Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Studenti, co vás motivuje k přijetí do zaměstnání?

Studenti, co vás motivuje k přijetí do zaměstnání?

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Beranová
Šetření:11. 03. 2009 - 18. 03. 2009
Počet respondentů:114
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.61
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:37,4 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem výzkumu je zjistit, co motivuje studenty k přijetí do zaměstnání, jaké mají požadavky a co si představují pod pojmem "zajímavá spolupráce" s podnikem. Pro podnik je důležitá spolupráce se studenty již v průběhu studia, protože tak lze ovlivňovat odborný růst studentů a snadněji získávat absolventy.

Průzkum bude zdrojem pro mou diplomovou práci na téma: Kvalifikace zaměstnanců jako činitel výkonnosti a konkurenceschopnosti společnosti.

Odpovědi respondentů

1. Jaká nabídka zaměstnavatele by vás jako studenta zaujala?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost placených brigád7262,61 %63,16 %  
Poskytování stipendií3631,3 %31,58 %  
Možnost vypracování závěrečných prací3328,7 %28,95 %  
Možnost stínování manažerů2723,48 %23,68 %  
Jiná možnost1513,04 %13,16 %  

Graf

2. Jaké máte ambice?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Chci se vypracovat na manažerský post a vést tým lidí.4034,78 %35,09 %  
Chci odvádět dobrou práci, ale po kariéře netoužím.4034,78 %35,09 %  
Chci být špičkovým odborníkem, po řízení lidí netoužím.3530,43 %30,7 %  

Graf

3. Co je pro vás důležité pro spolupráci s podnikem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přátelská atmosféra na pracovišti8977,39 %78,07 %  
Dobré finanční ohodnocení8876,52 %77,19 %  
Možnost kariérního růstu6657,39 %57,89 %  
Dobré jméno firmy4034,78 %35,09 %  
Nic z předchozího21,74 %1,75 %  

Graf

4. Co vás motivuje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Možnost dalšího vzdělávání8473,04 %73,68 %  
Pochvala a uznání za dobře vykonanou práci8473,04 %73,68 %  
Pružná pracovní doba7060,87 %61,4 %  
5 týdnů dovolené6052,17 %52,63 %  
Služební mobil, notebook, automobil5648,7 %49,12 %  
Možnost podílet se na rozhodování5245,22 %45,61 %  
Poukázky na sport a kulturu3933,91 %34,21 %  
Zodpovědnost za práci2420,87 %21,05 %  
Firemní večírky1613,91 %14,04 %  
Firemní školky108,7 %8,77 %  
Nic z předchozího10,87 %0,88 %  

Graf

5. Jaké výhody jsou pro vás nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hmotné výhody - mzda, služební vůz, vlastní kancelář.6758,26 %58,77 %  
Nehmotné výhody - stáže, vzdělávání, pružná pracovní doba3933,91 %34,21 %  
Sociální výhody - uznání a pochvala97,83 %7,89 %  

Graf

6. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu při nástupu do zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
14 - 18 tisíc6052,17 %52,63 %  
19 - 22 tisíc2925,22 %25,44 %  
23 000 a více1412,17 %12,28 %  
10 - 13 tisíc1210,43 %10,53 %  

Graf

7. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu po zapracování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23 000 a více6153,04 %53,51 %  
19 - 22 tisíc4236,52 %36,84 %  
14 - 18 tisíc108,7 %8,77 %  
10 - 13 tisíc21,74 %1,75 %  

Graf

8. Co by vám pomohlo při adaptaci v novém zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přátelská atmosféra na pracovišti8069,57 %70,18 %  
Podpora při vypracovávání prvních úkolů7565,22 %65,79 %  
Zkušený a empatický zaměstnanec k zaučení6657,39 %57,89 %  
Něco jiného10,87 %0,88 %  

Graf

9. Měli byste zájem o další vzdělávání v podniku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10490,43 %91,23 %  
ne119,57 %9,65 %  

