Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Šumava a cestovní ruch

Šumava a cestovní ruch

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Miroslava Králová
Šetření:13. 11. 2014 - 07. 12. 2014
Počet respondentů:157
Počet otázek (max/průměr):24 / 23.68
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:34
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

dotazník se týká výzkumu cestovního ruchu v regionu Šumava. Dotazník mi pomůže zjistit, jaký produkt by návštěvníci Šumavy uvítali.

Vyplnění Vám zabere maximálně 5 minut.

Předem děkuji za čas strávený nad odpověďmi.

Odpovědi respondentů

1. Co Vás motivovalo k návštěvě regionu Šumava?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příroda4528,66 %28,66 %  
Historické památky a muzea3824,2 %24,2 %  
Pěší turistika3321,02 %21,02 %  
Sport117,01 %7,01 %  
Kulturní a sportovní akce95,73 %5,73 %  
Návštěva příbuzných a známých85,1 %5,1 %  
Klid a odpočinek74,46 %4,46 %  
Příroda, historické památky, klid a odpočine, cykloturistika10,64 %0,64 %  
nic10,64 %0,64 %  
gastronomie10,64 %0,64 %  
příroda + pěší turistika10,64 %0,64 %  
příroda a Mirka10,64 %0,64 %  
rodinná chata10,64 %0,64 %  

Graf

2. Jakým dopravním prostředkem jste přijel/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Automobil10164,33 %64,33 %  
Autobus2616,56 %16,56 %  
Vlak2314,65 %14,65 %  
Motocykl31,91 %1,91 %  
Jízdní kolo21,27 %1,27 %  
žádným10,64 %0,64 %  
vlak + bus10,64 %0,64 %  

Graf

3. S kým jste přijel/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
S rodinou6642,04 %42,04 %  
S partnerem5434,39 %34,39 %  
S přáteli2012,74 %12,74 %  
Sám/sama85,1 %5,1 %  
S organizovanou skupinou63,82 %3,82 %  
s nikým10,64 %0,64 %  
s manželkou10,64 %0,64 %  
sám nebo s partnerkou navštěvuji Šumavu opakovaně10,64 %0,64 %  

Graf

4. Délka pobytu v regionu Šumava

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2 – 3 dny7346,5 %46,5 %  
4 – 6 dní4629,3 %29,3 %  
1 den nebo méně2012,74 %12,74 %  
7 a více dní1811,46 %11,46 %  

Graf

5. Odkud jste čerpal/a informace o regionu Šumava?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Internet7044,59 %44,59 %  
Informační centra2616,56 %16,56 %  
Doporučení známých1912,1 %12,1 %  
Knižní turistický průvodce1610,19 %10,19 %  
Sociální sítě117,01 %7,01 %  
Televize31,91 %1,91 %  
Rozhlas31,91 %1,91 %  
internet, sociální sítě, průvodci10,64 %0,64 %  
z vlasních zdrojů, map a doporučení10,64 %0,64 %  
skola10,64 %0,64 %  
většina uvedených zdrojů10,64 %0,64 %  
turistická mapa10,64 %0,64 %  
informační centrum Vimperk10,64 %0,64 %  
jezdím tam celý život, tedy vlastní zdroje10,64 %0,64 %  
rodina10,64 %0,64 %  
Tak nějak. 10,64 %0,64 %  

Graf

6. Kde jste byl/a ubytován/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
V penzionu8050,96 %50,96 %  
U známých1811,46 %11,46 %  
V soukromí1710,83 %10,83 %  
Nikde, projíždím1610,19 %10,19 %  
V hotelu148,92 %8,92 %  
stan31,91 %1,91 %  
v kempu10,64 %0,64 %  
Kemp10,64 %0,64 %  
nikde10,64 %0,64 %  
V chatce10,64 %0,64 %  
kempy, nocoviště10,64 %0,64 %  
různě - penziony i vlastní stan10,64 %0,64 %  
rekreační středisko podniku10,64 %0,64 %  
na rodinné chatě10,64 %0,64 %  
spím pod stanem nebo pod širákem10,64 %0,64 %  

Graf

7. Znáte pojem udržitelný cestovní ruch?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano8151,59 %51,59 %  
Slyšel/a jsem ho, ale nevím, co znamená4528,66 %28,66 %  
Ne3119,75 %19,75 %  

Graf

8. Znáte pojem agroturismus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano9761,78 %61,78 %  
Slyšel/a jsem ho, ale nevím, co znamená4327,39 %27,39 %  
Ne1710,83 %10,83 %  

