Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Stigmatizovaná témata ve školním prostředí z pohledu mládeže

Stigmatizovaná témata ve školním prostředí z pohledu mládeže

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Julie Mikulová
Šetření:02. 11. 2020 - 05. 11. 2020
Počet respondentů:55
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.71
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:62,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosíme o vyplnění následujícího dotazníku za účelem zpracování studie o mínění mládeže na současná témata ve společnosti, která mohou být vnímána velice rozdílně. Nebojte se u otázek rozepsat, vše bude zpracováváno anonymně.

Za vyplnění moc děkujeme :)

Odpovědi respondentů

1. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena4072,73 %72,73 %  
Muž1527,27 %27,27 %  

Graf

2. Rozumíte pojmu "stigmatizace"? (=odsuzování člověka např. kvůli vzhledu, postavení, náboženství, povolání, duševnímu zdraví nebo sexuální orientaci či pohlaví)

*stigmatizace=odsuzování člověka např. kvůli vzhledu, postavení, náboženství, povolání, duševnímu zdraví nebo sexuální orientaci či pohlaví

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano55100 %100 %  

Graf

3. Jaké odvětví Vám přijde nejvíce stigmatizované, nebo odsuzované? Můžete zmínit také to, o které se zajímáte či se Vás týká (např. ženy v politice, adopce dítěte rodičů stejného pohlaví, lidé s psych.problémy, dobrovolné rozhodnutí nemít děti apod.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Psychické problémy23,64 %3,64 %  
ženy v politice23,64 %3,64 %  
Vzhled a děti11,82 %1,82 %  
adopce gay parů11,82 %1,82 %  
Vzhled celkově. Ať už tlustý či hubený vždycky je něco špatně.11,82 %1,82 %  
politické názory11,82 %1,82 %  
Asi nejvic mi prijde stigmatizovane tema zen, ktere se rozhodnou zivot obetovat kariere s ne detem.11,82 %1,82 %  
Práva stejnopohlavních párů (adopce, manželství) 11,82 %1,82 %  
Odsuzování adopce děti partnery stejného pohlaví, jiná etnika11,82 %1,82 %  
dítě párů stejného pohlaví, ženy co nechtějí děti, náboženské vyznání 11,82 %1,82 %  
ostatní odpovědi Všechna témata, která jsi vypsala. Přidala bych: ženy na vysokých manažerských pozicích, homosexualita, bisexualita, pokud je někdo věřící a chodí do kostela (neděj Bůh, když je to ke všemu ještě mladej člověk)
Adopce dítěte rodičů stejného pohlaví
myslím, že v dnešní době je nejvíce odsuzované úplně cokoli
kvůli vzhledu
Bodyshaming
lidé s psychickými problémy, s odlišnou barvou pleti, lidé s coronou, tlustí lidé
Ženy a jejich postoj k mateřství- chci/nechci dítě, chci jen jedno nebo i žena, která přímo řekne, že nemá ráda děti + potraty z jakéhokoli důvodu
stejnopohlavní vztahy
Adopce dítěte rodičů stejného pohlaví. A s tím i pojem "registrované partnerství". Tito lidé by rozhodně měli mít právo na to, aby svpu družku/druha nazývali manželkou/manželem.
Kvůli rase.
lidé s postižením, lidé s obezitou
nerovnost platů mezi muži a ženami
Nevím
Sexuální orientace, psychické problémy
(Svatba)registrace stejnopohlavnich paru
Sexuální orientaci a domácí zázemí (chudší děti)
platy
Adopce dítěte rodičů stejného pohlaví, sňatek stejnopohlavních párů
Otazka transsexuality
Vzhled, finance, rasismus, feminismus
Rozhodně potraty, feminismus, stejnopohlavní manželství a dobrovolné rozhodnutí nemít děti
Nežádoucí vzhled, životní přesvědčení rodičů, tetování, účes
Kdokoliv odlišný, rasova/etnicka stereotypizace,
rozdílné platy žen a mužů za stejnou práci
Sex. orientace
Povolání, rasa člověka
Sexuální menšiny; psychické poruchy; dobr. rozhodnutí nemít děti či stálý vztah také, ovšem ne; nešikovnost v hodinách tělesné výchovy ve školním prostředí
Manželství stejného pohlaví
Barva pleti
Lidé dlouhodobě nezadaní, příslušnost k jiné etnické skupině
Pohled lidí na postavy ostatních
Náboženství, stále je někde znát ženy/muži, sexuální orinetace a barva pleti
Sexuální orientace a s tím související možnost adopce rodičů stejného pohlaví, možnost oženit/vdát se za stejné pohlaví
vyšší společnost
LGBTQ komunita
Nejednoznačně položená otázka, nelze tedy smysluplně odpovědět.
Sexuální orientace
Nevím.
Nevím, nestigmatizuji a stigmatizace mě nikdy moc nezajímala.
Potraty jsou volba každé ženy a neměli by být zakázany, psychické onemocnění (hlavně deprese, kterými trpí většina populace), sex a sexuální výchova ve školách, lgbt rodiny
mentálně retardovaní lidé
Sexuální orientace a pohlaví
Žena když se snaží sehnat práci (moc mladá = může mít děti, po dětech = nemá praxi)
4378,18 %78,18 % 

