Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování muže a ženy při nákupu oblečení
Spotřební chování muže a ženy při nákupu oblečení
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Monika Neužilová |
---|---|
Šetření: | 09. 05. 2012 - 03. 06. 2012 |
Počet respondentů: | 169 |
Počet otázek (max/průměr): | 16 / 15 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 83,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsem studentkou Vysoké školy ekonomie a managementu. Provádím marketingový průzkum na téma spotřební chování jedince při nákupu oblečení. Prosím Vás o krátké vyplnění dotazníku pro mojí seminární práci. Budu Vám moc vděčná..
Děkuji za Váš čas a Vaši laskavost!
S pozdravem
Monika
Odpovědi respondentů
1. Nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 166 | 98,22 % | 98,22 % |
NE | 3 | 1,78 % | 1,78 % |
2. Jak často nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 - 3x za měsíc | 79 | 47,59 % | 46,75 % |
1 - 3x za půl roku | 60 | 36,14 % | 35,5 % |
1 - 3x za rok | 22 | 13,25 % | 13,02 % |
1x a více za týden | 3 | 1,81 % | 1,78 % |
1x za více let | 2 | 1,2 % | 1,18 % |
3. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obchodní dům | 118 | 71,08 % | 69,82 % |
butik | 21 | 12,65 % | 12,43 % |
second-hand | 8 | 4,82 % | 4,73 % |
tržnice | 7 | 4,22 % | 4,14 % |
internetový obchod | 6 | 3,61 % | 3,55 % |
internetová aukce | 3 | 1,81 % | 1,78 % |
od dodavetele pro butiky | 1 | 0,6 % | 0,59 % |
jak které | 1 | 0,6 % | 0,59 % |
různě | 1 | 0,6 % | 0,59 % |
4. Jste spokojen/a s nabídkou oblečení v ČR?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 6, NE → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 86 | 51,81 % | 50,89 % |
NE | 80 | 48,19 % | 47,34 % |
5. Co byste chtěla změnit v nabídce oblečení?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
aby nabídka obsahovala normální oblečení pro evropské ženy, které má normální velikosti (tj. ne pouze extrémy jako XXXXL nebo naopak na postavy Asiatek), nemá všude nápisy a obrázky jako kdyby šlo o oblečení pro děti nebo puberťáky a nemá výstřihy pomalu až na zadek...
ceny
dostat na trh méně známé značky, snižení cen (předražené značkové oblečení, které ve světě není nic "extra")
chtěla bych najít to co hledám
Chtěla bych, aby v krámech byla větší rozmanitost a možnosti výběru oblečení. A také by mělo být více cenově dostupné, samozřejmě s lepší kvalitou než je dnes.
Chybí mi nekonvenčnost
chybí tu tzv. nestandardní velikosti (např. halenky a podprsenky pro větší prsa, malé i velké dámské boty, různé střihy a délky kalhot...), kvalitní obuv, vegetariánská (nekožená) obuv, větší nabídka formálního oblečení a oblečení pro ženy (nikoli pro dospívající dívenky) za odpovídající ceny, větší nabídka bio oděvů (mimo ethno stylu)...
kvalita materialu
kvalitnější, pestřejší a odvážnější modely
kvalitu
kvalitu, dostupnost, cenu
lepší kvalita a nižší ceny - na úroveň západní Evropy
lepší kvalita materiálu, zpracování, lepší střih oblečení
mno například v oblasti svatebního oblečení je vše na jedno brdo... více experimentu, inspirace ze zahraničí, propagování třeba i začínajících návrhářů za přijatelnou cenu.
Nové věci, ne stále dokola 2 roky to samé, nebo kolekce, které byly před třemi lety na západ od nás.
pestrost a cenu
poměr kvalita/cena
rozhodně širší výběr podprsenek a riflí. podprsenky na větší prsa jsou nevzhledné škaredé "stany" které se nedají nosit pod tílka, kalhoty zas zásadně na ženský s obrovským břichem a žádnýma nohama, v ceně do dvou tisíc bych čekala výrazně větší výběr kalhot s nižsím pasem, na větší boky ale štíhlé pasy... proste rifle na typické slovanské postavy a ne že příšerné střihy z tržnice budu nacházet v obhodech, kde bych rozhodně čekala, že tuší jaký tvar má běžné české ženské tělo
rozmanitost
Rozsah cen a velikostí
rozsah nabídky (chybí poslední kolekce) ceny (oproti zahraničí příliš vysoké)
Širší nabídka, kvalitnější oblečení (srovnání sortimentu téhož nadnárodního obchodu - např. H&M - u nás a v cizině).
