Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > VŠ studium a využívání počítačů: psychologická problematika.

VŠ studium a využívání počítačů: psychologická problematika.

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Antonín Janský
Šetření:19. 10. 2013 - 31. 10. 2013
Počet respondentů:141
Počet otázek (max/průměr):29 / 28.57
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:57
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vítám Vás u našeho dotazníku, který nám pomůže vytvořit podklad pro semestrální práci.. Pojďme tedy na to!

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena11077,46 %78,01 %  
Muž3222,54 %22,7 %  

Graf

2. V kolika letech jste se poprvé seznámili s počítačem

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
102014,08 %14,18 %  
81913,38 %13,48 %  
9149,86 %9,93 %  
12139,15 %9,22 %  
6139,15 %9,22 %  
7128,45 %8,51 %  
496,34 %6,38 %  
1396,34 %6,38 %  
574,93 %4,96 %  
1174,93 %4,96 %  
ostatní odpovědi 14
15
18
17
16
2004
2
42
32
19
1913,38 %13,48 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:9.39
Minimum:4
Maximum:17
Variační rozpětí:13
Rozptyl:8.4
Směrodatná odchylka:2.9
Medián:9
Modus:10

Graf

3. Kde to bylo

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma7552,82 %53,19 %  
Ve škole3423,94 %24,11 %  
U známých/kamaráda1913,38 %13,48 %  
Jinde107,04 %7,09 %  
V práci42,82 %2,84 %  

Graf

4. Vzpomínáte si na ten okamžik

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8459,15 %59,57 %  
ne5840,85 %41,13 %  

Graf

5. Kolik Vám bylo, když jste se poprvé dostali na internet

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
122719,01 %19,15 %  
102316,2 %16,31 %  
112014,08 %14,18 %  
14139,15 %9,22 %  
15128,45 %8,51 %  
13117,75 %7,8 %  
964,23 %4,26 %  
1653,52 %3,55 %  
853,52 %3,55 %  
732,11 %2,13 %  
ostatní odpovědi 20
28
6
18
19
21
17
25
45
41
23
1711,97 %12,06 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:12.42
Minimum:8
Maximum:21
Variační rozpětí:13
Rozptyl:6.78
Směrodatná odchylka:2.6
Medián:12
Modus:12

Graf

6. Kde to bylo

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doma6445,07 %45,39 %  
Ve škole4632,39 %32,62 %  
U známých/kamaráda128,45 %8,51 %  
Jinde117,75 %7,8 %  
V práci96,34 %6,38 %  

Graf

7. Kolik trávíte času na počítači (v hodinách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52819,72 %19,86 %  
102014,08 %14,18 %  
41711,97 %12,06 %  
6149,86 %9,93 %  
3149,86 %9,93 %  
8139,15 %9,22 %  
2117,75 %7,8 %  
12107,04 %7,09 %  
942,82 %2,84 %  
132,11 %2,13 %  
ostatní odpovědi 7
11
14
21
15
85,63 %5,67 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:6.31
Minimum:2
Maximum:12
Variační rozpětí:10
Rozptyl:8.14
Směrodatná odchylka:2.85
Medián:5
Modus:5

Graf

8. Jaké činnosti to jsou

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zpracovávání věcí do školy9768,31 %68,79 %  
Brouzdání po internetu9063,38 %63,83 %  
Komunikace s kamarády8257,75 %58,16 %  
Filmy/hudba6042,25 %42,55 %  
Zpracovávání věcí do práce5538,73 %39,01 %  
Hraní her3121,83 %21,99 %  
Jiná aktivita117,75 %7,8 %  

Graf

9. Používáte sociální sítě

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12185,21 %85,82 %  
ne2114,79 %14,89 %  

Graf

10. Jaké používáte nejčastěji

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
FB11482,01 %80,85 %  
Jiné3827,34 %26,95 %  
Twitter2014,39 %14,18 %  
Google+1510,79 %10,64 %  
MySpace10,72 %0,71 %  

Graf

11. Jste na používání počítače závislí

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6545,77 %46,1 %  
ne5135,92 %36,17 %  
nevím2618,31 %18,44 %  

Graf

12. Jaký druh střední školy jste vystudovali/studujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Gymnázium7452,11 %52,48 %  
Ekonomická2416,9 %17,02 %  
Odborná1913,38 %13,48 %  
Průmyslová1812,68 %12,77 %  
Zdravotní32,11 %2,13 %  
Učiliště21,41 %1,42 %  
Umělecká10,7 %0,71 %  
Nemám školu10,7 %0,71 %  

