Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování muže a ženy při nákupu oblečení

Spotřební chování muže a ženy při nákupu oblečení

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Neužilová
Šetření:09. 05. 2012 - 03. 06. 2012
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):16 / 15
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:15
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, 

jsem studentkou Vysoké školy ekonomie a managementu. Provádím marketingový průzkum na téma spotřební chování jedince při nákupu oblečení. Prosím Vás o krátké vyplnění dotazníku pro mojí seminární práci. Budu Vám moc vděčná..

Děkuji za Váš čas a Vaši laskavost!

S pozdravem 

Monika 

 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO16698,22 %98,22 %  
NE31,78 %1,78 %  

Graf

2. Jak často nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 - 3x za měsíc7947,59 %46,75 %  
1 - 3x za půl roku6036,14 %35,5 %  
1 - 3x za rok2213,25 %13,02 %  
1x a více za týden31,81 %1,78 %  
1x za více let 21,2 %1,18 %  

Graf

3. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
obchodní dům11871,08 %69,82 %  
butik2112,65 %12,43 %  
second-hand84,82 %4,73 %  
tržnice74,22 %4,14 %  
internetový obchod63,61 %3,55 %  
internetová aukce31,81 %1,78 %  
od dodavetele pro butiky10,6 %0,59 %  
jak které10,6 %0,59 %  
různě10,6 %0,59 %  

Graf

4. Jste spokojen/a s nabídkou oblečení v ČR?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 6, NEotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO8651,81 %50,89 %  
NE8048,19 %47,34 %  

Graf

5. Co byste chtěla změnit v nabídce oblečení?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

aby nabídka obsahovala normální oblečení pro evropské ženy, které má normální velikosti (tj. ne pouze extrémy jako XXXXL nebo naopak na postavy Asiatek), nemá všude nápisy a obrázky jako kdyby šlo o oblečení pro děti nebo puberťáky a nemá výstřihy pomalu až na zadek...

ceny

dostat na trh méně známé značky, snižení cen (předražené značkové oblečení, které ve světě není nic "extra")

chtěla bych najít to co hledám

Chtěla bych, aby v krámech byla větší rozmanitost a možnosti výběru oblečení. A také by mělo být více cenově dostupné, samozřejmě s lepší kvalitou než je dnes.

Chybí mi nekonvenčnost

chybí tu tzv. nestandardní velikosti (např. halenky a podprsenky pro větší prsa, malé i velké dámské boty, různé střihy a délky kalhot...), kvalitní obuv, vegetariánská (nekožená) obuv, větší nabídka formálního oblečení a oblečení pro ženy (nikoli pro dospívající dívenky) za odpovídající ceny, větší nabídka bio oděvů (mimo ethno stylu)...

kvalita materialu

kvalitnější, pestřejší a odvážnější modely

kvalitu

kvalitu, dostupnost, cenu

lepší kvalita a nižší ceny - na úroveň západní Evropy

lepší kvalita materiálu, zpracování, lepší střih oblečení

mno například v oblasti svatebního oblečení je vše na jedno brdo... více experimentu, inspirace ze zahraničí, propagování třeba i začínajících návrhářů za přijatelnou cenu.

Nové věci, ne stále dokola 2 roky to samé, nebo kolekce, které byly před třemi lety na západ od nás.

pestrost a cenu

poměr kvalita/cena

rozhodně širší výběr podprsenek a riflí. podprsenky na větší prsa jsou nevzhledné škaredé "stany" které se nedají nosit pod tílka, kalhoty zas zásadně na ženský s obrovským břichem a žádnýma nohama, v ceně do dvou tisíc bych čekala výrazně větší výběr kalhot s nižsím pasem, na větší boky ale štíhlé pasy... proste rifle na typické slovanské postavy a ne že příšerné střihy z tržnice budu nacházet v obhodech, kde bych rozhodně čekala, že tuší jaký tvar má běžné české ženské tělo

rozmanitost

Rozsah cen a velikostí

rozsah nabídky (chybí poslední kolekce) ceny (oproti zahraničí příliš vysoké)

Širší nabídka, kvalitnější oblečení (srovnání sortimentu téhož nadnárodního obchodu - např. H&M - u nás a v cizině).

v porovnání se zahraničím máme oblečení zbytečně předražené a neaktuální, malý výběr ve velikostech

vetsi nabidka v obchodech, ve srovnatelne kvalite (materialu) jako v zahranici

vetsi vyber, kvalitnejsi - anebo tuto kvalitu za nizsi cenu

větší a kvalitnější sortiment

Větší rozmanitost stylů, kvalita materiálů

větší výběr

větší výběr střihů a barev

větší výběr v podměrných velikostech, lepší rozmanitost obchodů

Větší výběr, nižší ceny, třeba jako v Brazílii:-)

Víc barevnosti- například sehnat v zimě hezké barevné oblečení, které by i střihově sedělo, je poměrně horor:) I když posledních pár let je to lepší

víc střihů; větší ohled na to, že ne všechno sedí každému

Více alternativních a osobních stylů a ne vše stejný typ.

