Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Tradiční lidová řemesla a jejich význam pro dnešní dobu

Tradiční lidová řemesla a jejich význam pro dnešní dobu

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Machutová
Šetření:12. 11. 2010 - 17. 11. 2010
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.73
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Na základě tohoto průzkumu chci zjistit, jaké je povědomí lidí o tradičních lidových řemeslech a jaký na ně mají názor.

Výsledky použiji ve své seminární práci pro předmět Kreativní kultura v socioekonomickém rozvoji.

Děkuji za vyplnění:)

Odpovědi respondentů

1. Zajímají Vás lidová řemesla

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, pro tu možnost vlastní tvůrčí práce5243,7 %43,7 %  
ano, pro tu spjatost s historií3932,77 %32,77 %  
ne, nezajímá mě to2319,33 %19,33 %  
nebráním se10,84 %0,84 %  
pro možnost tvůrčí práce + pro spjatost s historií10,84 %0,84 %  
je to zajímavé10,84 %0,84 %  
tak trochu10,84 %0,84 %  
nic10,84 %0,84 %  

Graf

2. Souhlasíte s možností zařazení řemesel (dřevořezba, šití apod.) do školní výuky?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím5142,86 %42,86 %  
souhlasím3226,89 %26,89 %  
spíše nesouhlasím2319,33 %19,33 %  
nevím86,72 %6,72 %  
nesouhlasím54,2 %4,2 %  

Graf

3. Víte o existenci tzv. Waldorfských škol?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6151,26 %51,26 %  
ne5848,74 %48,74 %  

Graf

4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný2039,22 %16,81 %  
dobrý1121,57 %9,24 %  
výborný1121,57 %9,24 %  
dostatečný713,73 %5,88 %  
nedostatečný23,92 %1,68 %  

Graf

5. Setkali jste se někdy s prezentací tradičních lidových řemesel na různých kulturních akcích?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11193,28 %93,28 %  
ne86,72 %6,72 %  

Graf

6. Pokud ano, jak jejich prezentaci hodnotíte?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný4138,32 %34,45 %  
dobrý2826,17 %23,53 %  
výborný2826,17 %23,53 %  
dostatečný87,48 %6,72 %  
nedostatečný21,87 %1,68 %  

Graf

7. Zkusili jste si někdy lidová řemesla (tkát, příst, řezbařit apod.)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7058,82 %58,82 %  
ne4941,18 %41,18 %  

Graf

8. Pokud ne, bylo to z důvodu:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neměl(a) jsem příležistost, ale zajímalo by mě to2552,08 %21,01 %  
neměl(a) jsem příležistost, ale nezajímalo by mě to1122,92 %9,24 %  
měl(a) jsem možnost, ale nezajímalo mě to612,5 %5,04 %  
jsem nemehlo12,08 %0,84 %  
netroufla jsem si12,08 %0,84 %  
nebylo umožněno12,08 %0,84 %  
moc rumu12,08 %0,84 %  
neměla jsem potřebu to zkoušet12,08 %0,84 %  
měl jsem možnost a zajímalo mě to12,08 %0,84 %  

Graf

9. Co dělal bradýř?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyráběl ze dřeva součásti na krovy tzv. brady6050,42 %50,42 %  
holič a zároveň i trochu lékař4235,29 %35,29 %  
nevím86,72 %6,72 %  
potulný rváč za peníze43,36 %3,36 %  
nevím.10,84 %0,84 %  
x10,84 %0,84 %  
netuším10,84 %0,84 %  
netuším :). (strýček google následně poradil) 10,84 %0,84 %  
Nevím :)10,84 %0,84 %  

Graf

10. Co dělala bába andělíčkářka?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
porodní bába6050,42 %50,42 %  
vyráběla z ovčí vlny panenky2117,65 %17,65 %  
lidová vyprávěčka pohádek1210,08 %10,08 %  
potraty75,88 %5,88 %  
prováděla potraty43,36 %3,36 %  
Nevím43,36 %3,36 %  
prováděla interupce (potraty)10,84 %0,84 %  
pracovala v kostele10,84 %0,84 %  
potratářka10,84 %0,84 %  
myslím, že potraty, ale nejsem si jistá10,84 %0,84 %  
prováděla tajně potraty10,84 %0,84 %  
x10,84 %0,84 %  
nic10,84 %0,84 %  
dělala potraty10,84 %0,84 %  
prováděla potrat10,84 %0,84 %  
prováděla nelegální interupce10,84 %0,84 %  
Nevim :)10,84 %0,84 %  

Graf

11. Co je výstupem paličkování ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
krajka3731,09 %31,09 %  
lopatky zvláštního typu vodníjo mlýnu, tzv. paličky2521,01 %21,01 %  
krajky108,4 %8,4 %  
nic97,56 %7,56 %  
paličky na buben65,04 %5,04 %  
látka32,52 %2,52 %  
Nevím21,68 %1,68 %  
dušený králík21,68 %1,68 %  
ruční práce10,84 %0,84 %  
prostírání10,84 %0,84 %  
nějakej textil10,84 %0,84 %  
např. ozdobné krajky,různé ozdoby10,84 %0,84 %  
krajka (vím, neb to trochu umím)10,84 %0,84 %  
krajky, dečky...10,84 %0,84 %  
obrazce z tkaniny10,84 %0,84 %  
x10,84 %0,84 %  
palickovani krajky10,84 %0,84 %  
nějaká látka10,84 %0,84 %  
ubrusy10,84 %0,84 %  
ozdobné dekorativní dečky, ubrusy, apod.10,84 %0,84 %  
speciální krajka10,84 %0,84 %  
dečka10,84 %0,84 %  
ohoz10,84 %0,84 %  
příze10,84 %0,84 %  
např. ozdoba z "provázků"10,84 %0,84 %  
oblečení?10,84 %0,84 %  
nějaká tkanina10,84 %0,84 %  
dekorační vzor vytvořený z nití10,84 %0,84 %  
vysivka10,84 %0,84 %  
ubrusy, záclonky apod.10,84 %0,84 %  
Nevim :)10,84 %0,84 %  
něco jako krajka10,84 %0,84 %  
krajkovaný obrázek10,84 %0,84 %  

