Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Téma graffiti ve výuce
Téma graffiti ve výuce
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Viktorova |
---|---|
Šetření: | 28. 06. 2015 - 30. 06. 2015 |
Počet respondentů: | 49 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 7.41 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 82 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:19 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím o pomoc s doplňujícím výzkumem své své diplomové práce na téma Graffiti jako kulturní a sociální fenomén a jeho využití ve výtvarné výchově.
Odpovědi respondentů
1. Je graffiti a street art legitimní druh výtvarného umění?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 35 | 71,43 % | 71,43 % |
ne | 10 | 20,41 % | 20,41 % |
nevím | 4 | 8,16 % | 8,16 % |
2. Mělo by se téma graffiti probírat ve škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 9, nevím → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 40 | 81,63 % | 81,63 % |
ne | 6 | 12,24 % | 12,24 % |
nevím | 3 | 6,12 % | 6,12 % |
3. Na jaké škole by se toto téma mělo objevit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
na druhém stupni ZŠ | 23 | 53,49 % | 46,94 % |
na střední škole s výtvarným zaměřením | 20 | 46,51 % | 40,82 % |
na každé střední škole | 17 | 39,53 % | 34,69 % |
na vysoké škole, pokud to souvisí s jejím zaměřením | 16 | 37,21 % | 32,65 % |
na gymnáziu | 10 | 23,26 % | 20,41 % |
nevím | 1 | 2,33 % | 2,04 % |
4. Žáci/studenti by se měli dozvědět, že graffiti je
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
svébytná subkultura patřící k městu | 28 | 65,12 % | 57,14 % |
legitimní druh výtvarného umění využívající převážně stylizované písmo | 20 | 46,51 % | 40,82 % |
od každého trochu | 17 | 39,53 % | 34,69 % |
ilegální způsob sebevyjáření a seberealizace jedince | 14 | 32,56 % | 28,57 % |
ničení cizího majetku a hyzdění veřejného prostoru | 10 | 23,26 % | 20,41 % |
vandalismus a patologické chování jedince | 3 | 6,98 % | 6,12 % |
5. V jakém předmětu by se mělo o graffiti učit
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ve výtvarné výchově | 29 | 67,44 % | 59,18 % |
v občanské nauce/společenských vědách | 21 | 48,84 % | 42,86 % |
jako průřezové téma | 12 | 27,91 % | 24,49 % |
nevím | 1 | 2,33 % | 2,04 % |
6. Jakou formou by mělo by být téma graffiti zpracováno
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
diskuse o vizuálních zobrazeních a médiích ve veřejném prostoru | 25 | 58,14 % | 51,02 % |
představení možností využití výtvarných technik, které graffiti nabízí (např. práce se sprejem) a aplikace těchto technik | 23 | 53,49 % | 46,94 % |
téma hranic a sebevyjádření formou zážitkové pedagogiky | 17 | 39,53 % | 34,69 % |
přednáška - prevence vandalismu, informace o legálních plochách a důraz na informace o postizích za ničení cizího majetku | 17 | 39,53 % | 34,69 % |
doplnění dějin umění o současnost | 16 | 37,21 % | 32,65 % |
zdůraznit oba momenty, i vandalismus, i možnost vylepšení prostoru třeba na sídlištích, ale v rámci legálních ploch | 1 | 2,33 % | 2,04 % |
vše výše zmíněné | 1 | 2,33 % | 2,04 % |
7. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání je
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [základní → konec dotazníku, střední odborné → konec dotazníku, středoškolské s maturitou → konec dotazníku, vyšší odborné → otázka č. 8, vysokoškolské → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysokoškolské | 21 | 48,84 % | 42,86 % |
středoškolské s maturitou | 14 | 32,56 % | 28,57 % |
střední odborné | 4 | 9,3 % | 8,16 % |
základní | 2 | 4,65 % | 4,08 % |
vyšší odborné | 2 | 4,65 % | 4,08 % |
8. Zaměření mého studia/vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [humanitní → otázka č. 10, technické → otázka č. 10, přírodovědné → otázka č. 10, ekonomické → otázka č. 10, právnické → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
humanitní | 21 | 91,3 % | 42,86 % |
technické | 1 | 4,35 % | 2,04 % |
právnické | 1 | 4,35 % | 2,04 % |
9. Proč podle vás graffiti jako téma do výuky nepatří
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
prostě mi to nepřipadá důležité, jsou důležitějsí témata | 4 | 57,14 % | 8,16 % |
je to ilegální a proto by se o tom raději nemělo mluvit | 2 | 28,57 % | 4,08 % |
je to příšerné, hyzdí to okolí, proč to ještě propagovat ve škole | 2 | 28,57 % | 4,08 % |
Učil bych děti ve škole aby nedělaly grafitti tam, kde to není povolené. A když povolit někomu udělat grafitti, tak by dotyčný musel nejdříve udělat kresbu na papír předložit ke schválení a pak to s povolením aplikovat. | 1 | 14,29 % | 2,04 % |
v zásadě proti graffiti nic nemám, ale do výuky se to nehodí | 1 | 14,29 % | 2,04 % |
10. Kolik je vám let?
Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 | 6 | 30 % | 12,24 % |
32 | 2 | 10 % | 4,08 % |
36 | 2 | 10 % | 4,08 % |
25 | 2 | 10 % | 4,08 % |
45 | 1 | 5 % | 2,04 % |
31 | 1 | 5 % | 2,04 % |
24 | 1 | 5 % | 2,04 % |
33 | 1 | 5 % | 2,04 % |
28 | 1 | 5 % | 2,04 % |
39 | 1 | 5 % | 2,04 % |
ostatní odpovědi | 2 | 10 % | 4,08 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 29.11 |
Minimum: | 24 |
Maximum: | 39 |
Variační rozpětí: | 15 |
Rozptyl: | 20.69 |
Směrodatná odchylka: | 4.55 |
Medián: | 26.5 |
Modus: | 26 |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.