Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Televizní upoutávky

Televizní upoutávky

Závisí psychická pohoda na znalostech o předcích? (soutěžní dotazník)
Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ

(cca 15 minut)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michaela Ledvinova
Šetření:07. 09. 2008 - 14. 09. 2008
Počet respondentů:39
Počet otázek (max/průměr):16 / 8
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:nelze zjistit
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:nelze zjistit
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Prosím Vás o účast v průzkumu na téma "Televizní upoutávky". Průzkum se zabývá:
-vaším sledováním či nesledováním televizních upoutávek a jejich obecným hodnocením
Vaše názory potřebuji pro svou seminární práci na FFUK.

Předem všem děkuji za spolupráci.

Michaela Ledvinova

Odpovědi respondentů

1. Sledujete televizní upoutávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano cíleněotázka č. 2, ano náhodněotázka č. 2, nesleduji → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano náhodně2256,41 %56,41 %  
nesleduji1641,03 %41,03 %  
ano cíleně12,56 %2,56 %  

Graf

2. Baví Vás televizní upoutávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [většinou anootázka č. 3, většinou neotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou ne1565,22 %38,46 %  
většinou ano834,78 %20,51 %  

Graf

3. Popiště prosím konkrétně co Vás na upoutávkách baví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

aaaaaaaaaaaaaaach

Je to docela pěkně sestřihané a dokáže to zaujmout.

líbí se mi (většinou) jak je to sestříhané, většinou i komentář je trefný, vtipný a mě baví sledovak jak nás lákají třeba na profláknuté filmy ...

nevím

protože většinou neprohlížím tv program, tak mě na nich baví jejich informativnost, co mě čeká za pořady a podle toho, jak to vypadá si (podle svého času) rozhodnu, jestli si radši nebudu číst.

shrnou nejzajimavějsi casti filmu do 2 minut

včasné informování bez nutnosti nahlížet do programu

většinou dobře sestříhané, často dobře zpracované a z velké časti jsou lepší než celý film :-)

4. Z jakého důvodu Vás upoutávky nebaví?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

hlasité, stupidní, podbízivé, lživé, přerušují v TV filmy a dobré pořady

jsou moc zdlouhavé

málokdy mají myšlenku..........

Nebaví mě hlavně proto, že jsou pořád dokola, snad 100x za den.

neustále se opakují

nezáživné, dlouhé, stále se opakující

o nicem, trapne

Opakují se, není to to proč se na TV dívám

Pokud je upoutávka na film, který se mi líbí, tak mě dokáže zaujmout, jinak ale moc nesleduju celkově tv a při reklamách a upoutávkách na televizní pořady většinou odcházim.

protože mě většinou pořad, na který upoutávka je, nezaujme

přijdou mi nezjímavé, bez nápadu; nabízejí něco, co mne nezajímá, něco, o co nemám zájem

vittu

Zdají se mi málo originální. Jedna vypadá jako druhá a většinou mě na ten film moc nenalákají.

Ztráta času a je jich zbytečně moc.

ztráta času když si přečtu v novinách co bude v každám díle a taky včechny pořady nesleduju

5. Která z celoplošných televizí má podle Vás nejlepší upoutávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Česká televizeotázka č. 6, Novaotázka č. 7, Pimaotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nova1460,87 %35,9 %  
Pima521,74 %12,82 %  
Česká televize417,39 %10,26 %  

Graf

6. Zvolil(-a) jste Českou televizi, pokud se jedná o konkrétní kanál nyní máte ožnost ho blíže specifikovat.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČT24100 %10,26 %  
ČT1375 %7,69 %  
ČT4125 %2,56 %  

Graf

7. Která z celoplošných televizí má podle Vás nejhorší upoutávky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Česká televizeotázka č. 8, Novaotázka č. 9, Primaotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prima1252,17 %30,77 %  
Česká televize1147,83 %28,21 %  

Graf

8. Zvolil(-a) jste Českou televizi, pokud se jedná o konkrétní kanál nyní máte ožnost ho blíže specifikovat.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ČT1872,73 %20,51 %  
ČT2327,27 %7,69 %  
ČT419,09 %2,56 %  

Graf

9. Co podle Vás určuje kvalitu upoutávky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Dobrá hudba, výběr nejlepších scén z filmu, seriálu... vtipné slogany..