Více klasických jednoduchých střihů, více barev (např. často chybí zelená...).

více menších butiků nabízejícíh oblečení ve střední cenové kategorii v malých seriích

Vice moznosti v malych velikostech

více originálních kousků

více stylových variant oblečení, více druhů velikostí a možností kombinace (např. spodní prádlo, plavky - často není možné)

Více výběru z kvalitního oblečení. Méně ,,hadrů" v obchodech.

více značek

výběr

6. Jaký preferujete styl oblékání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
casual (džíny + triko) 9356,02 %55,03 %  
elegantní3219,28 %18,93 %  
sportovní2213,25 %13,02 %  
retro127,23 %7,1 %  
formální74,22 %4,14 %  

Graf

7. Co nejvíce ovlivní Vaše nákupní rozhodnutí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena6539,16 %38,46 %  
styl6136,75 %36,09 %  
kvalita materiálu2716,27 %15,98 %  
barva84,82 %4,73 %  
značka53,01 %2,96 %  

Graf

8. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobní potřeba13983,73 %82,25 %  
výhodná cena10362,05 %60,95 %  
prestiž127,23 %7,1 %  
nový módní trend127,23 %7,1 %  
ochotný personál53,01 %2,96 %  
reklama10,6 %0,59 %  

Graf

9. Myslíte si, že oblečení ovlivňuje Vaši krásu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14889,16 %87,57 %  
ne1810,84 %10,65 %  

Graf

10. Jaké informace o oblečení nejvíce vyhledáváte na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
informace o ceně6740,36 %39,64 %  
nevyhledávám4627,71 %27,22 %  
informace o módních trendech3621,69 %21,3 %  
informace o nové kolekci2716,27 %15,98 %  
informace o dostupné velikosti2615,66 %15,38 %  
informace o zahraničních produktech2414,46 %14,2 %  
informace o kvalitě2213,25 %13,02 %  

Graf

11. Nakupujete raději sám/sama nebo ve společnosti někoho?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sám/sama7947,59 %46,75 %  
s kamarádem/kamarádkou6639,76 %39,05 %  
s přítelem/přítelkyní159,04 %8,88 %  
s manželem/manželkou63,61 %3,55 %  

Graf

12. Jaký styl nákupu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám představu, ale ještě nevím co koupím.10060,24 %59,17 %  
Často nemám vůbec představu, koupím to, co se mi bude líbit.3420,48 %20,12 %  
Nakupuji impulzivně.2112,65 %12,43 %  
Jdu si koupit předem vybraný produkt.116,63 %6,51 %  

Graf

13. Kolik peněz utratíte za nákup oblečení během 1 roku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-1000010160,84 %59,76 %  
10001 - 500004929,52 %28,99 %  
50001 - 100000127,23 %7,1 %  
100001 - a více42,41 %2,37 %  

Graf

14. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 100009657,83 %56,8 %  
10001 - 200003822,89 %22,49 %  
20001 - 300002313,86 %13,61 %  
30001 - a více95,42 %5,33 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena13279,52 %78,11 %  
muž3420,48 %20,12 %  

Graf

16. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 2913983,73 %82,25 %  
30 - 492313,86 %13,61 %  
50 - a více42,41 %2,37 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Jste spokojen/a s nabídkou oblečení v ČR?

  • odpověď NE:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi informace o zahraničních produktech na otázku 10. Jaké informace o oblečení nejvíce vyhledáváte na internetu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete oblečení?

2. Jak často nakupujete oblečení?

3. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

4. Jste spokojen/a s nabídkou oblečení v ČR?

6. Jaký preferujete styl oblékání?

7. Co nejvíce ovlivní Vaše nákupní rozhodnutí?

8. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu?

9. Myslíte si, že oblečení ovlivňuje Vaši krásu?

10. Jaké informace o oblečení nejvíce vyhledáváte na internetu?

11. Nakupujete raději sám/sama nebo ve společnosti někoho?

12. Jaký styl nákupu preferujete?

13. Kolik peněz utratíte za nákup oblečení během 1 roku?

14. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete oblečení?

2. Jak často nakupujete oblečení?

3. Kde nejčastěji nakupujete oblečení?

4. Jste spokojen/a s nabídkou oblečení v ČR?

6. Jaký preferujete styl oblékání?

7. Co nejvíce ovlivní Vaše nákupní rozhodnutí?

8. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu?

9. Myslíte si, že oblečení ovlivňuje Vaši krásu?

10. Jaké informace o oblečení nejvíce vyhledáváte na internetu?

11. Nakupujete raději sám/sama nebo ve společnosti někoho?

12. Jaký styl nákupu preferujete?

13. Kolik peněz utratíte za nákup oblečení během 1 roku?

14. Jaký je Váš čistý měsíční příjem?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Neužilová, M.Spotřební chování muže a ženy při nákupu oblečení (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://spotrebni-chovani-muze-a-zen.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.