Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Studium a očekávání. Jak jste na tom vy?

Studium a očekávání. Jak jste na tom vy?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Paseková
Šetření:29. 10. 2014 - 18. 11. 2014
Počet respondentů:276
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.75
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, vážené respondentky, vážení respondenti,

ráda bych vás požádala o vyplnění krátkého dotazníku, ve kterém bychom rádi zjistili, jaké jsou vaše zkušenosti se studiem (na jaké studium se chystáte nebo máte již za sebou) a jaké je vaše mínění konkrétně o studiu farmacie.

Dotazník je zcela anonymní a jeho vyplnění vám nezabere více než 5 minut. Předem děkuji za vaši ochotu a čas.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena19068,84 %68,84 %  
muž8631,16 %31,16 %  

Graf

2. Kolik je vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 30 let18667,39 %67,39 %  
do 20 let5419,57 %19,57 %  
30 - 40 let238,33 %8,33 %  
40 a více134,71 %4,71 %  

Graf

3. Studujete nebo jste studoval/a vysokou školu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [teprve se chystám studovatotázka č. 4, právě studujiotázka č. 4, studium mám již za sebouotázka č. 4, studium jsem nedokončil/aotázka č. 4, nestuduji ani jsem nestudoval/aotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
právě studuji15857,25 %57,25 %  
studium mám již za sebou5921,38 %21,38 %  
teprve se chystám studovat3111,23 %11,23 %  
nestuduji ani jsem nestudoval/a155,43 %5,43 %  
studium jsem nedokončil/a134,71 %4,71 %  

Graf

4. Jakého zaměření bylo/je/bude vaše studium?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ekonomické5822,22 %21,01 %  
humanitní4517,24 %16,3 %  
technické3914,94 %14,13 %  
pedagogické3111,88 %11,23 %  
přírodovědné228,43 %7,97 %  
zdravotnické207,66 %7,25 %  
právnické72,68 %2,54 %  
umělecké51,92 %1,81 %  
filozofické41,53 %1,45 %  
zemědělské31,15 %1,09 %  
přírodní10,38 %0,36 %  
chemie10,38 %0,36 %  
bezpečnostněprávní10,38 %0,36 %  
umělecké, ekonomické10,38 %0,36 %  
ekonomické, humanitní10,38 %0,36 %  
sociálněvědní10,38 %0,36 %  
personalistika10,38 %0,36 %  
přídodovědně-technické10,38 %0,36 %  
ekonomické, aj právnické (dve samostatné dokončené štúdiá)10,38 %0,36 %  
informačně knihovnické10,38 %0,36 %  
filmařské10,38 %0,36 %  
pedagogické, humanitní a právnické10,38 %0,36 %  
technicko humanitni10,38 %0,36 %  
absolvováno humanitní, nyní pedagogické10,38 %0,36 %  
ekonomicko-umělecké10,38 %0,36 %  
teologické, sociální a ekonomické10,38 %0,36 %  
ještě nevím10,38 %0,36 %  
knihovnické10,38 %0,36 %  
nevím10,38 %0,36 %  
čáry a kouzla10,38 %0,36 %  
biotechnoligie10,38 %0,36 %  
sociální10,38 %0,36 %  
management hotelnictví10,38 %0,36 %  
technické a učitelské10,38 %0,36 %  
managment10,38 %0,36 %  
humanitní / zdravotnické / filozofické / pedagogické10,38 %0,36 %  
jazykové10,38 %0,36 %  

Graf

5. Víte, jaká je nezaměstnanost v oboru, který jste studoval/a, studujete/chystáte se studovat?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano16262,07 %58,7 %  
ne8833,72 %31,88 %  
nevím103,83 %3,62 %  
510,38 %0,36 %  

Graf

6. Jste spokojen/a s tím, co vám studium do života přineslo/ přináší? (s tím, co vám váš vybraný obor nabízí, pokud se teprve chystáte studovat)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano12748,66 %46,01 %  
ano6524,9 %23,55 %  
spíše ne5521,07 %19,93 %  
ne145,36 %5,07 %  

