Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Srovnání cenových hladin v drogeriích

Srovnání cenových hladin v drogeriích

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anna Kindlová
Šetření:21. 04. 2016 - 10. 05. 2016
Počet respondentů:180
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:80 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.
Jsme z Vysoké školy podnikání a práva oboru Manažerská ekonomika. V rámci předmětu Marketing provádíme průzkum cenové hladiny drogerií a drogistyckých produktů. Budeme rádi když náš dotazník vyplníte a popřípadě nám napíšete své postřehy a dotazy.
Děkujem za spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Kde nakupujete drogerii?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogerie DM12368,33 %68,33 %  
Drogerie Teta9854,44 %54,44 %  
Hypermarket ( Tesco,...)7943,89 %43,89 %  
Drogerie Rossmann6837,78 %37,78 %  
internet31,67 %1,67 %  
V Německu21,11 %1,11 %  
supermarket (nezaměňovat s hypermarketem)10,56 %0,56 %  
která je v OC Chodov?10,56 %0,56 %  
Oriflame10,56 %0,56 %  
Eshop10,56 %0,56 %  
Avon10,56 %0,56 %  
Yves Rocher10,56 %0,56 %  
Drogerie Müller10,56 %0,56 %  
Makro10,56 %0,56 %  
malé drogerie10,56 %0,56 %  
Mama kupuje10,56 %0,56 %  
Douglas10,56 %0,56 %  
parfums.cz10,56 %0,56 %  
Manufaktura, Korres, Havlíkova přírodní apotéka10,56 %0,56 %  
jiné supermarkety10,56 %0,56 %  
eva10,56 %0,56 %  
Sephora, Douglas, Dm10,56 %0,56 %  

Graf

2. Jak často nakupujete

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

Automatizované zpracování této otázky zatím není podporováno, odpovědi je nutné zpracovat "ručně" na základě exportu surových dat (xls/xlsx/csv apod.)

Graf

3. Kde si myslíte, že je výhodnější drogerii nakupovat? (Drogerie, hypermarket,...)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogerie5832,22 %32,22 %  
hypermarket3016,67 %16,67 %  
Drogerie (uveďte)52,78 %2,78 %  
Internet42,22 %2,22 %  
Hypermarket (uveďte)31,67 %1,67 %  
Nevím, nedokážu posoudit31,67 %1,67 %  
Dm31,67 %1,67 %  
v drogerii 31,67 %1,67 %  
Eshop21,11 %1,11 %  
Dle akci21,11 %1,11 %  
ostatní odpovědi kupuji většinou v akci
Sleduji slevové akce a řídím se dle nich.
tam, kde jsou slevy
no podle toho kde je lepší akce :-)
Droverie
kdekoliv kde jsou výrobky v akci
nejblíž
nelze rict
na internetu
záleží na prioritách
55
Pokud bych se zaměřila pouze na cenu, potom akční nabídky v hypermarketech.
záleží kde mají lepší slevové akce
přímo v drogerii
Jsk kdy
Jak kdy
Je to různé, v hypermarketu to, co jsem zapomněla koupit v drogerii, kde je vše na jednom místě v nejširším výběru.
všechny prodejní místa mají slevové akce a týdenní zboží vyjde to na stejo
Speciolizování obchod s drogerií.
dle akci a potreby
Hypermarkety dokáží nasadit nižší ceny
jak kterou
podle toho jaké zboží, dekorativní kosmetiku v drogerii a parfumerii..
Teta
dle aktuální potřeby a nabídky obchodů
Pokud vlastníte věrnostní kartu, tak v drogerii, jinak v hypermarketu
jak co
V místě bydliště - tedy v drogerii
netuším
nevím
jak kdy, podle slev
Ve speciolizováných obchodech drogerie.
pemi
drogerie teta
Záleží na momentálních akčních nabídkách
Drogerie DM. Levné a kvalitní věci
Asi hypermarket
Tam, kde se dá využít slevových kupónů apod.
v drogerii mimo ČR
je to jedno
Velkoobchod
Z hlediska financí hypermarket. Mám radši kvalitu, proto upřednostňuji drogerie
Nakupuji pouze v akcích či na slevové kupony, jinak je drogistické zboží drahé
jak kdy a jak co, dle akce
záleží na druhu zboží, nakupuji v nabídkách a slevách
drogierie
podle aktuálních slev-někdy hypermarket a jindy drogerie
mám svou levnou drogerii, není v žádné síti prodejen, jinak potom v akcích z letáků
Jak kde
PODLE AKCÍ
dle nabízených slev
zboží v akci ať už v drogerii nebo hypermarketu
drog
drogerie, eshop
Jak kdy, spise mensi 'neznackove' drogerie
je mi to jedno
Drogerie rossmann
Podle aktuálních cen
Záleží na tom, co člověk kupuje.
DM drogerie
jak kdy a jak co
V každé drogerii jsou jinak výhodné (např v Sephoře je kvalitnější makeup, krémy,.. a v drogeriích prostředky na mytí atp, a hypermarketech např pěna na holení je levnější) Všechny drogerie a obchody mají stejně takové výrobky testované na zvířatech a plné chemie škodící člověka (kromě Lush - tam je ovšem cena jiná)
sledovat akční letáky, jinak jsou ceny stejné i v drogerii, i v hypermarketu
U lokálního prodejce, případně podle slev v hypermarketu
jak kdy. ale spis drogerie
podle aktuální akce, pokaždé jinde
záleží na akčním zboží
6737,22 %37,22 % 

