Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Telemarketing - jak moc nás obtěžují prodejci po telefonu?
Telemarketing - jak moc nás obtěžují prodejci po telefonu?
→ Zúčastněte se průzkumu zájmu o novou službu, podpořte dobrou věc a soutěžte o čokolády Seed and Bean ←
(cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marek Demčák |
---|---|
Šetření: | 05. 04. 2009 - 19. 04. 2009 |
Počet respondentů: | 186 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 9.9 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 45,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:33 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážená respondentko, vážený respondente
Následující dotazník si klade za cíl zjistit, do jaké míry jsou lidé obtěžováni různými telefonními prodejci (nabídky finančních služeb apod.), co proti nevyžádaným obchodním telefonátům dělají a co by případně byli ochotni dělat. Výsledky průzkumu budou sloužit jako doplněk k jednomu mému článku (viz pod tímto textem související odkaz).
Dotazník je určen všem osobám starším 18ti let, a to i těm, kteří zatím žádný nevyžádaný obchodní telefonát nezaznamenali.
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se v uplynulých šesti měsících s nevyžádaným obchodním telefonátem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ne, nikdo takový mi nevolal → otázka č. 9, ano, volali mi jednou nebo dvakrát v uplynulých 6 měsících → otázka č. 2, ano, volali mi cca 3x - 10x v uplynulých 6 měsících → otázka č. 2, ano, volali mi častěji než 10x v uplynulých 6 měsících → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, volali mi jednou nebo dvakrát v uplynulých 6 měsících | 89 | 47,59 % | 47,85 % |
ano, volali mi cca 3x - 10x v uplynulých 6 měsících | 57 | 30,48 % | 30,65 % |
ano, volali mi častěji než 10x v uplynulých 6 měsících | 25 | 13,37 % | 13,44 % |
ne, nikdo takový mi nevolal | 16 | 8,56 % | 8,6 % |
2. Jak dlouho v průměru trval jeden takovýto hovor? (v sekundách)
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
60 | 27 | 15,79 % | 14,52 % |
120 | 22 | 12,87 % | 11,83 % |
30 | 21 | 12,28 % | 11,29 % |
300 | 17 | 9,94 % | 9,14 % |
180 | 14 | 8,19 % | 7,53 % |
20 | 10 | 5,85 % | 5,38 % |
10 | 8 | 4,68 % | 4,3 % |
600 | 7 | 4,09 % | 3,76 % |
90 | 5 | 2,92 % | 2,69 % |
15 | 5 | 2,92 % | 2,69 % |
ostatní odpovědi | 35 | 20,47 % | 18,82 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 125.7 |
Minimum: | 10 |
Maximum: | 600 |
Variační rozpětí: | 590 |
Rozptyl: | 13936.98 |
Směrodatná odchylka: | 118.05 |
Medián: | 90 |
Modus: | 60 |
3. Jak obyčejně reagujete, když Vám někdo neznámý po telefonu nabízí své služby?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
snažím se hovor co nejdříve zdvořile ukončit | 126 | 73,68 % | 67,74 % |
dávám telemarketérovi šanci, aby mě přesvědčil, vyslechnu ho a poté se rozhodnu | 34 | 19,88 % | 18,28 % |
okamžitě beze slova ukončuji hovor | 11 | 6,43 % | 5,91 % |
4. Jakým způsobem se proti nevyžádaným telefonátům bráníte? (pokud nijak, neodpovídejte)
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
buď nezvedám telefon, nebo slovy: ne, děkuji, nemám zájem
cislo pridavam na black list
Děkuji namám zájem a zavěsím
Dělám si z nich srandu.
Dotazuji se, odkud má volající mé soukromé telefonní číslo, které jsem pro tyto účely k dispozici nedala a žádám o odstranění tohoto kontaktu z jeho databáze.
jedenkrát si je vyslechnu a pak, pokud nemám zájem, tak jim slušně řeknu aby mi již nevolali.
jen se je snažím co nejdřív ukončit
Když vím, o co jde, neberu to.
Lituji ale vaše nabídka mě neoslovila
Má obíbená kombinace nechci-nevim-nemám zájem-sbohem
mám práci, nehodí se
Na rovinu vyjádřím svůj nezájem o podobný styl prodeje.
neberu cizí čísla
neberu čísla které neznám
nebráním se, když něco nechci nemám problém slušně odmítnout.
nedávám svá čísla na potkání, ale stejně v dnešní době si prodejci naše telefony najdou sami, akže prevence tady moc fungovat nemůže.
nemám pevnou linku, odvtedy poklesl počet marketingově laděných hovorů z 2-3 týdně na 1-2 za 6 měsíců
nemám zájem o koupi
Nepoužívám pevnou linku, "podezřelá" čísla na displeji mobilu ignoruji.
nezvedám a nereaguji na neznámá čísla
nezvedám podezřelá číslo, omluvím se pro nedostatek času a pokládám.