Graf

7. Kdybyste se nyní rozhodoval/a znovu, kam na vysokou školu, jaká by byla vaše volba?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
studoval/a bych znovu stejný obor14053,64 %50,72 %  
vybral/a bych si jiný obor8934,1 %32,25 %  
nešel/nešla bych studovat114,21 %3,99 %  
Nevím31,15 %1,09 %  
Ještě vysokou školu nestudovala10,38 %0,36 %  
jinou kombinaci oborů10,38 %0,36 %  
studovala bych v zahraničí10,38 %0,36 %  
stejný obor, jiná škola10,38 %0,36 %  
ještě jsem VŠ nestudovala10,38 %0,36 %  
nevybrala bych si stejny obor, ale velmi podobny10,38 %0,36 %  
stejná volba, ale tenkrát sem se tam nemohla dostat...ted bych to tam zkousela znovu10,38 %0,36 %  
vybrala bych si stejný nebo podobný obor10,38 %0,36 %  
pedagogika10,38 %0,36 %  
šla bych na jinou školu 10,38 %0,36 %  
zkusila bych tu samou školu a ještě jednu, pak by se uvidělo kam by mě to táhlo víc..10,38 %0,36 %  
studovala bych stejný obor na jiné univerzitě10,38 %0,36 %  
Teprve budu studovat10,38 %0,36 %  
VŠ mě teprve (asi) čeká10,38 %0,36 %  
stejný obor na jiné škole10,38 %0,36 %  
nestuduji vysokou školu10,38 %0,36 %  
tezko rict10,38 %0,36 %  
Ještě na VŠ nejsem.10,38 %0,36 %  

Graf

8. Co podle vás patří k největším benefitům při volbě vysoké školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uplatnění na trhu práce10440,94 %37,68 %  
lepší finanční ohodnocení5521,65 %19,93 %  
studentský život4718,5 %17,03 %  
oddálení nástupu do práce207,87 %7,25 %  
přínos společnosti10,39 %0,36 %  
oddálení nástupu do práce + uplatnění na trhu práce10,39 %0,36 %  
uplatnění na trhu práce + získání zajímvavých známostí10,39 %0,36 %  
vzdělání10,39 %0,36 %  
inspirativní prostředí, kontakty a možnosti získané během studia na VŠ10,39 %0,36 %  
možnost cestování, účasti na různých projektech a osobní rozvoj10,39 %0,36 %  
okrem získania rozhľadu, samostatnosti, zručnosti s triedením a vyhodnocovaním informácií prináša štúdium spolu s teoretickými znalosťami kopu soft-skills potrebných pre budúci profesný život10,39 %0,36 %  
toto je špatně formulovaná otázka10,39 %0,36 %  
zkusenosti praxe inspirace10,39 %0,36 %  
z hlediska uplatnění je horší vystudovat gymnázium a nejít na VŠ než vystudovat učňák10,39 %0,36 %  
věnovat se tomu, co nás baví10,39 %0,36 %  
uplatnění na trhu, kamarádi a zkušenosti ze života 10,39 %0,36 %  
Seberozvoj10,39 %0,36 %  
osobní rozvoj10,39 %0,36 %  
čáry a kouzla10,39 %0,36 %  
clovek ziska zkusenosti, vedomosti, dovednosti a rozhled10,39 %0,36 %  
Studentský život. Studium může změnit způsob uvažování a přístupu k informacím. 10,39 %0,36 %  
vlastni seberealizace, progres, baví me to10,39 %0,36 %  
pracovní satisfakce10,39 %0,36 %  
nic, je to ztráta času10,39 %0,36 %  
Přístup k technologiím10,39 %0,36 %  
znalosti o něčem, co mě zajímá, rozvíjení schopností10,39 %0,36 %  
skutečně více vzdělání10,39 %0,36 %  
rozšíření obzorů10,39 %0,36 %  
cíl kterého chci dosáhnout10,39 %0,36 %  
ani jedno, znám spoustu nezaměstnaných vysokoškoláků10,39 %0,36 %  
rozšíření znalostí v daném oboru10,39 %0,36 %  
titul10,39 %0,36 %  