Graf

10. Kde hledáte práci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet10490,43 %91,23 %  
Nabídka volných míst v tisku4640 %40,35 %  
Personální agentury3833,04 %33,33 %  
Spoléhám na reference od známých3126,96 %27,19 %  
Pracovní veletrhy2622,61 %22,81 %  
Úřady práce2420,87 %21,05 %  
Jiná možnost1210,43 %10,53 %  

Graf

11. Prosím o alespoň jeden nápad na přilákání studentů do podniku.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

benefity, sluzebni cesty

Dobré platové ohodnocení, to spolehlivě přiláká každého studenta.

Dobre zaplatena brigada.

Dobrý plat, pružná pracovní doba, přátelský kolektiv, různé výhody

Exkurze, dny otevřených dveří

Hľadám nové pracovné sily, hlavne absolventov, ktorí budú mať možnosť ďalšieho rastu, či už vzdelávacieho alebo kariérneho.

hmotné výhody

inzerce na školních stránkách

Jak? Ačkoliv student nemá moc času, výborná je časová flexibilita. dále určitě možnost nabídnutí nějakého projektu, který by se dal rozvinout v závěrečnou práci, samozřejmě po dohodě se školou, aby dané téma odpovídalo.

jazykové kurzy

krize ;o)

Letáčky na vysokých školách typu: "Firma hledá studenty na...." Na naší fakulte se skoro nic takového neobjevuje.

Mezinárodní spolupráce firmy/ vzdělávací kurzy/ uahraniční stáže/ poradce při zapracovávání

Moznost vypracovat zaverecnou praci, za kterou by student byl dostatecne financne ohodnocen a hlavne mel by tim padem jiste pracovni misto ve firme,aby po skole nemusel hledat praci.

moznost zustat v podniku i po dokonceni studia

možnost vzdělávání v zahraničí

možnost zaměstnání, kariérní růst, vhodné platové ohodnocení

mzda a socialni vyhody

mzda alespoň 100/hodina. Flexibilní pracovní doba

Nabídka placené praxe, na které je student "utáhnut" do zaměstnání

nabídka placených praxí během studia

nabídka stáží a vzdělávacích kurzů

nabídka zaučení

navštívit školu a tam podnik prezentovat

nemusi byt nutna praxe

nepotřebují praxi, při studentských programu dostavaji normalni mzdu

nevím

nic mě nenapadá

osobní přístup

peníze

peníze nic jiného studenty v této době nezajímá

placená praxe a následná nabídka spolupráce/zaměstnání po ukončení studia

plat

Poskytnutí veškerého zaučení,které je potřebné k vykonávání práce.

Poukázky na sport, dobré platové podmínky, prostor pro vlastní názory

praxe neni podminkou, zaskoleni zdarma,

pružná prac.doba, další vzdělávání v oboru i mimo něj, stáže..

Pružná pracovní doba, přátelské prostředí

přednášky o činnosti podniku na VŠ

Při současném přetlaku zájemců o zaměstnín , není třeba studenty motivovat

Přilákání studentů do podniku - určitě ze strany firmy studenta za odvedenou práci dobře finančně ohodnotit,popř.po ukončení studia zaručit možnost stálého pracovního místa.

Přilákání studentů? Myslím, že by chtěli sami, jenom ty nabídkou jsou nic moc!

příslib kvalitního proškolení a získání možných certifikátů, osvědčení

seznámení a přátelský přístup

Sociální jistoty.

