Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Teamová práce studentů - pro & proti
Teamová práce studentů - pro & proti
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marketa Kyvalova |
---|---|
Šetření: | 28. 10. 2010 - 10. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 137 |
Počet otázek (max/průměr): | 23 / 18.28 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 52,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:13 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Přeji hezký den!
Následující dotazník bude sloužit primárně pro zpracování a následné prezentování semestrální práce pro předmět Psychologie a sociologie řízení na VŠE v Praze. Tématem je již zmíněná Teamová práce studentů a cílem dotazníku je zjistit názor na tento druh spolupráce mezi studenty různých věkových kategorií.
Odpovědi respondentů
1. Účastnil/a jsem se už někdy práce ve skupině
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 125 | 91,24 % | 91,24 % |
NE | 12 | 8,76 % | 8,76 % |
2. Setkal jsem se s prácí v týmech v předmětu/ech
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
???
4IT115, 4IT215, 4IZ210, 4SA312, 4SA311, 3MA322, účto,
4SA312, 4IT333, 4IT314 atd...
AIESEC, na střední škole, stáž v Rumunsku, ve škole na Podnikání malých a středních firem, Informatice, u zkoušky z Marketingu (ale o tom nikomu neříkejte)
Analýza a návrh informačních systémů, Účetnictví, Základy softwarového inženýrství, Systémové pojetí hospodářské organizace, Teorie a praxe informačních systému, Zpracování informací a znalostí, Marketing a podniková politika a možná další
andlický jazyk, český jazik, matematika, přírodopis, zeměpis, chemie, tělesná výchova, výtvarná výchova, občanská výchova, německý jazik, ivt
anglický jazyk ,ale i v mnoha jiných
Anglický jazyk, Fyzika, Zeměpis
Anglický jazyk, laboratorní práce ve škole
Anglický jazyk, matematika, český jazyk
Angličtina, Dějepis
angličtina, chemie, biologie, fyzika, informatika, matematika, český jazyk, dějepis, občanka, tělocvik ,...
angličtina, psychologie, právo, čeština
ano
ano
ano
ANO
Ano
ano
ano
Ano setkal, v psychologii a sociologii rizeni, v logistice, v podnikani malych a strednich firem, informatice...no bylo toho hodne
Ateliéry
Biologie, Dějepis, atd.
biologie, zpěv
cizí jazyky, zeměpis, základy společenských věd, matematika
český jazyk, dějepis, přírodopis
český jazyk, Občanská výchova,
český jazyk,anglický jazyk, pedagogika, psychologie, tělesná výchova, výtvarná výchova
čeština,angličtina,biochemie,organická chemie, fyziologie živočichů,anatomie rostlin,tělesná výchova, ...
Dějepis, biologie
Dějepis, Biologie
Dějiny Literatury, Film a literatura
Dopravní menegment, merketing a logistika.
ekonomie, filosofie práva, management, antropologie
Formální jazyky a překladače, FIT VUT
geografie
grafika, psychologie, vývarný projev a výchova, pedagogická praxe.
HV, MA, AJ, ČJ
ch\ytání akcí a podobné ..
chemie biologie tělocvik
Informatika
informatika, podnikání malých a středních firem, management kvality enviromentu a bezpečnosti
informatika, účetnictví
interakcni psychologicky vycvik, poradenska psychologie apod.
intermédia, německý jazyk
jazyky, psychologie, biologie, dejepis
Logistika Psychologie a sociologie řízení Marketingová komunikace Internacionální marketing
Logistika učetnictví Angličtina
logistika podnikani v male a stredni firme informatika
logistika
Logistika, Podnikání
Logistika, Podnikání malých a středních firem
logistika, podnikání v malé a střední firmě, personální řízení,...
logistika, psycholigie...., podnikani v male a stredni firme, informatika
Logistika, psychologie a sociologie řízení, Podnikání v malém a středním podniku, Němčina
logistika, ucetnictvi neziskovek, podnikova eko a marketing, socialni a zdravotni systemy, eko zivotniho prostredi, aplikovany marketing (OA), ucetnictvi,
management marketing ucetnictvi
Management Statistické metody v marketingu Psychologie
manažerská hra,socioekonomická geografie,ekonomika životního prostředí
marketing, management, řízení lidských zdrojů
matematika, angličtina, společenská kultura, občanská výchova, tělesná výchova
mnoha a mnoha
např.:účetnictví
ne
nepamatuji si názvy, ale pracuju tak každou chvíli
Ochrana ŽP,genetika,anatomie HZ,chemie...
pegagogika
Personální řízení, city logistika, logistika, doprava, účetnictví, ...
Podnikani
Podnikani male a stredni firmy
Podnikání malé a střední firmy, angličtina
Podnikání v malé a střední firmě Účetnictví Logistika Personální řízení Management env., kv. a bezpečnosti
podnikání v malé a střední firmě
Podnikání v malé a střední firmě, informatika, němčina, angličtina,
Podnikání v malé a střední firmě, Účetnictví,Angličtina pro pokročilé, Němčina pro mírně pokročilé,
Podnikání v malých a středních firmách, Informatika
podnikani, logistika, informatika,
podnikanie v malej strednej firme
podniková ekonomie, účetnictví
podnikový management
Praxe,
Praxe, čeština
projektové řízení - navrhnutí charitativní akce a její zrealizování ekonomika a řízení organizace - tvorba seminární práce občanská společnost - tvorba seminární práce
PSW - procesy vývoje SW
Psychologické aspekty týmové práce, Marketingový výzkum, Strategický management, Produktový management, aj.
