Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VŠ studium a využívání počítačů: psychologická problematika.
VŠ studium a využívání počítačů: psychologická problematika.
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Antonín Janský |
---|---|
Šetření: | 19. 10. 2013 - 31. 10. 2013 |
Počet respondentů: | 141 |
Počet otázek (max/průměr): | 29 / 28.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:57 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vítám Vás u našeho dotazníku, který nám pomůže vytvořit podklad pro semestrální práci.. Pojďme tedy na to!
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 110 | 77,46 % | 78,01 % |
Muž | 32 | 22,54 % | 22,7 % |
2. V kolika letech jste se poprvé seznámili s počítačem
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
10 | 20 | 14,08 % | 14,18 % |
8 | 19 | 13,38 % | 13,48 % |
9 | 14 | 9,86 % | 9,93 % |
12 | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
6 | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
7 | 12 | 8,45 % | 8,51 % |
4 | 9 | 6,34 % | 6,38 % |
13 | 9 | 6,34 % | 6,38 % |
5 | 7 | 4,93 % | 4,96 % |
11 | 7 | 4,93 % | 4,96 % |
ostatní odpovědi | 19 | 13,38 % | 13,48 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 9.39 |
Minimum: | 4 |
Maximum: | 17 |
Variační rozpětí: | 13 |
Rozptyl: | 8.4 |
Směrodatná odchylka: | 2.9 |
Medián: | 9 |
Modus: | 10 |
3. Kde to bylo
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doma | 75 | 52,82 % | 53,19 % |
Ve škole | 34 | 23,94 % | 24,11 % |
U známých/kamaráda | 19 | 13,38 % | 13,48 % |
Jinde | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
V práci | 4 | 2,82 % | 2,84 % |
4. Vzpomínáte si na ten okamžik
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 84 | 59,15 % | 59,57 % |
ne | 58 | 40,85 % | 41,13 % |
5. Kolik Vám bylo, když jste se poprvé dostali na internet
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
12 | 27 | 19,01 % | 19,15 % |
10 | 23 | 16,2 % | 16,31 % |
11 | 20 | 14,08 % | 14,18 % |
14 | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
15 | 12 | 8,45 % | 8,51 % |
13 | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
9 | 6 | 4,23 % | 4,26 % |
16 | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
8 | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
7 | 3 | 2,11 % | 2,13 % |
ostatní odpovědi | 17 | 11,97 % | 12,06 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 12.42 |
Minimum: | 8 |
Maximum: | 21 |
Variační rozpětí: | 13 |
Rozptyl: | 6.78 |
Směrodatná odchylka: | 2.6 |
Medián: | 12 |
Modus: | 12 |
6. Kde to bylo
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Doma | 64 | 45,07 % | 45,39 % |
Ve škole | 46 | 32,39 % | 32,62 % |
U známých/kamaráda | 12 | 8,45 % | 8,51 % |
Jinde | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
V práci | 9 | 6,34 % | 6,38 % |
7. Kolik trávíte času na počítači (v hodinách)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
5 | 28 | 19,72 % | 19,86 % |
10 | 20 | 14,08 % | 14,18 % |
4 | 17 | 11,97 % | 12,06 % |
6 | 14 | 9,86 % | 9,93 % |
3 | 14 | 9,86 % | 9,93 % |
8 | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
2 | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
12 | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
9 | 4 | 2,82 % | 2,84 % |
1 | 3 | 2,11 % | 2,13 % |
ostatní odpovědi | 8 | 5,63 % | 5,67 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 6.31 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 12 |
Variační rozpětí: | 10 |
Rozptyl: | 8.14 |
