Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
obracím se na Vás s prosbou o pomoc s výzkumem zaměřeným na vznik a rozvoj syndromu vyhoření u učitelů tělesné výchovy působících na základních školách.
Prosím o vyplnění následujícího krátkého dotazníku.
Zpracování dotazníku bude anonymní.
Děkuji za Váš čas i pravdivé vyplnění. Vaše odpovědi umožní lépe pochopit syndrom vyhoření u učitelů tělesné výchovy na základních školách, což je oblast, které se v České republice nevěnuje téměř žádná pozornost.
S pozdravem Petr Foltýn
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
88
79,28 %
79,28 %
Muž
23
20,72 %
20,72 %
2. Váš věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
50-59 let
29
26,13 %
26,13 %
30-39 let
26
23,42 %
23,42 %
40-49 let
26
23,42 %
23,42 %
25-29 let
20
18,02 %
18,02 %
60 a více let
10
9,01 %
9,01 %
3. Rodinný stav:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Vdaná/ženatý/registrované partnerství
58
52,25 %
52,25 %
Svobodná/ý
33
29,73 %
29,73 %
Rozvedený/á
17
15,32 %
15,32 %
Vdova/vdovec
3
2,7 %
2,7 %
4. Žijí ve Vaší domácnosti děti (vlastní, adoptované apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
58
52,25 %
52,25 %
Ne
53
47,75 %
47,75 %
5. Sportujete pravidelně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
62
55,86 %
55,86 %
Ne
49
44,14 %
44,14 %
6. Jakého zaměření je sport, kterému se pravidelně věnujete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Individuální
86
77,48 %
77,48 %
Kolektivní
25
22,52 %
22,52 %
7. Délka pedagogické praxe (u žen včetně mateřské/rodičovské dovolené)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
10 a více let
69
62,16 %
62,16 %
0-3 roky
25
22,52 %
22,52 %
4-9 let
17
15,32 %
15,32 %
8. Škola, na které učíte, se nachází v obci s počtem obyvatel:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
100 000 obyvatel a více
84
75,68 %
75,68 %
10 000 -49 000
9
8,11 %
8,11 %
50 000 - 99 000
6
5,41 %
5,41 %
Do 10 000
6
5,41 %
5,41 %
Do 5 000
5
4,5 %
4,5 %
Do 2 000
1
0,9 %
0,9 %
9. Je zdrojem Vašich příjmů i jiná práce, než je profese učitele tělesné výchovy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
64
57,66 %
57,66 %
Ano
47
42,34 %
42,34 %
10. Jako nejvíce zatěžující ve své práci učitele tělesné výchovy prožívám (vyberte prosím jen jednu odpověď):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Mnoho povinností, nedostatek času
32
28,83 %
28,83 %
Kázeňské potíže s žáky
24
21,62 %
21,62 %
Nízký plat za tak náročnou práci
20
18,02 %
18,02 %
Vysoký počet žáků v hodinách
18
16,22 %
16,22 %
Je ode mne hodně očekáváno (rodiči žáků, ředitelem školy apod.), i když řadu věcí nemohu ovlivnit
10
9,01 %
9,01 %
Špatné vztahy v kolektivu
2
1,8 %
1,8 %
nejsem a nikdy jsem nebyl učitel tělesné výchovy, jen trenér určitého sportu
1
0,9 %
0,9 %
jeden učitel nezajistí dostatečně bezpečnost
1
0,9 %
0,9 %
děti jsou stále nešikovnější
1
0,9 %
0,9 %
nepřipadá mi má práce zatěžující, jsem s ní spokojen, s takovou jaká je, náročná a zábavná
1
0,9 %
0,9 %
jsem školní speciální pedagog, neučím TV
1
0,9 %
0,9 %
11. Označte prosím na stupnici 1-5 (1 = nezatěžující, 2 = téměř nezatěžující, 3 = ani zatěžující, ani nezatěžující, 4 = zatěžující, 5 = velmi zatěžující), jak zatěžující jsou pro Vás uvedené oblasti
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Mnoho povinností, nedostatek času
3.613
1.3
Je ode mne hodně očekáváno (rodiči žáků, ředitelem školy apod.), i když řadu věcí nemohu ovlivnit
3.081
1.354
Nízký plat za tak náročnou práci
3.676
1.21
Kázeňské potíže s žáky
