Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Systém zdravotnictví ČR
Systém zdravotnictví ČR
→ Mouchy spolknuté při jízdě na kole a pavouci snězení ve spánku se nepočítají :-) ←
(cca 1 min, veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marie Sedláčková |
---|---|
Šetření: | 08. 01. 2009 - 10. 01. 2009 |
Počet respondentů: | 25 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 30.04 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 34,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:38 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Zdravím všechny,
jak jistě víte, systém zdravotnictví prochází již nějakou dobu změnami. Ráda bych vás poprosila o vyplnění tohoto krátkého dotazníku. Výsledek bude o tom, jak lidé vznímají momentální situaci systému pojištění v ČR a jejich spokojenost. Dotazník je anonymní a data budou zpracována hromadně.
Všem předem děkuji za spolupráci.
Odpovědi respondentů
1. Jakým způsobem jste si sjednali zdravotní pojišťovnu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Sjednal mi ho jiný člen domácnosti | 22 | 88 % | 88 % |
Osobně na pobočce pojišťovny | 3 | 12 % | 12 % |
2. Měnili jste již někdy svou zdravotní pojišťovnu?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 14 | 56 % | 56 % |
ano | 11 | 44 % | 44 % |
3. V případě, že ano, co Vás k tomu přimělo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Výhody jiné pojišťovny | 5 | 41,67 % | 20 % |
JIné | 3 | 25 % | 12 % |
Špatné zkušenosti s vlastní pojišťovnou | 2 | 16,67 % | 8 % |
Doporučení jiné osoby | 2 | 16,67 % | 8 % |
4. Jaké máte zkušenosti s výplatou pojistného?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nemám zkušenosti | 15 | 62,5 % | 60 % |
Běžné | 5 | 20,83 % | 20 % |
Velmi dobré | 3 | 12,5 % | 12 % |
Špatné | 1 | 4,17 % | 4 % |
5. Přivítali byste větší konkurenci zdravotních pojišťoven?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 12 | 50 % | 48 % |
Je mi to jedno | 7 | 29,17 % | 28 % |
Ne | 4 | 16,67 % | 16 % |
Nevím | 1 | 4,17 % | 4 % |
6. Jsou podle Vás problémy v oblasti financování?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké | 13 | 54,17 % | 52 % |
Nevím | 10 | 41,67 % | 40 % |
Žádné | 1 | 4,17 % | 4 % |
7. Jsou podle Vás problémy v oblasti poskytování služeb?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 11 | 44 % | 44 % |
Malé | 8 | 32 % | 32 % |
Velké | 4 | 16 % | 16 % |
Žádné | 2 | 8 % | 8 % |
8. Jsou podle Vás problémy ve vztazích mezi lékaři a pacienty?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké | 10 | 40 % | 40 % |
Malé | 9 | 36 % | 36 % |
Nevím | 6 | 24 % | 24 % |
9. Jsou podle Vás problémy s hospodařením v oblasti léků?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké | 16 | 64 % | 64 % |
Nevím | 5 | 20 % | 20 % |
Malé | 3 | 12 % | 12 % |
Žádné | 1 | 4 % | 4 % |
10. Jsou podle vás problémy v kvalitě poskytované péče?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Malé | 11 | 44 % | 44 % |
Velké | 10 | 40 % | 40 % |
Nevím | 3 | 12 % | 12 % |
Žádné | 1 | 4 % | 4 % |
11. Jsou podle Vás problémy v oblasti fungování pojišťoven?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Velké | 9 | 37,5 % | 36 % |
Nevím | 7 | 29,17 % | 28 % |
Malé | 7 | 29,17 % | 28 % |
Žádné | 1 | 4,17 % | 4 % |
12. Jsou podle Vás problémy s dostupností zdravotní péče?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Malé | 13 | 52 % | 52 % |
Nevím | 6 | 24 % | 24 % |
Velké | 3 | 12 % | 12 % |
Žádné | 3 | 12 % | 12 % |
13. Jak hodnotíte vlastní zdravotní stav?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Docela dobrý | 16 | 64 % | 64 % |
Ani dobrý, ani špatný | 5 | 20 % | 20 % |
Velmi dobrý | 3 | 12 % | 12 % |
Docela špatný | 1 | 4 % | 4 % |
14. Všeobecná návštěvnost pacientů u lékaře je podle Vás:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Normální | 14 | 56 % | 56 % |
Vysoká | 9 | 36 % | 36 % |
Nevím | 2 | 8 % | 8 % |
15. Jak jste spokojeni s lékařskou péčí?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spokojen | 16 | 64 % | 64 % |
Nevím, nemám názor | 5 | 20 % | 20 % |
Spíše nespokojen | 3 | 12 % | 12 % |
Rozhodně nespokojen | 1 | 4 % | 4 % |
16. Jakou máte zkušenost s ochotou a přístupem lékařů?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Dobrou | 14 | 58,33 % | 56 % |
