Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Strategie v módním průmyslu, fast fashion, a jejich vnímání veřejností

Strategie v módním průmyslu, fast fashion, a jejich vnímání veřejností

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alena Kukrechtova
Šetření:02. 04. 2011 - 18. 04. 2011
Počet respondentů:111
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


prosím o vyplnění dotazníkového šetření na téma Marketingové strategie fast fashion firem a jejich vnímání širokou veřejností.

Dotazník je anonymní a jeho cílem je zjistit, jak zákazníci vnímají jednotlivé retailingové značky a zda se nechají jejich strategiemi ovlivnit při nákupu. Výsledky použiji jako podklady pro svou diplomovou práci na VŠE v Praze.


Předem děkuji za vyplnění a spolupráci,


Alena Kukrechtová

studentka VŠE, hl. spec. Mezinárodní obchod
 

Odpovědi respondentů

1. Jak často nakupujete oblečení, boty, doplňky

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1-3x za měsíc5852,25 %52,25 %  
Několikrát do roka (méně často než jednou za měsíc)3430,63 %30,63 %  
Každý týden1210,81 %10,81 %  
1-2x za rok76,31 %6,31 %  

Graf

2. Měsíčně utratíte za oblečení:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 1 000 Kč5246,85 %46,85 %  
1 001 - 2 000 Kč3935,14 %35,14 %  
2 001 - 5 000 Kč1614,41 %14,41 %  
více než 5 000 Kč43,6 %3,6 %  

Graf

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Samotný výrobek7063,06 %63,06 %  
Potřeba6356,76 %56,76 %  
Cena5549,55 %49,55 %  
Osobní zkušenost (se značkou/výrobkem)4338,74 %38,74 %  
Značka3027,03 %27,03 %  
Doporučení kamaráda, známých1614,41 %14,41 %  
PR (článek v časopise, na internetu, prezentace značky/výrobku)98,11 %8,11 %  
Prostředí obchodu76,31 %6,31 %  
Reklama32,7 %2,7 %  
materiál10,9 %0,9 %  
Ráda nakupuji 10,9 %0,9 %  
cena, potřeba10,9 %0,9 %  

Graf

4. Jak často navštěvujete webové stránky obchodů s oblečením?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas (několikrát do roka)5953,15 %53,15 %  
Pravidelně2724,32 %24,32 %  
Vůbec2522,52 %22,52 %  

Graf

5. Koupili jste si někdy oblečení, boty, doplňky přes internet?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8072,07 %72,07 %  
ne3127,93 %27,93 %  

Graf

6. Ze které země je společnost C&A?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velká Británie4136,94 %36,94 %  
Nizozemí3632,43 %32,43 %  
USA1210,81 %10,81 %  
Francie98,11 %8,11 %  
Polsko76,31 %6,31 %  
Švédsko54,5 %4,5 %  
Španělsko10,9 %0,9 %  

Graf

7. Ze které země je společnost H&M?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Švédsko4540,54 %40,54 %  
Velká Británie2522,52 %22,52 %  
USA1513,51 %13,51 %  
Francie1210,81 %10,81 %  
Nizozemí76,31 %6,31 %  
Španělsko43,6 %3,6 %  
Polsko32,7 %2,7 %  

Graf

8. Ze které země je společnost M&S (Marks&Spencer)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velká Británie8879,28 %79,28 %  
USA1210,81 %10,81 %  
Švédsko54,5 %4,5 %  
Nizozemí43,6 %3,6 %  
Polsko10,9 %0,9 %  
Francie10,9 %0,9 %  

Graf

9. Ze které země je společnost Reserved?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Polsko3329,73 %29,73 %  
USA2421,62 %21,62 %  
Francie2018,02 %18,02 %  
Velká Británie2018,02 %18,02 %  
Nizozemí76,31 %6,31 %  
Švédsko54,5 %4,5 %  
Španělsko21,8 %1,8 %  

Graf

10. Ze které země je společnost ZARA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Španělsko7063,06 %63,06 %  
Francie1715,32 %15,32 %  
Švédsko87,21 %7,21 %  
USA65,41 %5,41 %  
Velká Británie54,5 %4,5 %  
Nizozemí43,6 %3,6 %  
Polsko10,9 %0,9 %  