Psychologie
Psychologie v ekonomické praxi, Management podniků a destinací cestovního ruchu, Účetnictví, Základy japonského řízení, atd....
psychologie, ekonomie, odborné předměty
psychologie, prezentační dovednosti, psychologie práce a organizace
psychologie, společenské vědy, chemie
retail marketing retail management marketing jazyky účetnictví informatika mezinárodní obchod mezinárodní onchodní operace
Rodiná výchova, tělesná výchova, Ošetřovatelství, Psychologie-komunikace, Anglický jazyk, Výchova ke zdraví, Ošetřovatelství nemocných.
rozhodně ano
různé předměty
Seminář českého jazyka, anglický jazyk
skoro všech
skoro všech
Sociolingvistika
Softwarový projekt, Informační systémy I, Informační systémy II
Stavební konstrukce, CADkon, ekonomika
SW aplikace metod operačního výzkumu, marketing, systémové inženýrství...
Teambuilding, management času, politická analýza
téměř všude
terenni praxe z regionalni geografie fyzicka geografie 1 globalni problemy lidstva 1 geografie Evropy Humanni geografie CR
Ucto, Informatika, Mezinarodni obchod, Anglicitna, Nemcina, Retail Management
účetnictví podnikání v malé a střední firmě
Účetnictví Logistika Podnikání malých a středních firem Společenská odpovědnost organizací
Účetnictví, Marketing a podniková ekonomie, oborové předměty z cestovního ruchu (např. Cestovní ruch a regionální rozvoj, Regionální politika a ekonomie, Řízení stravovacích a ubytovacích zařízení, Mezinárodní cestovní ruch,...)
účetnictví, mezinárodní obchod, angličtina, němčina, informatika
účetnictví, podnikání malých a středních firem, informatika, psychologie a sociologie, management inovací, angličtina, logistika
Účetnictví, Podnikání v malé a střední firmě
Účetnictví, Socioekonomická geografie, Angličtina
Účetnictví, Socioekonomická geografie, Ekonomika životního prostředí
učto, info, verejky v eu
vě většině
ve vsech, ktere na VSE studuju, od ekonomie az po kulturni kapital, sociologii... skoto ve vsech
ve všech
Veřejné finance II, Podnikání v malé a střední firmě, Management, Daně v účetnictví, Účetnictví i, Finanční účetnictví
Většina předmětů na PEF ČZU v Praze
všechny předměty vedlejší specializace CR, 1FU440
výtvarná výchova, český jazyk, dějepis
Vývoj postkomunistických stran v 90. letech ve střední Evropě.
Zaklady spolecenskych ved, Biologie, Cesky jazyk, Anglicky jazyk
Základy společenských věd, Etika, Teorie a metody sociální práce, Personalistika, Management...
zeměpis, základy společenských věd, biologie
3. Pracuji v teamu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
stále | 57 | 45,6 % | 41,61 % |
1x za měsíc | 41 | 32,8 % | 29,93 % |
1x za 1/2 roku | 25 | 20 % | 18,25 % |
nikdy | 1 | 0,8 % | 0,73 % |
1x za rok | 1 | 0,8 % | 0,73 % |
4. Pracuji v teamech i mimo školu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 5, NE → otázka č. 6].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 68 | 54,4 % | 49,64 % |
NE | 57 | 45,6 % | 41,61 % |
5. Kde
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
a rodinou, s kamarády , ve volném času ...
aeroklub, sport
AIESEC
Airsoft, Le Parkour
brigáda
brigáda
česká asociace studentů psychologie, adaptační kurz pro první ročník
firma
florbal, tábory, práce s mládeží
Hry, Evropský parlament mládeže
Instruktoři bruslení 4ever :-)
Junák, DDM, brigáda v galerii, edukační proramy pro mládež, dětské tábory, církev, společnost spolubydlících.
každá aktivita, kde pracuji s více lidmi je teamová
kroužky :)
na brigade, dokumentarni obchod v bance
na brigade; mimoskolni aktivity
na koleji, ve škole, u někoho doma
natáčení, sport,
organizace různých akcí s přáteli
pořádání letních táborů pro děti
práce
Prace
práce
prace
Práce
Práce
práce, koníčky
Pri sportu
při výkonu pracovní činnosti
příprava akcí pro naší obec
realitní kancelář
s kamarády, na kroužcích, v zařízeních pro mládež
Skaut
Skoro všude, třeba i doma :)
Soubor scénického tance Prozatím, Společenství křesťaské mládeže, LARP Šerm
sport-hokejbal, práce-stavby
sport, myslivost
sport, v práci na projektech
Sportovní aktivita, zájmová činnost
tábor
treba na tabore, nebo na soustredeni
u koní, ve sportu
Univerzita
v basketbalovým týmu :D
V Basketbalu
V dobrovolnickém programu v rámci nadace Make a connection - Nokia, jedná se o hernu deskových a karetních her Griffin
v občanském sdružení
v práci sport
v praci
v práci
V práci
v práci
v práci
v práci
V práci (tanec, HM)
v praci, pri zabave s prateli
V práci, ve sportu
v práci, ve škole
v zájmovém kruhu
v zájmových kroužcích
v zaměstnání
v zaměstnání
V zaměstnání .
ve sboru, s přáteli
ve společenství mládeže
ve sportu i mimo skoly delame s kamaradkami neco v tymu a take nekdy pripravujeme k testu/zkousce atd.
