Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin

spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jana Murtingerová
Šetření:19. 02. 2014 - 02. 03. 2014
Počet respondentů:142
Počet otázek (max/průměr):22 / 22
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:54
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, dovoluji si Vám předložit krátký dotazník, který se zabývá chováním spotřebitelů na trhu potravin. Výzkum, který pomocí něj provádím, je součástí mé diplomové práce. Budu velmi ráda, když se i vy na ní budete tímto způsobem podílet. Předem děkuji za Váš čas.

Dotazník je anonymní.

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 – 3x týdně6847,89 %47,89 %  
Každý den5639,44 %39,44 %  
1x týdně149,86 %9,86 %  
Méně než 1x týdně42,82 %2,82 %  

Graf

2. Jaký dopravní prostředek využíváte nejčastěji při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Auto7250,7 %50,7 %  
Pěšky5538,73 %38,73 %  
Autobus107,04 %7,04 %  
Kolo42,82 %2,82 %  
Jiný10,7 %0,7 %  

Graf

3. V jakém obchodním řetězci obvykle nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Penny Market5035,21 %35,21 %  
Kaufland3423,94 %23,94 %  
Tesco3323,24 %23,24 %  
Lidl3021,13 %21,13 %  
Albert supermarket2819,72 %19,72 %  
Jednota2618,31 %18,31 %  
COOP2316,2 %16,2 %  
Billa2215,49 %15,49 %  
Albert hypermarket2014,08 %14,08 %  
Globus1913,38 %13,38 %  
Jiný1711,97 %11,97 %  
Interspar96,34 %6,34 %  
Flosman64,23 %4,23 %  
Makro64,23 %4,23 %  

Graf

4. Z jakého důvod navštěvujete nejraději právě tuto Vámi zvolenou prodejnu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dostupnost prodejny10070,42 %70,42 %  
Nižší ceny a slevy6042,25 %42,25 %  
Širší sortiment4430,99 %30,99 %  
Kvalita a čerstvost zboží4330,28 %30,28 %  
Vstřícnost vůči zákazníkovi, příjemný a ochotný personál1812,68 %12,68 %  
Vybavenost a čistota prodejny1711,97 %11,97 %  
Lepší nabídka služeb74,93 %4,93 %  

Graf

5. Ovlivňuje Vás zvyk při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Částečně7552,82 %52,82 %  
Ano5740,14 %40,14 %  
Ne, vůbec107,04 %7,04 %  

Graf

6. Do jaké míry hledíte na cenu při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
K ceně pouze přihlížím, ale není rozhodující10573,94 %73,94 %  
Cena je pro mě hlavním kritériem3423,94 %23,94 %  
Na cenu nehledím32,11 %2,11 %  

Graf

7. Zkoumáte kvalitu, vlastnosti a složení produktů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas si přečtu, co uvádějí7250,7 %50,7 %  
Ano, zajímají mě výživové a zdravotní tvrzení na výrobku5438,03 %38,03 %  
Ne, tyto tvrzení vůbec nečtu1611,27 %11,27 %  

Graf

8. Je pro vás důležitá země původu výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, údaj o výrobci je pro mě důležitý5639,44 %39,44 %  
Ano, preferuji české výrobky4531,69 %31,69 %  
Nezáleží mi na tom, odkud výrobce pochází4128,87 %28,87 %  

Graf

9. Ovlivňují Vás při nákupu potravin slevové akce (letáky, na internetu)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, často6847,89 %47,89 %  
Jen výjimečně6243,66 %43,66 %  
Ne, nenechám se jimi ovlivnit128,45 %8,45 %  

Graf

10. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin reklama, především v televizi?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, reklama u mě nehraje žádnou roli při nákupu potravin8157,04 %57,04 %  
Ano, občas se nechám „zlákat“ reklamou5639,44 %39,44 %  
Ano, reklamy sleduji a nechám se jimi ovlivnit53,52 %3,52 %  

Graf

11. Je pro Vás důležitý obal výrobku při nákupu potravin?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen výjimečně8559,86 %59,86 %  
Není3423,94 %23,94 %  
Ano, vždy2316,2 %16,2 %  

Graf

12. Ovlivňují vás doporučení přátel a známých ke koupi výrobku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reference mě ovlivní jen v případě, že si nevím rady, zda koupit či nikoliv7250,7 %50,7 %  
Ano, reference okolí mě ovlivňují5740,14 %40,14 %  
Ne139,15 %9,15 %  

Graf

13. Znáte biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, ale jen jsem o nich slyšel/a8761,27 %61,27 %  
Ano znám a nakupuji je4934,51 %34,51 %  
Neznám64,23 %4,23 %  

Graf

14. Jak často kupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně6445,07 %45,07 %  
Nikdy4632,39 %32,39 %  
Týdně1711,97 %11,97 %  
Měsíčně139,15 %9,15 %  
Denně21,41 %1,41 %  

Graf

15. Preferujete při nakupování potraviny označené regionální značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jen výjimečně8459,15 %59,15 %  
Vůbec ne2920,42 %20,42 %  
Ano, zcela vždy2920,42 %20,42 %  

Graf

16. Vaše věková skupina:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 29 let7452,11 %52,11 %  
30 – 39 let2517,61 %17,61 %  
40 – 49 let2014,08 %14,08 %  
50 – 60 let1510,56 %10,56 %  
Nad 60 let85,63 %5,63 %  

Graf

17. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10171,13 %71,13 %  
Muž4128,87 %28,87 %  