Graf

4. Využíváte cíleně slevových akcí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Využívám je, ale nesleduji11362,78 %62,78 %  
Ano, pravidelně je sleduji5731,67 %31,67 %  
Nevyužívám je, nesleduji105,56 %5,56 %  

Graf

5. Očíslujte následující odpovědi 1 - 5, podle vaší vnímané cenové hladiny (1 - nejlevnější, 5 - nejdražší):

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Hypermarket (Tesco,...)2.6391.153
Drogerie DM31.278
Drogerie Rossmann3.0611.146
Drogerie Teta2.5750.982

Graf

6. Znáte privátní značky drogerií?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12670 %70 %  
Ne5430 %30 %  

Graf

7. Proč nakupujete privátní značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyhovuje mi poměr cena vs. kvalita8848,89 %48,89 %  
Nenakupuji8145 %45 %  
Pro jejich lacinost116,11 %6,11 %  

Graf

8. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15284,44 %84,44 %  
Muž2815,56 %15,56 %  

Graf

9. Kolik Vám je let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 - 25 let9452,22 %52,22 %  
26 - 35 let4022,22 %22,22 %  
36 - 45 let1810 %10 %  
46 - 55 let1810 %10 %  
Nad 56 let73,89 %3,89 %  
Do 15 let31,67 %1,67 %  

Graf

10. Uveďte kraj vašeho bydliště (kde drogerii nejčastěji nakupujete):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
praha4022,22 %22,22 %  
Středočeský 168,89 %8,89 %  
Ústecký158,33 %8,33 %  
jihomoravský116,11 %6,11 %  
moravskoslezský105,56 %5,56 %  
Ústecký kraj84,44 %4,44 %  
Plzensky73,89 %3,89 %  
Liberecký52,78 %2,78 %  
Kladno 42,22 %2,22 %  
Vysočina31,67 %1,67 %  
ostatní odpovědi Zlínský
Jihočeský
Pardubický
jm
Zlín
Zlínský kraj
Pardubice
středočeský kraj
Moravskoslezský kraj
Praha 1 a 10
Praha.
jihmoravský
bydliště vysočina, nakupuji v jihomoravském...tak teda fakt nevím, na co se ptáš
Zlínský (často i Moravskoslezský)
Stredočesky-kladno
ova rosmak
Ms kraj, ostrava-poruba
A
Liberecký kraj
olomouc
Olomoucký kraj
královehradecký
Karlovy Vary
Vysočina, TETA Počátky
Příbram- Středočeský kraj
V Opavě nebo v obcí v Litultovicích u Opavy a nebo také v Hlučíně.
Ústecký, Liberecký
Varnsdorf
Ústecký kraj, drogerie Teta
V Opavě,v Litultovicích,v Hlučíně a v Ostravě.
Středočeský - Caslav
Kladno Středočeský kraj
Středočeský kraj (Kladno)
Středočeský -Kladno
bydliště Praha, drogerii nejčastěji nakupuji ve správním obvodu Oberpfalz (Německo)
Hl.m.Praha
hl.město Praha
Středočeský, Praha
Stredocesky
Benešovský
frydek mistek
Nový Jičín
Zlínský kraj, Otrokovice
prag
Unhošť
MS kraj
Frýdek-Místek
Karlovarský
PCE
6133,89 %33,89 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jak často nakupujete

  • odpověď Čistící prostředky (dezinfekce,...)=Nenakupuji:
    • 8.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potřeby pro domácnost (toaletní papír,...)=Nenakupuji na otázku 2. Jak často nakupujete

9. Kolik Vám je let?

  • odpověď 16 - 25 let:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Potřeby pro domácnost (toaletní papír,...)=Nenakupuji na otázku 2. Jak často nakupujete
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Čistící prostředky (dezinfekce,...)=Nenakupuji na otázku 2. Jak často nakupujete

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kde nakupujete drogerii?

2. Jak často nakupujete

3. Kde si myslíte, že je výhodnější drogerii nakupovat? (Drogerie, hypermarket,...)

4. Využíváte cíleně slevových akcí?

5. Očíslujte následující odpovědi 1 - 5, podle vaší vnímané cenové hladiny (1 - nejlevnější, 5 - nejdražší):

6. Znáte privátní značky drogerií?

7. Proč nakupujete privátní značky?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Kolik Vám je let?

10. Uveďte kraj vašeho bydliště (kde drogerii nejčastěji nakupujete):

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kde nakupujete drogerii?

2. Jak často nakupujete

3. Kde si myslíte, že je výhodnější drogerii nakupovat? (Drogerie, hypermarket,...)

4. Využíváte cíleně slevových akcí?

5. Očíslujte následující odpovědi 1 - 5, podle vaší vnímané cenové hladiny (1 - nejlevnější, 5 - nejdražší):

6. Znáte privátní značky drogerií?

7. Proč nakupujete privátní značky?

8. Jaké je Vaše pohlaví?

9. Kolik Vám je let?

10. Uveďte kraj vašeho bydliště (kde drogerii nejčastěji nakupujete):

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kindlová, A.Srovnání cenových hladin v drogeriích (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://srovnani-cenovych-hladin-v-d.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.