work
zaměstnání, projekty
6. Nejčastěji v teamech komunikujeme
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
osobní kontakt | 73 | 58,4 % | 53,28 % |
icq/skype, facebook | 25 | 20 % | 18,25 % |
25 | 20 % | 18,25 % | |
mobilní telefon | 2 | 1,6 % | 1,46 % |
7. Podle mého názoru je efektivnější
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
teamová práce v malých skupinách | 101 | 80,8 % | 73,72 % |
samostatná práce | 22 | 17,6 % | 16,06 % |
teamová práce ve velkých skupinách | 2 | 1,6 % | 1,46 % |
8. Podle mého názoru nejvíce ovlivňuje práci v teamu ( zaškrtnout 2 nejdůležitější jevy)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kolektiv | 112 | 89,6 % | 81,75 % |
náplň/téma práce | 68 | 54,4 % | 49,64 % |
počet lidí v | 35 | 28 % | 25,55 % |
časová náročnost | 29 | 23,2 % | 21,17 % |
vyučující | 5 | 4 % | 3,65 % |
9. Ve skupině mi nejlépe vyhovuje tato úloha
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vedoucí skupiny | 49 | 39,2 % | 35,77 % |
rád spolupracuji, ale nechci rozhodovat | 44 | 35,2 % | 32,12 % |
rád rozhoduji, ale nechci mít zodpovědnost | 25 | 20 % | 18,25 % |
mám nápady, ale raději to nechám na ostatních | 7 | 5,6 % | 5,11 % |
10. Vadí mi, když někdo z týmu (vyber dvě možnosti)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nespolupracuje/nekomunikuje | 98 | 78,4 % | 71,53 % |
nepracuje | 76 | 60,8 % | 55,47 % |
rozhoduje za ostatní | 30 | 24 % | 21,9 % |
bere práci moc vážně | 22 | 17,6 % | 16,06 % |
práci zlehčuje | 17 | 13,6 % | 12,41 % |
udělá vše za ostatní | 14 | 11,2 % | 10,22 % |
11. Proč učitelé zadávají teamové práce
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aby nás naučili spolupracovat | 98 | 78,4 % | 71,53 % |
aby zpestřili výuku | 15 | 12 % | 10,95 % |
aby měli méně opravování | 8 | 6,4 % | 5,84 % |
aby nás mučili | 4 | 3,2 % | 2,92 % |
12. Vyjmenuj alespoň 3 plusy práce v teamech
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- možnost dívat se na problematiku z různých prespektiv (dle členů) - dělba práce - možnost brainstormingu - víc hlav víc ví
- více názorů, nápadů - komunikace s ostatními - jednodušší vyřešení problému
-učení se teamové spolupráce -možnost získat více názorů či náhledů na dané téma či problém -dokázat se v něčem shodnout (spolupráce)
+ neni vse na me mnoho nazoru
1. vic hlav, vic napadu 2. naucis se komunikovat s ostatnimi 3. efektivita prace
1) větší kreativita 2) víc nápadů 3) práce se může rozdělit mezi jednotlivce - každý něco udělá a pak se to dá dohromady
1) více hlav, více nápadů, více přístupů, více připomínek 2) komunikace 3) rozvržení složitějších prací na části mezi jednotlivé kolegy
člověk nemusí dělat vše sám zábava názory ostatních členů
distribuce úkolů Zaměření každého člena na jinou část projektu Pohled na věc z více úhlů pohledu
dozvím se názor ostatních zodpovědnost neleží jen na mě-pokud mám ovšem dobré spolupracovníky do života je určitě nutné umět komunikovat s ostatními
dtkl
efektivita, porovnání více nápadů, sblížení s lidmi
efektivní rozložení zátěže specializace (každý vyniká v jiné činnosti) pokud vše klape > vyšší efektivita, rychlejší dosažení výsledku, kvalita
inspirace, komunikace, rychlost, různorodost
Je rychleji udělaná Pomohá v komunikaci mezi lidmi Napomáhá k chápaní zadanného problému z různých hledisek.
je to určitá zábava naučíme se spolupracovat a je to zpestření vyučovací hodiny
kazdy udela neco ucime se spolupracovat zpestreni nudne vyuky:-)
kolektivní práce naučit se spolupracovat komunikace ve týmech
komunikace učení se realitě
komunikace
komunikace s ostatnimi, pokud neco neumim, vetsinou to umi nekdo s tymu. znamena to lepsi vysledky pro vsechny, priprava na cviceni zabere min' casu,
komunikace, postavení ve skupině, jiný typ práce
komunikace, seznámení, méně práce, méně stresu při prezentaci
komunikace, spolupráce s ostatními, naučit se vyjádřit svůj názor, ale také se podřídit jiným
komunikace, spolupráce, rychlost
komunikace, více nápadů, větší motivace
komunikace, zábava a zpestření
komunikativnost, efektivnost, rozlišné nápady
Komunikování, Spolupráce, Poznání toho druhého
kreativita; oponenti; větší šance se dozvědět co nevim
lepší známka z pisemky a lepší znalost z toho
méně samostatné práce, menší odpovědnost, méně stráveného času
méně stresující pro studenty sdílení znalostí mezi sebou užitečné pro budoucí povolání posílení sociálních kompetencí
méne zodpovědnosti víc srandy víc nápadu
menší časová náročnost více nápadu více znalosti
menší část práce, poznání nových lidí, no nevím
míň práce pro jednotlivce spolupráce víc pohledů na věc
Motivace (hecování) Diverzita mezi členy (zvyšuje výkon, fond informací, kreativitu,...) Sociální aspekty
možnost komunikace, možnost konfrontace názorů, práce více baví
možnost poradit si komunikace, pocit že na to není člověk sám víc hlav víc rozumu
Naslouchání druhým, více nápadů, časově méně náročné na jednotlivce.
