Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?

Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Andrea Čeřovská
Šetření:29. 03. 2013 - 10. 04. 2013
Počet respondentů:589
Počet otázek (max/průměr):10 / 10
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:37
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-5 PDF-6 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
rádi bychom Vás požádali o vyplnění krátkého dotazníku. Jsme studenti ekonomické fakulty VŠB-TU v Ostravě a náš dotazník slouží k získání informací k naší semestrální práci na téma „Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů?“.
Dotazování je zcela anonymní a je určeno pro všechny ženy a muže od školního věku. Získané výsledky budou zveřejněny na těchto stránkách.


Děkujeme Vám za spolupráci,
Petra Borůvková, Martin Brachtl, Andrea Čeřovská a Ondřej Coufal.
 

Odpovědi respondentů

1. Už jste někdy použil/a tahák?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano57297,11 %97,11 %  
ne172,89 %2,89 %  

Graf

2. Pokud jste někdy tahák použil/a, vyberte v jakém předmětu to bylo, a jak často?

1 - Pořád, 2 - často, 3 - občas, 4 - méně často, 5 – nikdy

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Čeština3.7571.389
Dějepis3.3341.703
Jazyky3.811.39
Matematika3.5791.772
Fyzika3.1341.902
Chemie3.2822.036
Zeměpis3.7951.671
Odborný předmět3.6641.806
Jiné3.7721.588

Graf

3. Kdy si připravujete nebo jste si připravoval/a tahák?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Den předem35860,78 %60,78 %  
Hodinu předem17930,39 %30,39 %  
Jindy528,83 %8,83 %  

Graf

4. Jakou formu taháku upřednostňujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Papír40568,76 %68,76 %  
Mobil6811,54 %11,54 %  
Lavice6410,87 %10,87 %  
Jiné467,81 %7,81 %  
Učebnice61,02 %1,02 %  

Graf

5. Z jakého důvodu používáte nebo jste používal/a tahák?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pro jistotu.35560,27 %60,27 %  
Píšete si jen věci, které se nechcete učit nazpaměť.22137,52 %37,52 %  
Nezvládl/a jste se látku naučit.17429,54 %29,54 %  
Neměl/a jste čas se učit.14123,94 %23,94 %  
Říkáte si, proč bych tahák nepoužil/a, když můžu?5910,02 %10,02 %  
Nechtělo se mi učit20,34 %0,34 %  
Nepoužívám, protože malé písmo nevidím, nevidím ani sousedovi do papíru i když mi ho přisune, takže jsem nemohla nikdy opisovat.10,17 %0,17 %  
Jednou sem ho použila a nakonec sem dostala za 5. a poznámku. A taháky bych zrušila!10,17 %0,17 %  
pro přípravný proces taháku10,17 %0,17 %  
nepoužil jsem10,17 %0,17 %  
psaním taháku(výcucu) se člověk naučí víc, než když se šrotí...takže si kolikrát tahák napíšu a pak si v písemce uvědomím, že všechno z taháku znám, ale jeden nikdy neví10,17 %0,17 %  
a10,17 %0,17 %  
Náš zeměpis byl speciální: písemná práce každý den, vždy prázdný list papíru, 14-30 otázek. Otázky i odpovědi měl učitel v PC, získali jsme je snadno. Pak stačilo prohodit prázný list za list vypsaný předem.10,17 %0,17 %  
Potřebuji osnovu, jinak se ztrácím.10,17 %0,17 %  
Prokrastinace10,17 %0,17 %  
nepouzil, mas to zle nastavene, tieto otazky by sa mi nemali ani zjavovat po prvom NIE..jednym slovom amaterizmus10,17 %0,17 %  
psanim tahaku jsem se ucil10,17 %0,17 %  
Tahák is for pussies, my friends.10,17 %0,17 %  
protože to bylo učitelce jedno10,17 %0,17 %  
nic10,17 %0,17 %  
Není to můj profilový předmět/Probíraná látka mě nezajímá10,17 %0,17 %  
Taháky nepouživám, ale když se to jinak nedá vyplnit..10,17 %0,17 %  
Mám problém učit se něco, o čem si myslim že nikdy nebudu potřebovat.10,17 %0,17 %  
Nutný předmět, který ale neměl význam se vzhledem k zaměření učit.10,17 %0,17 %  
nepoužívám taháky10,17 %0,17 %  
na těžké věci. 10,17 %0,17 %  
jsem liný se učit kraviny10,17 %0,17 %  
je zbytečné se učit věci, které nikdy nebudu potřebovat10,17 %0,17 %  
Pro budoucího studenta informatiky je například dějepis k ničemu10,17 %0,17 %  
Som sa naschval neucil10,17 %0,17 %  
Na vzorečky10,17 %0,17 %  
nevyužívám10,17 %0,17 %  
Lebo som sa neučil. Nechcelo sa mi. Málo zaujímavé veci.10,17 %0,17 %  
stejně to nevyužiju, tak proč se to učit10,17 %0,17 %  
nikdy jsem ho nepoužil10,17 %0,17 %  
Když sem se učit nechtěl10,17 %0,17 %  
Nechce se mi učit. Přájde mi to zbytečné, když to mohu opsat.10,17 %0,17 %  
Byla jsem líná se to učit.10,17 %0,17 %  
ano10,17 %0,17 %  
nechtělo se mi učit to co mělo být v testu (považovala jsem to za nepodstatné) a zároven jsem nechtěla dostat díky své lenosti špatné známky...10,17 %0,17 %  
jednalo se o letopočty a vzorce, které jsem si nepamatovala10,17 %0,17 %  
lenost, a jistota, že učitelka je úplně slepá10,17 %0,17 %  
kolikrát si jeho napsáním věci zapamatuju, ale stejně ho pak mám po ruce, ikdyž ho třeba nepoužiju.. je to i druh učící pomucky :)10,17 %0,17 %  
u memorovacích předmětů to jinak nejde10,17 %0,17 %  
když mě předmět nebaví a máme trotla, tak používám tahák :)10,17 %0,17 %  
nezájem o daný předmět10,17 %0,17 %  
nechtelo se mi ucit takovy hovadiny10,17 %0,17 %  
Špatně sestavený dotazník - já jsem NIKDY tahák nepoužila, tudíž nevím, jak odpovědět na ot. č. 3, 4 a 510,17 %0,17 %  
Tahák nepoužívám10,17 %0,17 %  
pouze jako koncentrované poznatky domácí přípravy, v praxi NEPOUŹÍVÁM10,17 %0,17 %  
"Výuka" předmětu spočívala v opisování učebnice (doslova), nešlo o stěžejní předmět (žádné vyhlídky na budoucí zužitkování získaných informací), písemky se psaly z mnoha stran - málo času i vůle se vše naučit, z toho důvodu cca třikrát použit tahák. 10,17 %0,17 %  
nikdy10,17 %0,17 %  
psani tahaku mi pomahalo strukturovat latku a vice si zapamatovat 10,17 %0,17 %  