efekty, poutavost, zajímavost...

grafika

hudba

hudba, grafika, střih

Hudba, nějaká podstata.

jednoduchost , cílenost , myšlenka

Kvalitní upotávka by měla být vtipná

libozvučná hudba a silný dojem v krátkém čase

nevím

obsah (co všechno nám sdělí), hudba

pokud má upoutávka hlavu a patu, je vtipná, výstižná (řekne divákovi jestli stojí film za to), má super hudbu a komentář

sdělení co nejvíce informací v co nejkratším čase

střih, hudba, výběr filmových scén

střih, zvuk, komentář

text, vybrany hlas

vtip, originalita, věcnost sdělení

vtip, vystizeni spravnych momentu, hudba

vtip,který zaujme

vybrané scény, zda konkrétní scéna něčím zaujme - atraktivním prostředím, akčností, romantikou ... herecké obsazení, režisér hlas komentatora a způsob komentování upoutávky (obsah, rytmus řeči)

zajímavý nápad, a dobré řemeslné zpracování(?) - upřímně: NEVÍM

zpracováni upoutávek

Způsob jakým se předvede v krátkém tvaru vybraný materiál, jak se pracuje se střihem, hudbou a komentářem.

10. co by se podle Vašeho názoru mělo na českých upoutávkách zlepšit?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

delka

délka, chce to rozhodně zkrátit

hudba

jejich délka

jiný dizain a né tak moc upoutávek dát také něco pro děti nějaké upoutávky

modernost, nápaditost

Moje nápady by byly třeba: pracovat víc s hudbou, víc třeba s jednou scénou filmu, jít treba někdy proti duchu filmu (komedii smutně atd.)

myslím, že jsou české televize v tomto na dobré úrovni, spíš by se měl zlepšit ten obsah, na který se snaží upoutat

Na ČT hlavně ty komentáře, ty jsou pěkně suché

nedelat z toho divadylko (prima, nova), lae proste oznamit, ze bude to a to

nevim

nevím

nevím, nepřemýšlela jsem nad tím

Nevím.

nic mě nenapadá...

střih

tak to taky nevím.:-) (protože je sleduji náhodně a velmi, VELMI nepravidelně)

upoutávky jsou často suché, bez humoru

věcnost sdělení, hlasitost, originalita, vtip

Více vtipu, menší frekvence jejich opakování

vtip

Výběr lepší hudby, který upoutávky doprovázi.

zajímavost

11. Vzpomenete si na konkrétní upoutávku, která Vás výrazněji (pozitivně či negativně) zaujala? Popište prosím stučně její obsah a uveďte televizní kanál kde běžela. Zaměřte se především na to, co Vás zaujalo.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

/

asi ne, nemam TV, videl jsem neco uz hodne davno

ne

Nejnověji mě zaujala upoutávka na seriál na TV Nova - Soukromé pasti. Konkrétně hned ta první upoutávka na celý seriál, kde jsou ukázáni hlavní hrdinové a naznačeny jejich problémy a pak upoutávka na 1. díl (Něžný vetřelec) s Tatianou Vilhelmovou. Zaujala mě hlavně hudba a jasné, stručné a výstižné naznačení děje celého seriálu. Takové by měly být všechny upoutávky.

nevím

nevím

nevim......

nevzpomenu

nevzpomínám si

nevzpomínám si

Nevzpomínám si.

no to si nevzpomenu, ale vim, že jeden čas na Primě zajímavě kombinovali nezvyklou hudbu (nějakou komorní a klidnou) a upoutávku na akcni filmy

nova, prima, perwoll

premiera titanicu na nove. byla kycovita, ale pekne udelana (slo o titanic, ktery "se plavil" po Vltave prahou...)

