Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské chování

Spotřebitelské chování

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Korošová
Šetření:02. 03. 2011 - 08. 03. 2011
Počet respondentů:148
Počet otázek (max/průměr):19 / 17.56
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:25
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, 

 

v rámci své bakalářské práce bych Vás chtěla požádat o vyplnění následujícího dotazníku. Dotazník je anonymní a zabere Vám jen pár minut. Při mé práci mi velmi pomůže. 

 

Předem moc děkuji za Váš čas.

 

Zuzka

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete potraviny pro spotřebu domácností?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2x - 3x týdně8658,11 %58,11 %  
Jednou týdně a méně3120,95 %20,95 %  
Každý den3120,95 %20,95 %  

Graf

2. Co je pro Vás nejčastěji rozhodující při výběru potravin (Vyberte, prosím, max. 3 možnosti)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kvalita 11376,35 %76,35 %  
Cena výrobku10973,65 %73,65 %  
Zvyk (už s konkrétním produktem mám zkušenost, další nehledám, chci jen tento)9765,54 %65,54 %  
Složení4127,7 %27,7 %  
Původ1912,84 %12,84 %  
Propagace výrobku (viděl(a) jsem v reklamě, doporučení známého, akce, ochutnávka)96,08 %6,08 %  
Obal42,7 %2,7 %  

Graf

3. Souhlasíte s výrokem, že dražší potraviny jsou kvalitnější?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím7852,7 %52,7 %  
spíše nesouhlasím3120,95 %20,95 %  
nevím1610,81 %10,81 %  
nesouhlasím1510,14 %10,14 %  
souhlasím85,41 %5,41 %  

Graf

4. Stalo se Vám někdy, že jste koupil(a) dosud neznámý výrobek na základě zhlédnutí reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11980,41 %80,41 %  
ne2919,59 %19,59 %  

Graf

5. Která forma reklamy nejvíce ovlivní Váš výběr zboží při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televize7147,97 %47,97 %  
Akční letáky4228,38 %28,38 %  
Internet2416,22 %16,22 %  
Noviny/časopisy96,08 %6,08 %  
Rádio10,68 %0,68 %  
Billboardy10,68 %0,68 %  

Graf

6. Ve kterém typu prodejen nakupujete (vyberte, prosím, max. 2 prodejny)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket9564,19 %64,19 %  
Hypermarket7852,7 %52,7 %  
Specializované prodejny (řeznictví, ovoce a zelenina, ap.)3825,68 %25,68 %  
Diskont (např. LIDL, Penny Market)2818,92 %18,92 %  
Smíšené zboží (koloniál)1812,16 %12,16 %  
Tržnice64,05 %4,05 %  

Graf

7. Kupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 8, Neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne9765,54 %65,54 %  
Ano5134,46 %34,46 %  

Graf

8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket2549,02 %16,89 %  
Hypermarket2243,14 %14,86 %  
Farmářské trhy, drobní prodejci2141,18 %14,19 %  
Specializované prodejny1835,29 %12,16 %  
Drogerie (např. DM)1223,53 %8,11 %  

Graf

9. Stravujete se v zařízeních tzv. rychlého občerstvení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 10, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9060,81 %60,81 %  
Ne5839,19 %39,19 %  

Graf

10. Jak často se stravujete produkty rychlého občerstvení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výjimečně4853,33 %32,43 %  
Několikrát za měsíc3741,11 %25 %  
2 - 3x do týdne44,44 %2,7 %  
Každý den nebo téměř každý den11,11 %0,68 %  

Graf

11. Dáváte přednost českým prodejnám (bufety, tzv. "hladová okna", aj.) nebo zahraničním (KFC, McDonald's, Burger King, ap.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zahraniční4954,44 %33,11 %  
Je mi to jedno3437,78 %22,97 %  
České77,78 %4,73 %  

