Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Dvojčata v pedagogické praxi - pro rodiče dvojčat
Dvojčata v pedagogické praxi - pro rodiče dvojčat
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Vítková Rulíková |
---|---|
Šetření: | 30. 04. 2012 - 30. 05. 2016 |
Počet respondentů: | 121 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 10.84 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 31,8 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:30 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
již přes 20 let se zabývám problematikou rodin s dvojčaty. Tento průzkum má za cíl zmapovat zkušenosti dvojčat se školou a jejím přístupem ke dvojčatům. Dotazník bude použit jako jeden z podkladů pro mou rigorózní práci. Ráda bych Vás tímto požádala o přečtení několika otázek a jejich následné zodpovězení. Dotazník je anonymní.
Tento dotazník byl zveřejněn poprvé před 4 lety. Dnes jej pokládám znova, abych mohla porovnat případný posun ve výše uvedené problematice. Dotazník můžete vyplnit jak v případě, že jste jej před 4 lety vyplnili, ale i jako nový respondent.
Předem děkuji za spolupráci a Váš čas.
Klára Vítková Rulíková
www.dvojcata-asociace.cz
Odpovědi respondentů
1. Zúčastnili jste se dotazníkového šetření v roce 2012?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 21 | 70 % | 17,36 % |
ano | 9 | 30 % | 7,44 % |
2. Chodí (chodila) vaše dvojčata do stejné třídy? Proč ano? Proč ne? Prosím, zkuste stručně popsat důvody, které vás k rozhodnutí vedly.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 89 | 73,55 % | 73,55 % |
po určitou dobu | 7 | 5,79 % | 5,79 % |
ne | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
mají 2 roky teprve | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
půl roku spolu do soukromé školky, ve státní školce již rozdělené. Důvod: jejich samostatnost, nemožnost ovládat druhé dvojče, mít možnost je bez problému rozdělovat při různých činnostech | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Je to pro mě snazší, jedny schůzky, stejé učivo, stejné úkoly, škola v přírodě ve stejnou dobu. Dvojčata na sebe nejsou a nikdy nebyla nijak fixována, každé dítě má své kamarády, své zájmy a rozdílné i společné kroužky. Nebyl žádný důvod je rozdělit. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Ano - jednodušší komunikace se školou, jeden domácí úkol - děti si vypomohou když jeden zapomene co mají dělat, jedna třídní schůzka......apod. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
chodili, ale jen určitou dobu. pokud jsou spolu, neustále něco vymýšlejí. jsou neuhlídatelní. navzájem se po sobě opakují | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
chodí do MŠ, půjdou spolu do třídy ve škole | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ano, chtějí být spolu, respektuji jejich rozhodnutí | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Ano. Jedna škola k dispozici. Jsou na sebe velice citliví. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
protože byla postižená | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Ano, chodí, bydlíme na vesnici, kde je jedna škola, takže za mě, je to ulehčení, zjednodušení...ale přemýšlela jsem, dost dlouho nad dvěma třídama. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Moje děti chodí spolu do jedné třídy, protože jsme s nimi sama a navíc dojíždíme, je to pro mě takto snažší... | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Byla otevřena jen jedna první třída, ale stejně by šly holky asi spolu (silná citová vazba). | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
na záklaldní škole jiná možnost nebyla, na víceleté gymnázium chodí každý jinam - důvopdem bylo to, že každý byl přijat na jinou školu, byla to tedy náhoda, ale jsem za ni moc ráa, začali si víc rozumnět, než když byli společně | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
aby se mohly vzájemně podporovat | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ano, protože jsou jednovaječná, a dle mého názoru by je rozdělení stresovalo. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Praktičtější, děti si to přáli | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Jednodušší příprava děti / jedno učení/ | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Snadnější přizpůsobení nové situaci | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ano, neměla jsem důvod je rozdělit, výběr kvalitní učitelky, stejné tempo v učení, stejný rozvrh a hlavně délka vyučování | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
první stupeň spolu, od 6.-té zvlášť, dozrály, chtějí být chvíli "sami" | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
3. Vaše dvojčata jsou:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dvojvaječná chlapec-děvče | 43 | 35,54 % | 35,54 % |
dvojvaječná - dívky | 28 | 23,14 % | 23,14 % |
dvojvaječná - chlapci | 25 | 20,66 % | 20,66 % |
jednovaječná - chlapci | 17 | 14,05 % | 14,05 % |
