Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování mládeže

Spotřební chování mládeže

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jan Čadil
Šetření:08. 04. 2012 - 14. 04. 2012
Počet respondentů:90
Počet otázek (max/průměr):19 / 18.74
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:44,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:59
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, jsem student Vysoké školy Finanční a Správní a jedná se o dotazník pro bakalářskou práci Spotřební chování vybrané skupiny mládeže, kterou vypracovávám. Tím, že jej vyplnítemi velmi pomůžete.

 

Jan Čadil

Odpovědi respondentů

1. Jaký typ střední školy studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
gymnázium3741,11 %41,11 %  
střední odbornou školu3336,67 %36,67 %  
učiliště77,78 %7,78 %  
VOŠ33,33 %3,33 %  
vysokou22,22 %2,22 %  
studuji VŠ22,22 %2,22 %  
škola sněhu11,11 %1,11 %  
11,11 %1,11 %  
nestuduji, jsem zaměstnaná11,11 %1,11 %  
vysoká11,11 %1,11 %  
vysokou školu11,11 %1,11 %  
vysoká škola11,11 %1,11 %  

Graf

2. Škola, kterou studujete je?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
státní6976,67 %76,67 %  
soukromá2123,33 %23,33 %  

Graf

3. Utrácíte rád/a peníze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4347,78 %47,78 %  
ano3437,78 %37,78 %  
spíše ne1011,11 %11,11 %  
ne33,33 %3,33 %  

Graf

4. Za co nejčastěji utrácíte své peníze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spotřební zboží (potraviny, cigarety)4448,89 %48,89 %  
oblečení, módní doplňky2325,56 %25,56 %  
koníčky (sport, kino, hudba apod.)1314,44 %14,44 %  
za ženy, ty hezké11,11 %1,11 %  
cíga, chlast a hulení11,11 %1,11 %  
benzín11,11 %1,11 %  
párty11,11 %1,11 %  
spotřební zboží, přátele, přítelkyně...11,11 %1,11 %  
kondomy11,11 %1,11 %  
všechno11,11 %1,11 %  
vše výše uvedené11,11 %1,11 %  
oblečení, cigarety, sport11,11 %1,11 %  
drogy11,11 %1,11 %  

Graf

5. Dostáváte kapesné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6774,44 %74,44 %  
ne2325,56 %25,56 %  

Graf

6. Jak velké kapesné měsíčně dostáváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 1000 Kč2537,31 %27,78 %  
500-1000 Kč2334,33 %25,56 %  
100-500 Kč1826,87 %20 %  
0-100 Kč11,49 %1,11 %  

Graf

7. Vyděláváte si sami peníze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, mám brigádu3538,89 %38,89 %  
ne2932,22 %32,22 %  
ano, jinak1314,44 %14,44 %  
ano, pracuji na DPP (dohoda o provedení práce) nebo DPČ (dohoda o provedení činnosti)1314,44 %14,44 %  

Graf

8. Pořizujete si oblečení z vlastních zdrojů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale rodiče mi přispívají4752,22 %52,22 %  
ne, platí mi ho rodiče2730 %30 %  
ano, plně si ho hradím1617,78 %17,78 %  

Graf

9. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet??

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, 1-2x do roka si tak něco koupím4651,11 %51,11 %  
ano, cca 1 za měsíc si tak něco koupím2426,67 %26,67 %  
ano, nakupuji zde pravidelně, vícekrát do měsíce88,89 %8,89 %  
ne, ale na internetu si vybírám produkty i prodejny, nakupuji jen v kamenných obchodech55,56 %5,56 %  
ne, ale do budoucna tuto možnost nezavrhuji33,33 %3,33 %  
ne a ani to nemám v plánu22,22 %2,22 %  
babičce jsem koupil kočku.11,11 %1,11 %  
kondomy se tezko nakupuji, velikost XXL neni k dostani11,11 %1,11 %  

Graf

10. Co vás při nákupu nejvíc ovlivňuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena3235,56 %35,56 %  
kvalita2123,33 %23,33 %  
značka1617,78 %17,78 %  
doporučení známých, přátel, blízkých910 %10 %  
sleva (akce – zboží ve slevě)44,44 %4,44 %  
moje holka11,11 %1,11 %  
poměr kvalita/cena11,11 %1,11 %  
celkový vzhled, dojem11,11 %1,11 %  
široká nabídka zboží11,11 %1,11 %  
estetika... neasi11,11 %1,11 %  
Více věcí ze seznamu11,11 %1,11 %  
vzhled, osobní preference11,11 %1,11 %  
předchozí zkušenosti nebo co hledám11,11 %1,11 %  