Graf

9. Vyberte jednu variantu, která je vám z nabízených možností nejbližší.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vidina stabilního zaměstnání13653,54 %49,28 %  
možnost rozvoje a vědecké práce6625,98 %23,91 %  
vidina skvěle placené práce (avšak s nejistou budoucností)5220,47 %18,84 %  

Graf

10. Co vám doporučovali rodiče, abyste šel/šla studovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lékařství4116,14 %14,86 %  
ekonomii3513,78 %12,68 %  
právo3112,2 %11,23 %  
jiné humanitní obory218,27 %7,61 %  
učitelství197,48 %6,88 %  
chemii83,15 %2,9 %  
farmacii83,15 %2,9 %  
nestudovat62,36 %2,17 %  
nic41,57 %1,45 %  
nechali to na mě20,79 %0,72 %  
IT20,79 %0,72 %  
nechali volbu na mě20,79 %0,72 %  
Výběr nechali na mě20,79 %0,72 %  
nedoporučovali nic20,79 %0,72 %  
techniku20,79 %0,72 %  
Bylo jim to jedno20,79 %0,72 %  
souhlasili s moji volbou stavebnictvi10,39 %0,36 %  
stavebnictví10,39 %0,36 %  
Ve výběru, jsem měl volnou ruku.10,39 %0,36 %  
kdo ten dotaznik delal? hruza10,39 %0,36 %  
cokoliv10,39 %0,36 %  
nechali to zcela na mé volbě10,39 %0,36 %  
nechali to na mně10,39 %0,36 %  
podnikat10,39 %0,36 %  
Bylo jim to celkem jedno...10,39 %0,36 %  
nedoporučovali nic z tohoto10,39 %0,36 %  
Ani na naléhání mi do toho nechtěli mluvit. 10,39 %0,36 %  
Rozhodnutí nechali na mně.10,39 %0,36 %  
nedoporučovali, volbu nechali čistě na mě 10,39 %0,36 %  
nechali to zcela na me10,39 %0,36 %  
nemám rodiče10,39 %0,36 %  
nedoporučovali nic, ať se rozhodnu sama10,39 %0,36 %  
vše bylo na mě10,39 %0,36 %  
nedoporučovali10,39 %0,36 %  
To co studuji.10,39 %0,36 %  
dopravu10,39 %0,36 %  
to co sama chci10,39 %0,36 %  
nechávají to na mně10,39 %0,36 %  
čáry a kouzla10,39 %0,36 %  
technické obory10,39 %0,36 %  
zdravotnictví10,39 %0,36 %  
nechali rozhodnutí na mně10,39 %0,36 %  
nedoporučovali nic konkrétního10,39 %0,36 %  
Volba byla na mne10,39 %0,36 %  
podporovali mne v tom, co jsem si zvolila sama10,39 %0,36 %  
nekecali mi do toho10,39 %0,36 %  
Rodiče mě nechali rozhodnout samostatně10,39 %0,36 %  
cokoliv chci10,39 %0,36 %  
nic, respektovali moji volbu nestudovat10,39 %0,36 %  
nic nedoporučovali je to mé rozhodnutí10,39 %0,36 %  
doporučili abych si sama vybrala10,39 %0,36 %  
Matematiku, fyziku, chemii.10,39 %0,36 %  
techniku voe10,39 %0,36 %  
strojírenství10,39 %0,36 %  
nemluvili mi do toho10,39 %0,36 %  
technika10,39 %0,36 %  
Nic mi nedoporucovali10,39 %0,36 %  
nic, nechali to na mně10,39 %0,36 %  
informatika10,39 %0,36 %  
nechali výběr na mně10,39 %0,36 %  
To, co mě bude bavit.10,39 %0,36 %  
rozhodoval jsem se sám10,39 %0,36 %  
nechali to mě10,39 %0,36 %  
nic mi neradili10,39 %0,36 %  
mám si vybrat sám10,39 %0,36 %  
právo / lékařství (především zubařina)10,39 %0,36 %  
abych studovala to co mne baví10,39 %0,36 %  
jim to bylo jedno10,39 %0,36 %  
nechali mi volnou ruku10,39 %0,36 %  
neradili mi10,39 %0,36 %  
do mého rozhodování nezasahovali10,39 %0,36 %  
abych studovala co studovat chci10,39 %0,36 %  
nechali mi možnost volby, nesnažili se mě ovlivňovat10,39 %0,36 %  
chtěli abych šla na vš ale neovlivňovali mne10,39 %0,36 %  
Podporovali můj výběr, hlavně studovat10,39 %0,36 %  
byla to moje volba10,39 %0,36 %  
Rozhodni se sám, je to tvůj život.10,39 %0,36 %  
volbu nechali na mě10,39 %0,36 %  
výběr nechaly pouze a jen na mně samotné10,39 %0,36 %  
nechali výběr na mě10,39 %0,36 %  
-10,39 %0,36 %  
to co mě baví10,39 %0,36 %  
Nechávají to na mně.10,39 %0,36 %  

