Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování na trhu tabulkových čokolád - verze 1

Spotřební chování na trhu tabulkových čokolád - verze 1

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Pokorná
Šetření:28. 10. 2020 - 28. 10. 2020
Počet respondentů:52
Počet otázek (max/průměr):19 / 14.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.01:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Kateřina Pokorná a jsem studentkou VŠE, na které připravuji svou diplomovou práci. Ve své diplomové práci se zaměřuji na trh tabulkových čokolád a faktory, které ovlivňují spotřebitele při nákupu čokolád. Cílem tohoto dotazníku je faktory odhalit a lépe pochopit spotřebitele nakupujícího na trhu tabulkových čokolád.

Odpovědi respondentů

1. Je Váš věk v rozmezí 18-35 let včetně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 2, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3975 %75 %  
Ne1325 %25 %  

Graf

2. Kde žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Česká republikaotázka č. 3, Slovensko → konec dotazníku, Německo → konec dotazníku, Jiné → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Česká republika39100 %75 %  

Graf

3. Jak často si kupujete tabulkovou čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jednou ročněotázka č. 4, Jednou měsíčněotázka č. 4, Jednou týdněotázka č. 4, Častěji než jednou týdněotázka č. 4, Tabulkovou čokoládu nekupuji → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou týdně2666,67 %50 %  
Častěji než jednou týdně1333,33 %25 %  

Graf

4. Jaké čokolády jste si koupil/a v posledním roce?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

fifarko

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milka

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

Milku

5. Které faktory jsou pro Vás důležité při nákupu čokolád?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Složení (např. obsah kakaa, cukru, tuků)2666,67 %50 %  
Cena2666,67 %50 %  
Značka čokolády či jméno výrobce2666,67 %50 %  
Země původu čokolády1333,33 %25 %  

Graf

6. Seřaďte prosím následující faktory dle důležitosti při Vašem nákupu čokolády:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Složení (např. obsah kakaa, cukru, tuků)4.3330.889
Cena3.6676.222
Země původu čokolády2.3333.556
Značka čokolády či jméno výrobce3.3330.889
Atraktivní obal čokolády3.6675.556
Udržitelnost (např. recyklovatelnost obalů či zapojení v programu Fair Trade5.3330.889
Dárek k nákupu (např. "Kup čokoládu a získej dárek k nákupu")5.3332.889

Graf

7. Seřaďte prosím následující faktory dle toho, jak určují, zda je čokoláda kvalitní:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Vysoká cena20
Vysoký podíl kakaa3.3332.889
Nízký podíl cukru40.667
Země původu2.6671.556
Zapojení do Fair Trade programu32.667

Graf

8. Se kterou zemí si nejvíce spojíte kvalitu čokolád?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Rakousko1333,33 %25 %  
Švýcarsko1333,33 %25 %  
Česká republika1333,33 %25 %  

Graf

9. Z jakého důvodu Vás při nákupu čokolád ovlivňuje značka výrobku či jméno výrobce?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Značka či výrobce pro mě představuje lehčí rozhodování při nákupu.39100 %75 %  
Značka či výrobce je pro mě zárukou kvality.2666,67 %50 %  
Značka ani výrobce mě při nákupu výrazně neovlivňuje1333,33 %25 %  

Graf

10. Kupujete si čokoládu ve slevě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2666,67 %50 %  
Spíše ano1333,33 %25 %  

Graf

11. Jakou značku čokolády si nejčastěji kupujete? Uveďte prosím pouze jednu značku.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Milku1333,33 %25 %  
Milka1333,33 %25 %  
figaro1333,33 %25 %  

Graf

12. Za jakou cenu nejčastěji kupujete zmíněnou čokoládu?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
261333,33 %25 %  
201333,33 %25 %  
151333,33 %25 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:20.32
Minimum:15
Maximum:26
Variační rozpětí:11
Rozptyl:20.23
Směrodatná odchylka:4.5
Medián:20
Modus:26

Graf

13. Kolik korun jste ochotni standardně utratit za nákup dané tabulkové čokolády? Pokud nekupujete danou značku, uveďte prosím 0.

Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Milka6.66788.889
Figaro6.66788.889
Lindt55.33316.889
Orion15.66737.556
Studentská pečeť28.333138.889

14. Jaká je Vaše nejoblíbenější značka čokolády?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Milka39100 %75 %  

Graf

15. Seřaďte prosím následující značky čokolád od nejoblíbenější po nejméně oblíbenou:

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Milka10
Lindt2.3330.222
Orion3.3330.889
Studentská pečeť5.6670.222
Figaro4.6670.222
Ritter Sport42

Graf

16. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2666,67 %50 %  
Muž1333,33 %25 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysokoškolské2666,67 %50 %  
Středoškolské1333,33 %25 %  

Graf

18. Vyberte kraj, ve kterém žijete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha39100 %75 %  

Graf

19. Jste v současné době studentem?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2666,67 %50 %  
ano1333,33 %25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Je Váš věk v rozmezí 18-35 let včetně?

2. Kde žijete?

3. Jak často si kupujete tabulkovou čokoládu?

4. Jaké čokolády jste si koupil/a v posledním roce?

5. Které faktory jsou pro Vás důležité při nákupu čokolád?

6. Seřaďte prosím následující faktory dle důležitosti při Vašem nákupu čokolády:

7. Seřaďte prosím následující faktory dle toho, jak určují, zda je čokoláda kvalitní:

8. Se kterou zemí si nejvíce spojíte kvalitu čokolád?

9. Z jakého důvodu Vás při nákupu čokolád ovlivňuje značka výrobku či jméno výrobce?

10. Kupujete si čokoládu ve slevě?

11. Jakou značku čokolády si nejčastěji kupujete? Uveďte prosím pouze jednu značku.

12. Za jakou cenu nejčastěji kupujete zmíněnou čokoládu?

13. Kolik korun jste ochotni standardně utratit za nákup dané tabulkové čokolády? Pokud nekupujete danou značku, uveďte prosím 0.

14. Jaká je Vaše nejoblíbenější značka čokolády?

15. Seřaďte prosím následující značky čokolád od nejoblíbenější po nejméně oblíbenou:

16. Jakého jste pohlaví?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

18. Vyberte kraj, ve kterém žijete?

19. Jste v současné době studentem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Je Váš věk v rozmezí 18-35 let včetně?

2. Kde žijete?

3. Jak často si kupujete tabulkovou čokoládu?

4. Jaké čokolády jste si koupil/a v posledním roce?

5. Které faktory jsou pro Vás důležité při nákupu čokolád?

6. Seřaďte prosím následující faktory dle důležitosti při Vašem nákupu čokolády:

7. Seřaďte prosím následující faktory dle toho, jak určují, zda je čokoláda kvalitní:

8. Se kterou zemí si nejvíce spojíte kvalitu čokolád?

9. Z jakého důvodu Vás při nákupu čokolád ovlivňuje značka výrobku či jméno výrobce?

10. Kupujete si čokoládu ve slevě?

11. Jakou značku čokolády si nejčastěji kupujete? Uveďte prosím pouze jednu značku.

12. Za jakou cenu nejčastěji kupujete zmíněnou čokoládu?

13. Kolik korun jste ochotni standardně utratit za nákup dané tabulkové čokolády? Pokud nekupujete danou značku, uveďte prosím 0.

14. Jaká je Vaše nejoblíbenější značka čokolády?

15. Seřaďte prosím následující značky čokolád od nejoblíbenější po nejméně oblíbenou:

16. Jakého jste pohlaví?

17. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání

18. Vyberte kraj, ve kterém žijete?

19. Jste v současné době studentem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Pokorná, K.Spotřební chování na trhu tabulkových čokolád - verze 1 (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://spotrebni-chovani-na-trhu-ta-3.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.