v porovnání se zahraničím máme oblečení zbytečně předražené a neaktuální, malý výběr ve velikostech
vetsi nabidka v obchodech, ve srovnatelne kvalite (materialu) jako v zahranici
vetsi vyber, kvalitnejsi - anebo tuto kvalitu za nizsi cenu
větší a kvalitnější sortiment
Větší rozmanitost stylů, kvalita materiálů
větší výběr
větší výběr střihů a barev
větší výběr v podměrných velikostech, lepší rozmanitost obchodů
Větší výběr, nižší ceny, třeba jako v Brazílii:-)
Víc barevnosti- například sehnat v zimě hezké barevné oblečení, které by i střihově sedělo, je poměrně horor:) I když posledních pár let je to lepší
víc střihů; větší ohled na to, že ne všechno sedí každému
Více alternativních a osobních stylů a ne vše stejný typ.
Více klasických jednoduchých střihů, více barev (např. často chybí zelená...).
více menších butiků nabízejícíh oblečení ve střední cenové kategorii v malých seriích
Vice moznosti v malych velikostech
více originálních kousků
více stylových variant oblečení, více druhů velikostí a možností kombinace (např. spodní prádlo, plavky - často není možné)
Více výběru z kvalitního oblečení. Méně ,,hadrů" v obchodech.
více značek
výběr
6. Jaký preferujete styl oblékání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
casual (džíny + triko) | 93 | 56,02 % | 55,03 % |
elegantní | 32 | 19,28 % | 18,93 % |
sportovní | 22 | 13,25 % | 13,02 % |
retro | 12 | 7,23 % | 7,1 % |
formální | 7 | 4,22 % | 4,14 % |
7. Co nejvíce ovlivní Vaše nákupní rozhodnutí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cena | 65 | 39,16 % | 38,46 % |
styl | 61 | 36,75 % | 36,09 % |
kvalita materiálu | 27 | 16,27 % | 15,98 % |
barva | 8 | 4,82 % | 4,73 % |
značka | 5 | 3,01 % | 2,96 % |
8. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobní potřeba | 139 | 83,73 % | 82,25 % |
výhodná cena | 103 | 62,05 % | 60,95 % |
prestiž | 12 | 7,23 % | 7,1 % |
nový módní trend | 12 | 7,23 % | 7,1 % |
ochotný personál | 5 | 3,01 % | 2,96 % |
reklama | 1 | 0,6 % | 0,59 % |
9. Myslíte si, že oblečení ovlivňuje Vaši krásu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 148 | 89,16 % | 87,57 % |
ne | 18 | 10,84 % | 10,65 % |
10. Jaké informace o oblečení nejvíce vyhledáváte na internetu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
informace o ceně | 67 | 40,36 % | 39,64 % |
nevyhledávám | 46 | 27,71 % | 27,22 % |
informace o módních trendech | 36 | 21,69 % | 21,3 % |
informace o nové kolekci | 27 | 16,27 % | 15,98 % |
informace o dostupné velikosti | 26 | 15,66 % | 15,38 % |
informace o zahraničních produktech | 24 | 14,46 % | 14,2 % |
informace o kvalitě | 22 | 13,25 % | 13,02 % |
11. Nakupujete raději sám/sama nebo ve společnosti někoho?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sám/sama | 79 | 47,59 % | 46,75 % |
s kamarádem/kamarádkou | 66 | 39,76 % | 39,05 % |
s přítelem/přítelkyní | 15 | 9,04 % | 8,88 % |
s manželem/manželkou | 6 | 3,61 % | 3,55 % |
12. Jaký styl nákupu preferujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám představu, ale ještě nevím co koupím. | 100 | 60,24 % | 59,17 % |
Často nemám vůbec představu, koupím to, co se mi bude líbit. | 34 | 20,48 % | 20,12 % |
Nakupuji impulzivně. | 21 | 12,65 % | 12,43 % |
Jdu si koupit předem vybraný produkt. | 11 | 6,63 % | 6,51 % |
13. Kolik peněz utratíte za nákup oblečení během 1 roku?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0-10000 | 101 | 60,84 % | 59,76 % |
10001 - 50000 | 49 | 29,52 % | 28,99 % |
50001 - 100000 | 12 | 7,23 % | 7,1 % |
100001 - a více | 4 | 2,41 % | 2,37 % |
14. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 - 10000 | 96 | 57,83 % | 56,8 % |
10001 - 20000 | 38 | 22,89 % | 22,49 % |
20001 - 30000 | 23 | 13,86 % | 13,61 % |
30001 - a více | 9 | 5,42 % | 5,33 % |
15. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 132 | 79,52 % | 78,11 % |
muž | 34 | 20,48 % | 20,12 % |
16. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 29 | 139 | 83,73 % | 82,25 % |
30 - 49 | 23 | 13,86 % | 13,61 % |
50 - a více | 4 | 2,41 % | 2,37 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.