Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Studenti NF a práce

Studenti NF a práce

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Hájek
Šetření:26. 11. 2012 - 28. 11. 2012
Počet respondentů:115
Počet otázek (max/průměr):14 / 9.66
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Děkuji předem studentům NF - VŠE za vyplnění tohoto anonymního dotazníku,

týkajícího se zaměstnání či brigády při studiu.

                                                Jakub Hájek VŠE

 

 

 

Odpovědi respondentů

1. Studuješ Národohospodářskou fakultu na VŠE

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10692,17 %92,17 %  
ne97,83 %7,83 %  

Graf

2. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5854,72 %50,43 %  
muž4845,28 %41,74 %  

Graf

3. ročník studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1. ročník bakalářského st.5350 %46,09 %  
3. ročník bakalářského st.2018,87 %17,39 %  
2. ročník bakalářského st.1716,04 %14,78 %  
magisterské studium1615,09 %13,91 %  

Graf

4. Pracuješ při studiu nebo si přivyděláváš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne, pouze studuji → konec dotazníku, mám brigáduotázka č. 5, jsem zaměstnánotázka č. 5, podnikámotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mám brigádu5249,06 %45,22 %  
ne, pouze studuji3432,08 %29,57 %  
jsem zaměstnán1211,32 %10,43 %  
podnikám65,66 %5,22 %  
doučuju angličtinu 10,94 %0,87 %  
Něco mezi brigádou, zaměstnáním a prací na žvnostňák. Z 90% mimo formální cesty.10,94 %0,87 %  

Graf

5. Po ukončení studia chceš....?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
být zaměstnancem4760,26 %40,87 %  
být podnikatelem2430,77 %20,87 %  
Toto je pro mě nepodstatné11,28 %0,87 %  
nevím11,28 %0,87 %  
zatím nevím11,28 %0,87 %  
Ještě nemám jasnou představu11,28 %0,87 %  
je mi to jedno11,28 %0,87 %  
Kosmonaut11,28 %0,87 %  
být umělcem11,28 %0,87 %  

Graf

6. Kolik hodin trávíš ve škole? (týdně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15911,54 %7,83 %  
20810,26 %6,96 %  
1278,97 %6,09 %  
678,97 %6,09 %  
1078,97 %6,09 %  
1856,41 %4,35 %  
833,85 %2,61 %  
1633,85 %2,61 %  
533,85 %2,61 %  
922,56 %1,74 %  
ostatní odpovědi 19
14
13
17h
třicet
10,5
25-30
4
6-8
11
40
4,5
24
22,5
13 a půl
21
Momentálně žádnou, připravuji se na poslední státnici.
15-17
0
10, takže chceš slyšet 15 čistého času?
16,5
2430,77 %20,87 % 

Graf

7. Kolik hodin trávíš v práci? (týdně)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201418,18 %12,17 %  
15810,39 %6,96 %  
867,79 %5,22 %  
056,49 %4,35 %  
2545,19 %3,48 %  
1233,9 %2,61 %  
1033,9 %2,61 %  
1833,9 %2,61 %  
3033,9 %2,61 %  
1622,6 %1,74 %  
ostatní odpovědi 40
21
5-25h
sedm
1
mám příležitostnou práci, tudíž jsem některý týden 20 hodin v práci, a některý vůbec
20-25
11
klouzavá pracovní doba
26
7
Nepravidelně víkendy
14
4-16 jak kdy..
10-20
13
5
0,9
20-30
20+-
35
6
9-13
0-3
2633,77 %22,61 % 

Graf

8. Jestliže máš možnost jít pracovat v době cvičení, jdeš?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6888,31 %59,13 %  
ano911,69 %7,83 %  

Graf

9. Jestliže máš možnost jít pracovat v době přednášky, jdeš?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5571,43 %47,83 %  
ne2228,57 %19,13 %  

Graf

10. Stalo se ti už, že jsi měl problém ve škole kvůli práci?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, ještě jsem neměl problém3545,45 %30,43 %  
Ne, práce mé studium neovlivnila2329,87 %20 %  
Ano, ovlivnila sice mou známku, ale prošel jsem1519,48 %13,04 %  
Ano, neprošel jsem v jednom předmětu45,19 %3,48 %  

Graf

11. Jaký myslíš, že má vliv práce na tvé studium

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [pozitivníotázka č. 12, negativníotázka č. 13, žádnýotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivní3545,45 %30,43 %  
negativní2532,47 %21,74 %  
žádný1722,08 %14,78 %  