Graf

13. Jaký druh vysoké školy jste studovali/studujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomická3826,76 %26,95 %  
Humanitní/přírodověděcká3222,54 %22,7 %  
Technická2517,61 %17,73 %  
Pedagogická139,15 %9,22 %  
FIlozofická139,15 %9,22 %  
Nemám VŠ107,04 %7,09 %  
Právnická53,52 %3,55 %  
Lekařská42,82 %2,84 %  
Policejní21,41 %1,42 %  

Graf

14. Kolik času jste trávili/trávíte na PC přípravou do školy (v hodinách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25035,21 %35,46 %  
13222,54 %22,7 %  
32920,42 %20,57 %  
4149,86 %9,93 %  
553,52 %3,55 %  
053,52 %3,55 %  
821,41 %1,42 %  
621,41 %1,42 %  
10910,7 %0,71 %  
1.510,7 %0,71 %  
ostatní odpovědi 10 10,7 %0,71 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.3
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.1
Směrodatná odchylka:1.05
Medián:2
Modus:2

Graf

15. Jak jste nejčastěji komunikovali/komunikujete se spolužáky

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ve škole9768,31 %68,79 %  
Pomocí soc. sítí9365,49 %65,96 %  
Pomocí mobilu3927,46 %27,66 %  
V kavárně/hospodě2215,49 %15,6 %  

Graf

16. Kolik času jste věnovali/věnujete na PC mimoškolním aktivitám (v hodinách)

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
23625,35 %25,53 %  
32719,01 %19,15 %  
11812,68 %12,77 %  
41611,27 %11,35 %  
5128,45 %8,51 %  
896,34 %6,38 %  
064,23 %4,26 %  
653,52 %3,55 %  
1042,82 %2,84 %  
0.532,11 %2,13 %  
ostatní odpovědi 7
9
754
14
49687320
64,23 %4,26 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.29
Minimum:0.5
Maximum:9
Variační rozpětí:8.5
Rozptyl:4.03
Směrodatná odchylka:2.01
Medián:3
Modus:2

Graf

17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středně pokročilý6142,96 %43,26 %  
Pokročilý3323,24 %23,4 %  
Začátečník1711,97 %12,06 %  
Odborník128,45 %8,51 %  
Velmi pokročilý107,04 %7,09 %  
Jde to mimo mě96,34 %6,38 %  

Graf

18. Jaké jsou Vaše dovednosti s kancelářským balíčkem (Word, Excel, PowerPoint)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný6847,89 %48,23 %  
výborný4028,17 %28,37 %  
dobrý2416,9 %17,02 %  
dostatečný107,04 %7,09 %  

Graf

19. Jaké jsou Vaše dovednosti s grafickými programy (Photoshop, apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostatečný4229,58 %29,79 %  
dobrý3222,54 %22,7 %  
nedostatečný2819,72 %19,86 %  
chvalitebný2618,31 %18,44 %  
výborný149,86 %9,93 %  

Graf

20. Jaké jsou Vaše dovednosti s vývojovým SW (Java, C, C++, apod.)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nedostatečný9365,49 %65,96 %  
dobrý1611,27 %11,35 %  
dostatečný1611,27 %11,35 %  
chvalitebný107,04 %7,09 %  
výborný74,93 %4,96 %  

Graf

21. Nosili/Nosíte do školy Notebook

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7150 %50,35 %  
ne7150 %50,35 %  

Graf

22. Pořídili jste si ho vyloženě ke studiu

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7049,3 %49,65 %  
ano6445,07 %45,39 %  
nevím85,63 %5,67 %  

Graf

23. Psali/Píšete si poznámky na NB nebo raději na papír

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Papír10775,35 %75,89 %  
Notebook3524,65 %24,82 %  

Graf

24. Odkud jste nejvíce čerpali/čerpáte informace pro semestrální a jiné práce

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet13192,25 %92,91 %  
Knihy10976,76 %77,3 %  
Spolužáci74,93 %4,96 %  
Práci si nechám udělat na zakázku32,11 %2,13 %  

Graf

25. Myslíte si, že používání počítače s internetem rozptyluje studenta od studia

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8358,45 %58,87 %  
ne3625,35 %25,53 %  
nevím2316,2 %16,31 %  

Graf

26. Proč si myslíte, že tomu tak je

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

..

Brouzdání po internetu může svádět místo práce, učení.

