Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Srovnání spotřebitelských postojů ke značce na trhu kosmetiky

Srovnání spotřebitelských postojů ke značce na trhu kosmetiky

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Adéla Novická
Šetření:26. 02. 2024 - 12. 03. 2024
Počet respondentů:192
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.37
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:70,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážené respondentky, vážení respondenti,

 

jsem studentkou 5. ročníku Ekonomické fakulty Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava, oboru Marketing a obchod. Ráda bych Vás požádala o vyplnění dotazníku, který je součástí mé diplomové práce na téma „Srovnání spotřebitelských postojů ke značce na trhu kosmetiky“. Vyplnění tohoto dotazníku je zcela anonymní.

 

Předem děkuji za pomoc a čas strávený vyplněním tohoto dotazníku, Adéla Novická. 

Odpovědi respondentů

1. Který prodejce parfémů a kosmetiky se Vám vybaví jako první?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notino7136,79 %36,98 %  
Sephora3417,62 %17,71 %  
Douglas2512,95 %13,02 %  
Dm189,33 %9,38 %  
Avon94,66 %4,69 %  
fann52,59 %2,6 %  
Rossmann31,55 %1,56 %  
Armani21,04 %1,04 %  
Dior21,04 %1,04 %  
teta21,04 %1,04 %  
ostatní odpovědi Nivea
Chanel bleu
Ysl
Douglas, Notino
Co to po mně chceš Adéla
Majbelon londond
Guess
Oriflame
Alza
Ď
Chanel
Bvlgari
el nino
rossman
Elnino, bezvavlasy
žádný
Nevzpomenu si.
Lancome
Rímel
Yves Rocher
Loreal
2211,4 %11,46 % 

Graf

2. Uskutečnil/a jste někdy nákup v parfumérii Notino a jste narozený/á v letech 1982–2006?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 3, Ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano17188,6 %89,06 %  
Ne2211,4 %11,46 %  

Graf

3. Jakým způsobem nejčastěji nakupujete parfémy a kosmetiku?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
osobně v kamenných prodejnách5431,58 %28,13 %  
online s možností vyzvednutí na prodejně5330,99 %27,6 %  
online s možností vyzvednutí na odběrném místě typu Zásilkovna, Balíkovna apod.3721,64 %19,27 %  
online s doručením domů2715,79 %14,06 %  

Graf

4. Které z těchto kosmetických prodejců znáte?

(lze označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notino17099,42 %88,54 %  
Sephora16797,66 %86,98 %  
Douglas16495,91 %85,42 %  
FAnn Parfumerie12673,68 %65,63 %  
Marionnaud11366,08 %58,85 %  
El Nino Parfum7443,27 %38,54 %  
Parfemy.cz5833,92 %30,21 %  
Eparfem3922,81 %20,31 %  

Graf

5. Označte minimálně jednoho Vašeho nejoblíbenějšího prodejce kosmetiky a parfémů, ve kterém nakupujete.

(lze označit jednu nebo dvě odpovědi)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Notino10863,16 %56,25 %  
Sephora7946,2 %41,15 %  
Douglas6035,09 %31,25 %  
FAnn Parfumerie148,19 %7,29 %  
El Nino Parfum84,68 %4,17 %  
Parfemy.cz52,92 %2,6 %  
Marionnaud21,17 %1,04 %  

Graf

6. Na škále, prosím vyjádřete Vaše vnímání jednotlivých atributů loga značky Notina.

(zakroužkujte na stupnici číslo podle toho, ke kterému slovu z dvojice se více přikláníte)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
jednoduché vs. složité1-2-3-4-5-6-71.860.741
amatérské vs. profesionální1-2-3-4-5-6-74.7431.419
nevhodné barvy vs. vhodné barvy1-2-3-4-5-6-75.5851.436
tradiční vs. moderní1-2-3-4-5-6-75.4911.326
nevhodné vs. výstižné1-2-3-4-5-6-75.8010.849
běžné logo vs. unikátní logo1-2-3-4-5-6-73.2632.042
dobře zapamatovatelné vs. špatně pamatovatelné1-2-3-4-5-6-71.8191.143
pečlivě zpracované vs. nedbale zpracované1-2-3-4-5-6-73.171.193
rušivé vs. harmonické1-2-3-4-5-6-75.1870.983
pozitivní vs. negativní1-2-3-4-5-6-73.7131.444
smutné vs. veselé1-2-3-4-5-6-73.7660.963