Nezvedám telefony s utajeným číslem volajícího
No ono se moc bránit nejde když zavolají, ale hned jim řeknu že nic nechci.
Otázkou: Co pro vás můžu udělat? Ne děkuji, absolutně nemám zájem, vymažte moje číslo z vaší databáze.
Pokud opravdu volá nevhod, řeknu mu to a končím.
Pokud se mi ozve některá společnost během cca 14 - 30 dnů víckrát, po jejich úvodních větách jim poděkuji za zájem a zavěsím. První telefonát řeším dle otázky č. 3
pošlu ho do p........
Při každém hovoru apeluji na telefonistu, aby mi sdělil, z jakého zdroje (databáze) má mé číslo a aby mě z něj vyškrtli, neuvádím telefoní číslo tam, kde to není nutné.
reknu at me neotravuje
Slovy že na podobnou dotěrnost reklay opravdu nemám nervy
Slušně mu sdělím, že o žádný produkt jeji značky nemám zájem.
slušně pozdravím, oznámím volajícímu, že mě obtěžuje, zeptám se kde vzali mé číslo, že si mají mé číslo okamžitě vymazat z databáze, neboť to považuji za útok na moje soukromí a okamžitě pokládám hovor. Bohužel už jsem jednou musela i vyhrožovat trestním oznámením, protože jakýsi klouček od kooperativy byl neodbytný, i přes mnohé slušné poslání "kamsi" mi volal cca 2*měsíčně skoro rok...
Snažím se co nejméně zveřejňovat své telefonní číslo
snažím se nezvedat telefon, když vydím číslo, které nemám v adresáři - samozřejmě pokud jde o mobil, pevnou linku nevlastním
taky mu chci něco prodat
Telefonáty mi nevadí, myslím si o nich své, každý se musí nějak živit.
Típnu to
to ani nejde
Ukládám do mobilu tel. čísla volajících.
většinou je nutím, aby si prvně poslechli, jak zpívám nebo dělám pdobné kraviny a mám z nich srandu
vše co potřebuju,jsem si koupila,co nemám,to nepotřebuji.Děkuji nashledanou a pokládám telefon.
Vyhrožuji nabonzováním firmy na bankovní či burzovní komisi - volají jen bokeři
vysvětlím mu, že jeho služby nepotřebuju, jinak nijak
Zařazuji volající čísla mezi spam, aby již nemohli obtěžovat.
zavěsím
zbytečně nikde neuvádím své telefonní číslo
zrušením pevné linky
5. Stalo se Vám již, že Vám určitý telemarketér zavolal po čase znova a zkusil Vás opět přesvědčit o výhodnosti svých služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano - opět mě nepřesvědčil | 116 | 67,84 % | 62,37 % |
ne | 53 | 30,99 % | 28,49 % |
ano - napodruhé (napotřetí...) mě již přesvědčil | 2 | 1,17 % | 1,08 % |
6. Stalo se Vám již někdy, že jste odpovídali na zmeškaný hovor, a dovolali jste se telemarketérovi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 113 | 66,08 % | 60,75 % |
ano | 58 | 33,92 % | 31,18 % |
7. Objednali jste si již někdy něco na základě předchozího nevyžádaného telefonátu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nikdy jsem nic na základě telefonní nabídky nezakoupil/a | 151 | 88,3 % | 81,18 % |
jiné výrobky nebo služby | 8 | 4,68 % | 4,3 % |
bankovní nebo finanční služby vč. pojištění | 7 | 4,09 % | 3,76 % |
telekomunikační služby (telefon, internet,...) | 6 | 3,51 % | 3,23 % |
8. Uvítali byste službu "do not call listu", jakéhosi telefonního seznamu lidí, kteří si nepřejí být obtěžováni telemarketéry?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 93 | 54,39 % | 50 % |
spíše ano, registraci sebe sama bych ale zvážil/a | 40 | 23,39 % | 21,51 % |
spíše ne, jen pokud by to skutečně fungovalo a telemarketéři by to brali v potaz | 29 | 16,96 % | 15,59 % |
určitě ne | 9 | 5,26 % | 4,84 % |
9. Jaký je Váš mobilní/telefonní operátor?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
O2 | 78 | 41,71 % | 41,94 % |
T-Mobile | 73 | 39,04 % | 39,25 % |
Vodafone | 58 | 31,02 % | 31,18 % |
U:fon | 1 | 0,53 % | 0,54 % |
10. Jak byste popsali svůj mobilní telefon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
klasický telefon určený zejména na telefonování a psaní SMS | 111 | 59,36 % | 59,68 % |
funkčně vyspělý mobilní telefon (v ceně nad cca 7000 Kč), avšak bez operačního systému | 43 | 22,99 % | 23,12 % |
