Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Průzkum trhu spotřební elektroniky Apple

Průzkum trhu spotřební elektroniky Apple

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:M.M.
Šetření:24. 07. 2010 - 09. 08. 2010
Počet respondentů:113
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.87
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:49,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Rád bych Vás požádal o vyplnění dotazníku, který slouží pro zpracování analýzy spotřebního chování zákazníků při nákupech elektroniky na internetu. Dotazník slouží jako jeden z podkladů pro zpracování mé bakalářské práce.

Vyplnění dotazníků trvá přibližně několik sekund. Dotazník je anonymní.

 

Děkuji Vám za Váš čas a Vaší pomoc.


 

Odpovědi respondentů

1. Jakým místům dáváte přednost při nákupu spotřební elektroniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internetový obchod6964,49 %61,06 %  
Kamenný obchod3835,51 %33,63 %  

Graf

2. Jaký je Váš hlavní důvod nakupování na internetu?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nižší ceny1.4160.544
Úspora času1.2390.677
Širší sortiment1.1240.94
Speciální nabídka nebo slevy0.6640.878
Lepší prezentace sortimentu než v kamenném obchodě0.2741.296
Ostatní0.1590.629

Graf

3. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát za rok5952,21 %52,21 %  
Jednou za měsíc2118,58 %18,58 %  
Několikrát za měsíc1815,93 %15,93 %  
Jednou za rok1311,5 %11,5 %  
Ještě jsem nenakupoval/a na internetu21,77 %1,77 %  

Graf

4. V jakém časovém horizontu je pro Vás optimální dodání zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 48 hodin4136,28 %36,28 %  
Do 24 hodin3228,32 %28,32 %  
Do několika dní2925,66 %25,66 %  
Ihned108,85 %8,85 %  
Do 3 hodin10,88 %0,88 %  

Graf

5. Jakým způsobem preferujete dodání zboží?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Dopravcem PPL, DHL aj.4640,71 %40,71 %  
Osobní převzetí3530,97 %30,97 %  
Dobírkou2723,89 %23,89 %  
Dopravcem firmy, kde nakupuji54,42 %4,42 %  

Graf

6. Jaké jsou Vaše znalosti a dovednosti v oblasti výpočetní techniky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Uživatelská4438,94 %38,94 %  
Pokročilá3833,63 %33,63 %  
Profesionální2118,58 %18,58 %  
Základní108,85 %8,85 %  

Graf

7. Využíváte služeb v oblasti školení nebo poradenství informační a komunikační techniky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9180,53 %80,53 %  
ano2219,47 %19,47 %  

Graf

8. Máte zkušenosti s elektronikou společnosti Apple?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5750,44 %50,44 %  
ne5649,56 %49,56 %  

Graf

9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádný7162,83 %62,83 %  
12118,58 %18,58 %  
Více jak 31311,5 %11,5 %  
287,08 %7,08 %  

Graf

10. Které vlastnosti Vás obecně zaujaly na elektronice Apple?

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „++”, „+”, „0”, „-” a „--”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Kvalita0.7080.986
Design0.9731.141
Funcionalita0.4421.167
Jiné0.0970.92

Graf

11. Co Vás nejvíce zaujme z následující nabídky elektroniky Apple? (známkování jako ve škole)

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
iPad - tablet3.2451.95
iPhone - mobilní telefon2.5772.013
iPod - mp3 přehrávač2.7032.11
MacBook - přenosný počítač2.4462.049
iMac - stolní počítač3.0692.162
Software3.0691.906
Příslušenství a doplňky2.791.566

Graf

12. Jaký design příslušenství preferujtete ke značce Apple?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve stylu Apple6456,64 %56,64 %  
Není to důležité3934,51 %34,51 %  
Konzervativní76,19 %6,19 %  
Zcela odlišné32,65 %2,65 %  

Graf

13. Chtěl/a byste se podílet na tvorbě vlastního designu příslušenství Apple (loga, styl, barvy, tvary apod.?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5548,67 %48,67 %  
ano3228,32 %28,32 %  
nevím2623,01 %23,01 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Muž6557,52 %57,52 %  
Žena4842,48 %42,48 %  

