Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřebitelské věrnostní programy

Spotřebitelské věrnostní programy

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martin Šugra
Šetření:21. 03. 2013 - 07. 04. 2013
Počet respondentů:293
Počet otázek (max/průměr):11 / 11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:75,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jsme studenti Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě a rádi bychom vás požádali o vyplnění tohoto dotazníku, jehož cílem je zjistit, zda spotřebitelé využívají nabízených spotřebitelských věrnostních programů, jak často a na jaké výrobky čerpají tyto výhody a zda tyto výhody ovlivňují jejich nákupní rozhodování a chování.

Výsledky budou využity v rámci výzkumného projektu předmětu Statistické metody v marketingu.

Děkujeme za vaši ochotu a čas.
 

Odpovědi respondentů

1. Jste členem nějakého spotřebitelského věrnostního programu?

Jako je například Tesco clubcard, Cinestar club, DM active beauty, Wallmark, Kenvelo club, Giga sport

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano27694,2 %94,2 %  
ne175,8 %5,8 %  

Graf

2. Jak často využíváte věrnostních slev?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas11840,27 %40,27 %  
Často7926,96 %26,96 %  
Jen zřídka5819,8 %19,8 %  
Velmi často3210,92 %10,92 %  
Nikdy62,05 %2,05 %  

Graf

3. Na jaký typ výrobku věrnostní slevy využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 2).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogérie14649,83 %49,83 %  
Oblečení13947,44 %47,44 %  
Potraviny13445,73 %45,73 %  
Zábava (kina, divadla)7826,62 %26,62 %  
Jiné4415,02 %15,02 %  
Léky289,56 %9,56 %  
Elektronika103,41 %3,41 %  
Potřeby pro domácí mazlíčky72,39 %2,39 %  

Graf

4. Kolik věrnostních karet vlastníte?

Celé číslo

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35518,77 %18,77 %  
25017,06 %17,06 %  
44113,99 %13,99 %  
53612,29 %12,29 %  
13411,6 %11,6 %  
6237,85 %7,85 %  
10217,17 %7,17 %  
793,07 %3,07 %  
893,07 %3,07 %  
920,68 %0,68 %  
ostatní odpovědi 11
15
25
2.3
167
13
0.1
24
12
20
8899999
134,44 %4,44 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:4.16
Minimum:1
Maximum:10
Variační rozpětí:9
Rozptyl:5.65
Směrodatná odchylka:2.38
Medián:4
Modus:3

Graf

5. Ovlivňují věrnostní výhody vaší volbu místa nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano14449,15 %49,15 %  
Spíše ne8930,38 %30,38 %  
Určitě ano4816,38 %16,38 %  
Určitě ne124,1 %4,1 %  

Graf

6. Jaká je podle vás kvalita věrnostních programů v ČR?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý14750,17 %50,17 %  
chvalitebný8830,03 %30,03 %  
dostatečný4214,33 %14,33 %  
výborný93,07 %3,07 %  
nedostatečný72,39 %2,39 %  

Graf

7. Co je pro vás v rámci věrnostních programů důležité?

Ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1-5, jako ve škole

(1 = velmi důležité, 2 = důležité, 3 = spíše důležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Slevy z nákupu1.3790.549
Dárky k nákupu2.7411.373
Sbírání věrnostních bodů2.5941.279
Soutěže3.731.275
Slevové kupóny1.9590.879
Narozeninové akce2.981.638
Online přístup k věrnostnímu účtu3.1431.686
Včasné upozornění o probíhajících slevách a akcích2.2291.159

Graf

8. Jaké je vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena22877,82 %77,82 %  
Muž6522,18 %22,18 %  

Graf

9. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 – 24 let20971,33 %71,33 %  
25 – 30 let3311,26 %11,26 %  
46 – 603110,58 %10,58 %  
31 – 45 let134,44 %4,44 %  
61 let a více41,37 %1,37 %  
15 – 18 let31,02 %1,02 %  

Graf

10. 10. Jaký je váš měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 000,- Kč13847,1 %47,1 %  
5 001 – 10 000,- Kč6823,21 %23,21 %  
10 001 – 15 000,- Kč248,19 %8,19 %  
15 001 – 20 000,- Kč217,17 %7,17 %  
30 001,- Kč a více186,14 %6,14 %  
20 001 – 25 000,- Kč165,46 %5,46 %  
25 001 – 30 000,- Kč82,73 %2,73 %  

Graf

11. Momentálně jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student20469,62 %69,62 %  
Zaměstnanec5819,8 %19,8 %  
Podnikatel155,12 %5,12 %  
Nezaměstnaný62,05 %2,05 %  
Na rodičovské dovolené41,37 %1,37 %  
V důchodu31,02 %1,02 %  
Jiné31,02 %1,02 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste členem nějakého spotřebitelského věrnostního programu?

2. Jak často využíváte věrnostních slev?

3. Na jaký typ výrobku věrnostní slevy využíváte?

4. Kolik věrnostních karet vlastníte?

5. Ovlivňují věrnostní výhody vaší volbu místa nákupu?

6. Jaká je podle vás kvalita věrnostních programů v ČR?

7. Co je pro vás v rámci věrnostních programů důležité?

8. Jaké je vaše pohlaví?

9. Jaký je váš věk?

10. 10. Jaký je váš měsíční příjem?

11. Momentálně jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste členem nějakého spotřebitelského věrnostního programu?

2. Jak často využíváte věrnostních slev?

3. Na jaký typ výrobku věrnostní slevy využíváte?

4. Kolik věrnostních karet vlastníte?

5. Ovlivňují věrnostní výhody vaší volbu místa nákupu?

6. Jaká je podle vás kvalita věrnostních programů v ČR?

7. Co je pro vás v rámci věrnostních programů důležité?

8. Jaké je vaše pohlaví?

9. Jaký je váš věk?

10. 10. Jaký je váš měsíční příjem?

11. Momentálně jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šugra, M.Spotřebitelské věrnostní programy (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://spotrebitelske-vernostni-pro.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.