Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Studie tramvajové trati Černý Most

Studie tramvajové trati Černý Most

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Kolářová
Šetření:17. 11. 2015 - 26. 11. 2015
Počet respondentů:20
Počet otázek (max/průměr):8 / 6.95
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:33,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:46
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Elektronický dotazník doplňuje průzkum veřejného mínění v rámci mé diplomové práce zabývající se prodloužením tramvajové trati z Lehovce na Černý Most.
Vhodnými respondenty jsou především obyvatelé sídliště Černý Most, Prahy 14 nebo lidé, kteří do této oblasti cestují.

Děkuji za Váš názor.

Odpovědi respondentů

1. Jaké výhody má dle Vašeho názoru tramvajová doprava oproti autobusové?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

ekologičtější

ekologie

Ekologie

Jednoznačně ekologické a v případě Prahy i do jisté míry časové, neboť problém s velkým množstvím aut je každodenním problémem autobusů v Praze a to i na ČM a v okolí. Spíše než silnice jsou v zimním období také sjízdné železnice, pokud se neobjeví tedy situace kterou pamatujeme z prosince 2014, kdy tomu bylo v řadě případů spíše naopak.

Jezdí pravidelně, je kapacitnější, pohodlnějši. Do busu se špatně nastupuje a jezdí 1x za 30 minut i déle.

Kapacita a možnost cestovat až do centra.

kratší intervaly

nevím

Plynulejší, rychlejší, efektivnější.

pohodlí, lepší časová spolehlivost

Prime napojeni na palmovku a centrum. Vim kam jedu, z koleji se neda uhnout a je to primejsi.

Rychlá-pokdu segregovaná trat, šetrná k životnímu prostředí.

Rychlejší

Spolehlivější dodržování jízdních řádů. Tj. spolehlivost. Nevytváří emise výfukových plynů.

Téměř nehrozí zácpy.

všeobecně v centru, jednoznačně rychlejší doprava.

Vyšší pravděpodobnost, že trať je oddělená od automobilové dopravy, která znamená nezávislost na dopravních zácpách.

Zadne zacpy

žádné

2. Jaké výhody má dle Vašeho názoru autobusová doprava oproti tramvajové?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Dostane se hlouběji do sídliště.

Dostane se téměř kamkoliv.

Flexibilnejsi. Dobry doplnek metru a tramvaji.

Flexibilnější.

hned tak ji něco nezastaví

jediná výhoda je, že není limitovaná infrastrukturou - kolejemi :)

jezdí mimo koleje

Když se něco pokazí přímo v kolejišti, tramvaj to nemůže objet

myslím, že na Č.M. je i průjezd autobusů celkem plynulý, výhoda - v případě poruchy tramvaje, je autobusová doprava dříve obnovena.

nemusí se stavět koleje, pružné reagování na potřeby dopravní obslužnosti

Nezávislá na kolejích, operabilnější.

Nic mě nenapada

no koleje

pohodlí

Rychleji reaguje objízdnými trasami

Rychlejší

Rychlejší

Velkou výhodu spatřuji v možnosti lepšího objetí případné překážky, mimořádnosti než u tramvají, které nemohou jaksi tudy, kde nejsou koleje a troleje.

Vybudování nové linky je otázka dne.

3. Jaký je Váš názor na prodloužení tramvajové trati z Lehovce na Černý Most? Tramvajová trať by byla vedena z Lehovce na Hejtmanskou, dále Ocelkovou ulicí ke stanici metra Černý Most a dále k Obchodnímu centru Černý Most a obchodnímu domu IKEA. Cestovní doby by se výrazně nezměnily. Trať by byla obsloužena dvěma tramvajovými linkami s intervalem 8 minut ve špičce, souhrnný interval je tedy 4 minuty.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jsem jednoznačně pro prodloužení tratěotázka č. 4, jsem spíše pro prodloužení tratiotázka č. 4, jsem spíše protiotázka č. 5, jsem rozhodně protiotázka č. 5, nevímotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem jednoznačně pro prodloužení tratě1050 %50 %  
jsem spíše proti420 %20 %  
jsem spíše pro prodloužení trati315 %15 %  
jsem rozhodně proti210 %10 %  
nevím15 %5 %  