Graf

11. Seřaďte firmy dle kvality nabízených výrobků (1-nejlepší, 5-nejhorší kvalita)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
C&A3.9911.811
H&M3.2161.215
M&S2.5321.6
Reserved2.8561.439
ZARA2.4052.313

Graf

12. Seřaďte firmy dle ceny nabízených výrobků (1-nejdražší, 5-nejlevnější)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
C&A4.0721.923
H&M3.4681.204
M&S2.3961.356
Reserved2.9821.063
ZARA2.0811.876

Graf

13. Seřaďte firmy podle toho, kde nakupujete nejčastěji (1-často, 5-nejméně často/vůbec)

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
C&A2.8742.308
H&M2.1621.163
M&S3.3061.852
Reserved3.2431.319
ZARA3.4142.315

Graf

14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žádná z nabízených7163,96 %63,96 %  
Reserved1816,22 %16,22 %  
H&M1816,22 %16,22 %  
M&S1614,41 %14,41 %  
C&A119,91 %9,91 %  
ZARA98,11 %8,11 %  

Graf

15. Uvítali byste, kdyby některá z výše zmíněných firem provozovala v ČR internetový obchod?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5045,05 %45,05 %  
nevím3430,63 %30,63 %  
ne2724,32 %24,32 %  

Graf

16. Která z firem používá pro své oblečení jiné číslování, než je v ČR zvykem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
M&S7063,06 %63,06 %  
ZARA2522,52 %22,52 %  
Reserved1311,71 %11,71 %  
H&M32,7 %2,7 %  

Graf

17. Která z firem zapojila do svých reklamních kampaní známé české osobnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
C&A6154,95 %54,95 %  
H&M4742,34 %42,34 %  
M&S1513,51 %13,51 %  
Reserved1412,61 %12,61 %  
ZARA1311,71 %11,71 %  

Graf

18. Která z firem nabízí možnost vrácení peněz za nenošené zboží do 30 dnů po nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
C&A5145,95 %45,95 %  
H&M5045,05 %45,05 %  
ZARA4843,24 %43,24 %  
M&S4540,54 %40,54 %  
Reserved3531,53 %31,53 %  

Graf

19. Která z firem nabízí výrobky z biobavlny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
M&S3834,23 %34,23 %  
C&A3329,73 %29,73 %  
H&M3228,83 %28,83 %  
ZARA3027,03 %27,03 %  
Reserved1412,61 %12,61 %  

Graf

20. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ŽENA8072,07 %72,07 %  
MUŽ3127,93 %27,93 %  

Graf

21. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 26 let7971,17 %71,17 %  
27 - 35 let1816,22 %16,22 %  
Do 18 let109,01 %9,01 %  
36 - 50 let32,7 %2,7 %  
51 a více let10,9 %0,9 %  

Graf

22. Místo, kde žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha5852,25 %52,25 %  
Město/vesnice do 50 000 obyvatel3632,43 %32,43 %  
Město s 50 000 - 90 000 obyvateli109,01 %9,01 %  
Město nad 90 000 obyvatel76,31 %6,31 %  

Graf

23. Peníze, které máte měsíčně k dispozici pro osobní potřebu (příjmy mínus nezbytné měsíční výdaje):

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0 - 1 500 Kč2826,67 %25,23 %  
10 000 Kč a více2624,76 %23,42 %  
4 001 - 6 000 Kč2120 %18,92 %  
1 501 - 4 000 Kč1918,1 %17,12 %  
6 001 - 10 000 Kč1110,48 %9,91 %  

Graf

24. Jste:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nepracující (nezaměstnaný, student, důchodce, na mateřské dovolené, atd)5045,87 %45,05 %  
Zaměstnaný na plný úvazek3733,94 %33,33 %  
Zaměstnaný na částečný úvazek, DPP, pravidelná brigáda1614,68 %14,41 %  
Podnikatel65,5 %5,41 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Seřaďte firmy dle kvality nabízených výrobků (1-nejlepší, 5-nejhorší kvalita)

  • odpověď C&A=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi H&M=4 na otázku 11. Seřaďte firmy dle kvality nabízených výrobků (1-nejlepší, 5-nejhorší kvalita)