Směrodatná odchylka: | 2.85 |
Medián: | 5 |
Modus: | 5 |
8. Jaké činnosti to jsou
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Zpracovávání věcí do školy | 97 | 68,31 % | 68,79 % |
Brouzdání po internetu | 90 | 63,38 % | 63,83 % |
Komunikace s kamarády | 82 | 57,75 % | 58,16 % |
Filmy/hudba | 60 | 42,25 % | 42,55 % |
Zpracovávání věcí do práce | 55 | 38,73 % | 39,01 % |
Hraní her | 31 | 21,83 % | 21,99 % |
Jiná aktivita | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
9. Používáte sociální sítě
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 121 | 85,21 % | 85,82 % |
ne | 21 | 14,79 % | 14,89 % |
10. Jaké používáte nejčastěji
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
FB | 114 | 82,01 % | 80,85 % |
Jiné | 38 | 27,34 % | 26,95 % |
20 | 14,39 % | 14,18 % | |
Google+ | 15 | 10,79 % | 10,64 % |
MySpace | 1 | 0,72 % | 0,71 % |
11. Jste na používání počítače závislí
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 65 | 45,77 % | 46,1 % |
ne | 51 | 35,92 % | 36,17 % |
nevím | 26 | 18,31 % | 18,44 % |
12. Jaký druh střední školy jste vystudovali/studujete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gymnázium | 74 | 52,11 % | 52,48 % |
Ekonomická | 24 | 16,9 % | 17,02 % |
Odborná | 19 | 13,38 % | 13,48 % |
Průmyslová | 18 | 12,68 % | 12,77 % |
Zdravotní | 3 | 2,11 % | 2,13 % |
Učiliště | 2 | 1,41 % | 1,42 % |
Umělecká | 1 | 0,7 % | 0,71 % |
Nemám školu | 1 | 0,7 % | 0,71 % |
13. Jaký druh vysoké školy jste studovali/studujete
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ekonomická | 38 | 26,76 % | 26,95 % |
Humanitní/přírodověděcká | 32 | 22,54 % | 22,7 % |
Technická | 25 | 17,61 % | 17,73 % |
Pedagogická | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
FIlozofická | 13 | 9,15 % | 9,22 % |
Nemám VŠ | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
Právnická | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
Lekařská | 4 | 2,82 % | 2,84 % |
Policejní | 2 | 1,41 % | 1,42 % |
14. Kolik času jste trávili/trávíte na PC přípravou do školy (v hodinách)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 50 | 35,21 % | 35,46 % |
1 | 32 | 22,54 % | 22,7 % |
3 | 29 | 20,42 % | 20,57 % |
4 | 14 | 9,86 % | 9,93 % |
5 | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
0 | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
8 | 2 | 1,41 % | 1,42 % |
6 | 2 | 1,41 % | 1,42 % |
109 | 1 | 0,7 % | 0,71 % |
1.5 | 1 | 0,7 % | 0,71 % |
ostatní odpovědi | 1 | 0,7 % | 0,71 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.3 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.1 |
Směrodatná odchylka: | 1.05 |
Medián: | 2 |
Modus: | 2 |
15. Jak jste nejčastěji komunikovali/komunikujete se spolužáky
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ve škole | 97 | 68,31 % | 68,79 % |
Pomocí soc. sítí | 93 | 65,49 % | 65,96 % |
Pomocí mobilu | 39 | 27,46 % | 27,66 % |
V kavárně/hospodě | 22 | 15,49 % | 15,6 % |
16. Kolik času jste věnovali/věnujete na PC mimoškolním aktivitám (v hodinách)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 36 | 25,35 % | 25,53 % |
3 | 27 | 19,01 % | 19,15 % |
1 | 18 | 12,68 % | 12,77 % |
4 | 16 | 11,27 % | 11,35 % |
5 | 12 | 8,45 % | 8,51 % |
8 | 9 | 6,34 % | 6,38 % |
0 | 6 | 4,23 % | 4,26 % |
6 | 5 | 3,52 % | 3,55 % |
10 | 4 | 2,82 % | 2,84 % |
0.5 | 3 | 2,11 % | 2,13 % |
ostatní odpovědi | 6 | 4,23 % | 4,26 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.29 |
Minimum: | 0.5 |
Maximum: | 9 |