3.441
1.238
Vysoký počet žáků v hodinách
3.252
1.324
Špatné vztahy v kolektivu
2.243
1.553
12. Jak zvládáte stres v práci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Snažím se identifikovat zdroj stresu a následně se snažím tuto příčinu stresu odstranit
55
49,55 %
49,55 %
Snažím se identifikovat zdroj stresu a následně se snažím této příčině vyhýbat
37
33,33 %
33,33 %
Zdroj stresu ignoruji, nepřemýšlím o něm
19
17,12 %
17,12 %
13. Jakou strategii nejčastěji ke zvládání stresu v práci užíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Řeším problém, snažím se jej odstranit
51
45,95 %
45,95 %
O problému mluvím, hledám oporu u přátel, rodiny
41
36,94 %
36,94 %
Problém ignoruji, spíš se zaměřuji na to, co funguje a dělá mi dobře
13
11,71 %
11,71 %
Od problému utíkám - např. do fantazie, nemoci, užívám návykové látky
2
1,8 %
1,8 %
chlastám
1
0,9 %
0,9 %
sex s přítelem mě vždy uklidní ;)
1
0,9 %
0,9 %
nepřemýšlím o tom
1
0,9 %
0,9 %
někdy řeším, někdy ignoruji a vyhýbám se
1
0,9 %
0,9 %
14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
Povinná otázka, respondent musel u každé podotázky vyplnit celé číslo.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
Práce mě citově vysává
2.829
4.124
Na konci pracovního dne se cítím být na dně sil
3.523
4.015
Když ráno vstávám a pomyslím na pracovní problémy, cítím se unaven/a
2.55
3.383
Velmi dobře rozumím pocitům svých žáků
4.432
2.768
Mám pocit, že někdy s žáky jednám jako s neosobními věcmi
1.261
2.409
Celodenní práce s lidmi je pro mne skutečně namáhavá
3.153
3.859
Jsem schopen velmi účinně vyřešit problémy svých žáků
4.171
2.538
Cítím "vyhoření", vyčerpání ze své práce
2.532
4.249
Mám pocit, že lidi při své práci pozitivně ovlivňuji a nalaďuji
4.162
2.766
Od té doby, co vykonávám svoji profesi, stal/a jsem se méně citlivým/ou k lidem
1.505
3.025
Mám pocit, že výkon mé práce mě činí citově tvrdým/ou
1.766
2.558
Mám stále hodně energie
3.91
3.145
Moje práce mi přináší pocity marnosti, neuspokojení
2.559
3.598
Mám pocit, že plním své úkoly tak usilovně, že mě to vyčerpává
3.063
3.879
Už mne dnes moc nezajímá, co se děje s mými žáky
2.153
4.508
Práce s lidmi mi přináší silný stres
2.333
4.096
Dovedu u svých žáků vyvolat uvolněnou atmosféru
4.739
3.562
Cítím se svěží a povzbuzený/á, když pracuji se svými žáky
4.261
2.355
Za roky své práce jsem byl/a úspěšný/á a udělal/a hodně dobrého
4.694
2.573
Mám pocit, že jsem na konci svých sil
1.946
3.925
Citové problémy v práci řeším velmi klidně - vyrovnaně
3.775
3.526
Cítím, že žáci mi přičítají některé své problémy
1.757
2.977
15. Napište zde prosím na sebe kontakt (telefonní číslo, e-mail apod.) pro případ, že by bylo vhodné se na některou z položek více doptat. Děkuji!
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
to je zbytečné
1
4 %
0,9 %
604261234
1
4 %
0,9 %
anny.andy@seznam.cz
1
4 %
0,9 %
Andrea.Hlucha@seznam.cz
1
4 %
0,9 %
r.komorovsky@gmail.com
1
4 %
0,9 %
Nasrat
1
4 %
0,9 %
724 307 274
1
4 %
0,9 %
rezka09@seznam.cz
1
4 %
0,9 %
731610261
1
4 %
0,9 %
ne
1
4 %
0,9 %
ostatní odpovědi
? 739785839 RUR.Z@centrum.cz ZS Krenova 737508062 nemam@zajem.cz nikoll2000@seznam.cz jannevyjel@seznam.cz vondrackova.elena@gmail.com lena.sladkova@seznam.cz 739285820 vrabel@zspremyslovo.cz 736 138 018, martyna28@seznam.cz Proč mám vyplňovat, jakému sportu se pravidelně věnuji, když jsem zaškrtla, že nevěnuji? 603 704 943
15
60 %
13,51 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
4. Žijí ve Vaší domácnosti děti (vlastní, adoptované apod.)?