Spolupráce přímo se školou (besedy, letáky)

to je na vas :-)

Velká motivace

Věnování se studentům při jejich praxi a ne jen si z nich udělat poskoky.

volná pracovní doba, dobrý kolektiv lidí

Vyplácení mzdy na ruku

vzdělávání, jazykové kurzy, profesní a kariérní růst s výhledem dobrého zázemí a skvělého výdělku

zahraniční stáže volná pracovní doba

zajimavá práce, dobré ohodnocení

zdůraznit, že jim ve všem pomůžete (1. nástup do práce bývá složitý :-) ), oslovit je přímo ve škole

Zrušení povinnosti "povinná praxe", která studenty akorát odrazuje. Jak může mít student 2 letou praxi na pozici HR asistent apod.? Možnost pracovat alespon na sekundárně či terciálně důležitých úkolech a ne dát studenta VŠ po absolvování dělat práci podřadnou pro něj. Jak může absolvent vš aplikovat poznatky z kvantitativního výzkumu při vaření kávy a kopírování dokumentů?

12. Na jakém typu školy studujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola - ekonomického zaměření3530,43 %30,7 %  
Vysoká škola - technického zaměření1613,91 %14,04 %  
Vysoká škola - humanitní zaměření1412,17 %12,28 %  
Střední škola - gymnázium1311,3 %11,4 %  
Vysoká škola - jiné zaměření97,83 %7,89 %  
Střední škola - ekonomického směru97,83 %7,89 %  
Nejsem již studentem65,22 %5,26 %  
Střední škola - jiného směru43,48 %3,51 %  
Střední škola - technického směru43,48 %3,51 %  
Vysoká škola - lékařství a s tím související32,61 %2,63 %  
Vysoká škola - pedagogické zaměření21,74 %1,75 %  

Graf

13. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena8977,39 %78,07 %  
Muž2622,61 %22,81 %  

Graf

14. Jaký je váš věk?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
231815,65 %15,79 %  
241714,78 %14,91 %  
211311,3 %11,4 %  
2097,83 %7,89 %  
2697,83 %7,89 %  
2554,35 %4,39 %  
1854,35 %4,39 %  
1654,35 %4,39 %  
1943,48 %3,51 %  
2243,48 %3,51 %  
ostatní odpovědi 27
17
15
28
33
dvacet tři
dvacetsedm
dvacetosm
31
15 let
29
37
dvacet ctyri
dvacet
osmnáct
30
34
2622,61 %22,81 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Co je pro vás důležité pro spolupráci s podnikem?

  • odpověď Možnost kariérního růstu:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Firemní školky na otázku 4. Co vás motivuje?

5. Jaké výhody jsou pro vás nejdůležitější?

  • odpověď Hmotné výhody - mzda, služební vůz, vlastní kancelář.:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Měli byste zájem o další vzdělávání v podniku?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jaká nabídka zaměstnavatele by vás jako studenta zaujala?

2. Jaké máte ambice?

3. Co je pro vás důležité pro spolupráci s podnikem?

4. Co vás motivuje?

5. Jaké výhody jsou pro vás nejdůležitější?

6. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu při nástupu do zaměstnání?

7. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu po zapracování?

8. Co by vám pomohlo při adaptaci v novém zaměstnání?

9. Měli byste zájem o další vzdělávání v podniku?

10. Kde hledáte práci?

12. Na jakém typu školy studujete?

13. Vaše pohlaví?

14. Jaký je váš věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jaká nabídka zaměstnavatele by vás jako studenta zaujala?

2. Jaké máte ambice?

3. Co je pro vás důležité pro spolupráci s podnikem?

4. Co vás motivuje?

5. Jaké výhody jsou pro vás nejdůležitější?

6. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu při nástupu do zaměstnání?

7. V jakém rozmezí si představujete svou čistou mzdu po zapracování?

8. Co by vám pomohlo při adaptaci v novém zaměstnání?

9. Měli byste zájem o další vzdělávání v podniku?

10. Kde hledáte práci?

12. Na jakém typu školy studujete?

13. Vaše pohlaví?

14. Jaký je váš věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Beranová, P.Studenti, co vás motivuje k přijetí do zaměstnání? (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://studenti-co-vas-motivuje-k-prijeti-do-zamestnani.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.