Variační rozpětí: | 8.5 |
Rozptyl: | 4.03 |
Směrodatná odchylka: | 2.01 |
Medián: | 3 |
Modus: | 2 |
17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středně pokročilý | 61 | 42,96 % | 43,26 % |
Pokročilý | 33 | 23,24 % | 23,4 % |
Začátečník | 17 | 11,97 % | 12,06 % |
Odborník | 12 | 8,45 % | 8,51 % |
Velmi pokročilý | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
Jde to mimo mě | 9 | 6,34 % | 6,38 % |
18. Jaké jsou Vaše dovednosti s kancelářským balíčkem (Word, Excel, PowerPoint)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chvalitebný | 68 | 47,89 % | 48,23 % |
výborný | 40 | 28,17 % | 28,37 % |
dobrý | 24 | 16,9 % | 17,02 % |
dostatečný | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
19. Jaké jsou Vaše dovednosti s grafickými programy (Photoshop, apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostatečný | 42 | 29,58 % | 29,79 % |
dobrý | 32 | 22,54 % | 22,7 % |
nedostatečný | 28 | 19,72 % | 19,86 % |
chvalitebný | 26 | 18,31 % | 18,44 % |
výborný | 14 | 9,86 % | 9,93 % |
20. Jaké jsou Vaše dovednosti s vývojovým SW (Java, C, C++, apod.)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatečný | 93 | 65,49 % | 65,96 % |
dobrý | 16 | 11,27 % | 11,35 % |
dostatečný | 16 | 11,27 % | 11,35 % |
chvalitebný | 10 | 7,04 % | 7,09 % |
výborný | 7 | 4,93 % | 4,96 % |
21. Nosili/Nosíte do školy Notebook
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 71 | 50 % | 50,35 % |
ne | 71 | 50 % | 50,35 % |
22. Pořídili jste si ho vyloženě ke studiu
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 70 | 49,3 % | 49,65 % |
ano | 64 | 45,07 % | 45,39 % |
nevím | 8 | 5,63 % | 5,67 % |
23. Psali/Píšete si poznámky na NB nebo raději na papír
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Papír | 107 | 75,35 % | 75,89 % |
Notebook | 35 | 24,65 % | 24,82 % |
24. Odkud jste nejvíce čerpali/čerpáte informace pro semestrální a jiné práce
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 131 | 92,25 % | 92,91 % |
Knihy | 109 | 76,76 % | 77,3 % |
Spolužáci | 7 | 4,93 % | 4,96 % |
Práci si nechám udělat na zakázku | 3 | 2,11 % | 2,13 % |
25. Myslíte si, že používání počítače s internetem rozptyluje studenta od studia
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 83 | 58,45 % | 58,87 % |
ne | 36 | 25,35 % | 25,53 % |
nevím | 23 | 16,2 % | 16,31 % |
26. Proč si myslíte, že tomu tak je
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
..
Brouzdání po internetu může svádět místo práce, učení.
Často brouzdám po internetu nebo si píšu s přítelem místo učení
Často při hledání informací na internetu "kontrolujeme" sociální sítě atd., což vede k jejich dalšímu sledování a rozptylování od práce.
člověk těká z jednoho na druhé a vůbec není soustředění, proto by bylo lepší učit se bez počítače, i když to většinou nejde
Dá se dělat spousta jiných věcí
Dotazník je určen pro studenty, ne pro staré osoby, proto některé otázky nelze pravdivě zodpovědět- snad se to při vyhodnocování vyselektuje Např. otázka deset neumožńuje správnou odpověď- sociální sítě neužívám žádné A se spolužáky komunikuji nejčastěji při společných procházkách
hry
hry, soc.site
Internet = neomezené možnosti. Neomezené možnosti = rozptýlení :)
internet je dobrá učební pomůcka
Internet už má při ruce každou chvíli, když už na přednášku jde, chci tam tam psát, kvůli brouzdání na netu by tam nechodil.
Jak to může rozptylovat, je to obrovská výhoda, když se učím a najednou potřebuji rychle dohledat nějakou informaci.