Graf

11. Uvažoval/a jste někdy o studiu farmacie?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, nevímotázka č. 14, neotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne18472,44 %66,67 %  
ano5320,87 %19,2 %  
nevím176,69 %6,16 %  

Graf

12. Proč ano?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bavila mě chemie

bavila mě chemie a biologie

dobře placené

chcel som studovat nieco ako vyzkum a vyvoj lieciv, po blizsom oboznameni so situaciou na farmaciach som sa rozhodol ist radsej na chemicku skolu a nelutujem. farmacia je momentalne dost profilovana na ludi, ktory neskor chcu byt lekarnici

chtěla jsem pracovat ve zdravotnictví a mít dobrý plat, respekt ostatních

je to budoucnost

jsem ze zdrávky

Kvůli budoucímu zaměstnání. Myslím, že by mě navíc studium farmacie velmi bavilo.

lákala mě

Lákala mě možnost výzkumu léčiv.

Líbilo se mi v dětství být v lékárně.

Mám ráda chemii a chtěla jsem jí studovat, tak jsem se rozhodovala mezi obory.

Perspektivní obor.

Platové podmínky

Prijde mi to zajimave a potrebne a na kvalitni urovni. Prestizni.

proč ne?

Protože Jimmy Kent.

Protože lidé budou brát léky neustále a farmaceutické koncerny chudobou určitě trpět nebudou.

Protože se odráží na chemii a je dobře placená.

Příjemná a klidná práce v čistém prostředí. Líbila se mi představa míchání mastiček v malé bélé laboratoři :)

přišlo mi zajímavé naučit se míchat léky a pomáhat, chemie mě vždycky bavila a lékařství taky

Ráda pomáhám nemocným, jak lidem tak zvířatům. Medicína není povolání ale poslání.

stabilita zaměstnání, vysoké platové ohodnocení

Studuji na gymnáziu, mé nejoblíbenější předměty jsou biologie, chemie a fyzika. Toto zaměření mi připadá zajímavé.

tento obor se mi zdál zajímavý, lákalo mě to

v osmé třídě zš jsem chtěl být lékárník

Vidina lepšího finančního výdělku

vždycky mě bavila chemie, biologie i fyzika

zájem o přírodní vědy

zajímavé studium

Zajimavy lakavy obor s povesti finance prijemneho ohodnoceni

zajímavý obor - odradili mě nepříjemní učitelé chemie a fyziky na střední škole, kteří mi tyto předměty zcela znechutili a to tak, že jsem to už v životě nechtěla vidět ani studovat

Zajímavý obor. Mám ráda biologii a souvisí to spolu

Známí, mzdy...

13. Proč ne?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

blbost

Bojím se doktorů.

farmaceutický průmysl jde pouze za vidinou zisku

Farmacie = okrádání lidí; Je to kšeft s lidským zdravím a vydělávání na lidském neštěstí.