Graf

9. Zacházíte na dovolené šetrně s místními zdroji? (neplýtváte vodou, elektrickou energií..)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano8352,87 %52,87 %  
Ano3723,57 %23,57 %  
Spíše ne2113,38 %13,38 %  
Neumím posoudit117,01 %7,01 %  
Ne53,18 %3,18 %  

Graf

10. Třídíte na dovolené odpad? (např. plastovou láhev vyhodíte pouze do kontejneru na plasty)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pouze pokud vidím kontejner8050,96 %50,96 %  
Ano6038,22 %38,22 %  
Ne1710,83 %10,83 %  

Graf

11. Znáte nějaký ekologický problém, který se týká Šumavy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano10768,15 %68,15 %  
Teď si na žádný nevzpomenu3119,75 %19,75 %  
Ne1912,1 %12,1 %  

Graf

12. Byl/a byste ochoten/ochotna platit na Šumavě určitý příspěvek na udržování prostředí? (např. vyřezávání náletových dřevin, značení tras, úprava nástupních míst apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Záleželo by na výši částky9157,96 %57,96 %  
Ano3622,93 %22,93 %  
Ne3019,11 %19,11 %  

Graf

13. Vyhledáváte místa s menší koncentrací turistů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Je mi to jedno7145,22 %45,22 %  
Ano6541,4 %41,4 %  
Ne2113,38 %13,38 %  

Graf

14. Jak vnímáte místní obyvatele, kteří Vám poskytují služby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ochotní pomoci5031,85 %31,85 %  
Přátelští4931,21 %31,21 %  
Slušní3723,57 %23,57 %  
Neumím posoudit1610,19 %10,19 %  
Nesympatičtí31,91 %1,91 %  
Drzí10,64 %0,64 %  
Hrubí10,64 %0,64 %  

Graf

15. Znáte značku „Šumava originální produkt“?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nejsem si jist6038,22 %38,22 %  
Ne5937,58 %37,58 %  
Ano3824,2 %24,2 %  

Graf

16. Nakupujete produkty této značky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ani nevím8654,78 %54,78 %  
Ne4830,57 %30,57 %  
Ano2314,65 %14,65 %  

Graf

17. Vyzkoušeli byste tématicky zaměřený program na Šumavě? (o přírodě, historii apod.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 18, Neotázka č. 20, Nevímotázka č. 18].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7950,32 %50,32 %  
Nevím5635,67 %35,67 %  
Ne2214,01 %14,01 %  

Graf

18. Vyzkoušeli byste program orientovaný na...

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sklářství5037,59 %31,85 %  
Příroda3324,81 %21,02 %  
Plavení dřeva1612,03 %10,19 %  
Návštěvy rozhleden118,27 %7,01 %  
Knihtisk75,26 %4,46 %  
Orientovaný na zabavení dětí53,76 %3,18 %  
Agroturismus53,76 %3,18 %  
přírodu, sklářství, návštěvy rozhleden10,75 %0,64 %  
Rozhledny, plavení dřeva, přírodu10,75 %0,64 %  
gastronomii10,75 %0,64 %  
příroda, sklářství, rozhledny, zabavení dětí, šetrný sport10,75 %0,64 %  
Minipivovary10,75 %0,64 %  
Program, který by přiblížil situaci za dob totality na Šumavě10,75 %0,64 %  

Graf

19. Jakou částku za osobu byste za program byli ochotni zaplatit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201 – 300,- Kč4937,4 %31,21 %  
Do 100,- Kč2116,03 %13,38 %  
301 – 400,- Kč1813,74 %11,46 %  
401,- Kč a více1813,74 %11,46 %  
101 – 200,- Kč1813,74 %11,46 %  
Nevím75,34 %4,46 %  

Graf

20. Na Šumavě jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Potřetí a vícekrát7547,77 %47,77 %  
Podruhé5736,31 %36,31 %  
Poprvé2515,92 %15,92 %  

Graf

21. Plánujete tuto oblast navštívit znovu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano13686,62 %86,62 %  
Nevím148,92 %8,92 %  
Ne74,46 %4,46 %  

Graf

22. Dotazník vyplnil/a

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena9359,24 %59,24 %  
Muž6440,76 %40,76 %  

Graf

23. Odkud pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský kraj3220,38 %20,38 %  
Hlavní město Praha2415,29 %15,29 %  
Plzeňský kraj2214,01 %14,01 %  
Kraj Vysočina148,92 %8,92 %  
Jihomoravský kraj138,28 %8,28 %  
Středočeský kraj127,64 %7,64 %  
Ústecký kraj95,73 %5,73 %  
Karlovarský kraj85,1 %5,1 %  
Liberecký kraj63,82 %3,82 %  
Moravskoslezský kraj53,18 %3,18 %  
Pardubický kraj42,55 %2,55 %  
Královéhradecký kraj31,91 %1,91 %  
Zlínský kraj31,91 %1,91 %  
Olomoucký kraj21,27 %1,27 %  

Graf

24. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26 – 36 let6340,13 %40,13 %  
15 – 25 let3824,2 %24,2 %  
37 – 47 let3220,38 %20,38 %  
48 – 58 let159,55 %9,55 %  
59 a více let95,73 %5,73 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Délka pobytu v regionu Šumava

  • odpověď 1 den nebo méně:
    • 7.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nikde, projíždím na otázku 6. Kde jste byl/a ubytován/a?