Kdo chce nenechá se rozptýlit
ke studiu je internet zcela nezbytný, v knihovně většina odborné literatury dlouhodobě rozpůjčována-náhradním řešením je proto internet, možno na internetu zajistit podklady i z cizojazyčné literatury apod.
Knihy nejsou často dostatečně aktuální, což při studiu práv dost vadí.
kvůli píčovinám nedává pozor
možnost prokrastinace bez hnutí z místa
může svádět např. ke hraní her místo učení
Na internetu je vždycky něco zajímavějšího, než to, co se musím zrovna učit.
na internetu jsou zajímavější věci než učení
najde neco co ho zacne zajimat vice nez uceni
Nedokáže se soustředit na důležité informace a jeho pozornost těká...
nepoužívat sociální sítě
nesoustředí se na výklad během surfování po internetu
Nevěnuje pozornost vyučování
No protože je lehké se sám rozptýlit.
Nudná věc se dá snadno nahradit zábavnější.
obihani od povinnosti, zabava bez prace
odkládá práci kvůli zábavě
odvádí pozornost od toho, co je správné, k tomu, co je zábavné - je to vyloženě otázka psychologie
Pokud je student snadno rozptýlený, není na vinně internet, nýbrž student sám.
Pokud se někdo nechá rozptylovat, nechce se učit.
Pokud student chce, najde si rozptýlení i bez internetu. Internet je ovšem bohatým zdrojem informací a ke studiu je v současné době téměř nepostradatelný.
Prilezitost dela zlodeje a plati to i u zahalky.
Protože brouzdání na internetu a "nicnedělání" tímhle způsobem je příjemnější, než školní povinnosti.
Protože brozdání po internetu je bohužel daleko zábavnější, než učení.
protože ho to láká dělat příjemnější věci
protože ho to nudi nebo nebavi
Protože internet obsahuje spoustu lákadel, které odvádí pozornost.
Protože nabízí mnoho možností.
Protože přístup na internet je příliš snadný a neomezený a studenti nemají tak silnou vůli a motivaci ke studiu, aby odolali lákadlu internetu.
protože se dívá na seriály/hraje místo aby studoval a dával pozor (můj případ)
Rychleji se nechá rozptýlit buď internetem nebo hrami.
Rychleji se nechá rozptýlit buď internetem nebo hrami.
Student může díky internetu rozšiřovat své znalosti a případně hledat vysvětlení k věcem, kterým z offline dokumentů nerozuměl.
těžko říct
vacsina spoluziakov v pripde že si na prednaske nosili notebook akože na pisane poznamok bolo na fb alebo si pozerali kadejake videa a ine somariny. tým padom aj tie ich poznamky stali za H., ked sa aj prepossielali medzi ostatných.
Velké množství podnětů
vyrušuje ho příliš podnětů a nedokáže setrvat u práce
z vlastní zkušenosti
Záleží jenom na vůli jedince.
Záleží na disciplinovanosti studenta, pokud bude při studiu používat internet pouze k vyhledávání informací, které zrovna ke studiu potřebuje, nebo se nechá zlákat např. sociálními sítěmi a ve výsledku tam stráví mnohem více času, než by měl strávit nad studiem.
zaujme ho nějaký článek na webu a to ho odsune od studia
Ztratit soustředění je dnes až moc jednoduché. Nutkání kontrolovat soc. sítě, zpravodajské servery a další portály číhá každou chvíli.
27. Která generace studentů byla výsledkově lepší
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Do roku 2000 (bez počítačů) | 80 | 56,34 % | 56,74 % |
Od roku 2000 (s počítači) | 62 | 43,66 % | 43,97 % |
28. Potřebujete/potřebovali jste ke svému studiu PC
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 131 | 92,25 % | 92,91 % |
ne | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
29. Dokážete si představit studium na VŠ bez počítače
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 109 | 76,76 % | 77,3 % |
ano | 22 | 15,49 % | 15,6 % |
nevím | 11 | 7,75 % | 7,8 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.