Farmacie je nechutný business. Je mi tohle celé odvětví nesympatické. Kdybych zůstal závislý na chemických sračkách (antidepresiva, prášky na tlak), tak bych tady asi už nebyl. Dost jsem se začal zajímat o různé alternativy a musím zatím říct, že to není jen výkřikem do tmy.

Cha!

Chemie jako vědní obor mi byla vždy cizí.

chemie mě nebaví a nerozumím jí

Chemie mi prostě "nesedí"

Chemie nebyl "muj salek kavy":-))

chemie neni muj konicek

Chemie není mým blizkým oborem

chemie, biologie, matematika

Chemie, náročná škola

Chtěla jsem studovat stavebnictví

i když mě baví chemie, nebaví mě natolik abych to šla studovat

Je to náročné.

Je velmi náročné a navíc k tomuto oboru nemám vztah - jak vědomostní, tak emocionální.

Jsem člověk s logickým uvažováním, který se nikdy nemusel učit na matematiku na gymplu a vždy ho fascinovaly počítače. Tudíž volba Matematických výpočtu a modelování a jako navazující Matematické inženýrství byla jasná...

Jsem spise technicky zamerena

Kvůli zaměřění

mimo mé možnosti (zaměřuji se na jiné obory)

Moc chemie, nemám ji rád :-)

Náročné

náročnost, nemám vhodné předpoklady

Neatraktivni obor

nebaví mě chemie

nebaví mě chemie

Nebaví mě to.

nebavilo by mě to

nejde mi chemie

Nelákalo mě to.

nemám k tomu vůbec žádný vztah...

nemam k tomu ziadny vztah

Nemám na to mozek. Jsem čistě založená na humanitní předměty :-)

nemám ráda chemii

nemám ráda chemii a nezajímá mě to

Nemám ráda chemii.

nemám ráda léky

Nemám zájem o tento obor

nemám zájem o tento obor

Nemyslím si, že mám na tento obor vlohy.

Není to muj obor

Není to můj zájmový obor.

není to obor, který mne zaujal

neprijde mi to zajimave

nerozumim chemii

Nesnasim chemii

nesnáším farmaceutický průmysl

nesnáším chemii

nesnášim chemii :-)

Neumím a nerozumím chemii

nezájem o obor

nezajímá mě

nezajímá mě

Nezajímá mě to

nezajímá mě to

Nezajímá mě? :)

Nezajímá mě.

Nezajímá mě.

nezajímá mne to

nezajímalo mě, nemám ráda lékárny

nezvládla bych to

nic mě to neříká

nic pro mě

Nijak mě tento obor neoslovil.

Nikdy jsem se o farmacii moc nezajímal, protože mi nepřijde nijak zajímavá

nikdy jsem se o tento obor nezajímala

Nikdy jsem se o tento obor nezajímala.

Nikdy jsem se tímto oborem nezabívala. Tento obor mě nikterak nezajímá.

Nikdy mě nebavily technické ani přírodovědné předměty.

Nikdy mě příliš nezajímala botanika, což je pro studium farmacie důležité.

nikdy mi nešla chemie

Nikdy mi nešla chemie

Nikdy mi nešly předměty jako chemie, biologie.

Obor mi nic neříká

povedomie z oblasti chémie a biológie nikdy nebolo mojou silnou stránkou

proč jo

Proč? K čemu by mi to sakra bylo? Budu stát za pultem v lékárně a prodávat gutalax nějakým starým vocasům?!

Prostě mě to nenapadlo, ale asi by mě to ani moc nebavilo...asi tam bude hodně chemie?:)

proto

protoze jsem technik voe

Protože farmacie je postavena na chemii, kterou nechápu

protože farmacie mě nezajímá

protože chemie není moje parketa, ale rodiče chtěli, abych tam šla

Protože je tam chemie a ta mi nikdy nešla.