naučení se komunikovat, spolupracovat, rozdělovat práci
naučení se mezilidské spolupráci, schopnosti rovnoměrnému rozdělení si práce, úspora energie a času
Naučení se spolupracovat, naučit se komunikovat, naučit se trpělivosti a asertivitě
nemam cas
nemusim dělat vše sama, zábava, "víc hlav-víc ví"
nemusíš dělat vše pobavíš se s ostatními co nevíš, může vědět někdo jiný více nápadů,více rukou
nevím nevím nevím
nevim
nevim
nic ...
noví kamarádi časová úspora (někdy) jinou výhodu v tom nevidim :D
nutnost komunikace, práce s lidmi, schopnost naučit se rozdělit si práci
osobní kontakt s lidmi ( + poznání nových lidí) naučit se komunikovat dobrý pocit z nějakého dobrého projektu, na kterém se dokážu podílet
podíl více lidí, víc názorů, komunikace,poznání nového,není vina jen na jedinci
pohled na dané téma z větší perspektivy možnost jít více do detailu snadnější práce
Pomáhá k lepší spolupráci V teamu pracují různí lidé, osobnosti, a každý zde přináší něco jiného Lidé pracující se v teamu se zde učí vycházet i s lidmi, kteří jim nevyhovují Celkově pomáhá k nácviku jednání ve vztazích Team může pomoci k rozvoji jedince
potřeba naučit se: komunikovat a spolupracovat prosadit se meší časová náročnost více nápadů
poznám nové lidi naučím se pracovat v týmu práci si můžeme rozdělit, nemusím dělat vše sama
poznám nové lidi naučím se přijímat názory ostatních lze tak zpracovat mnohem větší práce
poznání nových lidí změna typu práce naučení se spolupráci
poznaní spolužáků dpolupráce
poznávání nových lidí, informační přínos, zábava
prace rozdelena na mensi casti vzajemna motivace moznost poznat ostatni
pro někoho, kdo se s týmovou prací nesetkává,to může být přínosem
procviceni spoluprace prace s daty z ruznych zdroju ruzne pristupy k reseni daneho problemu a nasledna synteza v jeden vystup selekce dulezitych dat
rozdělení práce mezi více lidí může to být i sranda
rozdělení práce mezi více lidí, úspora času, naučení komunikace/spolupráce s jinými lidmi
rozdělení práce na menší části a nasledné lehčí zpracování zadaného tématu, víc hlav víc ví, každý si může vybrat co ho nejvíc zajímá a svědomitě to zpracovat
rozdělení práce, zlepšení komunikačních schopností, více nápadů
rozdělení úkolů komunikace možnost získat nové úhly pohledu na daný problém
rozdělí se to, naučíme se komunikovat, je sranda
rozložení dílčích témat podle schopností vzájemná inspirace motivace
rozložení práce mezi členy, více nápadů, učení spolupráce
rozříření obzorů,práce je zábavnější,snadnější pro jednotlivce
rozšíření komunikačních schopností, hospodaření s časem, učení efektivity práce,
rozšíření obrozů-mezinárdní týmy, pozání lidi v teamu blíže, obeznámení s novými nápady
rozvoj organizačních a komunikačních dovedností poznám nové lidi :-) větší zábava než samostatná práce
rychlejší zpracování, menší časová náročnost, rozdělení činností
rychlesie napisana praca ,mozme si vymenit navzajom nove informacie,naucit sa lepsie vychadzat s ludmi
Rychlost, efektivnost, méně chyb - každý ví něco, komunikace, spolupráce,...
semknutí kolektivu, naučít se ustoupit a spolupracovat
seznámení s lidmi, poznání lidí .- . jaký člověk má charakter ( povaha ... )
Seznámení s novými lidmi Naučíme se tím spolupracovat Víc hlav víc ví
socializování, méně zodpovědnosti, myšlenky ostatních lidí
spolupráce ulehčení práce(víc hlav víc ví)
spolupráce, komunikace, diskuze
spoluprace, komunikace, zodpovednost za team, ne za jednotlivce
spolupráce, méně práce, nové podněty
spolupráce, rozdělení úkolů - nemusím vše dělat sama, zábava
spolupráce, zlepšení komunikace mezi lidmi, "víc hlav víc ví"
sranda, noví přátelé, přínos do budoucna
studenti se naučí spolupracovat vzájemná pomoc při vypracování úkolu
uci spolupracovat nekdo muze pomoc s tim co nerozumim tratim min casu na prace nebo porozumneni materialu
učení naslouchat si, respektovat druhé, společně přemýšlet, socializovat se
Učí nás spolupráci, vycházet s lidmi s jinou povahou a určit si role v týmu
ujištění se o vlastním postupu nebo naopak zjištění svého omylu, výsledky dosažené rychleji a kvalitněji, zpříjemnní a usnadnění pracovního procesu.
ulehčení práce (nemusím dělat vše), naučím se komunikovat, potřeba být zodpovědný
URYCHLENÍ PRÁCE, KAŽDÝ MÁ JINÉ ZKUŠENOSTI = JINÉ DOVEDNOSTI, ZÁBAVA
V zaměstnání se vetšiinou pracuje v teamech.
velká kreativita, více nápadů, nutnost spolupráce a komunikace
větší komplexnost výsledků vliv lepší vztahy mezi studenty rozvíjí schopnost kooperativního jednání
větší kreativita, zábava, neleží všechno na jedné osobě
větší kreativnost společná radost z dobře vykonané práce vzájemné podpora a utužování teamu
víc hlav víc ví zjištění názorů a nápadů druhých lidí záživnější než samostatná práce
víc hlav víc ví :-) okamžitá zpětná vazba rychlejší činnost, úkoly lze rozdělit mezi členy týmu
Víc hlav víc ví, Z méně práce jednotlivce vzejde více práce teamu, Člověk má pocit, že na to není sám
Víc hlav víc ví. Jednotlivec se musí naučit prosadit si svůj názor, ten si obhájit a občas oponovat názorům kolegů.
