Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > stresové reakce u vysokoškolských studentů

stresové reakce u vysokoškolských studentů

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hanna Kostohlodova
Šetření:28. 01. 2017 - 21. 02. 2017
Počet respondentů:180
Počet otázek (max/průměr):5 / 5.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:50
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

chtěla bych Vás požádat o pomoc s výzkumem k mé bakalářské práci. Tématem tohoto dotazníku je porovnání stresových reakcí u studentů prvních ročníků a končících rusky mluvících studentů a Čechů během zkouškového období.

Adaptace studentů představuje složitý sociálně-psychologický proces, který je doprovázen stresem a napětím, které ovlivňuje zdraví, práceschopnost, výkonnost a samozřejmě úspěšnost studenta.

V práci bude popsáno, jak stres vzniká, jak ho lze zvládnout nebo mu předcházet.

Předem Vám velice děkuji za vstřícnost.

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Jste studentem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
končícího ročníku12971,27 %71,67 %  
prvního ročníku5228,73 %28,89 %  

Graf

2. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
čech/češka17093,92 %94,44 %  
rusky mluvící student(ka)116,08 %6,11 %  

Graf

3. Příčiny stresu během zkouškového období

7 pokud je vlastnost hodně vyjádřena, 1 pokud chybí

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Problémy v soukromém životě3.2933.853
Strach z budoucnosti4.0993.648
Nepravidelná strava3.7023.646
Nedostatek skript3.2763.349
Velké studijní zatížení4.9943.055
Neschopnost správně organizovat svůj režim dne4.1993.75
Nechuť učit se a rozčarování v povolání4.6853.73
Striktní vyučující3.7182.722
Neschopnost správně hospodařit s omezenými financemi2.7573.289
Stydlivost, ostýchavost3.1273.901
Zbytečně seriozní vztah ke studiu3.3544.063
Konflikt ve skupině2.052.445
Nudná skripta4.1333.574
Problémy ve společném bydlení s jinými studenty1.9232.27
Život daleko od rodičů2.0333.236

Graf

4. Projev stresu během zkouškového období

7 pokud je vlastnost hodně vyjádřena, 1 pokud chybí

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4”, „5”, „6” a „7”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Pocit neustálého deficitu času5.1663.696
Nekvalitní spánek4.6353.558
Neschopnost zbavit se vedlejších myšlenek5.0773.287
Špatná koncentrace pozornosti5.0063.221
Vznětlivost, urážlivost3.8343.641
Snížená práceschopnost, zvýšená únava4.6523.221
Špatná nálada, deprese4.7183.429
Pocit bezmocnosti, neschopnost zvládnout problémy4.6023.919
Neschopnost komunikace, narušení sociálních kontaktů3.323.577
Strach, nervozita5.113.336
Ztráta /snížení sebedůvěry4.2383.938
Zrychlený tep, bolest srdce3.0884.412
Bolesti hlavy3.4483.662
Napětí svalů33.89
Problémy s trávicím traktem3.4314.201
Znesnadněný dech2.4863.399

Graf

Označte body, které vykonáváte

5. Způsob sejmutí stresu

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Komunikace s kamarády nebo s milovaným člověkem13976,8 %77,22 %  
Spánek11764,64 %65 %  
Procházka na čerstvém vzduchu9150,28 %50,56 %  
Fyzická aktivita8949,17 %49,44 %  
Sex8748,07 %48,33 %  
Chutná strava8044,2 %44,44 %  
Koníčky6938,12 %38,33 %  
Podpora rodičů6334,81 %35 %  
Přístavka v práci nebo v studiu5832,04 %32,22 %  
Televizi5530,39 %30,56 %  
Alkohol4323,76 %23,89 %  
Cigarety3217,68 %17,78 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Příčiny stresu během zkouškového období

  • odpověď Konflikt ve skupině=1:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vznětlivost, urážlivost=1 na otázku 4. Projev stresu během zkouškového období

4. Projev stresu během zkouškového období

  • odpověď Zrychlený tep, bolest srdce=1:
    • 2.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Špatná nálada, deprese=1 na otázku 4. Projev stresu během zkouškového období

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste studentem

2. Jste

3. Příčiny stresu během zkouškového období

4. Projev stresu během zkouškového období

5. Způsob sejmutí stresu

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste studentem

2. Jste

3. Příčiny stresu během zkouškového období

4. Projev stresu během zkouškového období

5. Způsob sejmutí stresu

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kostohlodova, H.stresové reakce u vysokoškolských studentů (výsledky průzkumu), 2017. Dostupné online na https://stresove-reakce-u-vysokoskol.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.