Často brouzdám po internetu nebo si píšu s přítelem místo učení

Často při hledání informací na internetu "kontrolujeme" sociální sítě atd., což vede k jejich dalšímu sledování a rozptylování od práce.

člověk těká z jednoho na druhé a vůbec není soustředění, proto by bylo lepší učit se bez počítače, i když to většinou nejde

Dá se dělat spousta jiných věcí

Dotazník je určen pro studenty, ne pro staré osoby, proto některé otázky nelze pravdivě zodpovědět- snad se to při vyhodnocování vyselektuje Např. otázka deset neumožńuje správnou odpověď- sociální sítě neužívám žádné A se spolužáky komunikuji nejčastěji při společných procházkách

hry

hry, soc.site

Internet = neomezené možnosti. Neomezené možnosti = rozptýlení :)

internet je dobrá učební pomůcka

Internet už má při ruce každou chvíli, když už na přednášku jde, chci tam tam psát, kvůli brouzdání na netu by tam nechodil.

Jak to může rozptylovat, je to obrovská výhoda, když se učím a najednou potřebuji rychle dohledat nějakou informaci.

Kdo chce nenechá se rozptýlit

ke studiu je internet zcela nezbytný, v knihovně většina odborné literatury dlouhodobě rozpůjčována-náhradním řešením je proto internet, možno na internetu zajistit podklady i z cizojazyčné literatury apod.

Knihy nejsou často dostatečně aktuální, což při studiu práv dost vadí.

kvůli píčovinám nedává pozor

možnost prokrastinace bez hnutí z místa

může svádět např. ke hraní her místo učení

Na internetu je vždycky něco zajímavějšího, než to, co se musím zrovna učit.

na internetu jsou zajímavější věci než učení

najde neco co ho zacne zajimat vice nez uceni

Nedokáže se soustředit na důležité informace a jeho pozornost těká...

nepoužívat sociální sítě

nesoustředí se na výklad během surfování po internetu

Nevěnuje pozornost vyučování

No protože je lehké se sám rozptýlit.

Nudná věc se dá snadno nahradit zábavnější.

obihani od povinnosti, zabava bez prace

odkládá práci kvůli zábavě

odvádí pozornost od toho, co je správné, k tomu, co je zábavné - je to vyloženě otázka psychologie

Pokud je student snadno rozptýlený, není na vinně internet, nýbrž student sám.

Pokud se někdo nechá rozptylovat, nechce se učit.

Pokud student chce, najde si rozptýlení i bez internetu. Internet je ovšem bohatým zdrojem informací a ke studiu je v současné době téměř nepostradatelný.

Prilezitost dela zlodeje a plati to i u zahalky.

Protože brouzdání na internetu a "nicnedělání" tímhle způsobem je příjemnější, než školní povinnosti.

Protože brozdání po internetu je bohužel daleko zábavnější, než učení.

protože ho to láká dělat příjemnější věci

protože ho to nudi nebo nebavi

Protože internet obsahuje spoustu lákadel, které odvádí pozornost.

Protože nabízí mnoho možností.

Protože přístup na internet je příliš snadný a neomezený a studenti nemají tak silnou vůli a motivaci ke studiu, aby odolali lákadlu internetu.

protože se dívá na seriály/hraje místo aby studoval a dával pozor (můj případ)

Rychleji se nechá rozptýlit buď internetem nebo hrami.

Rychleji se nechá rozptýlit buď internetem nebo hrami.

Student může díky internetu rozšiřovat své znalosti a případně hledat vysvětlení k věcem, kterým z offline dokumentů nerozuměl.

těžko říct

vacsina spoluziakov v pripde že si na prednaske nosili notebook akože na pisane poznamok bolo na fb alebo si pozerali kadejake videa a ine somariny. tým padom aj tie ich poznamky stali za H., ked sa aj prepossielali medzi ostatných.

Velké množství podnětů

vyrušuje ho příliš podnětů a nedokáže setrvat u práce

z vlastní zkušenosti

Záleží jenom na vůli jedince.

Záleží na disciplinovanosti studenta, pokud bude při studiu používat internet pouze k vyhledávání informací, které zrovna ke studiu potřebuje, nebo se nechá zlákat např. sociálními sítěmi a ve výsledku tam stráví mnohem více času, než by měl strávit nad studiem.

zaujme ho nějaký článek na webu a to ho odsune od studia

Ztratit soustředění je dnes až moc jednoduché. Nutkání kontrolovat soc. sítě, zpravodajské servery a další portály číhá každou chvíli.