Graf

12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
finanční výhodu2982,86 %25,22 %  
praktické zkušenosti2571,43 %21,74 %  
osobní zodpovědnost2057,14 %17,39 %  
kontakt s lidmi1954,29 %16,52 %  
výhoda do budoucnosti720 %6,09 %  
jiná38,57 %2,61 %  

Graf

13. Jestliže negativní, jaká negativa ti přináší?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bere mi čas.

Díky pracovnímu vytížení chybí čas na přípravu na testy/zkoušky/cvičení/povinnou literaturu.

málo času

málo času na studijní povinnosti

Mám víc peněz na kalby...

mene casu

méně času na kvalitní přípravu do školy

Méně času na přípravu do školy - na různé prezentace, zkoušky

méně času na studium, menší chuť se po práci učit.

méně času na studium, větší stres a únava

Méně času na studium.

Méně času na školu, na učení.

Méně času na učení

Na rozdíl od práce mi studium nepřináší okamžitý užitek. Díky práci, která mi onen užitek přináší, mám tendenci opomíjet dlouhodobou výhodnost studia. Jinak řečeno, mám čas na obojí, ale na 100% se věnuji jen jednomu - práci.

Narušení biologického rytmu a nutnost přizpůsobení rozvrhu/studia práci

nedostatek času

nedostatek času na studium, vyčerpání

Negativum je málo času na učení.

nemám čas

nemám čas na studium

nepracuji, jen si to myslím..

nestačím se dostatečně připravovat, mám horší průměr, nechodím tolik do školy

Nestíhám, školu zanedbávám.

Učení při práci nejde. Pouze cestou v MHD.

únava, méně času na semestrálky a čtení paperů

14. Jaké příčiny mohou ztěžovat vydělávání peněz při studiu NF

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
složitá látka - musím se učit5166,23 %44,35 %  
málo volného času4761,04 %40,87 %  
povinná účast na cvičeních4254,55 %36,52 %  
jiná příčina79,09 %6,09 %  
nic mě neomezuje67,79 %5,22 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Po ukončení studia chceš....?

  • odpověď být zaměstnancem:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi magisterské studium na otázku 3. ročník studia?

8. Jestliže máš možnost jít pracovat v době cvičení, jdeš?

  • odpověď ne:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 9. Jestliže máš možnost jít pracovat v době přednášky, jdeš?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, práce mé studium neovlivnila na otázku 10. Stalo se ti už, že jsi měl problém ve škole kvůli práci?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kontakt s lidmi na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádný na otázku 11. Jaký myslíš, že má vliv práce na tvé studium
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi málo volného času na otázku 14. Jaké příčiny mohou ztěžovat vydělávání peněz při studiu NF
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi mám brigádu na otázku 4. Pracuješ při studiu nebo si přivyděláváš?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní zodpovědnost na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?

11. Jaký myslíš, že má vliv práce na tvé studium

  • odpověď pozitivní:
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi finanční výhodu na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi kontakt s lidmi na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi osobní zodpovědnost na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?
    • zobrazit další souvislosti
    • 3.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi praktické zkušenosti na otázku 12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Studuješ Národohospodářskou fakultu na VŠE

2. Pohlaví?

3. ročník studia?

4. Pracuješ při studiu nebo si přivyděláváš?

5. Po ukončení studia chceš....?

7. Kolik hodin trávíš v práci? (týdně)

8. Jestliže máš možnost jít pracovat v době cvičení, jdeš?

9. Jestliže máš možnost jít pracovat v době přednášky, jdeš?

10. Stalo se ti už, že jsi měl problém ve škole kvůli práci?

11. Jaký myslíš, že má vliv práce na tvé studium

12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?

14. Jaké příčiny mohou ztěžovat vydělávání peněz při studiu NF

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Studuješ Národohospodářskou fakultu na VŠE

2. Pohlaví?

3. ročník studia?

4. Pracuješ při studiu nebo si přivyděláváš?

5. Po ukončení studia chceš....?

7. Kolik hodin trávíš v práci? (týdně)

8. Jestliže máš možnost jít pracovat v době cvičení, jdeš?

9. Jestliže máš možnost jít pracovat v době přednášky, jdeš?

10. Stalo se ti už, že jsi měl problém ve škole kvůli práci?

11. Jaký myslíš, že má vliv práce na tvé studium

12. Jestliže pozitivní, jaká pozitiva ti přináší?

14. Jaké příčiny mohou ztěžovat vydělávání peněz při studiu NF

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hájek, J.Studenti NF a práce (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://studenti-nf-a-prace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.