Graf

6. Už se Vám někdy stalo, že jste si tahák napsal/a, ale nepoužil/a?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano54592,53 %92,53 %  
ne447,47 %7,47 %  

Graf

7. Už jste byl/a někdy přistižen/a při použití taháku?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne32254,67 %54,67 %  
ano26745,33 %45,33 %  

Graf

8. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou29650,25 %50,25 %  
Vysokoškolské15225,81 %25,81 %  
Základní12120,54 %20,54 %  
Středoškolské bez maturity203,4 %3,4 %  

Graf

9. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena38465,2 %65,2 %  
Muž20534,8 %34,8 %  

Graf

10. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 26 let37062,82 %62,82 %  
16 – 19 let14424,45 %24,45 %  
27 a více539 %9 %  
do 15 let223,74 %3,74 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Pokud jste někdy tahák použil/a, vyberte v jakém předmětu to bylo, a jak často?

  • odpověď Jazyky=5:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Už jste někdy použil/a tahák?
  • odpověď Jiné=5:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Už jste někdy použil/a tahák?
  • odpověď Matematika=5:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Už jste někdy použil/a tahák?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

  • odpověď Základní:
    • 4.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 15 let na otázku 10. Kolik je Vám let?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Už jste někdy použil/a tahák?

2. Pokud jste někdy tahák použil/a, vyberte v jakém předmětu to bylo, a jak často?

3. Kdy si připravujete nebo jste si připravoval/a tahák?

4. Jakou formu taháku upřednostňujete?

5. Z jakého důvodu používáte nebo jste používal/a tahák?

6. Už se Vám někdy stalo, že jste si tahák napsal/a, ale nepoužil/a?

7. Už jste byl/a někdy přistižen/a při použití taháku?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Už jste někdy použil/a tahák?

2. Pokud jste někdy tahák použil/a, vyberte v jakém předmětu to bylo, a jak často?

3. Kdy si připravujete nebo jste si připravoval/a tahák?

4. Jakou formu taháku upřednostňujete?

5. Z jakého důvodu používáte nebo jste používal/a tahák?

6. Už se Vám někdy stalo, že jste si tahák napsal/a, ale nepoužil/a?

7. Už jste byl/a někdy přistižen/a při použití taháku?

8. Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

9. Jaké je Vaše pohlaví?

10. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čeřovská, A.Tahák, pomocník nebo záhuba dnešních studentů? (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://tahak-pomocnik-nebo-zahuba-d.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.