Graf

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské5438,03 %38,03 %  
Střední odborné4934,51 %34,51 %  
Střední všeobecné2014,08 %14,08 %  
Vyučen/a96,34 %6,34 %  
Vyšší odborné64,23 %4,23 %  
Základní42,82 %2,82 %  

Graf

19. Pracujete jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Úředník/úřednice4028,17 %28,17 %  
Student3826,76 %26,76 %  
Jiné117,75 %7,75 %  
Na mateřské dovolené96,34 %6,34 %  
Dělník/dělnice96,34 %6,34 %  
Manažer64,23 %4,23 %  
Technik64,23 %4,23 %  
Důchodce64,23 %4,23 %  
Prodavač/ka53,52 %3,52 %  
Nezaměstnaný42,82 %2,82 %  
Zdravotník/zdravotnice21,41 %1,41 %  
Učitel/ka21,41 %1,41 %  
Zemědělec21,41 %1,41 %  
Podnikatel10,7 %0,7 %  
V domácnosti10,7 %0,7 %  

Graf

20. Žiji v domácnosti, která má

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 členy4632,39 %32,39 %  
4 členy3423,94 %23,94 %  
3 členy3423,94 %23,94 %  
Žiji sám/sama1510,56 %10,56 %  
5 a více členů139,15 %9,15 %  

Graf

21. Sečtěte si, prosím, přibližně všechny čisté příjmy všech osob ve Vaší domácnosti v průměru za měsíc. Do které příjmové skupiny Vaše domácnost patří?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001 – 50 000 Kč8459,15 %59,15 %  
10 001 – 20 000 Kč3323,24 %23,24 %  
50 001 Kč a více139,15 %9,15 %  
do 10 000 Kč128,45 %8,45 %  

Graf

22. Velikost Vašeho bydliště podle počtu obyvatel:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 001 – 20 0005236,62 %36,62 %  
Nad 100 0002215,49 %15,49 %  
1 001 – 5 0002215,49 %15,49 %  
20 001 – 100 0002114,79 %14,79 %  
do 5001510,56 %10,56 %  
501 – 1 000107,04 %7,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

10. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin reklama, především v televizi?

  • odpověď Ne, reklama u mě nehraje žádnou roli při nákupu potravin:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, nenechám se jimi ovlivnit na otázku 9. Ovlivňují Vás při nákupu potravin slevové akce (letáky, na internetu)?

13. Znáte biopotraviny?

  • odpověď Ano znám a nakupuji je:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Měsíčně na otázku 14. Jak často kupujete biopotraviny?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Týdně na otázku 14. Jak často kupujete biopotraviny?

16. Vaše věková skupina:

  • odpověď Do 29 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student na otázku 19. Pracujete jako:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete potraviny?

2. Jaký dopravní prostředek využíváte nejčastěji při nákupu potravin?

3. V jakém obchodním řetězci obvykle nakupujete potraviny?

4. Z jakého důvod navštěvujete nejraději právě tuto Vámi zvolenou prodejnu?

5. Ovlivňuje Vás zvyk při nákupu potravin?

6. Do jaké míry hledíte na cenu při nákupu potravin?

7. Zkoumáte kvalitu, vlastnosti a složení produktů?

8. Je pro vás důležitá země původu výrobku?

9. Ovlivňují Vás při nákupu potravin slevové akce (letáky, na internetu)?

10. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin reklama, především v televizi?

11. Je pro Vás důležitý obal výrobku při nákupu potravin?

12. Ovlivňují vás doporučení přátel a známých ke koupi výrobku?

13. Znáte biopotraviny?

14. Jak často kupujete biopotraviny?

15. Preferujete při nakupování potraviny označené regionální značkou?

16. Vaše věková skupina:

17. Vaše pohlaví

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

19. Pracujete jako:

20. Žiji v domácnosti, která má

21. Sečtěte si, prosím, přibližně všechny čisté příjmy všech osob ve Vaší domácnosti v průměru za měsíc. Do které příjmové skupiny Vaše domácnost patří?

22. Velikost Vašeho bydliště podle počtu obyvatel:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete potraviny?

2. Jaký dopravní prostředek využíváte nejčastěji při nákupu potravin?

3. V jakém obchodním řetězci obvykle nakupujete potraviny?

4. Z jakého důvod navštěvujete nejraději právě tuto Vámi zvolenou prodejnu?

5. Ovlivňuje Vás zvyk při nákupu potravin?

6. Do jaké míry hledíte na cenu při nákupu potravin?

7. Zkoumáte kvalitu, vlastnosti a složení produktů?

8. Je pro vás důležitá země původu výrobku?

9. Ovlivňují Vás při nákupu potravin slevové akce (letáky, na internetu)?

10. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin reklama, především v televizi?

11. Je pro Vás důležitý obal výrobku při nákupu potravin?

12. Ovlivňují vás doporučení přátel a známých ke koupi výrobku?

13. Znáte biopotraviny?

14. Jak často kupujete biopotraviny?

15. Preferujete při nakupování potraviny označené regionální značkou?

16. Vaše věková skupina:

17. Vaše pohlaví

18. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

19. Pracujete jako:

20. Žiji v domácnosti, která má

21. Sečtěte si, prosím, přibližně všechny čisté příjmy všech osob ve Vaší domácnosti v průměru za měsíc. Do které příjmové skupiny Vaše domácnost patří?

22. Velikost Vašeho bydliště podle počtu obyvatel:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Murtingerová, J.spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://spotrebitelske-chovani-na-re.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.