Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Televizní reklamy

Televizní reklamy

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marian Furiš
Šetření:28. 02. 2016 - 10. 03. 2016
Počet respondentů:248
Počet otázek (max/průměr):15 / 14.4
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:86,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:05
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážená respondentko, vážený respondente,

rádi bychom Vás požádali o zodpovězení následujících otázek. Data budou zpracována pro školní účely. 

Vyplnění je anonymní a nezabere více jak 10 minut.

Dotazník je určený všem, kteří ať už sledují či nesledují televizní reklamy.

Děkujeme za Váše odpovědi a čas.

Marian Furiš, Dominika Tisoňová

Odpovědi respondentů

1. Do jaké věkové kategorie se zařadíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let11345,56 %45,56 %  
16 - 20 let5321,37 %21,37 %  
31 - 45 let4518,15 %18,15 %  
46 a více let249,68 %9,68 %  
0 - 15 let135,24 %5,24 %  

Graf

2. Vyberte pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena18373,79 %73,79 %  
muž6526,21 %26,21 %  

Graf

3. Jakou dobu trávíte denně sledováním televize?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 až 3 hodiny11546,37 %46,37 %  
maximálně 1 hodinu7831,45 %31,45 %  
3 - 5 hodin3313,31 %13,31 %  
TV nesleduji10,4 %0,4 %  
pouze, když přijedu z kolejí domů10,4 %0,4 %  
nemám10,4 %0,4 %  
cca hodina měsíčně10,4 %0,4 %  
málokdy10,4 %0,4 %  
Jak kdy.. Podle počasí a volna.. 10,4 %0,4 %  
nemám televizi, sleduji výjimečně, 010,4 %0,4 %  
nesleduji10,4 %0,4 %  
různě, podle ročního období a možnosti být venku v přírodě10,4 %0,4 %  
nesleduji TV vysilani10,4 %0,4 %  
nesleduji tv, nebo hodně minimálně10,4 %0,4 %  
jak kdy, když jsem nemocná tak na televizi koukám mnohem víc, jinak spíše vůbec10,4 %0,4 %  
nevlastním televizi, tudíž maximálně o víkendu na návštěvě u rodičů10,4 %0,4 %  
nemám televizi10,4 %0,4 %  
nula10,4 %0,4 %  
Podle volného času10,4 %0,4 %  
někdy celý den, někdy vůbec10,4 %0,4 %  
maximálně 3 hodiny týdně10,4 %0,4 %  
810,4 %0,4 %  
jak kdy10,4 %0,4 %  
TV sleduji jen o víkendu10,4 %0,4 %  
0 hodin10,4 %0,4 %  

Graf

4. Omezují Vás nějakým způsobem televizní reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano17470,16 %70,16 %  
ne5522,18 %22,18 %  
nevím197,66 %7,66 %  

Graf

5. Televizní reklamy jsou příliš dlouhé.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím21988,31 %88,31 %  
nevím218,47 %8,47 %  
nesouhlasím83,23 %3,23 %  

Graf

6. Jakým způsobem Vás ovlivňuje televizní reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neovlivňuje mne12851,61 %51,61 %  
negativně10843,55 %43,55 %  
kladně124,84 %4,84 %  