Víc hlav, víc ví, tedy více nápadů. Člověk slyší i jiné názory a pomůže mu to vidět věci z jiné perspektivy. Člověk se učí komunikovat a spolupracovat, prosadit si svůj názor nebo naopak ustoupit ostatním.
vic napadu, novi kamaradi, prakticky zpusob jak se neco naucit
více času soustředit se nad jednou částí úkolu než nad celou prací víc hlav víc ví každý z teamu umí něco jiného a díky spolupráci se to prolíná a doplňuje
více nápadů mohu se soustředit na svou část úkolu
Více nápadů, méně práce, zábava
vice napadu, poznavani novych lidi (popripade proste komunikace s temi, ktere uz zname), vetsi zabava
více nápadů, vzájemné doplňování, rozdělení práce při časovém presu
více názorů
více se poznáme, zábava, nejsem na to sama.. :D řesíme problemy společne a kazdy to vidi treba jinak -- nauci nas to videt veci i z jine perspektivy! :)
vyuzije se vice napadu; naucime se prijimat nazory ostatnich; prijimame zodpovednost nejen za sebe, ale za celou skupinu
zábavnější užitečnější vede k sexu :D
Zájem
zastupitelnost širší pohled na věc více nápadů
zblížení, zábava, zpestrění, nové vědomosti...
zlepšení komunikace naučit se pracovat v týmu respektovat spolupracovníky
zlepšení komunikace mezi spolužáky, nebo alespoň pročištění vzduchu budování samostatnosti studentů učení lepšího rozhodování a plánování u studentů
zlepšení komunikace s jinými lidmi, rozvržení práce mezi více lidí, každý může dělat to, co mu opravdu jde
13. Vyjmenuj alespoň 3 mínusy práce v teamech
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- komplikovanost - jedinec nemusí souhlasit s názorem skupiny - najít společné řešení
- nemotivovanost členů týmu k výkonům - myslí si, že se to nějak udělá asi samo - všichni mají většinou stejný teoretický background, takže se práce nedá moc rozdělovat podle specializace členů - práce vedoucího nikdy není oceněna i když na tom stráví ze všech lidí nejvíce času a úsilí
- ruzne nazory . neshody
-nespolehlivost všech účastníků -může se stát, že některý z nich nebude aktivní -každý není hodnocen sám za sebe, ale za tým
"černý pasažér",
"specializace" kazdeho ucastnika jenom na latke, za kterou je odpovedny, nemuzu udelat vsechno podle sveho nazoru, obcas nesouhlasim s vetsinou, konflikty uvnitr skupin.
1. blby je, kdyz je jeden premotivovanej a uzna jen sve napady 2. vetsinou maji lide svuj nazor ci predstavu a tezko se ji vzdavaji 3. caste konflikty
1) nespolehlivost kolegů 2) různá kvalita odvedené práce 3) moc velké teamy (optimum 3-5)
1) team se nemusí vždy shodnout 2) můžou vzniknout rozepře a hádky 3) většinou je v teamu alespoň jeden člověk, který se sveze s ostatními
ak je v tyme clovek ktory nespolupracuje, nadviazanie kontaktu medzi ludmi v tyme,
caste spory, uspech ma po skonceni prace napr. i ten, kdo v tymu vubec nepracoval
clovek se musi prizpusobit
časová a organizační náročnost někdy nefungující členové týmu někdy rozdíly v pojetí práce (může být i plus)
časová náročnost diferenciace názorů neurčitá zodpovědnost
časová náročnost - každý má jiný rozvrh a je těžké se sejít když někdo nespolupracuje, zpomaluje to celou skupinu rozdílní lidé - těžká domluva s nimi
časová náročnost, koordinační náročnost, muset se domluvit
časová náročnost, různé přístupy lidí, chyba jednoho ovlivní výsledek celého týmu
často nepracují všichni, každý má jinou představu o výsledku, přenechávání rozhodování na ostatních
černé ovce (ne vždy si můžeme tým sami vybrat)
člověk doplatí za chyby ostatních obtížná komunikace problém s rozdělením práce
Dělání kompromisů, problémoví kolegové,
dělání práce za ostatní, špatná komunikace/spolupráce s lidmi které zadaný úkol nezajímá, nutnost přizpůsobit se ostatním - časově, názorově
Dochází ke konfliktům, protože každý chce prosadit svůj názor. Často je ve skupině někdo, kdo nic nedělá a jen "se veze". Pokud je potřeba pracovat v týmu i mimo vyučování, je většinou těžké dohodnout setkání tak, aby se ho mohli zúčastnit všichni členové týmu.
domluva, lidi, termíny
Dvakrát kolik času - musím zkontrolovat správnost informací od ostatních, chaos, nelze hodnotit individuální práci či jak se kdo zapojil
hádky, nedorozumění, nespolupracující členové
I když osoba nic nedělá, body dostane, Když je špatný tým, odedře všechnu práci jeden člověk, Někdy je těžké se shodnout
jedinec vydělává na práci ostatních nebo naopak celý tým vydělává na práci jedince zodpovědnost za práci ostatních při vícečlenných týmech je problém se scházením a komunikacích
jste závislí na práci ostatních
každej si vybírá tu nejlehčí práci, nepustí tě k práci vůbec, někdo to může vždycky posrat
každý si nevyzkouší vše nepřehlednost
kdy je nás uz fakt moc tak je to vse neprehledné, ne všem se chce... , a někdy blbej kolektiv kdyz to rozdeli ucitel, .. :)
Když se nedaří, tak pro všechny to má následky.