Graf

11. Který druh reklamy spíše zaujme vaší pozornost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
internetová4145,56 %45,56 %  
televizní2831,11 %31,11 %  
tisková88,89 %8,89 %  
billboardy77,78 %7,78 %  
žádná22,22 %2,22 %  
ta vepsaná na hadech v zoo.11,11 %1,11 %  
nastejno11,11 %1,11 %  
podle toho, ktery se partnerovi vic libi11,11 %1,11 %  
žádná, reklam si nevšímám11,11 %1,11 %  

Graf

12. Domníváte se, že by Vás reklama mohla ovlivnit při nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne3741,11 %41,11 %  
spíše ano2932,22 %32,22 %  
ano1617,78 %17,78 %  
ne88,89 %8,89 %  

Graf

13. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
akční cena6774,44 %74,44 %  
2-3 ks v balní plus 1 ks zdarma1415,56 %15,56 %  
2-3 ks v balní plus dárek zdarma55,56 %5,56 %  
nenakupuju v akcich11,11 %1,11 %  
když je k tomu zdarma piškot11,11 %1,11 %  
poštovné zdarma11,11 %1,11 %  
nemám ráda akční nabídky11,11 %1,11 %  

Graf

14. Podporoval/a by si raději firmu, která se chová eticky a která investuje do ekonomické infrastruktury země?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano4752,22 %52,22 %  
ano3235,56 %35,56 %  
spíše ne88,89 %8,89 %  
ne33,33 %3,33 %  

Graf

15. Preferujete domácí výrobky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nerozlišuji domácí a zahraniční výrobky3134,44 %34,44 %  
spíše ano2932,22 %32,22 %  
ano1718,89 %18,89 %  
spíše ne88,89 %8,89 %  
ne55,56 %5,56 %  

Graf

16. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6370 %70 %  
Muž2730 %30 %  

Graf

17. Který ročník střední školy studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čtvrtý4347,78 %47,78 %  
třetí2831,11 %31,11 %  
druhý1112,22 %12,22 %  
první88,89 %8,89 %  

Graf

18. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
183640 %40 %  
191415,56 %15,56 %  
171314,44 %14,44 %  
2444,44 %4,44 %  
1544,44 %4,44 %  
2044,44 %4,44 %  
2244,44 %4,44 %  
1622,22 %2,22 %  
2122,22 %2,22 %  
2322,22 %2,22 %  
ostatní odpovědi 17 a půl
26
25
38
osmnáct
55,56 %5,56 % 

Graf

19. Bydlíte v?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha4246,67 %46,67 %  
Obec1921,11 %21,11 %  
Jiné krajské město1213,33 %13,33 %  
Okresní město910 %10 %  
Ostrava44,44 %4,44 %  
Brno44,44 %4,44 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

17. Který ročník střední školy studujete?

  • odpověď čtvrtý:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2-3 ks v balní plus 1 ks zdarma na otázku 13. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 19 na otázku 18. Kolik Vám je let?

18. Kolik Vám je let?

  • odpověď 17:
    • 6.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi druhý na otázku 17. Který ročník střední školy studujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaký typ střední školy studujete?

2. Škola, kterou studujete je?

3. Utrácíte rád/a peníze?

4. Za co nejčastěji utrácíte své peníze?

5. Dostáváte kapesné?

6. Jak velké kapesné měsíčně dostáváte?

7. Vyděláváte si sami peníze?

8. Pořizujete si oblečení z vlastních zdrojů?

9. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet??

10. Co vás při nákupu nejvíc ovlivňuje?

11. Který druh reklamy spíše zaujme vaší pozornost?

12. Domníváte se, že by Vás reklama mohla ovlivnit při nákupu?

13. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

14. Podporoval/a by si raději firmu, která se chová eticky a která investuje do ekonomické infrastruktury země?

15. Preferujete domácí výrobky?

16. Jste?

17. Který ročník střední školy studujete?

18. Kolik Vám je let?

19. Bydlíte v?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaký typ střední školy studujete?

2. Škola, kterou studujete je?

3. Utrácíte rád/a peníze?

4. Za co nejčastěji utrácíte své peníze?

5. Dostáváte kapesné?

6. Jak velké kapesné měsíčně dostáváte?

7. Vyděláváte si sami peníze?

8. Pořizujete si oblečení z vlastních zdrojů?

9. Máte zkušenosti s nakupováním přes internet??

10. Co vás při nákupu nejvíc ovlivňuje?

11. Který druh reklamy spíše zaujme vaší pozornost?

12. Domníváte se, že by Vás reklama mohla ovlivnit při nákupu?

13. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

14. Podporoval/a by si raději firmu, která se chová eticky a která investuje do ekonomické infrastruktury země?

15. Preferujete domácí výrobky?

16. Jste?

17. Který ročník střední školy studujete?

18. Kolik Vám je let?

19. Bydlíte v?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čadil, J.Spotřební chování mládeže (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://spotrebni-chovani-mladeze.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.