Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Subkultura IT Geek

Subkultura IT Geek

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vít Kovařík
Šetření:19. 11. 2011 - 25. 11. 2011
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):23 / 22.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:42,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

 prosím Vás o vyplnění dotazníku na téma: Subkultura IT Geek (chápání skupiny a nákupní zvyklosti).

 Výsledky dotazníkového šetření budou použity pro semestrální projekt z předmětu Marketingové řízení na České zemědělské univerzitě..

Předem děkuji za Váš čas a spolupráci.
Vít Kovařík, student ČZU
 

Odpovědi respondentů

1. Máš vytvořený profil na sociální síti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, mám Facebook nebo Twitter5496,43 %96,43 %  
Nemám, nebudu zakládat23,57 %3,57 %  

Graf

2. Jaké jsou tvoje zájmy, čemu se nejvíce věnuješ ve volném čase?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sledování filmů a seriálů4376,79 %76,79 %  
Sportování2442,86 %42,86 %  
Pařba on-line her1526,79 %26,79 %  
Studium1425 %25 %  
Programování1017,86 %17,86 %  
Tvorba grafiky a videa58,93 %8,93 %  
četba35,36 %5,36 %  
práce23,57 %3,57 %  
linux11,79 %1,79 %  
umění11,79 %1,79 %  
statistická analýza dat11,79 %1,79 %  
posezeni s prateli11,79 %1,79 %  
četba, hazardní hry, internet, domácí zvířata11,79 %1,79 %  
rc auta11,79 %1,79 %  
Čtení knížek11,79 %1,79 %  
Přítelkyně11,79 %1,79 %  
jízda na kole, tanec11,79 %1,79 %  
Hudba11,79 %1,79 %  
Fotografie11,79 %1,79 %  
četba, filmy11,79 %1,79 %  
pařba offline her11,79 %1,79 %  
Knihy, vaření, schůzky s přáteli11,79 %1,79 %  

Graf

3. V jaké etapě jste se dostali k subkultuře Geek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na střední škole2442,86 %42,86 %  
Na vysoké škole1933,93 %33,93 %  
Jiné1221,43 %21,43 %  
Při přechodu do pracovního procesu11,79 %1,79 %  

Graf

4. Kdo nebo co bylo základem tvého řazení se k subkultuře Geek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zájem o nové technologie2442,86 %42,86 %  
Jiné1017,86 %17,86 %  
Reference kamarádů916,07 %16,07 %  
Následování vzoru ze seriálu nebo hry712,5 %12,5 %  
Snaha zařadit se po bok většiny v práci, ve škole apod.610,71 %10,71 %  

Graf

5. Jaké hodnoty v životě vyznáváte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdraví35,36 %5,36 %  
lásku23,57 %3,57 %  
zájem o technologie, studium, kamarádi11,79 %1,79 %  
čestnost11,79 %1,79 %  
upřímnost11,79 %1,79 %  
kamarádi, technologie, touha uspět11,79 %1,79 %  
-11,79 %1,79 %  
spokojenost s zivotem11,79 %1,79 %  
přátelství, láska, pohoda11,79 %1,79 %  
rodina, pratelstvi11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi rodina, přátelé
pravdu
dobro
ted a tady
zdraví, láska, vědomosti...
slušnost, skromnost,pokora
přátelství, láska
sex, drogy a rock 'n' roll :-)
láska
zdraví, upřímnost, lásku, rodinu, ctižádost
Laska, rodina
vzdělání
vědomosti, pokrokovost
rodina
vlastni nazor
pratelstvi, pravdu, zdravi
sex, drugs and dnb ;-)
Zdraví, láska, rodina, přátelství, zdravý rozum
rodina, peníze, zdraví
alkohol, sex a rock&roll
sex, peníze
důvěra, jistota, přátelství
get paid and get laid
celková spokojenost se svým životem
přátelství
kariéra a rodina
Láska, peníze, alkohol.
rodina, kamarádi, peníze, štěstí
rodina, láska, práce
nerozumím :)
Hrdost, Racionalita, Láska
zdraví, pohodlné zázemí, přátelé, hudba
Kamarádsví, rodina
vše lze zpochybnit
život a zdraví je to nejcennější
rodina, přátelé, práce
sex, drogy a rock and roll
Nevim
Možnost žít po svém, lásku a přátelství, práci
humor, vyrovnanost, spokojenost
upřímnost, toleranci
svobodu, zodpovědnost a nezávislost
svoboda
4376,79 %76,79 % 

Graf

6. Dbáš na to, aby tvoje oblečení bylo značkové?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2850 %50 %  
Spíše Ano1323,21 %23,21 %  
Spíše Ne1221,43 %21,43 %  
Ano35,36 %5,36 %  

Graf

7. Koupil/a sis někdy tričko s geekovskou tématikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Uvažuji o tom2035,71 %35,71 %  
Ne, nikdy2035,71 %35,71 %  
Ano1628,57 %28,57 %  

Graf

8. Co je/bylo důvodem tvého nákupu oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Originalita 3358,93 %58,93 %  
Kvalita1119,64 %19,64 %  
Cena814,29 %14,29 %  
Pohodlí při nákupu (přes internet apod.)47,14 %7,14 %  