když se nemůžeme dohodnout nesejdeme se když tam je někdo na koho si učitel zasedl tak to může celý team dopadnout špatně protože toho jednoho žáka ten učitel namá rád
klade víc nároků na spolupráci, kolektiv si nemusí vždy "padnou do noty"
klkjl
kompromisy, braní ohledu na ostatní, těžké najít společný čas
komunikace koordinace rozhodování
komunikace a nutnost spolehlivosti zkoordinování práce časová náročnost
Komunikační šumy Každý se podílí jinným dílem. Ne každý ve skupeně je "teamový hráč".
konfliktní situace, náročné na organizaci, nutnost motivace
konkurence, neochota se domluvit, lenost
Možnost chyb
možnost krizí, hádek zdlouhavé oproti práci jedince náročné na domluvu
možnost nepochopení ostatními členy, občasná časová náročnost během komunikace s členy,
musi se brat ohled na ostatni; ne vzdy se bere v potaz tvuj osobni nazor; kdyz nekdo nepracuje, muze to odnest cely tym
musím se spoléhat na ostatní, hodnocení jednotlivce je ovlivněno týmem, špatná komunikace
náročnost sladit rozvrh někdy není možnost vybrat si spolupracovníky někdy špatné vztahy mezi spolupracovníky
Ne všichni členové se věnují práci tak jak mají overhead při vedení týmu domluva na společných schůzkách
nedodržování termínů vady v komunikaci nechuť k práci skepticismus
Nedůvěra spolupracovníkům, závislost vlastního výkonu na výkonech druhých, špatný způsob komunikace s druhými, hádky.
neefektivnost - většinou jeden dělá a ostatní se vezou
někdo nemaká, všichni čekají, že to udělají ti ostatní, nikdo nechápe, co se má dělat
někdo pracuje více než druhý, rozhádání kolektivu,
někdo se jen veze a čeká, co ostatní vymyslí nesamostatnost velký hluk při hodinách
nekdo se jen veze a nespolupracuje, ne vzdy se mi musi povest prosadit muj nazor, musim se obcas prizpusobit
někdo se může "schovat" za ostatní-neudělá nic člen teamu může udělat vše za ostatní nutnost kompromisu
Někdo to může udělat za ostatní, možnost sporu, otížnost sejít se v jeden čas
nekdo treba nepracuje nemusime se dohodnout musime se stejne naucit ty informace od ostatnich a nekdy jich je hodne
nekdy se při tom pohádáme s nejlepšími kámoši
někdy spatná komunikace
nemam cas
nemožnost vyjádřit pouze osobní názor, problém komunikace,problém se prosadit
nemusí se všichni zúčastnit stejně, někdo není teamový hráč, odlišné názory
nemůžeš uplatnit plně svůj názor,možnost vzniku konfliktů, problém černého pasžéra
neosamostňování se, spoléháme se někdy více na druhé než na sebe, hádky
Neosobní, zdlouhavé, jiné problémy než se zpracováním tématu (někdo onemocní, odjede a práce se zdrží)
nepřehlednost, rušno, hádání
nerovné rozdělení práce nerovné hodnocení
NEROZHODNOST, NEUCELENOST PRÁCE, RÚZNÉ PŘEDSTAVY
nesamostatnost, převádění odpovědnosti na někoho jiného, neschopný se schová
Nesamostatnost, Spolehnutí na toho druhého člověka, Rozdílné názory jednotlivých studentů na konečný výsledek práce
neshodnutí se v názoru nemusí fungovat spolupráce mezi členy někteří členové nemusí pracovat
neshody, podřizování, více stráveného času
neschopnost se domluvit, musí se najít společný čas pro řešení věcí,
nespolupracující účastník flexibilita ostatních spolupracující, každý má jindy čas rozporné názory spoluúčastníků
nevhodné pro příliš dominantní či submisivní studenty výsledek nevypovídá o schopnostech jednotlivých studentů dá se efektivně využít jen v některých předmětech
nevím nevím nevím
nevim
nevim
nic mě nenapadá
nidky se nestane ze by všichni pracovali stejně domluva a spol zabere moc casu malo se naucim o tematu-staci kdyz kazdy umi cast spatna komunikace v tymu zbytecny stres
nutnost brát ohledy na ostatní, dělat kompromisy,
nutnost konzultace s ostatnímy členy týmu, nutnost přizpůsobení se a dělání kompromisů, časová a organizační náročnost
nutnost schůzek závislost na ostaních v případě přiděleného týmu pravděpodobnost spolupráce s nevyhovujícími lidmi
občasné nedorozumění hádky
odlišnost názorů, špatná domluva
pasivita některých členů, rozdílné názory na věc (i plus), velké množství členů, nápad jedince se ztratí mezi ostatní
pokud jsou v teamu dvě vůdčí osobnosti jde to těžko, neschody při domluvě, pokud není v teamu ani jedna vůdčí osobnost, která by po společné domluvě rozdělila práci není výsledek tak dobrý a ucelený
pokud někdo nepracuje, tratí na tom celý team, team si nemusí sednout a i nejlepší žák dostane kvůli ostatním špatnou známku
Pokud se zde setká více "vůdců", mohou nastat problémy a konflikty Slabší jedinci se mnohdy neumí prosadit Pokud se vzájemně lidé v teamu nerespektují, mohou si navzájem ublížit a práce by nebyla efektivní
potíže s komunikací člověk nemůže rozhodnout sám, musí se i podřizovat skloubit čas s ostatními
práce závisí na všech členech teamu problém s časem (kdy se team sejde, aby konzultoval téma práce)
Problém se scházet ve špatném kolektivu se špatně pracuje .....
