Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Studium na VŠ v Anglii - průzkum ČR, SR

Studium na VŠ v Anglii - průzkum ČR, SR

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anastasija Frolova
Šetření:28. 11. 2014 - 28. 12. 2014
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:31,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:13
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

tento dotazník je zaměřen na průzkum zájmu o studium v bakalářských programech 

na univerzitách v Anglii .

Cílové skupiny: Středoškoláci (maturanti) a lidé, kteří se nedostali na VŠ v ČR,

event. z řad vysokoškoláků, kteří jsou nespokojení nebo mají ambice studovat v

zahraničí. Mohou to být i absolventi, kteří se rozhodli rozšířit si své studium

v zahraničí.

Jedinečná nabídka poradenských služeb souvisejících se studiem v Anglii,

která je pro zájemce úplně ZDARMA. Univerzita se nachází v menším

městečku cca 25 minut vlakem od Londýna.

Pro studenty z členských zemí EU je možnost zažádat o studentskou

půjčku, která není závislá na finančním příjmu studenta. Půjčku student

začne splácet až po ukončení studia a po překročení platu 15 000 liber

ročně.

Podmínky: - úspěšně ukončení SŠ vzdělání s maturitní zkouškou

- znalost AJ na úrovni IETLS 6.0.

Odpovědi respondentů

1. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [18-20otázka č. 2, 21-24otázka č. 2, 25-26otázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-202354,76 %54,76 %  
25-261330,95 %30,95 %  
21-24614,29 %14,29 %  

Graf

2. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jsem ještě na střední školeotázka č. 3, Mám střední školu hotovou, chci na VŠotázka č. 3, Jsem na vysoké školeotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem na vysoké škole1945,24 %45,24 %  
Jsem ještě na střední škole1945,24 %45,24 %  
Mám střední školu hotovou, chci na VŠ49,52 %9,52 %  

Graf

3. Z jakého jste kraje?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Hlavní město Prahaotázka č. 4, Středočeský krajotázka č. 4, Jihočeský krajotázka č. 4, Plzeňský krajotázka č. 4, Karlovarský krajotázka č. 4, Ústecký krajotázka č. 4, Liberecký krajotázka č. 4, Královéhradecký krajotázka č. 4, Pardubický krajotázka č. 4, Kraj Vysočinaotázka č. 4, Jihomoravský krajotázka č. 4, Olomoucký krajotázka č. 4, Moravskoslezský krajotázka č. 4, Zlínský krajotázka č. 4, Slovenskootázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha819,05 %19,05 %  
Středočeský kraj511,9 %11,9 %  
Moravskoslezský kraj511,9 %11,9 %  
Jihomoravský kraj49,52 %9,52 %  
Ústecký kraj49,52 %9,52 %  
Zlínský kraj37,14 %7,14 %  
Karlovarský kraj24,76 %4,76 %  
Pardubický kraj24,76 %4,76 %  
Jihočeský kraj24,76 %4,76 %  
Plzeňský kraj24,76 %4,76 %  
Slovensko24,76 %4,76 %  
Olomoucký kraj24,76 %4,76 %  
Kraj Vysočina12,38 %2,38 %  

Graf

4. Co Vás motivuje ke studiu v Anglii?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

.

Anglicko samé, jazyk

Cizí země = zkušenosti pro hledání práce

Finance

jazyk

Jazyk

jazyk, zkušenost

jazyky, nové prostředí a lidé

jiný přístup ke studiu, celkově vyšší úroveň univerzita

lepší pracovní příležitosti při napsání zahraničních studií do životopisu

Lepší životní úroveň

Možnost zlepšit se v anglickém jazyce

Nauceni jazyka

Naučení jazyku

naučit se jazyk

naučit se pořádně jazyk, pryč z ČR

Nemotivuje

Nevím

nic

nic

Nové zkušenosti, zlepšení se v anglickém jazyku, větší možnost uplatnění

Obor, který chci studovat, u nás není.

Potencialni lepsi pracovni podminky, lepsi system vzdelavani.

Poznání kultury, zlepšení jazyku

Prestiž studia

prestižnost

Rozšíření a zlepšení Anglického jazyka

spíš bych stála o Irsko

studium cizího jazyka, nového prostředí...

studium v angličtině, cestování

Studuji anglický jazyk.

Všechno.

Vzdělání a zdokonalení anglického jazyka

zdokonalení jazyku

Zdokonalení se v angličtině a lepší pracovní nabídky

země a její krásy, anglický jazyk a zlepšení se v něm, nová zkušenost

Získání cenných zkušeností a zážitků. Zlepšení angličtiny. Stát se samostatnou. Poznání nových lidí a míst.

zlepšení angličtiny, jiné pedagogické metody a rozdílné pojetí znalostí a jejich stupeň braný jako základ

zlepšení angličtiny, poznání nové kultury, nových přátel.