Graf

4. Pokud by byl provoz omezen, změnil by se Váš názor? Omezením provozu je myšleno prodloužení pouze jedné linky s intervalem 8 minut, případně prodloužení všech spojů jedné linky a každého druhého spoje druhé linky.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1292,31 %60 %  
v takovém případě jsem proti prodloužení tramvajové tratě17,69 %5 %  

Graf

5. Cestujete pravidelně MHD z/do/v rámci oblasti Černého Mostu? Odkud-kam?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne945 %45 %  
ČM - Smíchov a zpet kazdy den,jinak na ČM pravidelne o vikendech15 %5 %  
centrum - Breitcetlova / Doležalova15 %5 %  
metro Rajská zahrada-Černý Most, Hloubětín.15 %5 %  
rajska zahrada - palmovka15 %5 %  
kapitána stránského-černý most15 %5 %  
Do centra Prahy, můstek.15 %5 %  
ČM - FLORENC15 %5 %  
černý most - holešovice, florenc, masarykovo nádraží / centrum15 %5 %  
z Hloubětína všemi směry15 %5 %  
z centra směr OC, či bus terminál15 %5 %  
Praha Dolní Počernice - centrum Prahy 15 %5 %  

Graf

6. Využil/a byste nová přímá spojení, která by vznikla prodloužením tramvají? (např. ze sídliště k obchodnímu centru, z Černého Mostu na zastávky na Poděbradské ulici)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale pouze příležitostně1260 %60 %  
ne420 %20 %  
ano, zjednodušilo by mi to mé pravidelné cesty420 %20 %  

Graf

7. Způsobilo by Vám prodloužení tramvajové tratě nějaké obtíže?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1890 %90 %  
viz výše15 %5 %  
budování tratě by vadilo místní dopravě15 %5 %  

Graf

8. Místo pro Vaše další připomínky k tématu

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano

I metro by se mělo prodloužit, i rychlodráha

Jsem jednoznacne pro :) pokud by tramvaj jezdila az k ikei a pripadne do hornich pocernic, melo by to smysl. Nini jedu radeji autem, jinak musim prestupovat.

Na Cerny Most,k OC i k Ikee jezdi primo z CM dost autobusu a da se i dojit pěšky.Nevidím zadnou vyhodu v prodlouzeni trate z Lehovce.Obyvatelé Lehovce se mohou svezt bud na metro Hloubetin tramvaji,dojit to prochazkou ci nastoupit na Sidlisti Hloubětín na autobus,ktery je doveze primo na CM.Alternativ je zrovna v tomto miste celkem dost.Napada me spis mozna nevyhoda,ze by tramvajova trat pridala k zacpam jiz tak husteho provozu kolem ČM ve špičce.

Nemyslíte, že by tramvajová trať zcela kopírovala dle mého názoru jednoznačně v tomto případě rychlejší a lepší dopravu v podobě metra? Už se tak děje v úseku Palmovka-Hloubětín, myslím že v úseku Hloubětín-ČM lze velmi dobře využívat metro, které zde nemá dle mého názoru obsazenost na hranici, aby bylo nutné přistoupit k takovému řešení.

Především bych ocenila prodloužení noční tramvajové linky až na černý most.

V Praze je desítky míst, kde je potřeba rozvíjet tramvajovou síť, především tam, kde chybí metro. Vzhledem k tomu, že by zdejší trať byla jen napaječem metra, kterou v pražské MHD plní busy, považuji zde tramvaje za zbytečné. Pokud by ke stavbě trati mělo dojít, tak až po realizaci TT Podbaba Suchdol, Želva - Malešice, Barrandov - Slivenec, Spořilov - Opatov, Dvorce - Hlupočepy atd.

Velmi dobrý nápad.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Kolářová, V.Studie tramvajové trati Černý Most (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://studie-tramvajove-trati-na-c.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.