Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Srovnávače cen

Srovnávače cen

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Štěpán Cilka
Šetření:02. 03. 2016 - 21. 03. 2016
Počet respondentů:96
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.92
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:87,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:33
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tématem výzkumu je zhodnocení významu ověřovacích certifikátů udělovaných zákazníky prostřednictvím srovnávačů cen a porovnání preference vyhledávání zboží pomocí srovnávačů nebo vyhledávačů.   

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5860,42 %60,42 %  
Muž3839,58 %39,58 %  

Graf

2. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
30-392829,17 %29,17 %  
20-242425 %25 %  
25-291818,75 %18,75 %  
40-491212,5 %12,5 %  
50-5955,21 %5,21 %  
15-1955,21 %5,21 %  
60-6944,17 %4,17 %  

Graf

3. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské (s maturitou)5254,17 %54,17 %  
Vysokoškolské3334,38 %34,38 %  
Vyučen (SŠ bez maturity)55,21 %5,21 %  
55,21 %5,21 %  
VOŠ11,04 %1,04 %  

Graf

4. Zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnanec5254,17 %54,17 %  
student2627,08 %27,08 %  
podnikatel1313,54 %13,54 %  
v penzi55,21 %5,21 %  
nezaměstnaný33,13 %3,13 %  
v domácnosti33,13 %3,13 %  
na mateřské11,04 %1,04 %  
Rodičovská dovolena11,04 %1,04 %  

Graf

5. Nakupujete zboží na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9598,96 %98,96 %  
ne11,04 %1,04 %  

Graf

6. Jak často nakupujete na internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1x měsíčně4951,58 %51,04 %  
1x za půl roku3233,68 %33,33 %  
1x týdně1010,53 %10,42 %  
Méně jak jednou ročně33,16 %3,13 %  
dle potřeby11,05 %1,04 %  

Graf

7. V jakých kategoriích nejčastěji nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oblečení a móda4547,37 %46,88 %  
Dárky4143,16 %42,71 %  
Elektronika3435,79 %35,42 %  
Kosmetika a zdraví3435,79 %35,42 %  
Slevy2930,53 %30,21 %  
Filmy, knihy, hry2829,47 %29,17 %  
Hobby1818,95 %18,75 %  
PC a notebooky1515,79 %15,63 %  
Sport1515,79 %15,63 %  
Zážitky1414,74 %14,58 %  
Dům a zahrada1212,63 %12,5 %  
Jídlo a nápoje1111,58 %11,46 %  
Bílé zboží1010,53 %10,42 %  
Počítače a kancelář99,47 %9,38 %  
Dětské zboží99,47 %9,38 %  
Sexuální a erotické pomůcky66,32 %6,25 %  
Mobily, GPS66,32 %6,25 %  
TV, video, audio55,26 %5,21 %  
Foto44,21 %4,17 %  
Auto-moto11,05 %1,04 %  
Zlaté a stříbrné mince 11,05 %1,04 %  
Cestování11,05 %1,04 %  
krmivo pro zvířata11,05 %1,04 %  
domácí zvířata11,05 %1,04 %  

Graf

8. Jakou formu vyhledávání pro výběr online obchodu využíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Srovnávače zboží (např.: zbozi.cz, heureka.cz)7376,84 %76,04 %  
Vyhledávače (např.: google.com, seznam.cz)6568,42 %67,71 %  
Koukám se přímo na nabídky jednotlivých internetových obchodů.3941,05 %40,63 %  
Hledám na slevových portálech.2526,32 %26,04 %  

Graf

9. Jaké srovnávače cen znáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heuréka!8791,58 %90,63 %  
Zboží.cz7174,74 %73,96 %  
Google nákupy2526,32 %26,04 %  
Hyperzboží1414,74 %14,58 %  
Srovname.cz1212,63 %12,5 %  
HLEDEJ CENY1212,63 %12,5 %  
Pricemania.cz22,11 %2,08 %  
skrz.cz11,05 %1,04 %  
kupi.cz11,05 %1,04 %  
Fiiha.com11,05 %1,04 %  

Graf

10. Jaký je váš nejoblíbenější srovnávač cen?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Heuréka!7882,11 %81,25 %  
Zboží.cz1818,95 %18,75 %  
Google nákupy55,26 %5,21 %  
Srovname.cz11,05 %1,04 %  
skrz.cz11,05 %1,04 %  
nemám nejoblíbenější11,05 %1,04 %  
žádný, nepoužívám ho11,05 %1,04 %  
Žádný, na internetu nakupuju zcela vyjímečně.11,05 %1,04 %  
Pricemania.cz11,05 %1,04 %  
nepoužívám je11,05 %1,04 %  
Hyperzboží11,05 %1,04 %  

Graf

11. Preferujete nákup v internetovém obchodě nebo v kamenném obchodě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V kamenném obchodě.3840 %39,58 %  
V internetovém obchodě.3738,95 %38,54 %  
jak kdy44,21 %4,17 %  
v inet obchode s moznosti vyzvednuti osobne.11,05 %1,04 %  
zalezi, oc se jedna - elektronika apod. e-shop, ale pokud je treba vyzkouset, tak radeji kamenny obchod11,05 %1,04 %  
POdle druhu zboží, případně podle cenového rozdílu11,05 %1,04 %  
Stridave, nekdy si zbozi prohlednu v kamennem obchode a pak objednam na internetu.11,05 %1,04 %  
podle možností11,05 %1,04 %  
Záleži na konkrétním zboží11,05 %1,04 %  
jak kdy, nelze jednoznačně říci11,05 %1,04 %  
Jak u čeho11,05 %1,04 %  
Zalezi od typu zbozi a toho kolik mam casu/jak rychle zbozi potrebuji11,05 %1,04 %  
jak kdy, jak u kterého zboží, 50:5011,05 %1,04 %  
Nepreferuji ani jedno, záleží na situaci, co potřebuji a do kdy potřebuji zboží sehnat.11,05 %1,04 %  
v internetovém obchodě s osobním odběrem v prodejně11,05 %1,04 %  
jak co11,05 %1,04 %  
Jak kdy - podle toho, co chci koupit a co je u nás dostupné11,05 %1,04 %  
záleží na povaze zboží11,05 %1,04 %  
Obojí má své výhody a nevýhody.11,05 %1,04 %  

Graf

12. Podle čeho vybíráte obchod, ve kterém nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je můj oblíbeny, důvěra k obchodu5658,95 %58,33 %  
Dobré podmínky (odběr, forma platby, doprava)4951,58 %51,04 %  
Nejnižší cena4244,21 %43,75 %  
Obchod měl dobré hodnocení dle ostatních uživatelů3637,89 %37,5 %  
Protože na něm zboží měli, dále jsem nesháněl66,32 %6,25 %  
nakupuji knihy neoluxor, hledající11,05 %1,04 %  
vše uvedené má význam11,05 %1,04 %  

Graf

13. Je pro vás důležitá certifikace hodnocení při volbě nákupu v internetovém obchodě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6063,16 %62,5 %  
nevím2021,05 %20,83 %  
ne1515,79 %15,63 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Cilka, Š.Srovnávače cen (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://srovnavace-cen.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.