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

7. Jak často nakupujete prostřednictvím společnosti Notino?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x za půl roku9555,56 %49,48 %  
méně často4023,39 %20,83 %  
1x za měsíc3319,3 %17,19 %  
více než 1x za měsíc31,75 %1,56 %  

Graf

8. Kolik přibližně utratíte za jeden průměrný nákup kosmetiky skrz Notino?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
od 1 000 Kč do 1 499 Kč5833,92 %30,21 %  
od 1 500 Kč do 1 999 Kč4123,98 %21,35 %  
od 500 Kč do 999 Kč3621,05 %18,75 %  
od 2 000 Kč do 2 499 Kč2112,28 %10,94 %  
od 1 Kč do 499 Kč148,19 %7,29 %  
3 000 Kč a více10,58 %0,52 %  

Graf

9. Seřaďte dle důležitosti jednotlivá kritéria při nákupu parfémů a kosmetiky od 1 (nejvíce důležité) po 5.

(Určete pořadí od 1 do 5, každé číslo lze vybrat pouze jednou)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
rychlost doručení3.7951.566
široká nabídka značek v sortimentu2.1521.182
slevy, akce1.761.013
cena za dopravu3.6081.092
recenze3.6841.421

Graf

10. Jak vnímáte společnost Notino?

(zakroužkujte na stupnici číslo podle toho, ke kterému slovu z dvojce se více přikláníte)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
moderní vs. zastaralá1-2-3-4-5-6-72.1460.628
známá vs. neznámá1-2-3-4-5-6-72.1520.994
nekvalitní vs. kvalitní1-2-3-4-5-6-75.1641.213
pro všechny generace vs. pro mladé1-2-3-4-5-6-73.8193.973
omezená nabídka produktů vs. široká nabídka produktů1-2-3-4-5-6-75.9240.772
cenově dostupná vs. drahá1-2-3-4-5-6-73.1751.186
nudná vs. originální1-2-3-4-5-6-75.0940.693
oblíbená vs. neoblíbená1-2-3-4-5-6-72.5090.998

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

11. Které zboží nakupujete prostřednictvím společnosti Notino nejčastěji?

(vyberte minimálně 1 a maximálně 3)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
parfémy15087,72 %78,13 %  
kosmetiku9656,14 %50 %  
vůně do bytu169,36 %8,33 %  
zdravou výživu158,77 %7,81 %  
produkty z kategorie lékarny158,77 %7,81 %  
produkty pro matky a děti74,09 %3,65 %  
elektroniku31,75 %1,56 %  
jiné21,17 %1,04 %  
erotické pomůcky10,58 %0,52 %  

Graf

12. Zakroužkujte na číselné škále, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními o Notinu.

(1 – zcela souhlasím, 2 – souhlasím, 3 – mám neutrální postoj, 4 - nesouhlasím, 5 – zcela nesouhlasím)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Notino nabízí kvalitní produkty.2.0410.46
E- shop Notino vytváří příjemné nákupní prostředí.1.930.44
Počet kamenných prodejen Notino je dostačující.3.4911.256
Na prodejnách Notino je ochotný personál.2.3630.629
E-shop společnosti Notino je přehledný a atraktivní.1.9590.46
Notino je známé pro svůj široký sortiment a rozmanitost prodávaných značek.1.5910.534
Sortiment společnosti je nabízený za atraktivní ceny.2.2980.537
Notino skvěle komunikuje prostřednictvím svých reklamních kampaní.2.9470.752
Notino prodává pouze ověřené značky.2.6370.64
Notino je můj nejoblíbenější e-shop.2.5791.121