jednovaječná - dívky | 7 | 5,79 % | 5,79 % |
nevím | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
4. Jaké máte zkušenosti se školou (byla dvojčata navzájem srovnávána učitelem, vámi, mezi s sebou navzájem)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobré | 79 | 65,29 % | 65,29 % |
horší | 15 | 12,4 % | 12,4 % |
špatné | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
nechodila spolu | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
doma ve vývoji i chování je určitě od narození srovnáváme | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
právě že byla srovnávána a navíc se na ně volalo "holky". Navzájem se srovnávají nadále, my se tomu občas taky nevyhneme, učitelky jen když je náhodou mají spojené ve třídě. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Možná trochu srovnávána, ale jsou natolik rozdílní - jednomu jde čeština a výtvarka, druhému vůbec, zato výborně počítá atd. Dětem (dceři) vadí, že o všechny děti paní učitelka jmenuje jménem (křestním) jen oni jsou "Stunovi" | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Ve třídě jsou naše trojčata + dvojčata dívky a dvojčata chlapci. Ve vedlejší třídě jsou také dvojčata dívky....máme dobrou zkušenost s učitelkou i možnost rozhovoru a podobně "obdařenými" rodiči :o) | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
žárlí na sebe a porovnávají se sami mezi sebou | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nevím, do školy nastupujeme letos | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
chodi do skolky | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
dobré, i když člověk nechce vždy srovnává... | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
V první škole byli bráni jako jednotka s minimální diferenciací individuálních problémů. V nové škole se to zlepšilo a učitelka vidí silné a slabé stránky obou dětí zvlášť. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
neřešili jsme to | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
záleželo, jak to vzala, která učitelka | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Moje děti jsou zatím v první třídě a už jsme bohužel zažila srovnávání, dávání toho jednoho za příklad druhému a s tím bohužel i spojený negativismus toho druhého dvojčete. Ale s učitelkou jsme si vše vyříkaly. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nikdy nesrovnávali | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
holky jsou dvojvaječné, přesto si byly k nerozeznání podobné, takže jsme každou chvíli řešili, že jedna má napsanou známku, která patřila ségře. Pořád dokola, zvykli jsme si. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
vesměs měli štěstí na dobré kantory a nebo i tím, že jde o chlapce a dívku, porovnáváni nebyli | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
učitelka srovnávala dívku s chlapcem, který to špatně nesl, protože mu šlo učivo hůře. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
učitelky mají problém je rozeznat a tak na ně volají "Dvojčata" a čekají, kdo se otočí | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
mám jen pozitivní zkušenosti, ale je to dáno i tím, že chodili na výběrovou základní školu , kde měli i ,,výběrové" učitele | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Oslovování je jako jednu osobu, tedy příjmením . Na 1 stupni. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
dříve ano, teď je to už lepší (učitelka dávála oběma stejné známky) | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Někdy srovnávání byli. Jeden se učil líp, jeden hůř. Někteří učitelé to nechápali a lámali si hlavu nad tím, jak je to možné, když jsou dvojčata. Jejich úvaha zase byla nepochopitelná pro mě. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
mám i starší dceru a porovnávali je všechny | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
už ve školce si holky dávaly nepěkně najevo, když jedna byla v něčem lepší než druhá. Nechali jsme je rozdělit už poslední rok MŠ a teď v 1. třídě také. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
5. Respektovala škola vaše přání (komunikoval/a jste se školou) ohledně představ o práci s dvojčaty?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 52 | 42,98 % | 42,98 % |
se školou jsme nekomunikovali o svých přáních | 33 | 27,27 % | 27,27 % |
ne | 13 | 10,74 % | 10,74 % |
žádná odpověď | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zatím jsou ve školce, rozdělení vše vyřešilo | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Nebyl důvod, jsou standardní :-) a spíše jako sourozenci než dvojčata. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
S paní učitelkou - maximální spokojenost. Uvidíme příští rok, kdy děti dostanou jinou třídní. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
já komunikuji,učitelka si to dělá po svém.... | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