Špatnou | 4 | 16,67 % | 16 % |
Nemám názor | 3 | 12,5 % | 12 % |
Výbornou | 2 | 8,33 % | 8 % |
Velice špatnou | 1 | 4,17 % | 4 % |
17. Jak funguje z vašich zkušeností komunikace mezi praktickým lékařem, specialistou a nemocnicí?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 13 | 52 % | 52 % |
Špatně | 8 | 32 % | 32 % |
Dobře | 3 | 12 % | 12 % |
Výborně | 1 | 4 % | 4 % |
18. Jaké máte zkušenosti s objednací dobou u praktického lékaře??
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 13 | 54,17 % | 52 % |
1 | 8 | 33,33 % | 32 % |
2 | 2 | 8,33 % | 8 % |
5 | 1 | 4,17 % | 4 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.27 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 3 |
Variační rozpětí: | 2 |
Rozptyl: | 0.87 |
Směrodatná odchylka: | 0.94 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
19. Jaké máte zkušenosti s objednací dobou u stomatologa?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 7 | 31,82 % | 28 % |
3 | 6 | 27,27 % | 24 % |
5 | 4 | 18,18 % | 16 % |
1 | 3 | 13,64 % | 12 % |
2 | 2 | 9,09 % | 8 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.35 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.4 |
Směrodatná odchylka: | 1.18 |
Medián: | 3.5 |
Modus: | 4 |
20. Jaké máte zkušenosti s objednací dobou u gynekologa?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3 | 10 | 47,62 % | 40 % |
1 | 5 | 23,81 % | 20 % |
2 | 2 | 9,52 % | 8 % |
5 | 2 | 9,52 % | 8 % |
4 | 2 | 9,52 % | 8 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.68 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.23 |
Směrodatná odchylka: | 1.11 |
Medián: | 3 |
Modus: | 3 |
21. Jaké máte zkušenosti s objednací dobou u specialisty?
Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
2 | 7 | 35 % | 28 % |
5 | 4 | 20 % | 16 % |
1 | 3 | 15 % | 12 % |
4 | 3 | 15 % | 12 % |
3 | 3 | 15 % | 12 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 2.89 |
Minimum: | 1 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 4 |
Rozptyl: | 1.75 |
Směrodatná odchylka: | 1.32 |
Medián: | 2.5 |
Modus: | 2 |
22. Čekací doba na operaci je:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 12 | 52,17 % | 48 % |
Dlouhá | 6 | 26,09 % | 24 % |
Příliš dlouhá | 3 | 13,04 % | 12 % |
Celkem krátká | 2 | 8,7 % | 8 % |
23. Myslíte si, že v lékařství existuje protekce?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Určitě ano | 20 | 80 % | 80 % |
Myslím, že ano | 3 | 12 % | 12 % |
Nevím | 2 | 8 % | 8 % |
24. Ve stručnosti napište, co podle Vás přinesly regulační poplatky:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Další příjem lékařům,lékarníkům
jsem ráda, že se zavedly, jsou viditelně menší fronty u lékaře (konkrétně u gynekoložky jsem to pozorovala), dále mě těší fakt, že investuji do svého zdraví a do vybavení nemocnic, platů lékařů a že to takto dělají všichni, že se neplýtvá tolik léky a že z daní už nemusím tolik podporovat simulanty a lidi, kteří si svého zdraví neváží, protože je poplatek odrazuje od zbytečného navštívení lékaře
lide prestali chodit k doktorum kvuli zbytecnostem. Lekar, kteremu primo zaplatim, se muze citit jako poskytovatel sluzby a je tu prilezitost pro lepsi vztah doktor-pacient
méně zbytečných lidí v čekárnách, méně zbytečně prodaných léků, potřebné finance zdravotnictví, lepší zdravotní služby
menší návštěvnost pacientů u lékaře - menší čekací doba - návštěva lékaře pouze, když je třeba větší váha lékařské práce u mnoha pacientů - avšak u mnoha hypochondrů, důchodců apod. nespokojenost
miliony do státní pokladny
Myslím si, že regulační poplatky nepřinesly nic pozitivního pro pacienty, protože když si člověk celý život platí sociální a zdravotní pojištění, tak ho tímto stát zase okrádá o další peníze. Člověk, který jde k lékaři ani neví, kde a jak má regulační poplatek zaplatit, protože někteří chtějí abyste platili v ordinaci, jiní chtějí koupený poplatek z automatu a další ho ani nechtějí. Jenže to, jestli ho chtějí či ne se dozvíte až na cedulce u dveří konkrétního lékaře, několikrát se mi stalo, že jsem si poplatek koupila a byl mi k ničemu, zbytečně vyhozené peníze. Neustálé změny, ve kterých případech si poplatek koupit je nedostatečně vysvětlen.