6. Kde jste byl/a ubytován/a?

  • odpověď V penzionu:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 5. Odkud jste čerpal/a informace o regionu Šumava?

8. Znáte pojem agroturismus?

  • odpověď Ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 7. Znáte pojem udržitelný cestovní ruch?

15. Znáte značku „Šumava originální produkt“?

  • odpověď Ano:
    • 4.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 16. Nakupujete produkty této značky?

16. Nakupujete produkty této značky?

  • odpověď Ani nevím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nejsem si jist na otázku 15. Znáte značku „Šumava originální produkt“?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 48 – 58 let na otázku 24. Váš věk

20. Na Šumavě jste

  • odpověď Podruhé:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sociální sítě na otázku 5. Odkud jste čerpal/a informace o regionu Šumava?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co Vás motivovalo k návštěvě regionu Šumava?

2. Jakým dopravním prostředkem jste přijel/a?

3. S kým jste přijel/a?

4. Délka pobytu v regionu Šumava

5. Odkud jste čerpal/a informace o regionu Šumava?

6. Kde jste byl/a ubytován/a?

7. Znáte pojem udržitelný cestovní ruch?

8. Znáte pojem agroturismus?

9. Zacházíte na dovolené šetrně s místními zdroji? (neplýtváte vodou, elektrickou energií..)

10. Třídíte na dovolené odpad? (např. plastovou láhev vyhodíte pouze do kontejneru na plasty)

11. Znáte nějaký ekologický problém, který se týká Šumavy?

12. Byl/a byste ochoten/ochotna platit na Šumavě určitý příspěvek na udržování prostředí? (např. vyřezávání náletových dřevin, značení tras, úprava nástupních míst apod.)

13. Vyhledáváte místa s menší koncentrací turistů?

14. Jak vnímáte místní obyvatele, kteří Vám poskytují služby?

15. Znáte značku „Šumava originální produkt“?

16. Nakupujete produkty této značky?

17. Vyzkoušeli byste tématicky zaměřený program na Šumavě? (o přírodě, historii apod.)

18. Vyzkoušeli byste program orientovaný na...

19. Jakou částku za osobu byste za program byli ochotni zaplatit?

20. Na Šumavě jste

21. Plánujete tuto oblast navštívit znovu?

22. Dotazník vyplnil/a

23. Odkud pocházíte?

24. Váš věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co Vás motivovalo k návštěvě regionu Šumava?

2. Jakým dopravním prostředkem jste přijel/a?

3. S kým jste přijel/a?

4. Délka pobytu v regionu Šumava

5. Odkud jste čerpal/a informace o regionu Šumava?

6. Kde jste byl/a ubytován/a?

7. Znáte pojem udržitelný cestovní ruch?

8. Znáte pojem agroturismus?

9. Zacházíte na dovolené šetrně s místními zdroji? (neplýtváte vodou, elektrickou energií..)

10. Třídíte na dovolené odpad? (např. plastovou láhev vyhodíte pouze do kontejneru na plasty)

11. Znáte nějaký ekologický problém, který se týká Šumavy?

12. Byl/a byste ochoten/ochotna platit na Šumavě určitý příspěvek na udržování prostředí? (např. vyřezávání náletových dřevin, značení tras, úprava nástupních míst apod.)

13. Vyhledáváte místa s menší koncentrací turistů?

14. Jak vnímáte místní obyvatele, kteří Vám poskytují služby?

15. Znáte značku „Šumava originální produkt“?

16. Nakupujete produkty této značky?

17. Vyzkoušeli byste tématicky zaměřený program na Šumavě? (o přírodě, historii apod.)

18. Vyzkoušeli byste program orientovaný na...

19. Jakou částku za osobu byste za program byli ochotni zaplatit?

20. Na Šumavě jste

21. Plánujete tuto oblast navštívit znovu?

22. Dotazník vyplnil/a

23. Odkud pocházíte?

24. Váš věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Králová, M.Šumava a cestovní ruch (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://sumava-a-cestovni-ruch.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.