problem z vystupovanim, definitivní rozhodovaní, čas
problém, pokud někdo z týmu nechce spolupracovat, práci odflákne (pouze se s týmem veze), všichni lidi z týmu se fyzicky málokdy sejdou ke konzultaci
problémy s komunikací je nutné správně nakombinovat členy týmu vždycky bude někdo nespokojen nutnost kompromisů a z toho vychýzející nespokojenost lidí v týmu
projevení názorů jen u těch lidí, kteří jsou v teamu dominantní soupeřivost nedoceněnost všech lidí
Přenášení zodpovědnosti na vedoucího
případné neshody v kolektivu, nutnost správně rozdělit práci, nutnost vůdčího typu
Riziko konfliktů Delší doba rozhodování (nutnost úplné informovanosti všech členů) Problémy plynoucí z přílišných rozdílů mezi pracovním potenciálem členů ("dva geniové a tři idioti")
riziko spatne organizace konflikty a neshody v reseni problemu
riziko, že všichni nebudou pracovat se stejným úsilím; rozdílnost názorů; riziko porušení pravidel daných týmem
rozdílné názory, špatná domluva, každý má čas jindy
rozhodování, načasování,
schovka pro lenochy
Slabší / línější člen skupiny může výsledek zkazit celému týmu Člověk nemůžeaž takmoc realizovat své nápady-schvaluje je více lidí Lidé ve skupině si nemusí vždy sednout-v případě,že je skupina vytvořena náhodně-výsledek pak může být taktéž katastrofální
slabší se vezou se silnějšími ze skupiny, z toho vyplývá, že silnější žák zaniká a naopak možné problémy, když se vyskytnou v týmu dvě autoritativný postavy.
spatny kolektiv konflikt osobnosti nedostatecna organizace
špatná koordinace problém s lidmi, kteří se svezou s ostatními nuda
teamová seminární práce je hrozně zvěrstvo, nemůźe vzniknout nic jiného než paskvil
tolerance, spolehlivost, nesnadná komunikace
Utlačení vlastního napadu názoru horší komunikace a chápání nespolehlivost některých členů
víc názoru, které se mohou lišit neochota nekomunikativnost
vlastní tvrdohlavost, vlast. kreativa, respektováni ostatnich
všichni nemusí stejně spolupracovat, těžší domluva,
vždy se najdou zevlilové kteří práci komplikují, někdo dostane úkol a zapomene ho splnit, více lidí-více názorů = mohou se hůře shodnout
xfjgk
zabere hodne casu, obtizne se koordinuje pokud ma kazdy jiny rozvrh, team je hodnocen podle vysledku nejslabsiho clanku
zaniká individuální přínos člen týmu může být zodpovědný za cizí neuspěchy výsledky se obtížněji prezentují
zavislost na jiných lidech časově náročné neobjektivní hodnocení
závislost na ostatních, časová náročnost, kolektiv se nemusí vždycky podařit
závislost na ostatních, často špatné výsledky
zodpovednost rada komunikuju osobne tak nekdy tezko domluvit o schuzce konflikty s nekym z clenu tymu(ruzny nazor)
ztráta času ve smyslu scházení se atd. výsledek, který není dle mých představ kolektivní známka
14. Teamová práce mě mnohé naučila
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 15, NE → otázka č. 19].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 78 | 62,4 % | 56,93 % |
NE | 47 | 37,6 % | 34,31 % |
15. Co (vyjmenuj)
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- odpovědnost - poslouchat názory ostatních - spolupracovat - podřídit se většině
-spoloupráci -komunikaci -vyjednávání -prezentování
dělit si práci, spolupracovat, komunikovat, nedělat vše sám
delit zadani na dilci ukoly delegovani pravomoci
důvěřovat a spoléhat se na ostatní, vidim veci z jiny perspektivy, ....
flexibilitě zodpovědnosti toleranci rozhodnosti práce s lidmi, kolektivem jak si jít "za svým" prosazovat své názory naslouchat
hlavně apolupracovat s ostatními
hodně o lidských vztazích a o lidech o jejich povahách a rozdílných rysech, o komunikaci a asertivním chování, o roznělování rolí
jihklh
kazdy ma jiny pristup v reseni situaci + kazdy ma jiny navrh na reseni daného tématu
kompromisu, komunikaci o tématu
komunikace
komunikace, nové zkušenosti a poznatky
komunikace, trpělivost, organizace, vyjadřování názorů,..
komunikace, vedení
komunikaci a naslouchání lidem, umět se podřídit
komunikaci, asertivitě, jiný úhel pohledu na věc, schopnost vzjádřit jasně a výstižně svůj názor, kompromis
komunikaci, spolupráci, lépe si pamatuju dané téma
komunikační dovednosti, schopnost dělit práci mezi ostatní, schopnost řadit preference
komunikovat s ostatními, šéfovat, dělat kompromisy,
komunikovat¨ podřizvat se, nebo hledat kompromisy
komunikovat, argumentovat, naslouchat, organizovat, spolupracovat,
komunikovat, spolupracovat, nest odpovednost za vic lidi, ne jen za sebe
kooperace komunikace klást větší důraz na kontroling ...
kooperace, asertivita
kooperovat byt klidny
lépe komunikovat sebekontrolovat své chování dodržovat stanovené termíny
lepší komunikaci s dalšími členy, novým nápadům a jinému pohledu na daný problém
Lepší pochopení problému. Potlačení vlastní dominance, naslouchání ostatním, Převzetí zotpověddnosti za svůj úsek Přejímání kolektivní vinny. Důvěra v ostatní členy teamu.