chybí individuální přístup, nerozlišuje se mezi dvojčaty a mono dětmi | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
já jsem ve škole učila | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ve skolce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
v MŠ respektují má přání | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
školní psycholog ano, paní učitelka víceméně také,ale dělalo jí to problémy | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
V rámci možností. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
neměli jsme potřebu komunikovat se školou | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nevím, ale spíše ano, komunikovala matka dvojčat | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
jak která učitelka | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
se školou jsem komunikovala, ale nebyl brán zřetel na rozdílnost povah a znalostí | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zatím jsme v první třídě, tak to nemohu moc posoudit, zatím jsme žádné komunikační problémy neměli | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zbytečné, stejně si to paní učitelka dělala po svém | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zklamáním byla nedostatečná spolupráce učitelů s poradnou - náprava dyslexie | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
celkem ano | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nepotřebovali jsme speciálně komunikovat | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
částečně, spíš jsme našli pomoc v ped.-psychol. poradně, když Vašek nestíhal normální školu a byli přeloženi na speciální školu | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
jediné přání, aby spolu neseděly | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Paní zástupkyně nám rozdělení bez problémů umožnila, ale jinak to moc nechápali | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
6. Dostal/a jste se někdy do rozporu se školou? Pokud ano, co vám vadilo? Zkuste, prosím, stručně popsat.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 67 | 55,37 % | 55,37 % |
nevzpomínám si | 18 | 14,88 % | 14,88 % |
ano | 17 | 14,05 % | 14,05 % |
žádná odpověď | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
týkalo se to jen problémového vztahu jedné z učitelek ke všem dětem, jinak ok | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ano,vadí mi přístup učitelky,že ona ví vše nejlíp,přitom dvojčata mám doma já a ne ona | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
jsou v MŠ, nemám rozpory | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
paní uč.i přes to že jsem chtěla jít s dětmi do poradny že mají dyslexii,tvrdila že jí nemají že jen málo čtou a málo se jim věnuju, do poradny jsem šla a mají dyslexii, dysgrafii a dysortografii... | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
V první škole z jednoho kluka nedovedli získat k práci. Doma látku zvládal, ale ve škole se nepředvedl. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nejednalo se o rozpor, ale škola automaticky očekávala, | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
v některých předmětech způsob a kvalita výuky. Vzhledem k dobrému prospěchu dvojčat jsem si ale nestěžoval | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Pokud se týká specifického problému dvojčat tak ne, ale pokud se týká pedagogiky a stylu vyuky obecně, tak ano. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
po 4 spokojených letech došlo ke změně učitelky a následnému přijetí učitelky naprosto špatné - k tonu přistoupila neochota vedení ke komunikaci s rodiči a k společnému hledání řešení | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
oslovování dvojčátka. Paní ředitelkou.... | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
několikeré čtení zejména v 1. třídě, pro rodiče k nepřežití | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Přímo jako rozpor bych to nehodnotila. Holky pro okolí byly nerozeznatelné. Vzhledem k tomu, že je nepoznal jejich vlastní otec, nemohu vinit učitelku, že to nedokázala. V podstatě snad snaha z její strany i byla, ale moc jí to nešlo. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Jak jsem uvedla výše , kdy učitelka srovnávala chlapce s dívkou a po mé žádosti, aby to nedělala, že je každý jiný, tak mu to oznámila před clou třídou. To se ho vážně dotklo ( cítil se ponížen) a nechtěl , abych cokoli dále s užitelkou řešila. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zaškatulkování kluků-po doporučení poradny se ve výuce nic nezměnilo | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Málo, ale vadilo mi, že je někdy porovnávali. Vadilo to i synům. Na druhém stupni porovnávání ustupuje | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Nerespektování věku dítěte (bylo považováno za výrazně starší) | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Všechny učitelky u zápisu se na nás dívaly přes prsty, že chceme dělit dvojčata - i když ve školce se to osvědčilo, měli jsme i doporučení s PPP a pí ředitelka z MŠ také uznala, že je to pro holky lepší | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
