Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské organizace
Spotřebitelské organizace
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Peterková |
---|---|
Šetření: | 09. 04. 2009 - 16. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 175 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 13.19 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 56,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:44 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentka Podnikohospodářské fakulty VŠE v Praze a ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který bude cenným zdrojem informací pro mou diplomovou práci. Dotazník poslouží k výzkumu znalosti a vnímaní spotřebitelských organizací v České republice a využívání jejich služeb. Prosím o doplnění odpovědí, dotazník nezabere více než 5 minut.
Děkuji Vám za ochotu a čas strávený nad vyplňováním dotazníku.
Bc. Lucie Peterková
Odpovědi respondentů
1. Kterou/které z následujících spotřebitelských organizací působících v ČR znáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) | 127 | 72,57 % | 72,57 % |
Sdružení českých spotřebitelů | 72 | 41,14 % | 41,14 % |
Občanské sdružení spotřebitelů TEST | 58 | 33,14 % | 33,14 % |
Spotřebitel.cz | 28 | 16 % | 16 % |
Žádnou | 24 | 13,71 % | 13,71 % |
Český spotřebitelský institut | 18 | 10,29 % | 10,29 % |
Svaz obránců spotřebitelů | 12 | 6,86 % | 6,86 % |
Asociace občanských poraden | 5 | 2,86 % | 2,86 % |
Sdružení za práva kupujících | 5 | 2,86 % | 2,86 % |
Centrum spotřebitelsko-podnikatelských vztahů a ochrany spotřebitele | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
Sdružení pro vzdělávání spotřebitelů | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
2. Pokud jste vybral/-a odpověď, že znáte jinou spotřebitelskou organizaci, napište kterou.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žádné odpovědi |
3. Mají podle Vás spotřebitelé dostatek informací o činnosti spotřebitelských organizací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, spotřebitelé by měli být informováni více. | 96 | 54,86 % | 54,86 % |
Ano, spotřebitelé jsou však informováni jen o některých organizacích. | 43 | 24,57 % | 24,57 % |
Ne, informace jsou velmi nedostatečné. | 28 | 16 % | 16 % |
Ano, spotřebitelé jsou dostatečně informováni. | 8 | 4,57 % | 4,57 % |
4. Obrátil/-a jste se někdy na spotřebitelskou organizaci s žádostí o pomoc či o radu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Ne → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 152 | 86,86 % | 86,86 % |
Ano | 23 | 13,14 % | 13,14 % |
5. Pomohla Vám spotřebitelská organizace problém vyřešit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, získal/-a jsem od spotřebitelské organizace informace, díky kterým jsem problém vyřešil/-a. | 14 | 60,87 % | 8 % |
Ne, problém se ani s pomocí spotřebitelské organizace nevyřešil. | 7 | 30,43 % | 4 % |
Ano, spotřebitelská organizace můj problém zcela vyřešila. | 2 | 8,7 % | 1,14 % |
6. V případě, že byste měl/-a problém se společností, u níž jste zakoupil/-a výrobek či službu, uvažoval/-a byste o možnosti obrátit se s ním na spotřebitelskou organizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 7, Ne → otázka č. 9].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 115 | 65,71 % | 65,71 % |
Ne | 60 | 34,29 % | 34,29 % |
7. V jaké konkrétní situaci byste se na spotřebitelskou organizaci obrátil/-a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Při problémech s reklamací | 103 | 89,57 % | 58,86 % |
Pokud by mi společnost, u které kupuji výrobek či službu, nutila nevýhodné obchodní podmínky. | 31 | 26,96 % | 17,71 % |
Pokud by se společnost dopouštěla klamavé reklamy. | 29 | 25,22 % | 16,57 % |
Jiná odpověď | 3 | 2,61 % | 1,71 % |
8. Pokud jste vybral/-a odpověď, že byste se na spotřebitelskou organizaci obrátil/-a v jiné situaci, napište v jaké.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Pokud by nedodržela co je její povinnost a šidila by zákazníky
Při nespokojenosti s výrobkem,vadu/problém kterou/ý mohu uplatnit.
Rozhodne bych se ale neobracel(a) pri kazde neuspesne reklamaci.
SOS
V případě, že bych se chtěl informovat o svých právech a povinnostech spotřebitele.
