Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Spotřební chování žen a mužů - víno

Spotřební chování žen a mužů - víno

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:karel winkelbauer
Šetření:18. 03. 2009 - 24. 03. 2009
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):24 / 21.35
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:29,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
prosíme Vás o vyplnění následujícího dotazníku, který se zabývá marketingovým výzkumem spotřebitelského chování na trhu vína. Dotazník je anonymní a výsledky budou sloužit pouze pro účely zpracování seminární práce z předmětu Segmentace trhu a spotřebního chování.

Pozn.: Pod pojmem „odrůda“ je míněno např. Frankovka, Muller Thurgau, Tramín apod.

Předem děkujeme za vyplnění dotazníku, které nepotrvá déle než 5 minut.
 

Odpovědi respondentů

1. Pijete alespoň příležitostně víno?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3389,19 %89,19 %  
ne - přeskočte, prosím, na otázku č. 14 410,81 %10,81 %  

Graf

2. Jakou barvu u vína preferujete

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
červená1957,58 %51,35 %  
bílá1339,39 %35,14 %  
růžová13,03 %2,7 %  

Graf

3. Jaký druh (popř. druhy) vína upřednostňujete

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jakostní víno1961,29 %51,35 %  
perlivé či šumivé víno (sekt)1032,26 %27,03 %  
stolní víno825,81 %21,62 %  
jiné (např. ovocné, ledové, slámové...)39,68 %8,11 %  
nic13,23 %2,7 %  

Graf

4. Jaký druh (popř. druhy) vína podle obsahu cukru upřednostňujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
polosuché nebo polosladké1546,88 %40,54 %  
suché1443,75 %37,84 %  
sladké515,63 %13,51 %  

Graf

5. Jaké jsou Vaše oblíbené odrůdy?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Veltlínské722,58 %18,92 %  
Modrý portugal516,13 %13,51 %  
Frankovka412,9 %10,81 %  
Tramín412,9 %10,81 %  
Chardonnay412,9 %10,81 %  
Ryzlink26,45 %5,41 %  
je mi to jedno13,23 %2,7 %  
portske13,23 %2,7 %  
Müller Thurgau13,23 %2,7 %  
takto vína nelze dělit13,23 %2,7 %  
champagne13,23 %2,7 %  

Graf

6. Jakým vínům dáváte přednost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
českým1753,13 %45,95 %  
je mi to jedno928,13 %24,32 %  
zahraničním evropským515,63 %13,51 %  
zahraničním mimoevropským13,13 %2,7 %  

Graf

7. Jak často konzumujete víno

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát za měsíc1650 %43,24 %  
méně často928,13 %24,32 %  
alespoň dvakrát týdně721,88 %18,92 %  

Graf

8. Jaké množství vína vypijete v den, kdy ho pijete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3 sklenice1341,94 %35,14 %  
4 sklenice a více1032,26 %27,03 %  
2 sklenice722,58 %18,92 %  
1 sklenici (2 dcl) nebo méně13,23 %2,7 %  

Graf

9. V jakou denní dobu pijete víno nejčastěji?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
večer3093,75 %81,08 %  
různě během celého dne13,13 %2,7 %  
odpoledne13,13 %2,7 %  

Graf

10. Kde pijete víno nejčastěji? (max. 2 odpovědi prosím)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma1443,75 %37,84 %  
na návštěvě825 %21,62 %  
v restauraci39,38 %8,11 %  
v restaurantu, baru39,38 %8,11 %  
v práci13,13 %2,7 %  
party13,13 %2,7 %  
oslava13,13 %2,7 %  
na diskotéce, koncertu13,13 %2,7 %  

Graf

11. Jaký důvod (nejčastěji) Vás vede k pití vína?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zábava s přáteli1340,63 %35,14 %  
chuť1237,5 %32,43 %  
uklidňující účinky - ze stresu412,5 %10,81 %  
příležitost13,13 %2,7 %  
zvyk13,13 %2,7 %  
léčebné účinky Červené víno působí blahodárně na tvorbu krvinek.“)13,13 %2,7 %  