Graf

12. V čem vidíte největší zlepšení oproti období před rokem 1989?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V šíři sortimentu10973,65 %73,65 %  
V dostupnosti prodejen (zvýšení počtu)149,46 %9,46 %  
Informovanost zákazníka (o složení výrobků, o jejich původu, ap.)74,73 %4,73 %  
V ceně výrobků21,35 %1,35 %  
Netuším co bylo před rokem 89 :)10,68 %0,68 %  
Jakožto ročník 89 nemohu posoudit10,68 %0,68 %  
nemohu posoudit10,68 %0,68 %  
narodila jsem se později10,68 %0,68 %  
neumím posoudit sem moc mladá10,68 %0,68 %  
to nevim, byly mi v té době 4 roky10,68 %0,68 %  
nezazila som ponuku predtym10,68 %0,68 %  
nemůžu posoudit, dobu před 89 jsem nezažila10,68 %0,68 %  
šíře sortimentu i informovanost10,68 %0,68 %  
v podstatě si to zase tak moc nepamatuji...10,68 %0,68 %  
V jejich kvalitě10,68 %0,68 %  
nevím10,68 %0,68 %  
Ve vzhledu výrobků (obalech; jsou pestřejší, předtím všechno stejné)10,68 %0,68 %  
Kromě kategorie BIO, vidím jen zlepšení k horšímu.10,68 %0,68 %  
V kvalitě obsluhy (profesionalita personálu, ochota, informovanost)10,68 %0,68 %  
i haven't been there before 10,68 %0,68 %  

Graf

13. Co považujete za největší zhoršení oproti období před rokem 1989?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vztah prodejce k zákazníkovi (není už tolik osobní přístup)4429,73 %29,73 %  
Cenu výrobků4127,7 %27,7 %  
Kvalitu3523,65 %23,65 %  
Šíři sortimentu (příliš velký výběr, nutnost dlouhého rozhodování)32,03 %2,03 %  
Nic21,35 %1,35 %  
nemohu posoudit21,35 %1,35 %  
Netuším co bylo před rokem 89 :)10,68 %0,68 %  
Viz otázka 1210,68 %0,68 %  
narodila jsem se později10,68 %0,68 %  
ve velké nabídce se skryjí i opracdu nekvalitní vý10,68 %0,68 %  
vzhledem k věku neumím posoudit10,68 %0,68 %  
neumím posoudit jsem moc mladá10,68 %0,68 %  
to nevim, byly mi v té době 4 roky10,68 %0,68 %  
kval.někt.výr.za účelem největšího snížení ceny10,68 %0,68 %  
tu dobu nepamatuji10,68 %0,68 %  
nem§žu posoudit, dobu před 89 jsem nezažila10,68 %0,68 %  
zánik tradičních pohostinství a prodejen10,68 %0,68 %  
všechno je lepší10,68 %0,68 %  
zporšení nepociťuji10,68 %0,68 %  
žádné10,68 %0,68 %  
asi cena, ale nestěžuji si10,68 %0,68 %  
nemůžu hodnotit10,68 %0,68 %  
nevím10,68 %0,68 %  
žádné zhoršení10,68 %0,68 %  
zhoršení nepozoruji10,68 %0,68 %  
žádné zhoršení nevnímám10,68 %0,68 %  
i haven't been there before 10,68 %0,68 %  

Graf

14. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena10369,59 %69,59 %  
muž4530,41 %30,41 %  

Graf

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-259664,86 %64,86 %  
26-354127,7 %27,7 %  
36-60106,76 %6,76 %  
61 a více10,68 %0,68 %  

Graf

16. Kolik obyvatel má obec, ve které žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1 000 000 8356,08 %56,08 %  
do 5 0001812,16 %12,16 %  
10 001 - 50 0001711,49 %11,49 %  
50 001 - 200 0001610,81 %10,81 %  
5 001 - 10 00085,41 %5,41 %  
200 001 - 1 000 00064,05 %4,05 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Střední škola (s maturitou)9161,49 %61,49 %  
Vysoká škola4832,43 %32,43 %  
Základní škola32,03 %2,03 %  
Vyšší odborná škola32,03 %2,03 %  
Střední škola (bez maturity)32,03 %2,03 %  

Graf

18. Do jaké příjmové skupiny patří Vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001 - 40 0007852,7 %52,7 %  
40 001 - 60 0003020,27 %20,27 %  
10 001 - 20 0002214,86 %14,86 %  
do 10 000117,43 %7,43 %  
60 001 a více74,73 %4,73 %  

Graf

19. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student8859,46 %59,46 %  
Zaměstnanec5335,81 %35,81 %  
OSVČ (Osoba samostatně výdělečně činná)42,7 %2,7 %  
Důchodce/mateřská dovolená21,35 %1,35 %  
Nezaměstnaný10,68 %0,68 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Kupujete biopotraviny?