12. Seřaďte firmy dle ceny nabízených výrobků (1-nejdražší, 5-nejlevnější)

  • odpověď C&A=5:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi H&M=4 na otázku 12. Seřaďte firmy dle ceny nabízených výrobků (1-nejdražší, 5-nejlevnější)

15. Uvítali byste, kdyby některá z výše zmíněných firem provozovala v ČR internetový obchod?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi C&A na otázku 14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:

16. Která z firem používá pro své oblečení jiné číslování, než je v ČR zvykem?

  • odpověď M&S:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi M&S na otázku 14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reserved na otázku 14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:

22. Místo, kde žijete:

  • odpověď Praha:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi 2 001 - 5 000 Kč na otázku 2. Měsíčně utratíte za oblečení:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často nakupujete oblečení, boty, doplňky

2. Měsíčně utratíte za oblečení:

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu

4. Jak často navštěvujete webové stránky obchodů s oblečením?

5. Koupili jste si někdy oblečení, boty, doplňky přes internet?

6. Ze které země je společnost C&A?

7. Ze které země je společnost H&M?

8. Ze které země je společnost M&S (Marks&Spencer)?

9. Ze které země je společnost Reserved?

10. Ze které země je společnost ZARA?

11. Seřaďte firmy dle kvality nabízených výrobků (1-nejlepší, 5-nejhorší kvalita)

12. Seřaďte firmy dle ceny nabízených výrobků (1-nejdražší, 5-nejlevnější)

13. Seřaďte firmy podle toho, kde nakupujete nejčastěji (1-často, 5-nejméně často/vůbec)

14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:

15. Uvítali byste, kdyby některá z výše zmíněných firem provozovala v ČR internetový obchod?

16. Která z firem používá pro své oblečení jiné číslování, než je v ČR zvykem?

17. Která z firem zapojila do svých reklamních kampaní známé české osobnosti?

18. Která z firem nabízí možnost vrácení peněz za nenošené zboží do 30 dnů po nákupu?

19. Která z firem nabízí výrobky z biobavlny?

20. Pohlaví:

21. Věk:

22. Místo, kde žijete:

23. Peníze, které máte měsíčně k dispozici pro osobní potřebu (příjmy mínus nezbytné měsíční výdaje):

24. Jste:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často nakupujete oblečení, boty, doplňky

2. Měsíčně utratíte za oblečení:

3. Co Vás nejvíce motivuje k nákupu

4. Jak často navštěvujete webové stránky obchodů s oblečením?

5. Koupili jste si někdy oblečení, boty, doplňky přes internet?

6. Ze které země je společnost C&A?

7. Ze které země je společnost H&M?

8. Ze které země je společnost M&S (Marks&Spencer)?

9. Ze které země je společnost Reserved?

10. Ze které země je společnost ZARA?

11. Seřaďte firmy dle kvality nabízených výrobků (1-nejlepší, 5-nejhorší kvalita)

12. Seřaďte firmy dle ceny nabízených výrobků (1-nejdražší, 5-nejlevnější)

13. Seřaďte firmy podle toho, kde nakupujete nejčastěji (1-často, 5-nejméně často/vůbec)

14. Jste držitelem klubových karet, odběratelem novinek/newsleteru nebo fanouškem společnosti na sociálních sítích? Vyberte konkrétní společnost:

15. Uvítali byste, kdyby některá z výše zmíněných firem provozovala v ČR internetový obchod?

16. Která z firem používá pro své oblečení jiné číslování, než je v ČR zvykem?

17. Která z firem zapojila do svých reklamních kampaní známé české osobnosti?

18. Která z firem nabízí možnost vrácení peněz za nenošené zboží do 30 dnů po nákupu?

19. Která z firem nabízí výrobky z biobavlny?

20. Pohlaví:

21. Věk:

22. Místo, kde žijete:

23. Peníze, které máte měsíčně k dispozici pro osobní potřebu (příjmy mínus nezbytné měsíční výdaje):

24. Jste:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kukrechtova, A.Strategie v módním průmyslu, fast fashion, a jejich vnímání veřejností (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://strategie-v-modnim-prumyslu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.