odpověď Ne:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi 25-29 let na otázku 2. Váš věk:
7. Délka pedagogické praxe (u žen včetně mateřské/rodičovské dovolené)
odpověď 10 a více let:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 50-59 let na otázku 2. Váš věk:
9. Je zdrojem Vašich příjmů i jiná práce, než je profese učitele tělesné výchovy?
odpověď Ne:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Když ráno vstávám a pomyslím na pracovní problémy, cítím se unaven/a=4 na otázku 14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
11. Označte prosím na stupnici 1-5 (1 = nezatěžující, 2 = téměř nezatěžující, 3 = ani zatěžující, ani nezatěžující, 4 = zatěžující, 5 = velmi zatěžující), jak zatěžující jsou pro Vás uvedené oblasti
odpověď Nízký plat za tak náročnou práci=5:
3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nízký plat za tak náročnou práci na otázku 10. Jako nejvíce zatěžující ve své práci učitele tělesné výchovy prožívám (vyberte prosím jen jednu odpověď):
14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
odpověď Mám pocit, že jsem na konci svých sil=0:
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Moje práce mi přináší pocity marnosti, neuspokojení=0 na otázku 14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cítím "vyhoření", vyčerpání ze své práce=0 na otázku 14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
odpověď Od té doby, co vykonávám svoji profesi, stal/a jsem se méně citlivým/ou k lidem=0:
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Mám pocit, že výkon mé práce mě činí citově tvrdým/ou=0 na otázku 14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
odpověď Práce s lidmi mi přináší silný stres=0:
3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Celodenní práce s lidmi je pro mne skutečně namáhavá=0 na otázku 14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Vaše pohlaví:
2. Váš věk:
3. Rodinný stav:
4. Žijí ve Vaší domácnosti děti (vlastní, adoptované apod.)?
5. Sportujete pravidelně?
6. Jakého zaměření je sport, kterému se pravidelně věnujete?
7. Délka pedagogické praxe (u žen včetně mateřské/rodičovské dovolené)
8. Škola, na které učíte, se nachází v obci s počtem obyvatel:
9. Je zdrojem Vašich příjmů i jiná práce, než je profese učitele tělesné výchovy?
10. Jako nejvíce zatěžující ve své práci učitele tělesné výchovy prožívám (vyberte prosím jen jednu odpověď):
11. Označte prosím na stupnici 1-5 (1 = nezatěžující, 2 = téměř nezatěžující, 3 = ani zatěžující, ani nezatěžující, 4 = zatěžující, 5 = velmi zatěžující), jak zatěžující jsou pro Vás uvedené oblasti
12. Jak zvládáte stres v práci?
13. Jakou strategii nejčastěji ke zvládání stresu v práci užíváte?
14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Vaše pohlaví:
2. Váš věk:
3. Rodinný stav:
4. Žijí ve Vaší domácnosti děti (vlastní, adoptované apod.)?
5. Sportujete pravidelně?
6. Jakého zaměření je sport, kterému se pravidelně věnujete?
7. Délka pedagogické praxe (u žen včetně mateřské/rodičovské dovolené)
8. Škola, na které učíte, se nachází v obci s počtem obyvatel:
9. Je zdrojem Vašich příjmů i jiná práce, než je profese učitele tělesné výchovy?
10. Jako nejvíce zatěžující ve své práci učitele tělesné výchovy prožívám (vyberte prosím jen jednu odpověď):
11. Označte prosím na stupnici 1-5 (1 = nezatěžující, 2 = téměř nezatěžující, 3 = ani zatěžující, ani nezatěžující, 4 = zatěžující, 5 = velmi zatěžující), jak zatěžující jsou pro Vás uvedené oblasti
12. Jak zvládáte stres v práci?
13. Jakou strategii nejčastěji ke zvládání stresu v práci užíváte?
14. Položky převzaté z dotazníku MBI (u každé položky prosím vyznačte, jak silné pocity v dané oblasti zažíváte, jak na Vás určitý jev působí, a to na stupnici 0-7, kde 0 = vůbec, 7 = velmi silně)
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.