27. Která generace studentů byla výsledkově lepší

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do roku 2000 (bez počítačů)8056,34 %56,74 %  
Od roku 2000 (s počítači)6243,66 %43,97 %  

Graf

28. Potřebujete/potřebovali jste ke svému studiu PC

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13192,25 %92,91 %  
ne117,75 %7,8 %  

Graf

29. Dokážete si představit studium na VŠ bez počítače

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10976,76 %77,3 %  
ano2215,49 %15,6 %  
nevím117,75 %7,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Pohlaví

  • odpověď Muž:
    • 4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Odborník na otázku 17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti

20. Jaké jsou Vaše dovednosti s vývojovým SW (Java, C, C++, apod.)

  • odpověď nedostatečný:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Začátečník na otázku 17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti

21. Nosili/Nosíte do školy Notebook

  • odpověď ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Notebook na otázku 23. Psali/Píšete si poznámky na NB nebo raději na papír
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 29. Dokážete si představit studium na VŠ bez počítače

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. V kolika letech jste se poprvé seznámili s počítačem

3. Kde to bylo

4. Vzpomínáte si na ten okamžik

5. Kolik Vám bylo, když jste se poprvé dostali na internet

6. Kde to bylo

7. Kolik trávíte času na počítači (v hodinách)

8. Jaké činnosti to jsou

9. Používáte sociální sítě

10. Jaké používáte nejčastěji

11. Jste na používání počítače závislí

12. Jaký druh střední školy jste vystudovali/studujete

13. Jaký druh vysoké školy jste studovali/studujete

14. Kolik času jste trávili/trávíte na PC přípravou do školy (v hodinách)

15. Jak jste nejčastěji komunikovali/komunikujete se spolužáky

16. Kolik času jste věnovali/věnujete na PC mimoškolním aktivitám (v hodinách)

17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti

18. Jaké jsou Vaše dovednosti s kancelářským balíčkem (Word, Excel, PowerPoint)

19. Jaké jsou Vaše dovednosti s grafickými programy (Photoshop, apod.)

20. Jaké jsou Vaše dovednosti s vývojovým SW (Java, C, C++, apod.)

21. Nosili/Nosíte do školy Notebook

22. Pořídili jste si ho vyloženě ke studiu

23. Psali/Píšete si poznámky na NB nebo raději na papír

24. Odkud jste nejvíce čerpali/čerpáte informace pro semestrální a jiné práce

25. Myslíte si, že používání počítače s internetem rozptyluje studenta od studia

27. Která generace studentů byla výsledkově lepší

28. Potřebujete/potřebovali jste ke svému studiu PC

29. Dokážete si představit studium na VŠ bez počítače

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. V kolika letech jste se poprvé seznámili s počítačem

3. Kde to bylo

4. Vzpomínáte si na ten okamžik

5. Kolik Vám bylo, když jste se poprvé dostali na internet

6. Kde to bylo

7. Kolik trávíte času na počítači (v hodinách)

8. Jaké činnosti to jsou

9. Používáte sociální sítě

10. Jaké používáte nejčastěji

11. Jste na používání počítače závislí

12. Jaký druh střední školy jste vystudovali/studujete

13. Jaký druh vysoké školy jste studovali/studujete

14. Kolik času jste trávili/trávíte na PC přípravou do školy (v hodinách)

15. Jak jste nejčastěji komunikovali/komunikujete se spolužáky

16. Kolik času jste věnovali/věnujete na PC mimoškolním aktivitám (v hodinách)

17. Jaké jsou Vaše znalosti v IT oblasti

18. Jaké jsou Vaše dovednosti s kancelářským balíčkem (Word, Excel, PowerPoint)

19. Jaké jsou Vaše dovednosti s grafickými programy (Photoshop, apod.)

20. Jaké jsou Vaše dovednosti s vývojovým SW (Java, C, C++, apod.)

21. Nosili/Nosíte do školy Notebook

22. Pořídili jste si ho vyloženě ke studiu

23. Psali/Píšete si poznámky na NB nebo raději na papír

24. Odkud jste nejvíce čerpali/čerpáte informace pro semestrální a jiné práce

25. Myslíte si, že používání počítače s internetem rozptyluje studenta od studia

27. Která generace studentů byla výsledkově lepší

28. Potřebujete/potřebovali jste ke svému studiu PC

29. Dokážete si představit studium na VŠ bez počítače

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Janský, A.VŠ studium a využívání počítačů: psychologická problematika. (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://studium-vs.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.