Graf

12. Co pro Vás představuje víno?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jeden z mnoha nápojů1340,63 %35,14 %  
požitek1340,63 %35,14 %  
podkres romantické situace412,5 %10,81 %  
jeden z mála nápojů (alko)13,13 %2,7 %  
koníček13,13 %2,7 %  

Graf

13. Jak víno konzumujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
samotné1442,42 %37,84 %  
k chipsům, sýrům1133,33 %29,73 %  
s jiným nápojem (např. s kolou)39,09 %8,11 %  
k hlavnímu jídlu39,09 %8,11 %  
jak kdy nejčasteji samotné13,03 %2,7 %  
jak kdy, nikdy s kolou!!!13,03 %2,7 %  

Graf

14. Podle čeho se rozhodujete při nákupu vína? (max. 2 odpovědi, prosím)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvyk (chutná mi)2057,14 %54,05 %  
cena1954,29 %51,35 %  
doporučení1028,57 %27,03 %  
výrobce720 %18,92 %  
obal38,57 %8,11 %  
víno sám/a nekupuji - přeskočte, prosím, na otázku č. 2025,71 %5,41 %  

Graf

15. Kdo nebo co Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu vína?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodina/partner1343,33 %35,14 %  
přátelé1240 %32,43 %  
podpora prodeje (akční nabídka apod.)26,67 %5,41 %  
nikdo mě neovlivňuje, jen cena a obal13,33 %2,7 %  
reklama13,33 %2,7 %  
vlastní zkušenost13,33 %2,7 %  

Graf

16. Kde nejčastěji víno kupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v supermarketu/hypermarketu1650 %43,24 %  
ve specializovaném obchodu/vinotéce1134,38 %29,73 %  
v samoobsluze412,5 %10,81 %  
přímo od výrobce, ze sklípku apod.13,13 %2,7 %  

Graf

17. Zůstáváte věrni pouze jedné odrůdě vína?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, střídám několik oblíbených odrůd (2-3)2472,73 %64,86 %  
je mi to jedno824,24 %21,62 %  
ano13,03 %2,7 %  

Graf

18. Jakou částku jste ochotni průměrně utratit za láhev vína pro vlastní spotřebu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
71-100 Kč1441,18 %37,84 %  
101-150 Kč1029,41 %27,03 %  
151-200 Kč411,76 %10,81 %  
do 70 Kč38,82 %8,11 %  
201-500 Kč25,88 %5,41 %  
501 Kč a více12,94 %2,7 %  

Graf

19. Jakou částku jste ochotni průměrně utratit za láhev vína koupenou jako dárek?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201-500 Kč1235,29 %32,43 %  
151-200 Kč1132,35 %29,73 %  
71-100 Kč514,71 %13,51 %  
101-150 Kč38,82 %8,11 %  
501 Kč a více38,82 %8,11 %  

Graf

20. Vyznačte, prosím, své pohlaví:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2057,14 %54,05 %  
muž1542,86 %40,54 %  

Graf

21. Vyznačte, prosím, nejvyšší dosažený stupeň vzdělání:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské1954,29 %51,35 %  
vysokoškolské1337,14 %35,14 %  
základní38,57 %8,11 %  

Graf

22. Vyznačte, prosím, svůj věk:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let1747,22 %45,95 %  
26-35 let1336,11 %35,14 %  
36-45 let411,11 %10,81 %  
46-55 let25,56 %5,41 %  

Graf

23. Vyznačte, prosím, své zaměstnanecké postavení:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á v pracovním poměru1441,18 %37,84 %  
student/ka (při škole nepracující)1338,24 %35,14 %  
student/ka (při škole pracující)411,76 %10,81 %  
podnikatel/ka38,82 %8,11 %  

Graf

24. Vyznačte, prosím, svůj hrubý měsíční příjem:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 10000 Kč 1237,5 %32,43 %  
10001-20000 Kč1031,25 %27,03 %  
20001-30000 Kč618,75 %16,22 %  
40001 a více Kč412,5 %10,81 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

winkelbauer, k.Spotřební chování žen a mužů - víno (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://spotrebni-chovani-zen-a-muzu-vino.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.