Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Subkultura fitness a její využití v marketingu

Subkultura fitness a její využití v marketingu

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Pavla Brůhová
Šetření:24. 11. 2011 - 03. 12. 2011
Počet respondentů:109
Počet otázek (max/průměr):16 / 13.42
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:06
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,

jsme studentky 5. ročníku Provozně ekonomické fakulty ČZU v Praze a v současné době vypracováváme projekt z předmětu Marketingové řízení na téma „Subkultury mládeže jako přirozené segmenty a jejich využití v marketingu“. Naším úkolem je na základě poznání vybrané subkultury mládeže navrhnout marketingový mix pro konkrétní firmu. Cílem tohoto dotazníku je zjistit, zda by mladí lidé ve věku 20-30 let věnující se ve svém volném čase fitness, uvítali nový produkt, který by zvýšil jejich komfort při cvičení. Dále si tento dotazník klade za cíl zjistit, zda by bylo efektivní uvést na trh s fitness doplňky nový produkt, jaké jsou preference spotřebitelů na daném trhu, jaké jsou preference spotřebitelů týkající se velikosti, funkčnosti či vzhledu tohoto produktu a jaká by měla být cenová i komunikační strategie produktu.

Odpovědi respondentů

1. Jak často navštěvujete fitness centrum

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednou až dvakrát týdně4541,67 %41,28 %  
Méně než jednou týdně2725 %24,77 %  
Třikrát až čtyřikrát týdně2422,22 %22,02 %  
Každý den76,48 %6,42 %  
Pětkrát až šestkrát týdně54,63 %4,59 %  

Graf

2. Od kolika let se věnujete fitness?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Začal/a jsem později než v 18 letech4844,04 %44,04 %  
Od 14-18 let4238,53 %38,53 %  
Od 9-13 let1614,68 %14,68 %  
Od 4-8 let32,75 %2,75 %  

Graf

3. Kdo je Vaším vzorem ve fitness? (Pokud máte vzor, vyplňte-Jiná odpověď)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nemám vzor9486,24 %86,24 %  
nic54,59 %4,59 %  
Olga Šípková21,83 %1,83 %  
tanya beardsley, gina grant10,92 %0,92 %  
Arnold10,92 %0,92 %  
Beckhem10,92 %0,92 %  
Sergio Oliva10,92 %0,92 %  
Arnold Schwartzeneger10,92 %0,92 %  
Cindy Crawford10,92 %0,92 %  
Silvestr Stalone10,92 %0,92 %  
Jitka Šípková10,92 %0,92 %  

Graf

4. Sledujete aktuální módní trendy ve fitness?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5651,85 %51,38 %  
Ne (pokračujte otázkou číslo 7)5248,15 %47,71 %  

Graf

5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet4065,57 %36,7 %  
Od známých2134,43 %19,27 %  
Časopisy1931,15 %17,43 %  
Reklamy v televizi1321,31 %11,93 %  
Billboardy58,2 %4,59 %  

Graf

6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.6070.927
Střih21.1
Barva2.7051.192
Značka2.6171.403
Materiál1.70.877

Graf

7. Pokud navštívíte fitness centrum, přemýšlíte při používání cvičebních strojů o dodržování hygienických opatření v těchto zařízeních z toho důvodu, že stroje na cvičení slouží velkému množství lidí, kteří se střídají a stroje nejsou dezinfikované po každém použití?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, přemýšlím7973,15 %72,48 %  
Nepřemýšlím o tom (pokračujte prosím otázkou č. 14)2926,85 %26,61 %  

Graf

8. Pokuste se zamyslet nad tím, co byste uvítal/a, co Vám nejvíce vadí, popř. jaké jsou Vaše požadavky při používání fitness nářadí a strojů? (můžete zatrhnout více možností).

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vadí mi pocit, že nářadí či stroje používá mnoho lidí a nejsou dezinfikované po každém použití4760,26 %43,12 %  
Vadí mi zpocené ruce při cvičení (v důsledku toho hrozí nebezpečí, že nářadí vyklouzne z ruky apod.)4051,28 %36,7 %  
Vadí mi otlačené ruce při zvedání zátěže2126,92 %19,27 %  
Používám rukavice11,28 %0,92 %  

Graf

9. Jakou částku byste byli ochotni zaplatit za 1 pár fitness rukavic (tyto rukavice by nesloužily na jedno použití, bylo by možné používat je opakovaně), které by byly vyrobeny speciálně pro používání ve fitness centrech z důvodu hygienických opatření?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-149 Kč2126,58 %19,27 %  
150-199 Kč2025,32 %18,35 %  
200-249 Kč1518,99 %13,76 %  
50-99 Kč1215,19 %11,01 %  
Více než 250 Kč810,13 %7,34 %  
Méně než 50 Kč33,8 %2,75 %  

Graf

10. Jaké by podle Vás bylo optimální balení fitness rukavic?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 pár3443,04 %31,19 %  
2 páry3139,24 %28,44 %  
3 páry1012,66 %9,17 %  
Více než 3 páry v balení45,06 %3,67 %  

Graf

11. Jaká je podle Vás důležitost níže uvedených faktorů při výběru fitness rukavic? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

Nepovinná otázka, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se mohl u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Cena2.3460.996
Střih2.1790.968
Barva3.1411.506
Značka2.9361.804
Materiál1.50.803

Graf

12. Jaké vlastnosti by měly rukavice podle Vás mít?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Protiskluzový povrch5164,56 %46,79 %  
Gelovou výplň zabraňující otlačeninám3746,84 %33,94 %  
Hypoalergické3139,24 %28,44 %  
Měření tepu1012,66 %9,17 %  
led osvětlení11,27 %0,92 %  