9. Z jakých důvodů byste pomoci spotřebitelské organizace nevyužil/-a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím, na jakou organizaci bych se mohl/-a obrátit. | 32 | 53,33 % | 18,29 % |
Řešení problému by trvalo příliš dlouho. | 18 | 30 % | 10,29 % |
Spotřebitelská organizace by podle mého názoru problém nevyřešila. | 14 | 23,33 % | 8 % |
Znám svá spotřebitelská práva a nepotřebuji pomoc od spotřebitelských organizací. | 9 | 15 % | 5,14 % |
Jiný důvod | 6 | 10 % | 3,43 % |
10. Pokud jste vybral/-a odpověď, že byste nevyužil/-a pomoci spotřebitelské organizace z jiného důvodu, napiště z jakého.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Jsem líný, raději to zkusím vyřešit sám.
Kontaktoval bych Policii ČR. Já se přeci nebudu vrtat v právnických záležitostech. Vím, že na něco mám nárok a pokud se mi ho nedostává, využiji pomoci Policie ČR, která má své odborníky.
Spotřebitelskou organizaci bych využil před nákupem, ne potom.
Šel bych výrobek reklamovat osobně.
Vlastně ani nevím s čím a kam bych se měla obrátit.
záleží, o jakou věc by se jednalo. snažila bych se to řešit vlastními silami, až v krajním případě a jako poslední možnost bych využila spotřebitelskou organizaci.
11. Jakou minimální hodnotu by muselo mít problémové zboží, abyste se kvůli němu obrátil/-a na spotřebitelskou organizaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 000 – 5 000 Kč | 64 | 36,57 % | 36,57 % |
nad 10 000 Kč | 50 | 28,57 % | 28,57 % |
5 000 – 10 000 Kč | 48 | 27,43 % | 27,43 % |
do 1 000 Kč | 13 | 7,43 % | 7,43 % |
12. Jaký je podle Vás hlavní přínos spotřebitelských organizací?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Poskytují spotřebitelům informace o jejich právech. | 78 | 44,57 % | 44,57 % |
Pomáhají spotřebitelům řešit spory s obchodníky. | 50 | 28,57 % | 28,57 % |
Testují výrobky a služby a o výsledcích testů informují spotřebitele. | 35 | 20 % | 20 % |
Žádný | 3 | 1,71 % | 1,71 % |
Nevím | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
Nevím, ale asi jen informují. | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
nevim, co tyto organizace nabizeji za sluzby | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
druhá i třetí odpověď | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
prevetivní fce | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
Doufám, že pomáhá zákazníkům v právech na jejich S | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
nahani strach nepoctivym obchodniku ....snad | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
souhlasím s prvními třemi možnostmi | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
13. Byl/-a byste ochotný/-á platit spotřebitelské organizaci za poradenské služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano, ale pouze pokud bych za tento poplatek dostal kvalitní poradenství. | 101 | 57,71 % | 57,71 % |
Ne, spotřebitelské organizace by měly své služby poskytovat zdarma. | 71 | 40,57 % | 40,57 % |
Určitě ano, za služby by se mělo platit. | 3 | 1,71 % | 1,71 % |
14. Uvítal/-a byste možnost přispívat ke zlepšování a zvyšování ochrany spotřebitelů tím, že byste se mohl/-a společně s dalšími spotřebiteli za pomoci spotřebitelské organizace obrátit přímo na české politiky a požadovat změnu stávajících zákonů?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 76 | 43,43 % | 43,43 % |
Spíše ne | 59 | 33,71 % | 33,71 % |
Určitě ano | 28 | 16 % | 16 % |
Určitě ne | 12 | 6,86 % | 6,86 % |
15. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 101 | 57,71 % | 57,71 % |
muž | 74 | 42,29 % | 42,29 % |
16. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 25 let | 111 | 63,43 % | 63,43 % |
26-35 let | 50 | 28,57 % | 28,57 % |
36-50 let | 11 | 6,29 % | 6,29 % |
51-60 let | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
nad 60 let | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
17. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 93 | 53,14 % | 53,14 % |
SŠ s maturitou | 69 | 39,43 % | 39,43 % |
VOŠ | 6 | 3,43 % | 3,43 % |
SŠ bez maturity | 3 | 1,71 % | 1,71 % |
ZŠ | 3 | 1,71 % | 1,71 % |
SŠ s maturitou | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
18. Kraj
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 91 | 52 % | 52 % |
Středočeský | 34 | 19,43 % | 19,43 % |
Ústecký | 12 | 6,86 % | 6,86 % |
Zlínský | 9 | 5,14 % | 5,14 % |
Jihočeský | 7 | 4 % | 4 % |
Liberecký | 7 | 4 % | 4 % |
Jihomoravský | 4 | 2,29 % | 2,29 % |
Karlovarský | 3 | 1,71 % | 1,71 % |
Plzeňský | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
Vysočina | 2 | 1,14 % | 1,14 % |
Moravskoslezský | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
Pardubický | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
Královéhradecký | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
Olomoucký | 1 | 0,57 % | 0,57 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.