Graf

7. Která reklama Vás nejvíce zaujala?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádná1110,19 %4,44 %  
Kofola76,48 %2,82 %  
t-mobile43,7 %1,61 %  
Coca cola43,7 %1,61 %  
vánoční reklama na Kofolu21,85 %0,81 %  
Coca-Cola21,85 %0,81 %  
air bank21,85 %0,81 %  
Kofola - malá holčička - "Nene, já nemusím, já už ho vidím."10,93 %0,4 %  
vtipné reklamy, např. od Kofoly s tím prasetem nebo od T-mobilu 10,93 %0,4 %  
dáf fi fofolu?10,93 %0,4 %  
ostatní odpovědi Mattoni.
Clavin - můžu hned
S Backhamem
---
"Bóbika" a ty s mluvící kočkou :) (humor a kočky)
kofola s divočákem
old spice , je tak strasna a vterna ze se vam to vryje do pameti (na druhou stranu je to vlastne ucel)
GE money bank
GE money
orange sk
t-mobil - v současnosti je úpně k sežrání
Reklamy na nídlo
Czc.cz alza.cz
VELTIE s ledními medvídky.
XXX Lutz
zvykacky
reklama na škodovku s písní Zero Gravity
vánoční kofola
kecky, t-mobile, vánoční na kofolu, kamiony na coca-colu,
Kofola - vánoční
Žádná.
žádná, při reklamě vypínám zvuk
já je neznám, vždy hned přepínám
reklama na kofolu
AirBank
ta na Idelyn - o ženě co nerozumí svojí vagině :-)
Jakakoli se psy (ale spíš se jen podívám na pěkné zvíře a mnohdy ani nevím, čeho se týkala, to v případě těch horších reklam. V případě těch dobře zpracovaných si zapamatuji (např . nedávno na krmivo Brit, nnebo na zvířecí krematorium v případě úmrtí psíka, libila se mi i pěkně zpracovaná s mláďaty ledních medvědů od Veltie, a další podobné, hezké byly i reklamy na cigarety Marlboro a Fidorku s holkou, která snobům práskla panenkou do auta a spustila airbagy, než to hloupí troubové zakázali. Nelíbí se mi zneužívání zvířat v reklamách, když z nich někdo dělá blbce, šašky nebo lidi (kachničky a kačky, kocour od GE banky atd.).
Nevím přímo která, ale třeba mi nevadí reklamy, ketré si hezky hrají ze slovy a jsou inteligentní.
Kofola - prasátko
vánoční s prasátkem
kdysi dávno na Velkopopovického kozla - Pivo dobré, ale ten vrchní je nějaký divný
Reklama zubní pastu
Alza.cz
na Vodafone (kecky)
žádná mě nezaujala, některé reklamy mi vadí, obvykle vypínám u TV zvuk
Frugo - "Vidět tě matka tak ji trefí"
Spíš která mě nejvíc naštvala - dva mladí lidi si zpívají v obchoďáku, reklama na nějakou půjčku
pramenitá voda Rajec
Na T-mobile s polským překupníkem, bohužel ji velmi brzo stáhli :-)
Ariel
Ehm.... asi dříve "Fernet - i muži mají své dny", "centrum-bóbika ", "chuck noris"....
Hornbach pánský salón
Reklama na Cofidis, už mi zní hrabe. A pak reklama na BeBe, tu má ráda.
Reklama na endiaron
air bank, kecky vodafone
-
Na GE Money a AirBank
Coca Cola, T-Mobile, Vodafone
reklama na Skittles (babča co venčí mráček a říká mu Puňťo)
Air bank - občas je i vtipná a GE Money -kvůli kočce
Alzáč
Zaujmou mne vtipné reklamy, ale nenecham se jimi ovlivnovat
ty reklami s panem Trojanem, jsou docela vtipné (narozdíl od jiných reklám- nudných a otravných)
milka
Bobika:-)
clavin
alza
Starší reklama na Kofolu s vánočním prasátkem
Bobika
ge money bank - kocour
vodafone-kecky
zadna
Budwar
kocour z GE Money Bank
Ta s Banderasem na Orbit
reklamy byly dobré za komunismu - pan Vajíčko, nedá se to srovnat s nynějšími
Fofola
reklama na Oldspice- je neuvěřitelně odporná a iritující
Fio, air bank
albert
vodafone
žádná, snažím se jim vyhýbat
charitativní akce
7367,59 %29,44 % 

Graf

8. Koupil/a jste si někdy produkt z reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14257,26 %57,26 %  
ne10642,74 %42,74 %  

Graf

9. Sledujete teleshopping?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesleduji20080,65 %80,65 %  
spíše ne2710,89 %10,89 %  
občas83,23 %3,23 %  
málokdy83,23 %3,23 %  
Je to neskutečně trapné, takže ihned přepínám.10,4 %0,4 %  
pro pobavení občas10,4 %0,4 %  
Ani náhodou, darebáky!10,4 %0,4 %  
Okamžitě prepinam na jiný kanal10,4 %0,4 %  
pravidelně10,4 %0,4 %  

