Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Srovnání společností RegioJet a České dráhy
Srovnání společností RegioJet a České dráhy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Aneta Friedová |
---|---|
Šetření: | 29. 04. 2012 - 06. 05. 2012 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 12.53 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 60,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:39 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jsme studenti Vysoké školy polytechnické v Jihlavě a chtěli bychom Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku, který je anonymní a zabere jen pár minut. Výsledky použijeme ve své seminární práci.
Předem děkujeme za Váš čas.
Odpovědi respondentů
1. Využíváte vlakovou dopravu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 2, Ne → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 46 | 86,79 % | 86,79 % |
Ne | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
2. Využili jste již služeb RegioJet a ČD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, využil/a jsem služeb obou společností → otázka č. 3, Pouze RegioJet → otázka č. 3, Pouze ČD → otázka č. 3, Nevyužil/a jsem žádnou z nich → otázka č. 14].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pouze ČD | 24 | 52,17 % | 45,28 % |
Ano, využil/a jsem služeb obou společností | 19 | 41,3 % | 35,85 % |
Nevyužil/a jsem žádnou z nich | 3 | 6,52 % | 5,66 % |
3. Jaký byl cíl Vaší cesty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Škola | 27 | 62,79 % | 50,94 % |
Návštěva příbuzných či přátel | 24 | 55,81 % | 45,28 % |
Dovolená/výlet | 20 | 46,51 % | 37,74 % |
Práce | 14 | 32,56 % | 26,42 % |
na trenink | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
4. Ohodnoťte vztah cena/kvalita u společnosti RegioJet na stupnici 1-5, kde 5 znamená skvělý. Vyplňte pouze v případě, že jste služeb této společnosti využil/a.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 8 | 38,1 % | 15,09 % |
4 | 6 | 28,57 % | 11,32 % |
3 | 5 | 23,81 % | 9,43 % |
1 | 1 | 4,76 % | 1,89 % |
2 | 1 | 4,76 % | 1,89 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 4 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.89 |
Směrodatná odchylka: | 0.94 |
Medián: | 4 |
Modus: | 5 |
5. Ohodnoťte vztah cena/kvalita u společnosti České dráhy na stupnici 1-5, kde 5 znamená skvělý. Vyplňte pouze v případě, že jste služeb této společnosti využil/a.
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 21 | 51,22 % | 39,62 % |
4 | 9 | 21,95 % | 16,98 % |
3 | 8 | 19,51 % | 15,09 % |
1 | 3 | 7,32 % | 5,66 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.57 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 4 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.7 |
Směrodatná odchylka: | 0.83 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
6. Čeho si ceníte nejvíce u vlakové dopravy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pohodlí, vzhled a čistota interiéru | 27 | 62,79 % | 50,94 % |
časová spolehlivost | 22 | 51,16 % | 41,51 % |
slevy | 18 | 41,86 % | 33,96 % |
ochota a přístup personálu | 18 | 41,86 % | 33,96 % |
internetový prodej jízdenek | 15 | 34,88 % | 28,3 % |
stravování ve vlaku | 8 | 18,6 % | 15,09 % |
že mám režiku | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
bezpečnost | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
toalety | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
pohodlí a dostatek prostoru během přepravy | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
Je to pro mě jediný možný dopravce, nemám na výběr. | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
hlavně že jezdí | 1 | 2,33 % | 1,89 % |
7. Jaké služby vám u ČD a RegioJet chybí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi žádný
cistota a vzhled vlaku, vstricny pristup personalu, jakekoliv vyhody pri cestovani(vse u CD)
časová spolehlivost.
ČD - internetové připojení, elektrické zásuvky RegioJet - tiché oddíly
ČD - lepší vlaky. Regio net - víc tras
ČD - ocenila bych nabídku časopisů nebo novin (v ceně jízdného) podobně jako má RegioJet RegioJet - rozšíření tras po republice
čistější toalety, wifi
internet ve vlacích, zásuvky ve vlacích
Jsem spokojena.
kvalita vlakovych souprav
kvalitní stravování
letní slevy pro mladé do 26
nedostatek spacich luzek
Nemám tušení.
nevím
nevím
nevím
Nevim
nevím, asi nic
nic
nic
nic mi nechybí
ochota a přístup personálu, čistota interiéru
pohodlí a modernější vlaky
spolehlivy wifi a mobilni signal
Televize
U ČD dochvilnost !!!!
u ČD chybí trocha úrovně vagonů...ikdyž jde třeba o nejnižší třídu tak je to hrůza...
U ČD je málo mladých a krásných průvodčích. U RegioJetu si nemůžu koupit jízdenku bez místenky a rozhodnout se který spoj využiji.
U ČD postrádám možnost připojení k internetu a vadí mi jejich poměrně zmatená struktura jízdenek a poskytovaných slev. U RegioJet nemám pocit, že mi něco chybí.
u ČD vstřícný personál, zařízení vlaků, promo akce, vybavení atd.
U ČD vše, co poskytuje Regiojet, u Regiojetu rozšíření pravidelných linek nejen do Ostravy.
U ČD? Služby ani ne, ale čistota vozů!
U Regiojet chybí možnost stravovat se u normálního stolu v jídelním voze. U ČD chybí profesionalita a přístup na jiných tratích, kde Regiojet nejezdí.