rozpor v otázce víceletého gymnázia | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
7. 5. Domácí úkoly děláte/jste dělal/a s dětmi:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záleží/želo na okolnostech | 47 | 38,84 % | 38,84 % |
společně, dohromady s oběma | 29 | 23,97 % | 23,97 % |
zvlášť | 23 | 19,01 % | 19,01 % |
žádná odpověď | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
asi to vyplňuji předčasně :-) | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
jsme v mš | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Mám trojčata. Dcera a jeden ze synů zvládají úkoly většinou sami s mírným dozorem. druhý ze synů ale dozor opravdu potřebuje z důvodů špatné soustředěnosti a podezření na mírnou formu ADHD | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
děti dělaly úkoly asi tak od 2. třídy samy | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
1.třída nás čeká od září,podle dosavadních zkušeností budeme nejspíš dělat s každým zvlášť. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nebylo zpotřebí | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ve skolce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ještě neděláme | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
společně,co se týká odpovědi na otázky v úkolech každá musí vymyslet svoje a neopisovat | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nedělám | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zatím neděláme, jsou v MŠ | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nejdříve společně, jak začli číst, tak zvlášť | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
předškoláci | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
chodí do MŠ | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ne, jsou ve školce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Dělaly je děti samy | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
každé samo, já jen kontroluji, že to udělali | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ze začátku jsem se snažila společně, ale pak to nešlo, protože si navzájem skákali do řeči nesoustředili se na práci. Společně pracovat je pro rodiče velmi náročné | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
1-3 třída společně fungovala soutěživost,později odděleně kvulli samostatnosti a jinému stylu učení | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
děti sami, kontrola společně | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
úplně ze začátku spíš s každou zvlášť, protože jsem se nedokázala věnovat oběma zároveň, zvlášť u psaní. Ale cca od pololetí si píšou úkoly "samy" a já jen dohlížím | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
8. Pomáhají/hala si dvojčata ve škole (při přípravě do školy)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
někdy | 57 | 47,11 % | 47,11 % |
ano | 40 | 33,06 % | 33,06 % |
ne | 11 | 9,09 % | 9,09 % |
žádná odpověď | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
zatím spíše soutěží, takže jsem sama zvědavá | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
odhaduji, že si pomáhat budou | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
nebylo potřeba | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ve skolce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
viz 6 | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Někdy. Často od sebe taky opisují. | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ano,každému jde něco jiného | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
pomáhal až do maturity | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
vyjímečně | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
jsou ve školce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
ne, jsou ve školce | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
Zcela výjimečně: při nemoci nebo jiné nepřítomnosti druhého ve škole | 1 | 0,83 % | 0,83 % |
9. Máte nějakou konkrétní „příhodu“ s dvojčaty, o kterou se chcete podělit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
... na román :o)
Ano, naše jednovaječné holky jsou jing a jang - naprosto se jakokdyby zrcadlově doplňují. Příklad kdy si obě dvě špatně zapsaly poznámky do vlastivědy, kdy si ve škole vyprávěli o "jablonecké bižuterii". Slovo bižuterie pro ně naprosto cizí. Když jsem je doma jeóó jablonéééc tam je ta jablonecká bžuterie (ne písmenko nechybí :-) )...vysvětlila jsem jí co a jak a příšlo druhé dvojče: "jóo jablonec, tam je ta jablonecká žuterie :-) ...Válela jsem se smíchy :-), ale takto to prostě měly napsané v sešitě v poznámkách :-)
celá docházka do ZŠ je jedna velká "příhoda"
Do šesti let mluvily pouze vlastním jazykem. Ve chvíli kdy jsme jim pohrozili, že je nepustí do školy, mluvily během 14 dnů jako kniha.