Graf

9. Jak často si kupuješ geekovské tričko? (V případě odp. na ot. č. 8 - Ne, nikdy, pokračuj dále)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 1x měsíčně2893,33 %50 %  
2x - 3x do měsíce26,67 %3,57 %  

Graf

10. Bereš potisk na oblečení (tričko, mikina) jako vyjádření tvého názoru, příslušnosti k dané subkultuře?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše Ano1730,36 %30,36 %  
Ne1628,57 %28,57 %  
Spíše Ne1323,21 %23,21 %  
Ano1017,86 %17,86 %  

Graf

11. Zaškrtněte hodnoty, které při nákupu trička považujete za nejdůležitější? (1 nejlepší; 5 nejhorší)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Značka3.0181.41
Propagace3.6431.122
Materiál1.6790.682
Obal41.321
Cena2.1960.908
Identifikace s výrobcem - sebejyjádření2.7321.553
Možnost vyzkoušení2.2681.268
Způsob prodeje2.4461.354

Graf

12. S jakou geekovskou tématikou máš trička nejraději?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zobrazující humor a zábavu2239,29 %39,29 %  
Taková, která nosí hrdinové ze siriálů (IT crowd, Big Bang Theory....)1628,57 %28,57 %  
S náměty seriálů, filmů (vesmírné lodě, podobizny hrdinů apod.)712,5 %12,5 %  
Zobrazení počítačové technologie47,14 %7,14 %  
Politická23,57 %3,57 %  
nemam tyto tricka11,79 %1,79 %  
nekupuji taková trička11,79 %1,79 %  
žádná... tenhle test není vychytanej11,79 %1,79 %  
nemám11,79 %1,79 %  
příroda, květiny, ornamenty11,79 %1,79 %  

Graf

13. Jaká jsou tvé oblíbené barvy?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
modrá814,29 %14,29 %  
černá58,93 %8,93 %  
bílá23,57 %3,57 %  
modrá, černá, červená23,57 %3,57 %  
hnědá23,57 %3,57 %  
černá, bílá11,79 %1,79 %  
zelená11,79 %1,79 %  
červená11,79 %1,79 %  
cerna, cervena11,79 %1,79 %  
tmavě modrá, červená11,79 %1,79 %  
ostatní odpovědi modra, cerna
černá, červená, fialová
všechny kromě oranžové
šedá, zelená
cerna, modra
fialová, červená, tmavě zelená
růžová, černá, bílá
Modra, zelena
modrá, černá
fialová, modrá, hnědá
bílá, modrá, černá, žlutá, zelená
cervena, cerna, zluta
bila, zelena
cerna, bila, modra
Modrá, Zelená, Červená
fialová, černá, červená, stříbrná
červená, černá, bílá
zelená (A jsou tu překlepy)
růžová, černá
tyrkysová, černá, bílá
červená, černá
zelená, modrá
zelená, modrá, černá, červená
fialová, růžová
azurová, žlutá, duhová
černá, šedá, zelená
černá, červená, modrá, zelená
černá, žlutá, bílá
Fialová, starorůžová, černá
modrá, béžová
zelená, žlutá
neutrální šedá
3257,14 %57,14 % 

Graf

14. Jaký střih trička upřednostňuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasický3053,57 %53,57 %  
Uplý, na tělo1221,43 %21,43 %  
Límec do V916,07 %16,07 %  
Polokošile35,36 %5,36 %  
delší s véčkovým výstřihem11,79 %1,79 %  
cokoli11,79 %1,79 %  

Graf

15. Jakou velikost trička nakupuješ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
M2035,71 %35,71 %  
L1628,57 %28,57 %  
S814,29 %14,29 %  
XL a větší814,29 %14,29 %  
XS47,14 %7,14 %  

Graf

16. Jaký způsob nákupu volíš nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V obchodním domě, nákupním centru či v kamenném obchodě2951,79 %51,79 %  
Vyberu i nakoupím přes internet2035,71 %35,71 %  
Vyberu a vyzkouším v kamenném obchodě, poté koupím přes internet610,71 %10,71 %  
v tržnici11,79 %1,79 %  

Graf

17. Jaké faktory tě nejvíce ovlivňují při koupit oblečení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zkušenosti - užívání, zacházení s výrobky již dříve2951,79 %51,79 %  
Osobní - reference přátel, rodiny2137,5 %37,5 %  
Komerční - reklama, obchodní zástupci, webové stránky společnosti58,93 %8,93 %  
Veřejné - sdělovací prostředky , diskuse11,79 %1,79 %  

Graf

18. Jakou část ze svého přijmů jsi ochoten/ochotna ivestovat měsíšně do oblečení s geekovskou tématikou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Méně než 20 %4275 %75 %  
20 - 50 %1119,64 %19,64 %  
50 - 80 %23,57 %3,57 %  
80 - 1000 %11,79 %1,79 %  