Graf

13. Jaký je váš přístup k péči o pleť a kosmetice?

(lze označit více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám rád/a osvědčené produkty a držím se svých oblíbených značek.10460,82 %54,17 %  
Nejsem moc zaměřen/a na kosmetiku a spoléhám se spíše na jednoduchou a minimální péči.5934,5 %30,73 %  
Pravidelně sleduji kosmetické novinky.3621,05 %18,75 %  
Preferuji přírodní a ekologicky šetrné produkty.2313,45 %11,98 %  
Jsem inovátor a rád/a zkouším nové produkty.179,94 %8,85 %  
Mám rád/a luxusní kosmetiku a investuji do vysoce kvalitních produktů.148,19 %7,29 %  

Graf

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9454,97 %48,96 %  
Muž7745,03 %40,1 %  

Graf

15. Ve kterém roce jste se narodili?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1982–19948650,29 %44,79 %  
1995–20068549,71 %44,27 %  

Graf

16. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30 000 – 49 999 Kč8650,29 %44,79 %  
20 000 – 29 999 Kč5431,58 %28,13 %  
10 000 – 19 999 Kč116,43 %5,73 %  
Více než 50 000 Kč105,85 %5,21 %  
Méně než 10 000 Kč105,85 %5,21 %  

Graf

17. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou8750,88 %45,31 %  
Vysokoškolské6839,77 %35,42 %  
Odborné s výučním listem158,77 %7,81 %  
Základní10,58 %0,52 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Který prodejce parfémů a kosmetiky se Vám vybaví jako první?

2. Uskutečnil/a jste někdy nákup v parfumérii Notino a jste narozený/á v letech 1982–2006?

3. Jakým způsobem nejčastěji nakupujete parfémy a kosmetiku?

4. Které z těchto kosmetických prodejců znáte?

5. Označte minimálně jednoho Vašeho nejoblíbenějšího prodejce kosmetiky a parfémů, ve kterém nakupujete.

6. Na škále, prosím vyjádřete Vaše vnímání jednotlivých atributů loga značky Notina.

7. Jak často nakupujete prostřednictvím společnosti Notino?

8. Kolik přibližně utratíte za jeden průměrný nákup kosmetiky skrz Notino?

9. Seřaďte dle důležitosti jednotlivá kritéria při nákupu parfémů a kosmetiky od 1 (nejvíce důležité) po 5.

10. Jak vnímáte společnost Notino?

11. Které zboží nakupujete prostřednictvím společnosti Notino nejčastěji?

12. Zakroužkujte na číselné škále, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními o Notinu.

13. Jaký je váš přístup k péči o pleť a kosmetice?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Ve kterém roce jste se narodili?

16. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

17. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Který prodejce parfémů a kosmetiky se Vám vybaví jako první?

2. Uskutečnil/a jste někdy nákup v parfumérii Notino a jste narozený/á v letech 1982–2006?

3. Jakým způsobem nejčastěji nakupujete parfémy a kosmetiku?

4. Které z těchto kosmetických prodejců znáte?

5. Označte minimálně jednoho Vašeho nejoblíbenějšího prodejce kosmetiky a parfémů, ve kterém nakupujete.

6. Na škále, prosím vyjádřete Vaše vnímání jednotlivých atributů loga značky Notina.

7. Jak často nakupujete prostřednictvím společnosti Notino?

8. Kolik přibližně utratíte za jeden průměrný nákup kosmetiky skrz Notino?

9. Seřaďte dle důležitosti jednotlivá kritéria při nákupu parfémů a kosmetiky od 1 (nejvíce důležité) po 5.

10. Jak vnímáte společnost Notino?

11. Které zboží nakupujete prostřednictvím společnosti Notino nejčastěji?

12. Zakroužkujte na číselné škále, do jaké míry souhlasíte s následujícími tvrzeními o Notinu.

13. Jaký je váš přístup k péči o pleť a kosmetice?

14. Jaké je Vaše pohlaví?

15. Ve kterém roce jste se narodili?

16. Jaký je Váš průměrný čistý měsíční příjem?

17. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Novická, A.Srovnání spotřebitelských postojů ke značce na trhu kosmetiky (výsledky průzkumu), 2024. Dostupné online na https://srovnani-postoju-na-trhu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.