Motivace členů Komunikace Dělení práce
myslim, ze je to jiz zodpovezeno v jinych otazkach, zbytecne bych se opakovala
naslouchání trpělivosti argumentovat
naslouchat druhým, respektovat jiný názor, spolupracovat, umět se rozhodnout pro určitou variantu pracovního postupu apod.
Ne vždy je můj nápad ten nejlepší Musíme všichni dělat kompromisy
nebát se mluvit před kolektivem, vystupovat před více lidma. To, že pokud práci nesplním nebudu na sebe naštvaná jen já, ale celý kolektiv, který je tím pádem na mě závislý.
NEBÝT AŽ TAK VELKÝM SOBCEM
Není špatný se spolehnout na jiny
Nevěřit lidem, nespoléhat se na někoho a už vůbec ne na jeho slovo ... vše písemně, vybírat si pečlivě skupinu lidí
Nikdy nepracovat v týmu tzn. pracovat sám a na svoje triko, pokud práci neudělám sám, tak jí nevěřím
organizování práce komunikace v týmu
porozumění, tolerance
Poslouchat názory druhé brát práci víc vážně, kůli časovému presu a závislosti na ostatních komunikace
přizpůsobení, komunikace, prezentace vlastního náhledu na úkol, muset se donutit k práci, na které jsou závislí další lidé
Respektovat názor jiných Říct vlastní názor a stát si za ním Řešit problémové situace Spolupráce s jinými lidmi Umět prezentovat názor celého teamu Vystupovat před cizími lidmi Jednat a vycházet s lidmi, se kterými nemám zrovna dobré vztahy
respektovat nazory druhych lidi
rozvážnosti, toleranci a schopnost příjmat jiné postoje, trpělivosti, asertivitě, větší pečlivosti a spolehlivosti.
spolehat se na vykon ostatnich, rozdelovat praci na ulohy, komunikovat ve skupine, znalosti z danych predmetu
Spolupráce s ostatními studenty
spolupráce, komunikace, rozebírání problému či příčiny, hledání odpovědí
spoluprace. komunikace.....
spolupráci
spolupráci
spolupraci , spolehlivost
spolupraci s ostatnimi, prosazovat svuj nazor
spolupracovat být zodpovědná prezentovat něco před třídou
spolupracovat
Spolupracovat s lkolektivem
spolupracovat, brát ohledy na ostatní, respektovat je,...
spolupracovat, komunikovat, delegovat, motivat, ..
Spolupracovat.
spolurpacovat s ostatními
tolerance, nové podněty
tolerance, přemýšlet nad nápady ostatních, komunikace, prosazovat svůj názor, uznat nápad druhých
toleranci
trpělivost naslouchání kompromis
trpělivost
trpělivosti a shovívavosti vůči ostatním důležitost delegování práce a povinností
umět práci strukturovat, rozdělit (věcně i dle schopností mezi kolegy), delegovat, používat nové způsoby práce - především online (mojewiki.cz)
ustoupit jiným názorům a zároveň se umět projevit pochválit někoho za dobrý nápad a snahu
vedení, komunikaci
Vést lidi
vést lidi, naučit se komunikovat a prezentovat myšlenky
viz. 12
zajmavosti, jak spolupracovat, jak zaujmout, vědomosti
Zásady řízení týmu, rozdělování práce, vnitřní motivace lidí, plánování, komunikace, leadership, strategické myšlení.
zlepšení komunikace naučit se pracovat v týmu respektovat spolupracovníky
zodpovědnost, spolupráci, koordinaci, komunikaci, uznání druhé osobnosti
zvládám práci s blbcem. :D
16. Myslím si, že je efektivnější
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
teamová práce v malýc skupinách | 9 | 75 % | 6,57 % |
samostatná práce | 3 | 25 % | 2,19 % |
17. Myslím si, že učitelé zadávají teamové práce, aby
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nás naučili spolupracovat | 10 | 83,33 % | 7,3 % |
zpeztřili výuku | 2 | 16,67 % | 1,46 % |
18. Vadilo by mi, kdyby někdo z teamu
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nic nedělal | 5 | 41,67 % | 3,65 % |
nespolupracoval / nekomunikoval | 3 | 25 % | 2,19 % |
rozhodoval za ostatní | 3 | 25 % | 2,19 % |
udělal vše za ostatní | 1 | 8,33 % | 0,73 % |
19. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 89 | 64,96 % | 64,96 % |
muž | 48 | 35,04 % | 35,04 % |
20. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 24 | 109 | 79,56 % | 79,56 % |
15 - 19 | 11 | 8,03 % | 8,03 % |
25 a starší | 10 | 7,3 % | 7,3 % |
méně než 15 | 7 | 5,11 % | 5,11 % |
21. Studuji
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VŠ | 104 | 75,91 % | 75,91 % |
8/6-leté gymnázium | 11 | 8,03 % | 8,03 % |
OA a jiné zaměřené střední školy | 8 | 5,84 % | 5,84 % |
nejsem student | 5 | 3,65 % | 3,65 % |
4-leté gymnázium | 5 | 3,65 % | 3,65 % |
VOŠ/soukromá VŠ | 3 | 2,19 % | 2,19 % |
ZŠ | 1 | 0,73 % | 0,73 % |
22. Volný čas nejraději trávím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
s přáteli / s přítelem, přítelkyní | 106 | 77,37 % | 77,37 % |
věnuji se sportu | 14 | 10,22 % | 10,22 % |
s rodinou | 10 | 7,3 % | 7,3 % |
sám | 6 | 4,38 % | 4,38 % |
se zvířecím mazlíčkem | 1 | 0,73 % | 0,73 % |
23. Raději soutěžím
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v teamu | 76 | 55,47 % | 55,47 % |
individuálně | 61 | 44,53 % | 44,53 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.