Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování a postoje k marketingové komunikaci
Spotřební chování a postoje k marketingové komunikaci
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Kolegarová |
---|---|
Šetření: | 06. 12. 2015 - 16. 12. 2015 |
Počet respondentů: | 120 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 13 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 86,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Na základě tohoto průzkumu bych chtěla ověřit, jaké je spotřební chování v České republice a jak čeští spotřebitelé vnímají marketingovou komunikaci.
Výsledky dotazníkového šetření budou veřejně přístupné všem a použiji je ve své seminární práci.
Odpovědi respondentů
1. Jakou formu nákupu upřednostňujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nákup v kamenném obchodě | 62 | 51,67 % | 51,67 % |
Internetový nákup | 48 | 40 % | 40 % |
Nevím | 10 | 8,33 % | 8,33 % |
2. Připouštíte, že často nakupujete na základě vlivu reklamy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 80 | 66,67 % | 66,67 % |
Ano | 30 | 25 % | 25 % |
Nevím | 10 | 8,33 % | 8,33 % |
3. Jako spotřebitel jste loajální ke své oblíbené značce produktu, nebo často zaměňujete za jiné (např. levnější) alternativy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jak kdy – u luxusního zboží zůstávám věrný ověřené značce, u zboží běžné spotřeby mi nedělá problém nahradit jinou alternativou | 72 | 60 % | 60 % |
Tímto se nezabývám | 29 | 24,17 % | 24,17 % |
Jsem vždy věrný ověřené značce produktu | 19 | 15,83 % | 15,83 % |
4. Při nákupu často koupíte více zboží, než jste původně plánovali?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 76 | 63,33 % | 63,33 % |
Ne | 44 | 36,67 % | 36,67 % |
5. Nakupujete spíše plánovaně/pravidelně, nebo jednáte impulzivně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nakupuji vždy plánovaně a pravidelně | 65 | 54,17 % | 54,17 % |
Spíše impulzivně | 55 | 45,83 % | 45,83 % |
6. Jaký zaujímáte postoj k reklamě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Negativní – obtěžuje mě | 59 | 49,17 % | 49,17 % |
Nevadí mi | 56 | 46,67 % | 46,67 % |
Pozitivní – mám ji rád/ráda | 5 | 4,17 % | 4,17 % |
7. Jak obecně vnímáte množství reklamy v médiích?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příliš mnoho | 96 | 80 % | 80 % |
Přiměřeně | 15 | 12,5 % | 12,5 % |
Nevím | 5 | 4,17 % | 4,17 % |
Málo | 4 | 3,33 % | 3,33 % |
8. Věříte reklamám a informacím, které jsou v nich prezentovány?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 76 | 63,33 % | 63,33 % |
Ne | 28 | 23,33 % | 23,33 % |
Spíše ano | 15 | 12,5 % | 12,5 % |
Ano | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
9. V jakých níže uvedených médiích vnímáte reklamu nejintenzivněji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
televize | 75 | 62,5 % | 62,5 % |
internet | 31 | 25,83 % | 25,83 % |
místo prodeje | 7 | 5,83 % | 5,83 % |
tisk | 6 | 5 % | 5 % |
rádio | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
10. Jakou vlastnost musí mít reklama, aby Vás zaujala a přišla Vám zajímavá? (alespoň 2 možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Originální | 67 | 55,83 % | 55,83 % |
Vtipná | 62 | 51,67 % | 51,67 % |
Pravdivá a důvěryhodná | 44 | 36,67 % | 36,67 % |
Zapamatovatelná | 25 | 20,83 % | 20,83 % |
Slevy, výhody, nízká cena | 17 | 14,17 % | 14,17 % |
Dnes už mě nezaujme žádná reklama | 15 | 12,5 % | 12,5 % |
11. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 83 | 69,17 % | 69,17 % |
Muž | 37 | 30,83 % | 30,83 % |
12. Jste žena/muž ve věku:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 – 24 let | 47 | 39,17 % | 39,17 % |
25 – 34 let | 45 | 37,5 % | 37,5 % |
46 let a více | 15 | 12,5 % | 12,5 % |
35 – 45 let | 13 | 10,83 % | 10,83 % |
13. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 70 | 58,33 % | 58,33 % |
Vysokoškolské | 34 | 28,33 % | 28,33 % |
Základní | 6 | 5 % | 5 % |
Středoškolské bez maturity | 6 | 5 % | 5 % |
Vyšší odborné | 4 | 3,33 % | 3,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.