Graf

15. Váš věk se pohybuje v rozmezí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-255952,21 %52,21 %  
25-352017,7 %17,7 %  
15-192017,7 %17,7 %  
35-5087,08 %7,08 %  
Více jak 5032,65 %2,65 %  
Méně než 1532,65 %2,65 %  

Graf

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Maturita5750,44 %50,44 %  
Vysokoškolské3530,97 %30,97 %  
Základní2017,7 %17,7 %  
Vyučený/á10,88 %0,88 %  

Graf

17. Kolik obyvatel se nachází ve Vaší lokalitě bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nad 100 000 6355,75 %55,75 %  
5 000-30 000 2522,12 %22,12 %  
Do 1 000 1614,16 %14,16 %  
1 000-5 000 97,96 %7,96 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký je Váš hlavní důvod nakupování na internetu?

  • odpověď Nižší ceny=2:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Speciální nabídka nebo slevy=2 na otázku 2. Jaký je Váš hlavní důvod nakupování na internetu?

8. Máte zkušenosti s elektronikou společnosti Apple?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více jak 3 na otázku 9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jiné=2 na otázku 10. Které vlastnosti Vás obecně zaujaly na elektronice Apple?

9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?

  • odpověď Žádný:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 8. Máte zkušenosti s elektronikou společnosti Apple?

12. Jaký design příslušenství preferujtete ke značce Apple?

  • odpověď Ve stylu Apple:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi iPad - tablet=2 na otázku 11. Co Vás nejvíce zaujme z následující nabídky elektroniky Apple? (známkování jako ve škole)

14. Jaké je Vaše pohlaví?

  • odpověď Muž:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Více jak 3 na otázku 9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakým místům dáváte přednost při nákupu spotřební elektroniky?

2. Jaký je Váš hlavní důvod nakupování na internetu?

3. Jak často nakupujete na internetu?

4. V jakém časovém horizontu je pro Vás optimální dodání zboží?

5. Jakým způsobem preferujete dodání zboží?

6. Jaké jsou Vaše znalosti a dovednosti v oblasti výpočetní techniky?

7. Využíváte služeb v oblasti školení nebo poradenství informační a komunikační techniky?

8. Máte zkušenosti s elektronikou společnosti Apple?

9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?

10. Které vlastnosti Vás obecně zaujaly na elektronice Apple?

11. Co Vás nejvíce zaujme z následující nabídky elektroniky Apple? (známkování jako ve škole)

12. Jaký design příslušenství preferujtete ke značce Apple?

13. Chtěl/a byste se podílet na tvorbě vlastního designu příslušenství Apple (loga, styl, barvy, tvary apod.?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Váš věk se pohybuje v rozmezí?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Kolik obyvatel se nachází ve Vaší lokalitě bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakým místům dáváte přednost při nákupu spotřební elektroniky?

2. Jaký je Váš hlavní důvod nakupování na internetu?

3. Jak často nakupujete na internetu?

4. V jakém časovém horizontu je pro Vás optimální dodání zboží?

5. Jakým způsobem preferujete dodání zboží?

6. Jaké jsou Vaše znalosti a dovednosti v oblasti výpočetní techniky?

7. Využíváte služeb v oblasti školení nebo poradenství informační a komunikační techniky?

8. Máte zkušenosti s elektronikou společnosti Apple?

9. Kolik vlastníte produktů značky Apple?

10. Které vlastnosti Vás obecně zaujaly na elektronice Apple?

11. Co Vás nejvíce zaujme z následující nabídky elektroniky Apple? (známkování jako ve škole)

12. Jaký design příslušenství preferujtete ke značce Apple?

13. Chtěl/a byste se podílet na tvorbě vlastního designu příslušenství Apple (loga, styl, barvy, tvary apod.?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Váš věk se pohybuje v rozmezí?

16. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

17. Kolik obyvatel se nachází ve Vaší lokalitě bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

, M.Průzkum trhu spotřební elektroniky Apple (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://spotrebni-chovani-zakazniku-v-online-nakupovani-elektroniky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.