Přátelé - Prima -

upoutal mě sestřih filmů s Melem Gibsonem na píseň Jamese Browna, bylo to velmi vtipné

upoutávka na letošní léto kde v pozadí běžela písnička od Jiřího Šilingra Léto s tebou ta písnička je opravdu chytlavá proto se mi ta upoutávka moc líbila

upoutávka na sitkom COMEBACK - NOVA - pozitivně mě naladila a chtěla jsem ten seriál vidět. byl to sestřih a mě to přišlo hrozně vtipné že jsem si říkala že to bude určitě super sitkom

upoutávka TV Prima na sci-fi seriál Invaze. Upoutávka mě "upoutala", takže jsem se na seriál začala dívat. Upoutávka byla nakonec lepší než seriál

upoutávky na reklamy hrůza zbytěčně dlouhé reklamy třeba nova když to ČT nemá moc reklam,upoutávka na nové seriály

Vodafone - čivavy, čtvrtníček (všechny TV) -Sony Bravia, originalita, barvy, realita (všechny TV),- eurocard mastercard , vtip (ČT 2)

vybavím si, za posledních několik měsíců jedinou upoutávku - na seriál Dr. House... (tv Nova, před začátkem prázdnin), kde se oznamovalo, že nová řada seriálu poběží až po prázdninách, ALE, že mezitím budou během prázdnin opakované předchozí díly. Utkvěla mi dabovaná hláška v tom smyslu, že na rozdíl od návštěvy českých nemocnic tohle má divák zadarmo.

Ztraceni IV - obsah si nepamatuji, ale zaujalo mne to kvůli tomu - co propaguje

12. Jací lidé podle Vašeho názoru televizní upoutávky dělají?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

grafici, obecně kreativní lidé

hipíci

hodně obecná otázka. Určitě to ty lidi baví a zajímají se o tuto oblast a ví, co do upoutávky vložit, aby upoutala :)

jak kdo. Někdo je kreativní a dělá "umění" někdo je hlupák, který se jinde neuplatní

jak které

lidé z oboru reklamy či marketingu

lidé z raklamních agentur, výtvarníci

lidé živící se reklamou ??

méně vytížení střihači a režiséři

Někdo, kdo tomu rozumí.

nevím

nevím

nevím asi ti co to mají na práci ale moc sejim to nedaří

nevím přesně jací lidé, ale rozhodně některým chybí nápady

odbornici na reklamu a design ?

reklamní psychologové

Různí.:-)

Tak určitě musí být kreativní, musí mít jasnou představu o tom, čeho chtějí dosáhnout a taky musí mít určitý talent a cit na vytváření upoutávek.

tedy, to je těžká otázka :), možná někdo, kdo měl větší ambice, ale nepodařilo se mu uplatnit, možná někdo, kdo prostě chtěl pracovat v televizi, protože je pro něho toto prostředí zajímavé, fakt nevím...

ti, co jsou za to placeni

typicti Prazaci

v lepším případě kreativní, s fantazií, se znalostí diváka v horším případě ti, co k tomu nepřistupují jako k tvůrčí práci

vysokoškolsky vzdělaní lidé z oboru

13. Vaše pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž1252,17 %30,77 %  
žena1147,83 %28,21 %  

Graf

14. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-241252,17 %30,77 %  
25-34730,43 %17,95 %  
35-4428,7 %5,13 %  
16-1814,35 %2,56 %  
6-1214,35 %2,56 %  

Graf

15. Vaše vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student VŠ1356,52 %33,33 %  
313,04 %7,69 %  
student SŠ313,04 %7,69 %  
28,7 %5,13 %  
USO14,35 %2,56 %  
student VOŠ14,35 %2,56 %  

Graf

16. Pokud máte nějaké připomínky k dotazníku, či nějaké další myšlenky které jste nemohli vyjádřit v dotazníku, můžete je napsat sem :-)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

:-)

...

Asi jsi mě poznala, viď ? (Petr)

Bylo trošku složitý ho vyplnit, protože si tak uvědomuju jenom všeobecnosti. Abych mohl být konkrétnější, musel bych se na ty upoutávky třeba 14 dní soustředit, ale o tom tenhle dotazník právě možná neí. Jenom bych chtěl říct, že přestože volám po větší originalitě atd., tak vím, že jsou i lidi, který by to uměli udělat, možná to i dělají, ale musí to dělat podle šablony, kterou jim řekne jejich šéf. Každopádně určitě by to mohlo být horší i lepší, ale přestože jsem označil ČT1 jako nejhorší, tak ČT2 mě občas překvapí.

např. otázka na nejlepší upoutávky by mohla zahrnovat i jiné než celoplošné stanice (HBO má taky dobré upoutávky)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Ledvinova, M.Televizní upoutávky (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://televizni-upoutavky.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.