové portály zabývající se CSR (společenskou odpoovědností firem) | 3 | 21,43 % | 10,71 % |
Rádio | 1 | 7,14 % | 3,57 % |
6. Ocenili byste, kdyby Vám tyto informace byly jednotně k dispozici?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 18 | 64,29 % | 64,29 % |
ne | 10 | 35,71 % | 35,71 % |
7. Co vidíte jako největší překážky při sběru informací o firmách, které vyrábějí Vámi nakupované potraviny?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Jsou subjektivní a moc se vychvalují
korupce
málo objektivních informací na webu, spíš jen propagace
mohou lhát
nekdy neni puvod jasny
Nemám čas psát
nemožnost ověřit si pravdivost údajů
nemůžu tomu moc důvěřovat
Není k tomu žádný důvod
neochota sdělit vešketré informace
nepřečitelné
nesbírám žádné takové informace, je mi jedno od koho to je
nevěrohodnost informací
nevím
nevím
nevím
nevím kde je hledat
nezájem na obou stranách
nic
roztříštěnost informačních zdrojů
s
Slyšeli jste už o teorii racionální ignorance?
špatná dostupnost informací
zdlouhavé vyhledávání
že firmy zatajují realitu
že jsou součástí nadnárodní společnosti
že jsou spíše zprostředkované
že stejně budou lhát o složení
8. Slyšeli jste někdy o Společenské odpovědnosti firem nebo o zkratce CSR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 18 | 64,29 % | 64,29 % |
ano | 9 | 32,14 % | 32,14 % |
nevím | 1 | 3,57 % | 3,57 % |
9. Co si představujete pod tímto pojmem a co od něj očekáváte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
???
a
a
Aby měli spotřebytelé možnost získat všechny informace a ověřené informace
asi výrábět produkty tak aby to nikomu nezpůsobilo zdravotní potíže a dodržování dalších "dobrých zvyků" při výrobě
budoucnost
další blbost
firma by mela byt zodpovedna za svoje vyrobky a nasledky po konzumaci jejich produktu
firma se nesoustřeďuje pouze na ekonomický profit, ale i na vztahy se svým okolím (sociální),bere ohledy na životní prostředí apod.
firma, která jedná s ohledem na blaho společnosti
je to např. to, jak firma dělá sponzoring, jak pomáhá životnímu prostředí, jestli dbá na to, aby nezaměstnávala děti...
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevim
nezaměstnávání dětí, nezaměstnávání lidí za minimální mzdu, dobrý vztah k životnímu prostředí a k oblasti, ve které podnikají
nic od něj neočekávám
ochranu zaměstnanců firem, dodržování hygienických podmínek apod.
Představuji si pod tím netarifní překážku dovozu konkurenceschopného zahraničního zboží, kterou si jakási úzká (avšak mocná) zájmová skupina zformulovala na svou ochranu před "vážnou újmou", kterou by mohla utrpět tím, když zahraniční konkurent provozuje něco na způsob tzv. "sociálního dumpingu". Vzhledem k tomu, jak je dotazník formulován bych Vám doporučil zjistit si něco o komparativních výhodách a výhodnosti mezinárodní směny (bez překážek typu "sociální odpovědnosti").
sociální odpovědnost firmy
společenská odpovědnost firem, transparentnost jednání, zobrazování pravého původu věcí, dbání na životní prostředí, na pracovníky, investice do obnovitelných zdrojů
To, že budou podporovat sociální stránku své společnosti, budou šetřit životní prostředí (recyklace, úspory energií apod).
Týká se oblasti environmentální, ekonomické a sociální.
Zase nějaky eurohujerský projekt. Kolik mě to bude stát na zvýšených daních, aby bylo na dotace?
způsob, jakým se firma chová ke společnosti, ale i ke svým zaměstnancům a životnímu prostředí - vzbuzuje to ve mně větší důvěru ve firmu, pokud CSR implementuje do svého fungování
že nebudou podporovat nelegální práci, dovoz aj. u svých výrobků
10. Jste informován o tom, na jakém principu funguje tvorba "Hrubého domácího produktu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 21 | 75 % | 75 % |
ne | 7 | 25 % | 25 % |
11. Zajímáte se aktivně o ekonomickou a politickou situaci v ČR?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 16 | 57,14 % | 57,14 % |
ne | 12 | 42,86 % | 42,86 % |
12. Domníváte se, že spotřebitelé svým průběžným rozhodováním mohou ovlivnit ekonomiku v zemi?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 21 | 75 % | 75 % |
nevím | 4 | 14,29 % | 14,29 % |
ne | 3 | 10,71 % | 10,71 % |
13. Podporoval byste raději firmy, které se chovají eticky a které investují do ekonomické infrastruktury země?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 71,43 % | 71,43 % |
ne | 4 | 14,29 % | 14,29 % |
nevím | 4 | 14,29 % | 14,29 % |
14. Co je pro Vás důležitější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Preferování domácích výrobků | 20 | 71,43 % | 71,43 % |
Preferování zahraničních produktů, které jsou levnější | 8 | 28,57 % | 28,57 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.