doplnění 5. - škola automaticky očekávala, že si budou vzájemně pomáhat.
dva kohoutci na smetišti, od jistého věku si potřebují dokazovat, že jsou chlapi:-)
Dvojče, které je silnější na jazyky pomáhalo slabšímu. Ve škole kluci dostali poznámku, že podvádí (měli stejné chyby), a že zneužívají toho, že jsou dva. To mě opravdu zvedlo ze židle a řešila to. Učitelka se nakonec omluvila mně i synům. Uznala, že podvádět mohou mezi sebou i ostatní spolužáci a nemusí být dvojčata.
Hmm, bylo by jich tisíce...
Holky bývají napřed a dávají to hodně najevo brachovi -dvojceti
I když už se blíží konec školního roku,stále jsou brány jako TY dvojčata...jako by ani neměly vlastní jména.Proto jsem každou dala na jiný kroužek,v jiný den a tím mě má každá 1 hodinu týdně sama pro sebe.Na kroužku můžou být sami za sebe a nemůžou si to vynachválit.Většina jejich kamarádů tam ani netuší,že je to dvojče :)
Je jich spousta. Na jedné straně to byla "starost navíc", ale na druhé straně si hodně spolu vyhrála, takže to nebylo tak náročné. Bylo úžasné a jedinečné mít dvojčata. Neměnil bych s nikým.
Je to skvělé!
Jeden ze synů mi před několika lety napsal dopis plný emocí, kde se mi svěřuje s tím, že je gay.
Jedno dvojče se zásadně "vezlo" a nechalo za sebe vyřizovat záležitosti se školou vyřizovat bráchu. musela jsem si navyknout (na radu zkušenějších maminek dvojčat) psát vždy 2 vzkazy pro paní učitelku, apod, aby se oba naučili vyřizovat si věci sami.
jen ,že jeden rychleji počítá ,tak většinou úkoly z matematiky dává k dobru a druhý lépe píše ,tak kolikrát za prvního píše písanku
Jen drobnost, obě děti ovládaly jako první slova máma a táta a pak výměna, což znělo nějak jako "amina" :-) tzn. hodně navzájem dvojčata srovnávala, jak dlouho se ten druhý nechá chovat na klíně, houpat na houpačce, škrabkat na zádech a pak vyžadovala výměnu "aminu", aby ten čas pozornosti k jednomu či druhému byl přibližně stejný :-)
Každé dítě je jiné a má jiné charakteristické vlastnosti. Musela jsem k nim přistupovat individuálně. V předškolním věku byly na sobě dost závislí, ve školním věku se osamostatňovaly na venek, ale když se jednalo o citlivé téma držely při sobě.
Když sotva chodili, tak jeden upadl, druhej mu podal ruku, že mu pomůže a upadli oba :-). Není nic krásnějšího než mít dvojčata, mám dvoje, 8 let od sebe... Nikdy nejdou nikam sami, do školky, do školy, na školu v přírodě... vždy mají sebou někoho z rodiny.
kluci jsou na sebe velmi vázaní, ale pořád mezi sebou soupeří a dochází i k fyzickým potyčkám, ale jak je v konfliktu anebo v konfrontaci jeden z nich s někým jiným, druhé dvojče jej neochvějně brání bez ohledu na pravdu.
Mám pocit, že učitelka se ani nesnaží holky rozpoznat, jsou sice dvojvaječné, ale jsou si velice podobné, ale nejsou stejné. Jen se stále berou jako pár a nemají snahu si je nějak zapamatovat. Učitelka je posadila zvlᚍ, aby si je rozeznala, ale dále už to neřeší.