U RegioJet je vše, avšak nefunkční. U ČD chybí wifi a rozšíření služeb, které se poskytují v rámci cestování spoji Pendolino také na ostatní spoje.
u Regiojet žádné
úschova zavazadel
ve starých vlacích postrádám hezký vzhled, čistotu interiéru
venkovní terasa
větší časová spolehlivost
xxx
Zásuvka 220V
Žádné služby mi nechybí.
8. Ohodnoťte následující vlastnosti u společnosti RegioJet, kdy 5 znamená skvělý. Vyplňte pouze v případě, že jste služeb této společnosti využil/a.
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 3.227 | 0.903 |
čistota interiéru | 4.143 | 1.837 |
čistota toalet | 3.762 | 1.991 |
pohodlí | 3.955 | 1.771 |
vybavenost vagonů | 3.909 | 1.628 |
frekvence spojů | 2.864 | 0.845 |
rychlost | 3.5 | 0.977 |
bezpečnost | 3.818 | 1.421 |
dodržování jízdního řádu | 3.955 | 1.498 |
kapacita počtu míst ve vlakových soupravách | 3 | 1.364 |
doplňkové služby (noviny, občerstvení,...) | 3.955 | 2.68 |
9. Ohodnoťte následující vlastnosti u společnosti České dráhy, kdy 5 znamená skvělý. Vyplňte pouze v případě, že jste služeb této společnosti využil/a.
Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
cena | 2.7 | 0.96 |
čistota interiéru | 2.692 | 1.085 |
čistota toalet | 2.225 | 1.424 |
pohodlí | 3.231 | 0.844 |
vybavenost vagonů | 2.6 | 1.29 |
frekvence spojů | 3.6 | 1.09 |
rychlost | 3.325 | 0.819 |
bezpečnost | 3.7 | 1.21 |
dodržování jízdního řádu | 3 | 0.9 |
kapacita počtu míst ve vlakových soupravách | 3.3 | 1.06 |
doplňkové služby (noviny, občerstvení,...) | 2.025 | 1.474 |
10. Se kterou společností cestujete raději? Vyplňte v případě, že jste využil/a služeb obou společností.
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
RegioJet | 15 | 75 % | 28,3 % |
České dráhy | 5 | 25 % | 9,43 % |
11. Proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ČD jsou nepoctivé a drahé.
České dráhy jezdí častěji, nemusím si předem kupovat místenku, když nevím, v kolik hodin přesně pojedu.
čisté, levné, rychlé
je to klasika, u RJ si zatím nejsem jistá, zda si zatím jen nekupuje cestující
levnější, příjemnější prostředí, služby, pohodlí
mám k dispozici internetové připojení a elektrickou zásuvku
Nový koncept provozování vlaků.
Ochota personálu, větší pohodlí (tzv. zóna klidu).
Příjemnější prostředí i personál, více služeb, s lístkem rovnou místenka, levnější ceny,
Srovnání otázek č. 8 a 9 vám na tuto otázku odpoví denoznačně
Větší počet spojů a možnost vyjíždět přímým vlakem do Prahy přímo z místa mého bydliště.
výše zmíněné důvody
12. Se kterou společností cestujete častěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
České dráhy | 38 | 88,37 % | 71,7 % |
RegioJet | 5 | 11,63 % | 9,43 % |
13. Proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
častější spoje
ČD jsou cenově je o něco málo příznivější (ale pouze při využití jízdenky ČD Promo), ale především spoje do mé cílové stanice jezdí mnohem častěji
čisté, levné, rychlé
jezdi do mista meho bydliste, kam RJ nejezdi
jsou levnejsi
lepší dostupnost
Lepší nabídka destinací, více prodejních míst, akce
Mám režiku.
mám zákaznickou kartu, jezdí mnohem častěji a je to klasika
Na trase, kterou jezdím, RegioJet nejezdí =)
nedostatečná kapacita u regiojet
Nejezdím denně, takže si mohu vybrat. A RegioJet mi vyhovuje více.
Nemám na výběr, protože RegioJet nepokrývá tu trasu, po které cestuji
nevyužiju Regio
Protože nemám jinou možnost
Protože RegioJet nenabízí spoje mezi městy, mezi kterými nejčastěji cestuji.
protože si můžu vybrat
provozuje linky tam , kam potřebuju jet
RegioJet jsem jeste nevyuzila
RegioJet jsem u nás na jihu a západě Čech v životě neviděla.
RegioJet nejezdí tam kam potřebuju
Více spojů, rozšíření v rámci celé republiky.
Více spojů.
Vlady RJ do mého města nejezdí
ze stejného důvodu proč cestuju raději z ČD
14. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 39 | 73,58 % | 73,58 % |
Muž | 14 | 26,42 % | 26,42 % |
15. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
16-26 let | 41 | 77,36 % | 77,36 % |
27-40 let | 7 | 13,21 % | 13,21 % |
41-55 let | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
56 a více | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
16. Dosažené vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské | 42 | 79,25 % | 79,25 % |
vysokoškolské | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
základní/vyučen | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
17. Ve kterém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysočina | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
Praha | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
Jihomoravský | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Moravskoslezský | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
Pardubický | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Olomoucký | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
Liberecký | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Jihomoravský kraj | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Jihočeský | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
Zlínský | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
ostatní odpovědi | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.