Graf

4. Setkali jste se ve školním prostředí s některým následujícím stigmatem? Tzn., že jste za to byli nějakým způsobem zesměšňováni apod.?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vzhled4887,27 %87,27 %  
finanční situace rodiny1425,45 %25,45 %  
porucha učení (dyslexie, dysgrafie apod.)1323,64 %23,64 %  
statní příslušnost/menšina916,36 %16,36 %  
pohlaví814,55 %14,55 %  
náboženství35,45 %5,45 %  
U nás na gymplu fungoval jistý způsob šikany od učitelů. Někteří měli známkovací systém takový, že jak se u nich člověk zavedl, takové známky dostával po celou dobu. Mnohokrát tedy došlo k tomu, že jsme měli dva téměř totožné testy a jeden byl za 1 bez chyby a druhý za 4 se spoustou červených oprav. Rozdíl byl pouze v člověku, kdy se jeden student uvedl jako jedničkář a druhý jako někdo, komu nepřísluší dát řádnou šanci.11,82 %1,82 %  
Něco jiného.11,82 %1,82 %  
Nesetkal11,82 %1,82 %  
Problémová výslovnost některých písmen11,82 %1,82 %  
sexuální orientace; nešikovnost v hodinách TV11,82 %1,82 %  
Spíš až moc dobré učení, proto asi ostatní závidí a vlastně mě odsuzují. 11,82 %1,82 %  
Ani ne, já měla v tomhle štěstí11,82 %1,82 %  
Nemožnost se soustředit na 2 věci najednou 11,82 %1,82 %  
Sexuální orientace11,82 %1,82 %  

Graf

5. Shledáváte otázku svého duševního zdraví jakou důležitou součást svého úspěšného absolvování vzdělávání?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5396,36 %96,36 %  
ne23,64 %3,64 %  

Graf

6. Máte za to, že se otázce duševního zdraví věnuje ve vzdělávání dostatečná pozornost?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4581,82 %81,82 %  
nevím712,73 %12,73 %  
ano35,45 %5,45 %  

Graf

7. Máte vlastní zkušenost s nějakou duševní překážkou v době studia? (Můžete brát v potaz i aktuální situaci i se vrátit o několik let zpátky)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám zkušenost.3970,91 %70,91 %  
Ne, nemám žádnou.1629,09 %29,09 %  

Graf

8. Pokud ano, zkuste ji krátce popsat nebo zaškrtnout.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Odsouzení za vzhled1641,03 %29,09 %  
odsouzení za duševní rozpoložení923,08 %16,36 %  
odsouzení za politický názor37,69 %5,45 %  
odsouzení za finanční situaci25,13 %3,64 %  
Navážu na odpověď v otázce č. 4. Já jsem si třeba tento způsob šikany začala uvědomovat až zpětně, když mi bylo divné, že na vysoké jsem začala být chválena a profesoři si zde začali všímat mých schopností. Do té doby nemůžu říct, že bych někdy úplně cítila, že jsem na sebe za něco hrdá. A z velké části za to určitě může přístup učitelů na gymplu.12,56 %1,82 %  
Odsouzení za vzhled i za duševní nemoc (nepochopení)12,56 %1,82 %  
Odsouzení za nemoc a za to že jsem introvert 12,56 %1,82 %  
Vlastni financni situace, deprese, beznadej - akt nesouvisejici s ostatnimi lidmi - jednalo se jiz o VŠ12,56 %1,82 %  
odsousení za netradiční jméno12,56 %1,82 %  
Odsouzení za vzhled, psychické problémy 12,56 %1,82 %  
odsouzení za nedostatečný výkon v hodinách tělocviku12,56 %1,82 %  
Odsouzení za strach(hodiny tělocviku)12,56 %1,82 %  
za vzhled, politiku a duševní rozpoložení12,56 %1,82 %  

Graf

9. Pokud jste se s takovou situací setkali, bylo někdy odsouzení mířeno ze strany učitele/ky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3461,82 %61,82 %  
ano2138,18 %38,18 %  

Graf

10. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru. (Jaký na něj máš ty osobně názor)

*ženy v politice/vysoké profesní posty

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3360 %60 %  
spíše souhlasím1018,18 %18,18 %  
nevím59,09 %9,09 %  
spíše nesouhlasím59,09 %9,09 %  
nesouhlasím23,64 %3,64 %  

Graf

11. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

*možnost volby žen nemít děti (rozhodnutí o její budoucnosti)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3054,55 %54,55 %  
nevím1018,18 %18,18 %  
spíše souhlasím814,55 %14,55 %  
spíše nesouhlasím59,09 %9,09 %  
nesouhlasím23,64 %3,64 %  