Graf

12. Hodnotíte současný přístup k lidovým řemeslům jako:

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý4840,34 %40,34 %  
dostatečný3226,89 %26,89 %  
nedostatečný3126,05 %26,05 %  
chvalitebný65,04 %5,04 %  
výborný21,68 %1,68 %  

Graf

13. Máte povědomí o nějakých současných provozovatelech lidových řemesel?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6151,26 %51,26 %  
ano5848,74 %48,74 %  

Graf

14. Máte povědomí o řemeslných kurzech?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7462,18 %62,18 %  
ano4537,82 %37,82 %  

Graf

15. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena8369,75 %69,75 %  
muž3630,25 %30,25 %  

Graf

16. Váš věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-228672,27 %72,27 %  
23-262420,17 %20,17 %  
27-3254,2 %4,2 %  
15-1821,68 %1,68 %  
32-3621,68 %1,68 %  

Graf

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské (včetně vyučení) s maturitou8470,59 %70,59 %  
vysokoškolské2420,17 %20,17 %  
středoškolské (včetně vyučení) bez maturity43,36 %3,36 %  
základní43,36 %3,36 %  
vyšší odborná škola32,52 %2,52 %  

Graf

18. Kraj, ze kterého pocházíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha8369,75 %69,75 %  
Středočeský97,56 %7,56 %  
Ústecký54,2 %4,2 %  
Králové-hradecký43,36 %3,36 %  
Jihočeský43,36 %3,36 %  
Zlínský43,36 %3,36 %  
Jihomoravský21,68 %1,68 %  
Karlovarský21,68 %1,68 %  
Liberecký21,68 %1,68 %  
Moravskoslezský21,68 %1,68 %  
Vysočina10,84 %0,84 %  
Olomoucký10,84 %0,84 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Víte o existenci tzv. Waldorfských škol?

  • odpověď ano:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi chvalitebný na otázku 4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi výborný na otázku 4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi dobrý na otázku 4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?

7. Zkusili jste si někdy lidová řemesla (tkát, příst, řezbařit apod.)?

  • odpověď ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi neměl(a) jsem příležistost, ale nezajímalo by mě to na otázku 8. Pokud ne, bylo to z důvodu:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi neměl(a) jsem příležistost, ale zajímalo by mě to na otázku 8. Pokud ne, bylo to z důvodu:

9. Co dělal bradýř?

  • odpověď vyráběl ze dřeva součásti na krovy tzv. brady:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vyráběla z ovčí vlny panenky na otázku 10. Co dělala bába andělíčkářka?

13. Máte povědomí o nějakých současných provozovatelech lidových řemesel?

  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi neměl(a) jsem příležistost, ale nezajímalo by mě to na otázku 8. Pokud ne, bylo to z důvodu:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Zajímají Vás lidová řemesla

2. Souhlasíte s možností zařazení řemesel (dřevořezba, šití apod.) do školní výuky?

3. Víte o existenci tzv. Waldorfských škol?

4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?

5. Setkali jste se někdy s prezentací tradičních lidových řemesel na různých kulturních akcích?

6. Pokud ano, jak jejich prezentaci hodnotíte?

7. Zkusili jste si někdy lidová řemesla (tkát, příst, řezbařit apod.)?

8. Pokud ne, bylo to z důvodu:

9. Co dělal bradýř?

10. Co dělala bába andělíčkářka?

11. Co je výstupem paličkování ?

12. Hodnotíte současný přístup k lidovým řemeslům jako:

13. Máte povědomí o nějakých současných provozovatelech lidových řemesel?

14. Máte povědomí o řemeslných kurzech?

15. Vaše pohlaví:

16. Váš věk:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Kraj, ze kterého pocházíte:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Zajímají Vás lidová řemesla

2. Souhlasíte s možností zařazení řemesel (dřevořezba, šití apod.) do školní výuky?

3. Víte o existenci tzv. Waldorfských škol?

4. Pokud Waldorfské školy znáte, jak hodnotíte jejich způsob vyučování?

5. Setkali jste se někdy s prezentací tradičních lidových řemesel na různých kulturních akcích?

6. Pokud ano, jak jejich prezentaci hodnotíte?

7. Zkusili jste si někdy lidová řemesla (tkát, příst, řezbařit apod.)?

8. Pokud ne, bylo to z důvodu:

9. Co dělal bradýř?

10. Co dělala bába andělíčkářka?

11. Co je výstupem paličkování ?

12. Hodnotíte současný přístup k lidovým řemeslům jako:

13. Máte povědomí o nějakých současných provozovatelech lidových řemesel?

14. Máte povědomí o řemeslných kurzech?

15. Vaše pohlaví:

16. Váš věk:

17. Vaše nejvyšší dosažené vzdělání:

18. Kraj, ze kterého pocházíte:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Machutová, K.Tradiční lidová řemesla a jejich význam pro dnešní dobu (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://tradicni-lidova-remesla-a-jejich-vyznam-pro-dnesni-dobu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.