  • odpověď Ano:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Drogerie (např. DM) na otázku 8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Farmářské trhy, drobní prodejci na otázku 8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypermarket na otázku 8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Specializované prodejny na otázku 8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Supermarket na otázku 8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?

9. Stravujete se v zařízeních tzv. rychlého občerstvení?

  • odpověď Ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát za měsíc na otázku 10. Jak často se stravujete produkty rychlého občerstvení?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výjimečně na otázku 10. Jak často se stravujete produkty rychlého občerstvení?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je mi to jedno na otázku 11. Dáváte přednost českým prodejnám (bufety, tzv. "hladová okna", aj.) nebo zahraničním (KFC, McDonald's, Burger King, ap.)?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Zahraniční na otázku 11. Dáváte přednost českým prodejnám (bufety, tzv. "hladová okna", aj.) nebo zahraničním (KFC, McDonald's, Burger King, ap.)?

19. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

  • odpověď Student:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 10 000 na otázku 18. Do jaké příjmové skupiny patří Vaše domácnost?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete potraviny pro spotřebu domácností?

2. Co je pro Vás nejčastěji rozhodující při výběru potravin (Vyberte, prosím, max. 3 možnosti)?

3. Souhlasíte s výrokem, že dražší potraviny jsou kvalitnější?

4. Stalo se Vám někdy, že jste koupil(a) dosud neznámý výrobek na základě zhlédnutí reklamy?

5. Která forma reklamy nejvíce ovlivní Váš výběr zboží při nákupu?

6. Ve kterém typu prodejen nakupujete (vyberte, prosím, max. 2 prodejny)?

7. Kupujete biopotraviny?

8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?

9. Stravujete se v zařízeních tzv. rychlého občerstvení?

10. Jak často se stravujete produkty rychlého občerstvení?

11. Dáváte přednost českým prodejnám (bufety, tzv. "hladová okna", aj.) nebo zahraničním (KFC, McDonald's, Burger King, ap.)?

12. V čem vidíte největší zlepšení oproti období před rokem 1989?

13. Co považujete za největší zhoršení oproti období před rokem 1989?

14. Jste muž nebo žena?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Kolik obyvatel má obec, ve které žijete?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Do jaké příjmové skupiny patří Vaše domácnost?

19. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete potraviny pro spotřebu domácností?

2. Co je pro Vás nejčastěji rozhodující při výběru potravin (Vyberte, prosím, max. 3 možnosti)?

3. Souhlasíte s výrokem, že dražší potraviny jsou kvalitnější?

4. Stalo se Vám někdy, že jste koupil(a) dosud neznámý výrobek na základě zhlédnutí reklamy?

5. Která forma reklamy nejvíce ovlivní Váš výběr zboží při nákupu?

6. Ve kterém typu prodejen nakupujete (vyberte, prosím, max. 2 prodejny)?

7. Kupujete biopotraviny?

8. Ve které prodejně/kterých prodejnách biopotraviny nakupujete?

9. Stravujete se v zařízeních tzv. rychlého občerstvení?

10. Jak často se stravujete produkty rychlého občerstvení?

11. Dáváte přednost českým prodejnám (bufety, tzv. "hladová okna", aj.) nebo zahraničním (KFC, McDonald's, Burger King, ap.)?

12. V čem vidíte největší zlepšení oproti období před rokem 1989?

13. Co považujete za největší zhoršení oproti období před rokem 1989?

14. Jste muž nebo žena?

15. Do jaké věkové kategorie patříte?

16. Kolik obyvatel má obec, ve které žijete?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

18. Do jaké příjmové skupiny patří Vaše domácnost?

19. Jaké je Vaše pracovní zařazení?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Korošová, Z.Spotřebitelské chování (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://spotrebitelske-chovani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.