Graf

12. Jak na vás toto téma působí? Je potřeba více rozebírat preventivně toto odvětví?

*lidé s psychickými problémy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důležité5294,55 %94,55 %  
Je mi to jedno35,45 %5,45 %  

Graf

13. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

*adopce pro partnery stejného pohlaví

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3258,18 %58,18 %  
spíše souhlasím1120 %20 %  
nevím59,09 %9,09 %  
nesouhlasím59,09 %9,09 %  
spíše nesouhlasím23,64 %3,64 %  

Graf

14. Jak na vás toto téma působí? Je podle vašeho názoru toto téma ve společnosti potřeba normalizovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano4072,73 %72,73 %  
Ne1018,18 %18,18 %  
Myslím, že v současné době je společnost na dobré cestě k tomu, aby přestala vzhled odsuzovat. Ne však všichni. 11,82 %1,82 %  
Určitě co se týče akné a nedokonalostí na těle. Ale z pohledu váhy si myslím, že je stále nutné si připomínat, že podvýživa i obezita nejsou normální.11,82 %1,82 %  
Ano, ale měla by se společnost pomoct těmto lidem se toho co jim vaďí na sobe zlepšit!11,82 %1,82 %  
Určitě je potřeba normalizovat, nicméně si myslím, že konkrétně toto téma je na dobře cestě.11,82 %1,82 %  
je to jedno11,82 %1,82 %  

Graf

15. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím1934,55 %34,55 %  
spíše souhlasím1425,45 %25,45 %  
nevím1221,82 %21,82 %  
nesouhlasím59,09 %9,09 %  
spíše nesouhlasím59,09 %9,09 %  

Graf

16. Sledujete někoho na sociálních sítích, kdo se těmito tématy zabývá? Koho?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3258,18 %58,18 %  
Ano2138,18 %38,18 %  
Konsent, Feminist, The female Activist, sledovala jsem Vyhonit Ďábla 11,82 %1,82 %  
@zanormalniholky @tojidlo @telospribehem11,82 %1,82 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Metabáze tohoto průzkumu dosud nebyla analyzována, zkuste se vrátit později (cca za hodinu).

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem:

2. Rozumíte pojmu "stigmatizace"? (=odsuzování člověka např. kvůli vzhledu, postavení, náboženství, povolání, duševnímu zdraví nebo sexuální orientaci či pohlaví)

4. Setkali jste se ve školním prostředí s některým následujícím stigmatem? Tzn., že jste za to byli nějakým způsobem zesměšňováni apod.?

5. Shledáváte otázku svého duševního zdraví jakou důležitou součást svého úspěšného absolvování vzdělávání?

6. Máte za to, že se otázce duševního zdraví věnuje ve vzdělávání dostatečná pozornost?

7. Máte vlastní zkušenost s nějakou duševní překážkou v době studia? (Můžete brát v potaz i aktuální situaci i se vrátit o několik let zpátky)

8. Pokud ano, zkuste ji krátce popsat nebo zaškrtnout.

9. Pokud jste se s takovou situací setkali, bylo někdy odsouzení mířeno ze strany učitele/ky?

10. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru. (Jaký na něj máš ty osobně názor)

11. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

12. Jak na vás toto téma působí? Je potřeba více rozebírat preventivně toto odvětví?

13. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

14. Jak na vás toto téma působí? Je podle vašeho názoru toto téma ve společnosti potřeba normalizovat?

15. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

16. Sledujete někoho na sociálních sítích, kdo se těmito tématy zabývá? Koho?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem:

2. Rozumíte pojmu "stigmatizace"? (=odsuzování člověka např. kvůli vzhledu, postavení, náboženství, povolání, duševnímu zdraví nebo sexuální orientaci či pohlaví)

4. Setkali jste se ve školním prostředí s některým následujícím stigmatem? Tzn., že jste za to byli nějakým způsobem zesměšňováni apod.?

5. Shledáváte otázku svého duševního zdraví jakou důležitou součást svého úspěšného absolvování vzdělávání?

6. Máte za to, že se otázce duševního zdraví věnuje ve vzdělávání dostatečná pozornost?

7. Máte vlastní zkušenost s nějakou duševní překážkou v době studia? (Můžete brát v potaz i aktuální situaci i se vrátit o několik let zpátky)

8. Pokud ano, zkuste ji krátce popsat nebo zaškrtnout.

9. Pokud jste se s takovou situací setkali, bylo někdy odsouzení mířeno ze strany učitele/ky?

10. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru. (Jaký na něj máš ty osobně názor)

11. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

12. Jak na vás toto téma působí? Je potřeba více rozebírat preventivně toto odvětví?

13. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

14. Jak na vás toto téma působí? Je podle vašeho názoru toto téma ve společnosti potřeba normalizovat?

15. Zhodnoťte stigmatizované téma na obrázku dle vašeho názoru.

16. Sledujete někoho na sociálních sítích, kdo se těmito tématy zabývá? Koho?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Mikulová, J.Stigmatizovaná témata ve školním prostředí z pohledu mládeže (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://stigmatizovana-temata-ve-sko.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.