telefon s operačním systémem (Windows Mobile, Symbian, ...) | 28 | 14,97 % | 15,05 % |
nevím nebo nechci odpovědět | 5 | 2,67 % | 2,69 % |
11. Označte všechna platná tvrzení o Vaší osobě (otázku můžete přeskočit)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsem zaměstnanec | 94 | 50,54 % | 50,54 % |
jsem student | 93 | 50 % | 50 % |
jsem živnostník / OSVČ | 26 | 13,98 % | 13,98 % |
jsem podnikatel - s.r.o., a. s. | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
nic | 3 | 1,61 % | 1,61 % |
jsem důchodce | 1 | 0,54 % | 0,54 % |
12. Prostor pro případné komentáře k tématu:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
ackoli to asi bude znit jako blbost, mnohem vic nez hovory me obtezuji reklamni sms, ktere O2 posila dost casto v nocnich hodinach
Aktivní telemarketing mě obtěžuje. Jediné co jsem ochotná si vyslechnout je občasné zavolání od firem, se kterými úzce spolupracuji, např. má banka, můj operátor a pod. Vyslechnu si ale jen základní informace, které když mě zaujmou, vyhledám si bližší info na netu a teprve po zralé úvaze se rozhodnu, zda službu využít. Nikdy se nenechám ukecat na "první naťuknutí", tím se již mnoho lidí spálilo.
až budu chtít nějaký produkt nebo službu, najdu si potřebné info a kontakt sama, nemusí mne kvůli tomu nikdo obtěžovat po telefonu..
Bylo by dobré kdyby v telefonu byl(pokud není?jsem laik) seznam kde bych si mohla dát číslo kterým již nechci být kontaktována něco jako ignor list čísel
dobry dotaznik!
I já jsem se jeden čas živil jako pojišťovací agent, je to tvrdý chlebíček, proto jim dávám šanci, ať ukážou, co umí.
i když mne tyto telefonáty otravují snažím se být v rámci možností slušný- je to na nic práce
Jsem ráda,že se někdo zabývá tímto tématem.Nevyžádané telefony mne obtěžují
když to chci ukončit, zeptám se, jestli mají i internetové stránky, že se na to pak v klidu podívám sama :)
Na základě telemarketingu si nikdy nic nekoupím.
Nechci být nikde evidována jen proto, aby mi někdo přestal otravovat život. Určitě by se našel někdo kdo to obejde a budou otravovat zas.
nesnáším otravování tohoto druhu
nic
o lidech, kteří se pohrdavě vyjadřují o práci těchto teleoperátorů, si myslím, že mají mindrák. každý další takový hovor, který s nimi někdo vede, jen podporuje jejich ego, jejich drsné odmítnutí je obdobou fyzických agresivních výpadů, které by ale (obvykle pro svou fyzickou slabost) nebyli dovést do vítězného konce. proto se ukojí aspoň takto a vyvrcholení obvykle přichází tehdy, když tuto svou zkušenost anonymně sdělí veřejnosti - idiskuze, blogy apod. pro mě osobně je to služba, kterou jsem v případě nezájmu schopen odmítnout. to se dá stihnout během několika vteřin, a každému kdo mi zavolá (byť je to třeba omyl), jsem schopen je obětovat.
otravují mě, ale když mi zavolají a mám dobrou náladu, tka je to fakt sranda... onehdá poslouchali moji dlouhou píseň :-D Slíbila jsem, že po poslechu mé písně, si to pak koupím :-D a nekoupila :-D je to vážně sranda
pracuji pro telemarketingovou firmu nikoho neobtěžujeme je to na lidech jestli odpoví nebo řeknou že né
pracuju jako brigádnice v callcentru:)
Prodejci po telefonu jsou určitě užiteční, záleží na jejich slušnosti
Telefonáty mne velmi obtěžovali a skončili až po mé důrazné stížnosti
U otázky č.11 byste měl mít také matka na MD
Už se mi v životě stalo, že někdo volal a nabízel různé služby - stavební spoření a pod. Rozhodně mě to obtěžuje - pokud něco chci, obrátím se na patřičné instituce mileráda sama. Považuji to za zásah do soukromí a obtěžování.
v oblasti telemarketingu sama pracuji, musím ale přiznat, že mimo práci mě nevyžádané telemarketingové hovory obtěžují :-) ale mám pro ně pochopení, je to jen jejich (naše) práce :-) hovor vyslechnu, aby si operátor mohl udělat tzv "čárku" (za odbavené hovory a jejich výsledky dostáváme samořejmě finanční bonusy:-) ale nic takto nenakupuji
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.