Graf

19. Jaký je největší zdroj tvých příjmů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mzda či plat od zaměstnavatele2341,07 %41,07 %  
Brigáda1832,14 %32,14 %  
Kapesné od rodičů1017,86 %17,86 %  
Vlastní zaměstnání58,93 %8,93 %  

Graf

20. Uvítal/a bys možnost vytvořit si tričko s vlastní tématikou, přesně podle sebe?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3766,07 %66,07 %  
Ano a které (vl. odpověď)2035,71 %35,71 %  
takové co nosí hl. hrdina Big Bang Theory11,79 %1,79 %  
pestrá barva11,79 %1,79 %  
nedelaji se tilka, takze urco tilko11,79 %1,79 %  
vytvořit vlastní obrázek, či změnit barvy na daném11,79 %1,79 %  
s motivem Doctor Who11,79 %1,79 %  
rad bych si udelal vlastni grafiku, serialy11,79 %1,79 %  
Hellraiser11,79 %1,79 %  
Anime11,79 %1,79 %  
komiksová tematika11,79 %1,79 %  
abstrakce 11,79 %1,79 %  
Battlestar Galactica11,79 %1,79 %  

Graf

21. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena3155,36 %55,36 %  
Muž2544,64 %44,64 %  

Graf

22. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou2951,79 %51,79 %  
vysokoškolské2341,07 %41,07 %  
střední odborné47,14 %7,14 %  

Graf

23. Jaké je tvoje bydliště?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Město nad 200 tisíc obyvatel3969,64 %69,64 %  
Město do 5 tisíc obyvatel916,07 %16,07 %  
Město s 5 - 50 tisíci obyvateli58,93 %8,93 %  
Město s 50 - 200 tisíci obyvateli35,36 %5,36 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

21. Pohlaví

  • odpověď Žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Uplý, na tělo na otázku 14. Jaký střih trička upřednostňuješ?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máš vytvořený profil na sociální síti?

2. Jaké jsou tvoje zájmy, čemu se nejvíce věnuješ ve volném čase?

3. V jaké etapě jste se dostali k subkultuře Geek?

4. Kdo nebo co bylo základem tvého řazení se k subkultuře Geek?

6. Dbáš na to, aby tvoje oblečení bylo značkové?

7. Koupil/a sis někdy tričko s geekovskou tématikou?

8. Co je/bylo důvodem tvého nákupu oblečení?

9. Jak často si kupuješ geekovské tričko? (V případě odp. na ot. č. 8 - Ne, nikdy, pokračuj dále)

10. Bereš potisk na oblečení (tričko, mikina) jako vyjádření tvého názoru, příslušnosti k dané subkultuře?

11. Zaškrtněte hodnoty, které při nákupu trička považujete za nejdůležitější? (1 nejlepší; 5 nejhorší)

12. S jakou geekovskou tématikou máš trička nejraději?

14. Jaký střih trička upřednostňuješ?

15. Jakou velikost trička nakupuješ?

16. Jaký způsob nákupu volíš nejčastěji?

17. Jaké faktory tě nejvíce ovlivňují při koupit oblečení?

18. Jakou část ze svého přijmů jsi ochoten/ochotna ivestovat měsíšně do oblečení s geekovskou tématikou?

19. Jaký je největší zdroj tvých příjmů?

20. Uvítal/a bys možnost vytvořit si tričko s vlastní tématikou, přesně podle sebe?

21. Pohlaví

22. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Jaké je tvoje bydliště?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máš vytvořený profil na sociální síti?

2. Jaké jsou tvoje zájmy, čemu se nejvíce věnuješ ve volném čase?

3. V jaké etapě jste se dostali k subkultuře Geek?

4. Kdo nebo co bylo základem tvého řazení se k subkultuře Geek?

6. Dbáš na to, aby tvoje oblečení bylo značkové?

7. Koupil/a sis někdy tričko s geekovskou tématikou?

8. Co je/bylo důvodem tvého nákupu oblečení?

9. Jak často si kupuješ geekovské tričko? (V případě odp. na ot. č. 8 - Ne, nikdy, pokračuj dále)

10. Bereš potisk na oblečení (tričko, mikina) jako vyjádření tvého názoru, příslušnosti k dané subkultuře?

11. Zaškrtněte hodnoty, které při nákupu trička považujete za nejdůležitější? (1 nejlepší; 5 nejhorší)

12. S jakou geekovskou tématikou máš trička nejraději?

14. Jaký střih trička upřednostňuješ?

15. Jakou velikost trička nakupuješ?

16. Jaký způsob nákupu volíš nejčastěji?

17. Jaké faktory tě nejvíce ovlivňují při koupit oblečení?

18. Jakou část ze svého přijmů jsi ochoten/ochotna ivestovat měsíšně do oblečení s geekovskou tématikou?

19. Jaký je největší zdroj tvých příjmů?

20. Uvítal/a bys možnost vytvořit si tričko s vlastní tématikou, přesně podle sebe?

21. Pohlaví

22. Jaké je tvé nejvyšší dosažené vzdělání?

23. Jaké je tvoje bydliště?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kovařík, V.Subkultura IT Geek (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://subkultura-it-geek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.