Měli jsme úžasné štěstí na paní učitelku v první třídě, sama je z dvouvaječných dvojčat, má bratra. Pouze se nás zeptala, zda vyžadujeme, aby kluci seděli spolu, my řekli, že ne a v podstatě spolu téměř nikdy neseděli - stále střídají kamarády. Paní učitelka je vždy pečlivě odlišuje a vyhýbá se srovnávání ( k tomu samozřejmě tendence vždy máme, i když si myslím, že je častěji srovnáváme spíš s jejich starším bratrem). Při rodičovských schůzkách ve třech, jsou každý za sebe a líbí se mi, že je přesně vidět, jak jsou povahově odlišní, že to vidí i paní učitelka a dokáže toho, který to více potřebuje dostatečně chválit. Protože jsou si kluci dost podobní, i když jsou dvojvaječní - takže děti si je dost často pletou a to už od školky a někdy jim říkali oběma jmény najednou.
Na střední škole chodili do stejné třídy, do školy i ze školy každý jezdil jinudy. Od konce základní školy nesnášeli porovnávání, od sedmé třídy se chtěli jinak oblékat - to byl problém, nebylo nic v obchodech, začali se vyhraňovat i v mimoškolních aktivitách. Přesto do dneška se setkávají, podporují - i když jejich ženy tomu moc nefandí.
Naše holky jsou první dvojčata v historii místní mateřské školky, která byla rozdělena. V září se na mě chodily dívat učitelky ostatních tříd, aby se podívaly na tu "divnou krkavčí matku, co požadovala rozdělení dvojčat" :-) po čase mi ovšem začaly dávat za pravdu, což mě velmi potěšilo. Navíc jdeme příkladem :-)
ne
ne
Nyní řešíme veselé i méně veselé věci jako: Dcera: Maminko já už jsem v pubertě (jsem něco víc), ale kluci ne. Psali to v té knížce (kniha pro dospívající děvčátka o pubertě a dospívání vůbec - název si nevybavím). Do prázdnin budu potřebovat podprsenku - už mi rostou prsa (jen náznak). Kluci: holky jsou na nic...je s nima otrava...
Paní učitelka: " Vašík je úžasnej, ale ta Natálka....ta je jiná...."
Příhod je opravdu mnoho, samé humorné. Je to malý zázrak.
příhod je více... napsali pkoly do opačných sešitů..atd,. atd
Příhody teprve "sbíráme" - jsme v přípravce základní školy
Psali za sebe úkoly
Stále jsou na sebe fixovaná
Stalo se mi, že holčině jde ve škole všechno skvěle, kluk je o trošku horší a tak mu byla holka dávána za příklad. Bohužel, viděno to bylo i ve známkování - stejné chyby byly ohodnoceny rozdílně a u druhého dvojčete to začalo působit negativisticky.
těch je spousta, hned mě žádná nenapadá
těch příhod a situací je celá řada a bylo by to na studii. Některé příhody byly humorné a jiné velmi poučné poukazující na vzájemné vztahy mezi chováním a soudržností těchto párů. Některé poznatky jsem ochoten předat, protože byly již i publikovány
Tradičně, jeden zapomene zapsat úkol, druhý ho má, potom je horší, když ani jeden zapsaný úkol nemá, to je potom- to on to zapomněl, to ona to zapomněla...
Učitelé v bývalé škole, kam děti chodili, nerozlišovali s čím konkrétně má který kluk problém. V nové škole to vysledovali už za první půlrok.
v souvislosti se školou mě žádná konkrétní nenapadá
Ve školce se učitely ani nesnažily zozeznat dvojčata od sebe a oslovovaly každou oběma jmény (Janoevo)
Viz odpověď na otázku č. 6 Paní učitelka v první třídě byla přesvědčená, že jedno z dvojčat je "odkladové" (protože je výrazně větší, než to druhé) bez ohledu na to, že to větší bylo nezralejší i bez ohledu na to, že jsou dvojčata :-)
Všichni jsou překvapení, že ani jedna není lepší-horší.
