Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tělesné tresty ve školách
Tělesné tresty ve školách
→ Máte zkušenosti s distančním vzděláváním (jako žák/student, učitel nebo rodič)? Jaké vidíte výhody a nevýhody tohoto způsobu výuky? Jsou předměty, pro které se hodí více? ←
(veřejné výsledky)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Petr Pátek |
---|---|
Šetření: | 03. 11. 2010 - 10. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 86 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 13.67 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:15 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsme studenti učitelství na VŠ a tímto bychom Vás rádi poprosili o vyplnění dotazníku zaměřeného na často diskutované téma zavedení tělesných trestů ve školách. Výsledek průzkumu bude dále použit jako podklad pro další práce v průbehu našeho studia.
Odpovědi respondentů
1. Setkali jste se ve svém životě s tělesnými tresty ve škole?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 45 | 51,72 % | 52,33 % |
ano - na základní škole | 39 | 44,83 % | 45,35 % |
ano - na střední škole | 3 | 3,45 % | 3,49 % |
2. Myslíte si, že je v dnešních školách potřeba tělesných trestů?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 53 | 60,92 % | 61,63 % |
ne | 22 | 25,29 % | 25,58 % |
nevím | 12 | 13,79 % | 13,95 % |
3. Dokáže tělesný trest zamezit opakování nežádoucího chování?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v některých případech | 54 | 62,07 % | 62,79 % |
ve většině případech | 12 | 13,79 % | 13,95 % |
ano | 11 | 12,64 % | 12,79 % |
ne | 10 | 11,49 % | 11,63 % |
4. Jaké druhy trestu byste zavedli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
fyzické cvičení | 34 | 39,08 % | 39,53 % |
pohlavek | 25 | 28,74 % | 29,07 % |
rákoska | 12 | 13,79 % | 13,95 % |
nic | 2 | 2,3 % | 2,33 % |
pohlavek i fyzické cvičení | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
zadne fyzicke | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
žádný fyzický trest | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
zavedla bych lidský přístup z obou stran =nemožné | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
Fibicha. | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
Jaká je definice tělesného trestu? (Dřepy v TV?) | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
slovní tresty | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
psaní trestů | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
žádný | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
vše z uvedených | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
žádné!! | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
rákoska nebo vytahat za ucho-na ZŠ to pomáhalo :-D | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
žádné, ať ho potrestají doma | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
žiadne | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
5. Měl by být učitel potrestán za užití tělesného trestu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne - pokud byl trest adekvátní | 64 | 73,56 % | 74,42 % |
ano | 7 | 8,05 % | 8,14 % |
ne | 6 | 6,9 % | 6,98 % |
ano - odebráním části výplaty | 5 | 5,75 % | 5,81 % |
ano - neměl by nadále již vyučovat | 3 | 3,45 % | 3,49 % |
Dřepy vs facka vs zbití žáka? Co je trest? | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
nevím | 1 | 1,15 % | 1,16 % |
6. Jaké je chování dnešní mládeže?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
hrozné | 5 | 8,47 % | 5,81 % |
drzé | 3 | 5,08 % | 3,49 % |
otřesné | 2 | 3,39 % | 2,33 % |
Příšerné | 2 | 3,39 % | 2,33 % |
děsné | 2 | 3,39 % | 2,33 % |
hrůza | 2 | 3,39 % | 2,33 % |
dnešní mládež je velmi drzá, nemají žadný respekt | 1 | 1,69 % | 1,16 % |
drzí, lhostejní ke studiu | 1 | 1,69 % | 1,16 % |
rozhodně horší a drzejší než tomu bývalo před léty | 1 | 1,69 % | 1,16 % |
Jsou mnohem více drzejší | 1 | 1,69 % | 1,16 % |
ostatní odpovědi | 39 | 66,1 % | 45,35 % |
7. Kdo nebo co myslíte, že nese zodpovědnost za špatné chování dítěte? (1 - velká zodpovědnost, 5 - žádná zodpovědnost)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
učitel | 3.494 | 0.917 |
rodiče | 1.437 | 0.936 |
dnešní uspěchaná doba | 2.885 | 1.458 |
spolužáci | 2.345 | 0.824 |
média (TV, internet, atd.) | 2.402 | 1.413 |
8. Myslíte, že by rodiče měli nést zodpovědnost za chování svého dítěte ve škole, například zavedením peněžních pokut?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale ne pěněžními pokutami | 54 | 62,07 % | 62,79 % |
ano | 20 | 22,99 % | 23,26 % |
ne | 13 | 14,94 % | 15,12 % |
9. Měly by žáci být potrestáni za zešměňování učitelů na internetu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 69 | 79,31 % | 80,23 % |
nesouhlasím | 10 | 11,49 % | 11,63 % |
nevím | 8 | 9,2 % | 9,3 % |
10. Jestli je vaše odpověď na předchozí otázku souhlasím, jaký trest byste zvolili jako dostatečný?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
omluva před celou školou | 33 | 45,21 % | 38,37 % |
vyloučení | 17 | 23,29 % | 19,77 % |
nic | 4 | 5,48 % | 4,65 % |
oko za oko, zub za zub | 2 | 2,74 % | 2,33 % |
snížená známka z chování | 2 | 2,74 % | 2,33 % |
práce pro školu po vyučování (úklid,...) | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
důtka, horší známka z chování apod. | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
nařízení určitého počtu hodin práce ve škole | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
omluva+podmínečné vyloučení | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
dále se vyjadřovat dostatečně anonymně :D | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
Omluva učiteli | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
nevím | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
? Ot.11 - co je vyšší pravomoc? | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
omluva na netu se zverennenim identity a prospechu | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
např. snížená známka z chování | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
prospěšné práce | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
veřejně prospěšné práce=pro ně trapas=účinné | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
kázeňský postih | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
veřejně prospěšné práce, pěněžní pokuta | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
důtky | 1 | 1,37 % | 1,16 % |
11. Měly by mít učitelé větší pravomoce při udělování trestů (např. po slovním napadení učitele)?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 44 | 50,57 % | 51,16 % |
spíše souhlasím | 29 | 33,33 % | 33,72 % |
nevím | 8 | 9,2 % | 9,3 % |
spíše nesouhlasím | 6 | 6,9 % | 6,98 % |
12. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 60 | 68,97 % | 69,77 % |
muž | 27 | 31,03 % | 31,4 % |
13. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15 - 26 let | 61 | 70,11 % | 70,93 % |
26 - 50 let | 20 | 22,99 % | 23,26 % |
nad 50 let | 4 | 4,6 % | 4,65 % |
do 15 let | 2 | 2,3 % | 2,33 % |
14. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 50 | 57,47 % | 58,14 % |
Vysokoškolské | 22 | 25,29 % | 25,58 % |
Základní | 7 | 8,05 % | 8,14 % |
Vyšší odborné | 5 | 5,75 % | 5,81 % |
Středoškolské bez maturity | 3 | 3,45 % | 3,49 % |
Zdroje respondentů
Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):
- nezjištěno (50,3 %)
- facebook.com (16,6 %)
- elearning.fpf.slu.cz (7,9 %)
- google.cz (7,9 %)
- vyplnto.cz (5,3 %)
Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.