Změna prostředí, jiné názory než zde

Změna prostředí, nové příkežitosti.

5. O jaký obor byste měli zájem?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádný37,14 %7,14 %  
nevím24,76 %4,76 %  
cestovní ruch24,76 %4,76 %  
Psychologie24,76 %4,76 %  
spíše humanitní vědy nebo zdravotní labornt12,38 %2,38 %  
.12,38 %2,38 %  
historie12,38 %2,38 %  
Politics, IR12,38 %2,38 %  
Všeobecné12,38 %2,38 %  
Zdravotnictví. Zaměření na práci radiologického asistenta (laboranta).12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi anglický jazyk, anglistika
hebraistika nebo žurnalistika
Turismus
HR
Právník
Literatura
politologie
ekonomii
humanitní, lingvisticky
Antropologie
Obor týkající se filmu.
Marketing
general medicine
Dějiny,
cestovný ruch
historie, mezinárodní vztahy
ekonomie
zdravotnické obory
management hotelu
správa, ekonomie
Technika nebo Statistika
něco humanitního
Anglický jazyk
medicína,biologie
Bezpečnost
přírodní vědy
Webové inženýrství
2764,29 %64,29 % 

Graf

6. Jaká je Vaše úroveň angličtiny podle společného evropského rámce (A1- C2)?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
B21842,86 %42,86 %  
A149,52 %9,52 %  
C149,52 %9,52 %  
C249,52 %9,52 %  
A237,14 %7,14 %  
.12,38 %2,38 %  
8.012,38 %2,38 %  
?12,38 %2,38 %  
B112,38 %2,38 %  
A2?12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi B1-B2
rámec nevím, ale dobrá
,
začátecnik ( C2???)
49,52 %9,52 % 

Graf

7. Máte zájem si přivydělávat na životní náklady během studia?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 8, NEotázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO3788,1 %88,1 %  
NE511,9 %11,9 %  

Graf

8. Považujete možnost půjčky s odkladem splácení za výhodu nebo velký závazek do budoucna? (Půjčka se splácí až po dosažení určitého finančního ohodnocení v zaměstnání).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Je to zajímavá možnost a výhodné pro studentyotázka č. 9, Bojím se závazků, ale v tomto případě bych do toho šel/šlaotázka č. 9, Nechci si vůbec brát studentskou půjčkuotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nechci si vůbec brát studentskou půjčku1945,24 %45,24 %  
Bojím se závazků, ale v tomto případě bych do toho šel/šla1433,33 %33,33 %  
Je to zajímavá možnost a výhodné pro studenty921,43 %21,43 %  

Graf

9. Už jste někdy o této možnosti studia slyšeli nebo je to pro vás novinka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, slyšel/a jsemotázka č. 10, Nikdy předtím jsem o tom neslyšel/aotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, slyšel/a jsem3378,57 %78,57 %  
Nikdy předtím jsem o tom neslyšel/a921,43 %21,43 %  

Graf

10. Co byste od studia v zahraničí očekával/la?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.

chcem to skúsiť

JAk jsem zmiňovala, nové zkušenosti

jazyky

kontakty

Kvalitu, lepší úroveň než v ČR

Lepší možnost uplatnění na trhu práce, nové kontakty.

možnosti

nabytí vědomostí a zdokonalení se v jazyce

Nadstandart

naučit se komunikovat v aj

Nevím

Nevím

nic

nic

nic

nové možnosti uplatnění na trhu práce

Nové zkušenosti, zlepšení jazyka

osamostatnit se

Podpora při studiu, konzultace s někým z Česka

Poznání nového světa, a získání drahocenných zkušeností.

poznat jinou kulturu, snad tam mají lepší školství než u nás, zlepšení jazyka

Poznat jinou kulturu, zlepseni jazykovych dovednosti, lepsi kvalita vzdelani.

Prestiž, kvalitu studia, chování, možnost praxí, stáže.

Přínosné zkušenosti k mému oboru, zdokonalení cizího jazyka.

radosti a strasti, těžkou dřinu a nervy

Rovný přístup

Rozvinutí jazykových schopností, kvalitní studium.

snadnější studium než v ČR, víc praktické, rozšíření obzorů

větší rozhled a znalosti v anglickém jazyce, zkušenosti ze zahraniční školy, mezinárodní přátele

výborná úroveň anglického jazyka lepší uplatnění na trhu práce

Zdokonalení se v cizím jazyce

Získání zkušeností

Zkušenosti

Zkušenosti

zkušenosti především

zkušenosti, zlepšení v angličtině, lepší možnost uplatnění

zlepšení angličtiny, kvalitní vzdělání

znát lépe jejich jazyk,poznat novou kulturu,

Zvýšení kvalifikace

že se naučím perfektně jazyku, mají tam asi jiný přístup, než u nás

11. Co by vás od studia v zahraničí mohlo odradit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Vzdálenost od domovaotázka č. 12, Jazyková vybavenostotázka č. 12, Nutnost starat se o sebeotázka č. 12, Osobní důvodyotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vzdálenost od domova1535,71 %35,71 %  
Osobní důvody1330,95 %30,95 %  
Jazyková vybavenost1126,19 %26,19 %  
Nutnost starat se o sebe37,14 %7,14 %  