Výuka matematiky podle "Frause" dle mých zkušeností (po 4 letech výuky) má pozitivní vliv na rozvoj matematických schopností i u dítěte, které nemá matematicko-logické schopnosti.
Z 1.-2. třídy: Paní učitelka dělala soutěže v matematice, kdo ze třídy nejrychleji počítá a vítěz dostal nějakou maličkost. Když se do finále dostal jeden ze synů, bylo to Ok., ale když se ve finále setkali oba - vždy to skončilo brekotem jednoho z nich. Paní učitelka to vyřešila "šalamounsky" - oba finalisté byli odměněny a bylo po problému.
z nedávné doby:jedna se "unavila" na večírku po maturitním plese a dělala ostudu před učiteli, druhá s ní celý víkend nemluvila, protože prý všichni řeknou, že se jedna z holek ožrala a nikdo nebude řešit která
10. Jak stará jsou Vaše dvojčata?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
7 | 20 | 16,53 % | 16,53 % |
9 | 13 | 10,74 % | 10,74 % |
8 | 12 | 9,92 % | 9,92 % |
14 | 9 | 7,44 % | 7,44 % |
11 | 9 | 7,44 % | 7,44 % |
18 | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
15 | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
12 | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
6 | 4 | 3,31 % | 3,31 % |
10 | 4 | 3,31 % | 3,31 % |
ostatní odpovědi | 35 | 28,93 % | 28,93 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 10.86 |
Minimum: | 4.5 |
Maximum: | 21 |
Variační rozpětí: | 16.5 |
Rozptyl: | 18.46 |
Směrodatná odchylka: | 4.3 |
Medián: | 9 |
Modus: | 7 |
11. Do které třídy chodí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 | 11 | 9,09 % | 9,09 % |
2 | 9 | 7,44 % | 7,44 % |
první | 7 | 5,79 % | 5,79 % |
3 | 6 | 4,96 % | 4,96 % |
7 | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
4 | 5 | 4,13 % | 4,13 % |
třetí | 4 | 3,31 % | 3,31 % |
školka | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
páté | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
5 | 3 | 2,48 % | 2,48 % |
ostatní odpovědi | 65 | 53,72 % | 53,72 % |
12. Jste
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 113 | 93,39 % | 93,39 % |
muž | 8 | 6,61 % | 6,61 % |
13. Prostor pro vaše vyjádření
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Kláro, těšímě, že problematiku dvojčat neopouštíš!!!!! Pa pa, Šárka | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
nejhorší bylo, kdy n startu jjich života vše nebylo tak, ja by mělo být, 7. měsíc jeznát, vše doháníte pomalu a u B je handicap stále, ale nějak jsem to pojali, že se tím netrápíme, aby B mohlo být šťastné, bráchu už někdy i pěkně vytočí... | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
žádná odpověď | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
pokud jsou nějaké inforamce ohledně školní docházky rozdělených dvojčat, velice ráda uvítám. Taktéž co se týká výhod/nevýhod společného pokojíku s nástupem do školy. | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
Bez trojčat (a jejich dvou starších sourozenců) bych nepoznala své síly a neuměla si sáhnout na jejich dno :o))) | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
k rozhodnutí, aby šli kluci do 1. třídy společně nás vedlo to, že na sobě byli vzájemně velmi závislí. Kupodivu naše rozhodnutí potvrdily i nezávisle na sobě 3 psycholožky v PPP, se kterými jsme diskutovali vhodnost volby školy (jazyková ZŠ a následně gym | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
Pokud bych mohla, tak bych zvolila rozdeleni- kazdy do jine tridy | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
postpuberta ve dvojím provedením je strašná! | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
přejeme nekonečně trpělivosti :) | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
v době, kdy chodili do školy byli vyjímka, dnes je to normál. Jako klad základní školy beru, že leváka nepředělávali. | 1 | 3,7 % | 0,83 % |
ostatní odpovědi | 17 | 62,96 % | 14,05 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.