Graf

10. Jaký produkt prezentujr nejčastěji televizní reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spotřební sortiment13052,63 %52,42 %  
kosmetika10040,49 %40,32 %  
elektronika6225,1 %25 %  
móda2710,93 %10,89 %  
nevím114,45 %4,44 %  
půjčky20,81 %0,81 %  
léky20,81 %0,81 %  
Vložky20,81 %0,81 %  
auto10,4 %0,4 %  
nemám ponětí10,4 %0,4 %  
auta10,4 %0,4 %  
Všechno 10,4 %0,4 %  
nevim, od vseho neco...take by me zajimalo ceho je tam nejvice10,4 %0,4 %  
drogerie10,4 %0,4 %  
jídlo10,4 %0,4 %  
nebankovní půjčky10,4 %0,4 %  
auta a další nesmysly10,4 %0,4 %  
záleží na období dne a roku10,4 %0,4 %  
finanční služby10,4 %0,4 %  
banky, úvěry, půjčky10,4 %0,4 %  
Nejčastěji nepotřebné a nekvalitní věci.10,4 %0,4 %  
finance - půjčky, úvěry, pojištění10,4 %0,4 %  
Léky a doplňky stravy10,4 %0,4 %  
nesleduji10,4 %0,4 %  
Od všeho trochu.10,4 %0,4 %  
cokoliv10,4 %0,4 %  
Vše co je uvedeno v nabídce10,4 %0,4 %  
banky, spoření, pojištění, úvěry, ......10,4 %0,4 %  
ani nevím10,4 %0,4 %  
pujcky, doplnky stravy10,4 %0,4 %  
dle pořadu různé10,4 %0,4 %  
Banky, úvěry, pojišťovny10,4 %0,4 %  
všechny10,4 %0,4 %  
drogistický10,4 %0,4 %  
všechny jsou stejně otravné10,4 %0,4 %  
Bankovni produkty10,4 %0,4 %  

Graf

11. Na jakém dalším místě se setkáváte denně s reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu23193,15 %93,15 %  
na ulici11747,18 %47,18 %  
v tištěném časopisu (deník, noviny, magazín)9939,92 %39,92 %  
v MHD9739,11 %39,11 %  
v mobilní aplikaci8835,48 %35,48 %  
radio10,4 %0,4 %  
vsude10,4 %0,4 %  
na domech, plotech, popelnicích....10,4 %0,4 %  
Televize10,4 %0,4 %  
Fšude10,4 %0,4 %  
asi všude10,4 %0,4 %  
Všude kam se podívám10,4 %0,4 %  
V obchodě10,4 %0,4 %  

Graf

12. Máte zkušenosti s vytvářením reklamy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne19879,84 %79,84 %  
ano5020,16 %20,16 %  

Graf

13. Chtěli byste si vyzkoušet hrát v televizní reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne17771,37 %71,37 %  
ano7128,63 %28,63 %  

Graf

14. Vadí Vám televizní reklamy mezi filmy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano22088,71 %88,71 %  
ne2811,29 %11,29 %  

Graf

15. V jaké míře, podle Vás, ovlivňuje reklama malé děti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
75%13154,58 %52,82 %  
50%5221,67 %20,97 %  
100%4418,33 %17,74 %  
25%104,17 %4,03 %  
0%31,25 %1,21 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Koupil/a jste si někdy produkt z reklamy?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi kladně na otázku 6. Jakým způsobem Vás ovlivňuje televizní reklama?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Do jaké věkové kategorie se zařadíte?

2. Vyberte pohlaví:

3. Jakou dobu trávíte denně sledováním televize?

4. Omezují Vás nějakým způsobem televizní reklamy?

5. Televizní reklamy jsou příliš dlouhé.

6. Jakým způsobem Vás ovlivňuje televizní reklama?

7. Která reklama Vás nejvíce zaujala?

8. Koupil/a jste si někdy produkt z reklamy?

9. Sledujete teleshopping?

10. Jaký produkt prezentujr nejčastěji televizní reklama?

11. Na jakém dalším místě se setkáváte denně s reklamou?

12. Máte zkušenosti s vytvářením reklamy?

13. Chtěli byste si vyzkoušet hrát v televizní reklamě?

14. Vadí Vám televizní reklamy mezi filmy?

15. V jaké míře, podle Vás, ovlivňuje reklama malé děti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Do jaké věkové kategorie se zařadíte?

2. Vyberte pohlaví:

3. Jakou dobu trávíte denně sledováním televize?

4. Omezují Vás nějakým způsobem televizní reklamy?

5. Televizní reklamy jsou příliš dlouhé.

6. Jakým způsobem Vás ovlivňuje televizní reklama?

7. Která reklama Vás nejvíce zaujala?

8. Koupil/a jste si někdy produkt z reklamy?

9. Sledujete teleshopping?

10. Jaký produkt prezentujr nejčastěji televizní reklama?

11. Na jakém dalším místě se setkáváte denně s reklamou?

12. Máte zkušenosti s vytvářením reklamy?

13. Chtěli byste si vyzkoušet hrát v televizní reklamě?

14. Vadí Vám televizní reklamy mezi filmy?

15. V jaké míře, podle Vás, ovlivňuje reklama malé děti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Furiš, M.Televizní reklamy (výsledky průzkumu), 2016. Dostupné online na https://televizni-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.