Graf

13. V případě, že byste se rozhodli koupit si fitness rukavice, jakou formu nákupu byste zvolili?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přímo ve fitness centru3746,84 %33,94 %  
V kamenném obchodě se sportovním zbožím, protože bych si produkt rád/a vyzkoušela a nechala bych si poradit od proškoleného prodavače3037,97 %27,52 %  
Přes internet1924,05 %17,43 %  
na černym trhu11,27 %0,92 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena6155,96 %55,96 %  
Muž4844,04 %44,04 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
251715,6 %15,6 %  
221412,84 %12,84 %  
231311,93 %11,93 %  
241110,09 %10,09 %  
211110,09 %10,09 %  
27109,17 %9,17 %  
2876,42 %6,42 %  
2665,5 %5,5 %  
3021,83 %1,83 %  
dvacettři21,83 %1,83 %  
ostatní odpovědi 29
18
20
15 let
25 let
41 let
dvacetčtyři
dvacetsedm
39
33
20,5
31
19
1614,68 %14,68 % 

Graf

16. Zaměstnanecký status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnaný3935,78 %35,78 %  
Student3431,19 %31,19 %  
Pracující student2926,61 %26,61 %  
Nezaměstnaný76,42 %6,42 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Sledujete aktuální módní trendy ve fitness?

  • odpověď Ano:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklamy v televizi na otázku 5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=4 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=1 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Časopisy na otázku 5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Barva=2 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena=2 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Internet na otázku 5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Střih=1 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Materiál=1 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=2 na otázku 6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

12. Jaké vlastnosti by měly rukavice podle Vás mít?

  • odpověď Protiskluzový povrch:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=5 na otázku 11. Jaká je podle Vás důležitost níže uvedených faktorů při výběru fitness rukavic? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vadí mi otlačené ruce při zvedání zátěže na otázku 8. Pokuste se zamyslet nad tím, co byste uvítal/a, co Vám nejvíce vadí, popř. jaké jsou Vaše požadavky při používání fitness nářadí a strojů? (můžete zatrhnout více možností).

14. Pohlaví:

  • odpověď Žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Hypoalergické na otázku 12. Jaké vlastnosti by měly rukavice podle Vás mít?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často navštěvujete fitness centrum

2. Od kolika let se věnujete fitness?

3. Kdo je Vaším vzorem ve fitness? (Pokud máte vzor, vyplňte-Jiná odpověď)

4. Sledujete aktuální módní trendy ve fitness?

5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?

6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

7. Pokud navštívíte fitness centrum, přemýšlíte při používání cvičebních strojů o dodržování hygienických opatření v těchto zařízeních z toho důvodu, že stroje na cvičení slouží velkému množství lidí, kteří se střídají a stroje nejsou dezinfikované po každém použití?

8. Pokuste se zamyslet nad tím, co byste uvítal/a, co Vám nejvíce vadí, popř. jaké jsou Vaše požadavky při používání fitness nářadí a strojů? (můžete zatrhnout více možností).

9. Jakou částku byste byli ochotni zaplatit za 1 pár fitness rukavic (tyto rukavice by nesloužily na jedno použití, bylo by možné používat je opakovaně), které by byly vyrobeny speciálně pro používání ve fitness centrech z důvodu hygienických opatření?

10. Jaké by podle Vás bylo optimální balení fitness rukavic?

11. Jaká je podle Vás důležitost níže uvedených faktorů při výběru fitness rukavic? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

12. Jaké vlastnosti by měly rukavice podle Vás mít?

13. V případě, že byste se rozhodli koupit si fitness rukavice, jakou formu nákupu byste zvolili?

14. Pohlaví:

15. Věk

16. Zaměstnanecký status

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často navštěvujete fitness centrum

2. Od kolika let se věnujete fitness?

3. Kdo je Vaším vzorem ve fitness? (Pokud máte vzor, vyplňte-Jiná odpověď)

4. Sledujete aktuální módní trendy ve fitness?

5. Odkud získáváte informace o módních novinkách v této oblasti?

6. Co je pro Vás důležité při výběru oblečení do fitness? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

7. Pokud navštívíte fitness centrum, přemýšlíte při používání cvičebních strojů o dodržování hygienických opatření v těchto zařízeních z toho důvodu, že stroje na cvičení slouží velkému množství lidí, kteří se střídají a stroje nejsou dezinfikované po každém použití?

8. Pokuste se zamyslet nad tím, co byste uvítal/a, co Vám nejvíce vadí, popř. jaké jsou Vaše požadavky při používání fitness nářadí a strojů? (můžete zatrhnout více možností).

9. Jakou částku byste byli ochotni zaplatit za 1 pár fitness rukavic (tyto rukavice by nesloužily na jedno použití, bylo by možné používat je opakovaně), které by byly vyrobeny speciálně pro používání ve fitness centrech z důvodu hygienických opatření?

10. Jaké by podle Vás bylo optimální balení fitness rukavic?

11. Jaká je podle Vás důležitost níže uvedených faktorů při výběru fitness rukavic? (prosím zatrhněte na každém řádku dle Vašich preferencí). 1-důležité, 5-nedůležité

12. Jaké vlastnosti by měly rukavice podle Vás mít?

13. V případě, že byste se rozhodli koupit si fitness rukavice, jakou formu nákupu byste zvolili?

14. Pohlaví:

15. Věk

16. Zaměstnanecký status

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Brůhová, P.Subkultura fitness a její využití v marketingu (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://subkultura-fitness-a-jeji-vy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.