nepokoje mezi občany
Snížení počtu "pacientů", kratší čekací doba u lékařů, neplýtvání léky v takové míře jako před zavedením poplatků.
u otázek 18-21 jsem brala 1 jako skvělé zkušenosti a 5 jako hrozné zkušenosti 24) co na to říct, na to, kolik peněz platíme pojistné... už prostě neví, jak by nás ožebračili.. za chvíli budeme platit i za to, že s námi lékař bude vůbec mluvit a že nám řekne nashledanou
Vice zdravotnich problemu, jelikoz aby lide nemusely platit za lekare zustavaji radeji doma a nemoc se prohlubuje.
zbytečné výdaje navíc
zdražení
zmatek
25. Jste pro zavedení jednotné ceny léků?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím | 11 | 45,83 % | 44 % |
Spíše ne | 5 | 20,83 % | 20 % |
Spíše ano | 5 | 20,83 % | 20 % |
Rozhodně ano | 3 | 12,5 % | 12 % |
26. Kdo by měl stanovovat cenu léků?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Lékařská komora | 11 | 47,83 % | 44 % |
Komora lékárníků | 8 | 34,78 % | 32 % |
Ministerstvo zdravotnictví | 7 | 30,43 % | 28 % |
Svaz pacientů | 5 | 21,74 % | 20 % |
Nevím | 4 | 17,39 % | 16 % |
Zdravotní pojišťovny | 3 | 13,04 % | 12 % |
Někdo jiný | 2 | 8,7 % | 8 % |
27. Jaké je Vaše pohlaví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 19 | 76 % | 76 % |
Muž | 6 | 24 % | 24 % |
28. Jaký je Váš věk?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 25 | 24 | 96 % | 96 % |
26 - 40 | 1 | 4 % | 4 % |
29. Nejvyšší dokončené vzdělání:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 15 | 60 % | 60 % |
Základní | 5 | 20 % | 20 % |
Vysokoškolské | 3 | 12 % | 12 % |
Středoškolské bez maturity | 2 | 8 % | 8 % |
30. zaměstnání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Student | 18 | 72 % | 72 % |
Zaměstnanec | 6 | 24 % | 24 % |
Nezaměstnaný | 1 | 4 % | 4 % |
31. Počet členů Vaší domácnosti:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 9 | 36 % | 36 % |
2 | 8 | 32 % | 32 % |
3 | 4 | 16 % | 16 % |
6 a více | 2 | 8 % | 8 % |
1 | 1 | 4 % | 4 % |
5 | 1 | 4 % | 4 % |
32. Čistý měsíční příjem Vaší domácnosti:
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 001 - 45 000 | 13 | 56,52 % | 52 % |
Do 15 000 | 4 | 17,39 % | 16 % |
45 001 - 60 000 | 3 | 13,04 % | 12 % |
60 001 - 100 000 | 2 | 8,7 % | 8 % |
100 001 - 250 000 | 1 | 4,35 % | 4 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (66,7 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.