Graf

12. Využili byste možnost zprostředkování studia v Anglii, které by pro vás bylo úplně zdarma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 13, NEVÍMotázka č. 13, NEotázka č. 13].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO3583,33 %83,33 %  
NEVÍM49,52 %9,52 %  
NE37,14 %7,14 %  

Graf

13. Měli byste zájem o podpůrné poradenské služby související s přípravou na studium? (jazykový kurz, mezinárodní zkouška z AJ, pomoc se zpracováním veškerých dokumentů v AJ, zprostředkování práce v Anglii).

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Jazykový kurzotázka č. 14, Mezinárodní zkouškaotázka č. 14, Zpracování dokumentůotázka č. 14, Zprostředkování práceotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jazykový kurz1330,95 %30,95 %  
Zprostředkování práce1228,57 %28,57 %  
Mezinárodní zkouška921,43 %21,43 %  
Zpracování dokumentů819,05 %19,05 %  

Graf

14. Co je pro vás při výběru univerzity rozhodující? (osobní motivace, uplatnitelnost, pestrost studijních oborů, reputace školy).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

,

.

aby mě to bavilo a mělo to budoucnost

ceny v okolí, lokalita, reputace, složení studentů (procento mezinárodních studentů)

finanční náklad

lokalita, dostupnost, nabídka předmětů, počet zahraničních studentů, reputace

motivce

Nabídka a atraktivita oborů, místo, kde se univerzita nachází, vzdálenost od domova, reputace školy.

Nevím

nic

nic

osobní motivace

osobní motivace

osobní motivace

Osobní motivace

Osobni motivace

Osobní motivace a pestrost studijních oborů

osobní motivace a reputace školy

osobní motivace, studiní obor

Osobní motivace.

osobní preference

pestrost

pestrost oboru, vzdálenost od většího města, uplatitelnost

pestrost studijních oborů

reference

Reputace skoly, lokalita, uplatnitelnost

REPUTACE ŠKOLY

reputace školy

reputace školy, osobní motivace

reputace školy, pestrost studijních oborů

Stipendium nebo levné školné, prostředí školy, dobré recenze a hlavně aby byl na té škole můj obor.

studijní obor

To, že to nebude pouhá univerzita v česku, ale ve světě.

Uplatnění

uplatnitelnost

Uplatnitelnost

uplatnitelnost

uplatnitelnost na trhu práce

uplatnitelnost, reputace školy

Uplatnitelnost, výběr z oborů, volnočasové aktivity

úroveň, obor

vsechny uvedene moznosti


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Kolik je Vám let?

  • odpověď 18-20:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Jsem ještě na střední škole na otázku 2. Vzdělání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Kolik je Vám let?

2. Vzdělání

6. Jaká je Vaše úroveň angličtiny podle společného evropského rámce (A1- C2)?

7. Máte zájem si přivydělávat na životní náklady během studia?

8. Považujete možnost půjčky s odkladem splácení za výhodu nebo velký závazek do budoucna? (Půjčka se splácí až po dosažení určitého finančního ohodnocení v zaměstnání).

9. Už jste někdy o této možnosti studia slyšeli nebo je to pro vás novinka?

11. Co by vás od studia v zahraničí mohlo odradit?

12. Využili byste možnost zprostředkování studia v Anglii, které by pro vás bylo úplně zdarma?

13. Měli byste zájem o podpůrné poradenské služby související s přípravou na studium? (jazykový kurz, mezinárodní zkouška z AJ, pomoc se zpracováním veškerých dokumentů v AJ, zprostředkování práce v Anglii).

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Kolik je Vám let?

2. Vzdělání

6. Jaká je Vaše úroveň angličtiny podle společného evropského rámce (A1- C2)?

7. Máte zájem si přivydělávat na životní náklady během studia?

8. Považujete možnost půjčky s odkladem splácení za výhodu nebo velký závazek do budoucna? (Půjčka se splácí až po dosažení určitého finančního ohodnocení v zaměstnání).

9. Už jste někdy o této možnosti studia slyšeli nebo je to pro vás novinka?

11. Co by vás od studia v zahraničí mohlo odradit?

12. Využili byste možnost zprostředkování studia v Anglii, které by pro vás bylo úplně zdarma?

13. Měli byste zájem o podpůrné poradenské služby související s přípravou na studium? (jazykový kurz, mezinárodní zkouška z AJ, pomoc se zpracováním veškerých dokumentů v AJ, zprostředkování práce v Anglii).

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Frolova, A.Studium na VŠ v Anglii - průzkum ČR, SR (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://studium-na-vs-v-anglii.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.