Protože jeden z rodičů farmacii vystudoval a učí na vysoké škole. Vím, co to obnáší, nebavilo by mě to.

protože jsem hloupá na chemii :)

Protože jsem nechodila na gymnázium ale na obchodní akademii

Protože mě nebavily předměty typu bilogie a chemie, jinak bych to možná i zkusila.

protože mi nikdy nešla chemie :-)

protože se nechcu angažovat ve farmaceutické lobby

protože to by na naší základce obnášelo povinnědobrovolné hodiny chemie navíc.

protože to je pro mne nezajímavý obor

Sama nevím.

slyším poprvé

Studovala jsem obchodní akademii nikdy bych nedohnala mezery v předmětech které jsou na farmacii

studovala to má mamča a vím, že by to na mě bylo moc těžké

studuji medicínu, farmacie mě nelákala

Studuji medicínu, představa farmacie mě nikdy nelákala.

subjektivně nezajímavý obor

Tento obor mě nijak nezajímá.

tento obor mě vůbec nezajímá a zcela určitě by mě nebavil

tento obor mi není nijak blízký

Tento obor není pro mě.

Těžká škola, plná chemie

Toto studium bych nezvládla

Vubec se v tom ne vyznam

Vynikala jsem spíše v předmětech nesouvisejících s farmacií

Základy jsem měla na střední (SZŠ) a nezaujala mě

zbytečně mnoho na prodavače léků

14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
lékárnictví20195,26 %72,83 %  
farmaceutický výzkum17281,52 %62,32 %  
vývoj a výroba léčiv16578,2 %59,78 %  
kontrola jakosti léčiv a distribuce14367,77 %51,81 %  
farmaceutický obchod a marketing13865,4 %50 %  
diagnostická a léčebná péče5727,01 %20,65 %  
farmaceutický obchod a marketing10,47 %0,36 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)

  • odpověď kontrola jakosti léčiv a distribuce:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi diagnostická a léčebná péče na otázku 14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)
  • odpověď vývoj a výroba léčiv:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi diagnostická a léčebná péče na otázku 14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kontrola jakosti léčiv a distribuce na otázku 14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je vám let?

3. Studujete nebo jste studoval/a vysokou školu?

4. Jakého zaměření bylo/je/bude vaše studium?

5. Víte, jaká je nezaměstnanost v oboru, který jste studoval/a, studujete/chystáte se studovat?

6. Jste spokojen/a s tím, co vám studium do života přineslo/ přináší? (s tím, co vám váš vybraný obor nabízí, pokud se teprve chystáte studovat)

7. Kdybyste se nyní rozhodoval/a znovu, kam na vysokou školu, jaká by byla vaše volba?

8. Co podle vás patří k největším benefitům při volbě vysoké školy?

9. Vyberte jednu variantu, která je vám z nabízených možností nejbližší.

10. Co vám doporučovali rodiče, abyste šel/šla studovat?

11. Uvažoval/a jste někdy o studiu farmacie?

14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je vám let?

3. Studujete nebo jste studoval/a vysokou školu?

4. Jakého zaměření bylo/je/bude vaše studium?

5. Víte, jaká je nezaměstnanost v oboru, který jste studoval/a, studujete/chystáte se studovat?

6. Jste spokojen/a s tím, co vám studium do života přineslo/ přináší? (s tím, co vám váš vybraný obor nabízí, pokud se teprve chystáte studovat)

7. Kdybyste se nyní rozhodoval/a znovu, kam na vysokou školu, jaká by byla vaše volba?

8. Co podle vás patří k největším benefitům při volbě vysoké školy?

9. Vyberte jednu variantu, která je vám z nabízených možností nejbližší.

10. Co vám doporučovali rodiče, abyste šel/šla studovat?

11. Uvažoval/a jste někdy o studiu farmacie?

14. Ve kterém odvětví podle vás můžete pracovat po absolvování studia farmacie? (Můžete označit více variant.)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Paseková, L.Studium a očekávání. Jak jste na tom vy? (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://studium-a-ocekavani-jak-jste.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.